Jump to content
IGNORERAD

Yingluck Shinawatra nu på officiellt besök i Europa

MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

Oppositionen verkar ju enligt media uppgifter bjudas in att deltaga i mycket av det politiska arbetet innan beslut i frågan tas men på mig verkar det som om Demokraterna inte vill samarbeta och självmant ställer sig utanför genom att tacka nej och avstå.

Demokraterna verkar ha svårt för att acceptera oppositions rollen, föra samtal och kompromissa, dom verkar mest var tjurskalliga och inställda på konfrontation, bråk och drar sig inte ens för att övefalla talmannen och orsaka tumult i parlamentet, dessutom verkar dom vara mer inställda på att flytta politiken ifrån parlamentet till gatorna, jag delar Voranis kritik mot Demokraterna på dessa punkter.

Mvh isan lover

FEL igen

Dom valde att inte deltaga i en fråga om ett förslag dom ansåg helt fel redan från början

Och en sittande regering hanterar hundratals frågor

I Thailand finns överhuvudtaget inte de demokratiska mekanismerna inför en parlamentsdebatt som finns i Sverige så ett oppositionsparti i Thailand har en helt annan roll än i Sverige och extremt små möjligheter att påverka jämfört med i Sverige. Samma gäller domstolar, remissmyndigheter och andra organs möjligheter. Förarbetena till ändringar och förslag till lagändringar sker ofta i slutna grupper internt i PT

En av de absolut viktigaste grundstenarna i demokrati är insyn påverkan och öppenhet vilket skiljer Sverige från Thailand väldigt mycket

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

• Svar 312
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Khun Ken

53

• andersbangkok

44

• Tallviking

27

• MaiChai

21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

FEL igen

Dom valde att inte deltaga i en fråga om ett förslag dom ansåg helt fel redan från början

Och en sittande regering hanterar hundratals frågor

I Thailand finns överhuvudtaget inte de demokratiska mekanismerna inför en parlamentsdebatt som finns i Sverige så ett oppositionsparti i Thailand har en helt annan roll än i Sverige och extremt små möjligheter att påverka jämfört med i Sverige. Samma gäller domstolar, remissmyndigheter och andra organs möjligheter. Förarbetena till ändringar och förslag till lagändringar sker ofta i slutna grupper internt i PT

En av de absolut viktigaste grundstenarna i demokrati är insyn påverkan och öppenhet vilket skiljer Sverige från Thailand väldigt mycket

Hej

Vad jag förstår har nu senast Yingluck inbjudit Demokraterna till samtal om situationen i södra Thailand med demonstranterna där eftersom Demokraterna har det politiska ansvaret där lokalt men intresset av att stoppa demonstrationerna i söder verkar vara lågt hos det Demokratiska partiet, kan det möjligen vara så som flera redan antyder att det i själva verket är Suthep som har organiserat demonstrationerna ?

Demonstranterna sägs mest bestå av kända unga bråkmakare som har deltagit i betalda aktioner tidigare och man tvivlar på att det är många av dom som har några gummiodlingar överhuvudtaget.

Sen kan man ju inte utesluta att dom muslimska separatiströrelserna i söder också passar på att blåsa under detta och utgör en part i konflikten.

Det handlar kanske mer om demokratisk politik och muslimska separatiströrelser än on om gummibidrag? 

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Hej

Vad jag förstår har nu senast Yingluck inbjudit Demokraterna till samtal om situationen i södra Thailand med demonstranterna där eftersom Demokraterna har det politiska ansvaret där lokalt men intresset av att stoppa demonstrationerna i söder verkar vara lågt hos det Demokratiska partiet, kan det möjligen vara så som flera redan antyder att det i själva verket är Suthep som har organiserat demonstrationerna ?

Demonstranterna sägs mest bestå av kända unga bråkmakare som har deltagit i betalda aktioner tidigare och man tvivlar på att det är många av dom som har några gummiodlingar överhuvudtaget.

Sen kan man ju inte utesluta att dom muslimska separatiströrelserna i söder också passar på att blåsa under detta och utgör en part i konflikten.

Det handlar kanske mer om demokratisk politik och muslimska separatiströrelser än on om gummibidrag? 

Mvh isan lover

I Bangkok kanske?

Dela på andra sajter

Hej

Mvh isan lover

Vad svamlar du om ?

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vad svamlar du om ?

