Jump to content
IGNORERAD

Yingluck Shinawatra nu på officiellt besök i Europa


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Så varför stannar de inte hemma då istället och jobbar med något vettigt? Det bör ju i princip räcka med att Fredrik Reinfeldt är närvarande för det blir ju som han vill ändå? Där är 348 hyfsat välbetalda tjänster att spara in på.

Hej

 

Dom flesta riksdagsmännen närvarar inte ens längre vid debatterna, bänkraderna står näst intill tomma förutom den som talar och övriga infinner först när det ska röstas, om dom ska rösta JA eller NEJ är också bestämt och följer man inte partilijnen lär man sluta som politisk vilde eller tvingas byta parti.

 

Jag ser inga större skillnader på inflytandet för oppositionen i vår riksdag eller det Thailändska parlamentet förutom att oppositionen ibland överfaller talmannen i Thailand.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 312
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    53

  • andersbangkok

    44

  • Tallviking

    27

  • civona

    21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Tyvärr är det nog så, det är väl t.ex ytterst ovanligt att Alliansen i Sverige ändrar ett beslut som dom är överens om bara för att oppositionen framför argument mot det och så är det nog även i Thailand, debatterna är väl mer ett spel för galleriet och en möjlighet för oppositionen att nå ut med sina åsikter till allmännheten än en reell möjlighet att påverka själva beslutet?

 

Mvh isan lover

Där har du helt fel. I många ärenden under den senaste mandatperioden i Sverige har regeringen ändrat eller dragit tillbaka förslag när opposition, lagrådet mfl har uttalat sig.

Vi använder i Sverige remissrundor där de som påverkas av besluten/lagarna ges möjlighet att påverka och kommentera. Det är sällan regeringen fattar beslut helt på egen hand.

 

Jag trodde du var bättre insatt i svensk politik så du kände till vårt demokratiska system.

 

Det senaste jag kan komma på "on top of my head" är frågan om beskattning av aktieägare i småbolag (du vet där man ersätter lön med ägande för en spottstyver och sedan gör kraftiga aktieutdelningar vilket jag tycker borde ändras så att man inte uppenbart använder ägandet bara för att betala lägre skatt) Där hade regeringen ett förslag. Detta förslag tvingades regeringen ändra rejält (en avgörande del är dock kvar; man måste äga minst 5% för att komma ifråga för skattelättnader) Det finns många andra liknande ärenden.

 

Detta kräver dock att det finns kontrollmekanismer och en vilja att lyssna på alla sidor innan man fattar beslut.

Genom att man i Thailand nu medvetet monterar bort kontrollmekanismerna så tar man även bort de funktioner (konstitutionsdomstolen mfl.) så är det klart att man monterar ner demokratin.

Det är runt detta min kritik mot gänget vid makten till stor del handlar om.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Visst måste dom diskuteras men det blir ändå som regeringen vill till 99%

 

SD stöder regeringen i princip alla frågor.

 

Mvh isan lover

 

 

 

 

Jag ser nu mer och mer varför vi hamnar i dessa snedvridna debatter. Du saknar kunskap om hur demokratiskt arbete går till i den svenska riksdagen.

 

Anledningen till att stolarna är mer eller mindre tomma vid voteringarna är att det stora, förberedande arbete görs i utskotten. Det är ett wealnade och dealande mellan partierna. Man har mellan partierna kommit överens om hur man ska ställa sig till frågorna.

 

I slutänden är det förstås så som du skrev att det är majoritetsbeslut. Att man debatterar frågan i riksdagen har flera syften. Ett av dessa syften är att tydliggöra för medborgarna hur deras folkvalda resonerat i en viss fråga. Hur ska medborgarna annars få insyn i demokratin?

Jag har förstått genom en mängd av dina inlägg att du inte finner det viktigt att medborgarna får veta vad som sägs efter valen. Dom ska ju bara rösta på valdagen, därefter ska man blint lita på de politiker man röstat på intill dess nästa val. För att utveckla demokratin så räcker det inte med indoktrinering i röda interneringsläger där man bara matas med information om regeringens förträfflighet.

 

Här går våra ideologier totalt isär.

 

Såg detta just när jag skrev inlägget. http://www.expressen.se/nyheter/rodgrona-diskuterar-gemensamt-initiativ/ Det är opinionsbildning för att försöka stoppa ett förslag som dom finner galet.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Nu gjorde du nog en tankevurpa. Tjejen som är premiärminister (du hängde med på ordet premiärminister som den som leder landet) är konstant frånvarande när viktiga saker, nästan avgörande för landets framtid, i parlamentet diskuteras och skall avgöras.

det är inte debatter om skitsaker som diskuteras nu. Hon är konstant FRÅNVARANDE!

 

Ibland kan man tänka sig att de som enbart har rödfärg i ögonen kopplade in hjärnan innan signalerna går till fingrarna som hamrar på tangentbordet. Det skulle få dessa personer att tänka efter och sätta saker och ting i perspektiv.

 

Att tänka innan man skriver är som att torka sej innan man skiter, eller hur var det nu....

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Hej

 

Visst måste dom diskuteras