Hej

Allt är kanske inte så enkelt som det ser ut vid en första anblick, jag tror att du gör fel som utesluter att denna konflikt kan ha fler ingridienser och aktörer än områdets gummiodlare.

Framtiden lär väl utvisa hur det ligger till.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Hej

Allt är kanske inte så enkelt som det ser ut vid en första anblick, jag tror att du gör fel som utesluter att denna konflikt kan ha fler ingridienser och aktörer än områdets gummiodlare.

Mvh isan lover

Du menar som "Men in black" i Bangkok 2010?

Dela på andra sajter

kan det möjligen vara så som flera redan antyder att det i själva verket är Suthep som har organiserat demonstrationerna ?

Vilka antyder det? "Flera redan antyder." visar att det finns fler än en källa till detta. Är det media eller i något av de röda interneringslägren där man konspirerar om detta?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Hej

Du har inte lagt märke till att deras förslag går igenom ändå eftersom SD direkt eller indirekt stödjer dom.

Eller försöker du få det till att det är dom röd-gröna som har sänkt skatterna och försämrat villkoren för arbetslösa, sjuka och pensionärer?

Mvh isan lover

Vilka Villkor menar du har försämrats?

Precisera gärna för pensionärerna(skyll nu inte de dryga 250 MILJARDERNA som Persons Pack rånade pensionsfonderna på på Alliansen).

För min del så tycker jag att framför allt så har villkoren Förbättrats för de som faktiskt betalar notan-Löntagarna.

Dela på andra sajter

Hej

Du har inte lagt märke till att deras förslag går igenom ändå eftersom SD direkt eller indirekt stödjer dom.

Eller försöker du få det till att det är dom röd-gröna som har sänkt skatterna och försämrat villkoren för arbetslösa, sjuka och pensionärer?

Mvh isan lover

Nu har vi ju visat att vid ett flertal tillfällen så kan minoritetsregeringen inte få igenom sina förslag. Om du följer budgetdebatten i dag så kommer du finna att oppositionen, tillsammans med SD, avser fälla regeringens förslag om höjt tak för statlig skatt.

Ytterligare exempel på att du inte riktigt har kläm på hur det funkar i riksdagen.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Dela på andra sajter

Hej

Mvh isan lover

Självklart finns det politiker och andra inflytelserika personer i bakgrunden som organiserar och sponsrar, precis som det gjorde när de röda ockuperade Bangkok 2009 och 2010 och vid alla andra tidigare demonstrationer i Thailand. 

Risstödet har satt en standard och givetvis kommer alla andra jordbrukare vilja att deras grödor och varor också ska köpas upp för dubbla världsmarknadspriset och regeringen sitter verkligen i klistret här för bönderna har ju rätt. Att säga att det blir för dyrt utan att snarast sänka stödet för risbönderna öppnar bara upp för ännu fler demonstrationer och sänker de risstödet så invaderar Centrala Thailands risbönder Bangkok; Isaans risbönder får ju inte protestera mot regeringen vilket vi såg förra gången regeringen ville sänka risstödet. 

Dela på andra sajter

Hej

Faktum är ju att regeringen får sin vilja igenom till 97% och att deras förslag fälls till 3% och jag tror som sagt att dessa siffror inte avviker så mycket ifrån dom Thailändska.

Har inte PTP egen majoritet i parlamentet (265 platser av 500)?

Då borde väl siffran vara 100%?

Fast det är klart, det är lätt att trycka på fel knapp om man är berusad! :crazy:

Ändrades av GreenValley
Dela på andra sajter

Undra om han inte menar intimrakning. Har du tittat efter det?

Jag förstog vad han menade, försökte skämta till det. Vem f*n vill veta om hon är renrakad? Hon hittar väl knappt till toaletten själv.

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du menar som "Men in black" i Bangkok 2010?

Hej

Dom ligger bevisligen bakom några dödsfall på militärer och poliser, men deras identitet, uppdrag och uppdragsgivare är fortfarande inte klarlagt.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vilka Villkor menar du har försämrats?

Precisera gärna för pensionärerna(skyll nu inte de dryga 250 MILJARDERNA som Persons Pack rånade pensionsfonderna på på Alliansen).

För min del så tycker jag att framför allt så har villkoren Förbättrats för de som faktiskt betalar notan-Löntagarna.

Hej

Att löntagare som jag själv har fått rejäla skattesänkningar (sänkt inkomstskatt, statlig skatt, fastighetsskatt) och att många rika har kunnat ta hem gömda pengar ifrån sina skatteparadis är riktigt men på vilket sätt hjälper det arbetslösa, sjuka och pensionärer?

Mvh isan Lover

Dela på andra sajter

Hej

Att löntagare som jag själv har fått rejäla skattesänkningar (sänkt inkomstskatt, statlig skatt, fastighetsskatt) och att många rika har kunnat ta hem gömda pengar ifrån sina skatteparadis är riktigt men på vilket sätt hjälper det arbetslösa, sjuka och pensionärer?

Mvh isan Lover

Det krävs att många arbetar och drar in skatter för att ett land skall ha pengar att satsa på de som inga har. Ju fler som jobbar och betalar skatt desto fler pengar kommer in till staten

Enkel ekonomi

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det krävs att många arbetar och drar in skatter för att ett land skall ha pengar att satsa på de som inga har. Ju fler som jobbar och betalar skatt desto fler pengar kommer in till staten

Enkel ekonomi

Hej

På vilket sätt blir det fler som jobbar om rika får mer pengar och fattiga mindre?

Mvh Isan lover

Dela på andra sajter

Hej

På vilket sätt blir det fler som jobbar om rika får mer pengar och fattiga mindre?

Mvh Isan lover

Om folk får mer pengar konsumerar dom mer, gör fler investeringar, anställer fler etc etc etc etc. Och allt detta ger mer inkomster till staten som då har mer pengar att satsa på utveckling av landet med

Staten blir inte "rikare" och samlar pengar på hög eller sätter in på konton utomlands

ALLA pengar en stat får in används i det egna landets budget

Dela på andra sajter

Hej

Dom ligger bevisligen bakom några dödsfall på militärer och poliser, men deras identitet, uppdrag och uppdragsgivare är fortfarande inte klarlagt.

Mvh isan lover

Skall vi gå den rundan igen???? Svartskjortorna rörde sig fritt bland rödskjortorna det gjorde inte militären. Några svartskjortor klev ur en minibuss och blev eskorterade av rödskjortor. 

Enligt din "husgud´s" kompis Chalerm är det klargjort vilka det var. Du vet han "polismördarens" pappa.

http://www.nationmultimedia.com/politics/Men-in-black-are-policemen-Chalerm-claims-30171725.html

Han säger också att Seh Daeng skjöts av polisen.

http://news.voicetv.co.th/in-english/25421.html

HRW säger. "At the same time, the status of investigations into alleged crimes by UDD-linked “Black Shirt” 

http://www.hrw.org/world-report/2013/country-chapters/Thailand

Om du nu inte tror att svartskjortorna jobbade för Thaksin/UDD, vem jobbade dom för? 

Dela på andra sajter

Om folk får mer pengar konsumerar dom mer, gör fler investeringar, anställer fler etc etc etc etc. Och allt detta ger mer inkomster till staten som då har mer pengar att satsa på utveckling av landet med

Staten blir inte "rikare" och samlar pengar på hög eller sätter in på konton utomlands

Det var precis det Anders Borg försökte förklara för Magdalena Andersson (s) i går, men hon vägrade också förstå! :crazy:

Ändrades av GreenValley
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Själv tror jag inte alls på detta och ser den förda politiken som både osolidarisk och hänsynslös mot dom sämst ställda. 

Jag är mer inne på att sänkta skatter leder till att staten får mindre pengar att spendera på dom som behöver dom mest, nämligen dom sämst ställda.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det var precis det Anders Borg försökte förklara för Magdalena Andersson (s) i går, men hon vägrade också förstå! :crazy:

Hej

Jag är glad för att hon inte förstår det positiva med att dom redan sämst ställda får det ännu sämre medans vi som redan har allt får ännu mer.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Hej

Själv tror jag inte alls på detta och ser den förda politiken som både osolidarisk och hänsynslös mot dom sämst ställda. 

Jag är mer inne på att sänkta skatter leder till att staten får mindre pengar att spendera på dom som behöver dom mest, nämligen dom sämst ställda.

Mvh isan lover

Vi har fortfarande ett av de högsta skattetrycken i världen trots att den gått ner en del sedan 2005.

http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Skatter/Skattetryck/

Tycker du då att det är bättre att straffa löntagarna med höjda skatter istället för att få folk att förstå att det lönar sig att arbeta?

Tycker det är rätt tragiskt att människor har så kort minne att de ens överväger att rösta in den där förbannade rödgröna röran igen.

Ändrades av Dempa

F*ck Palestine!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...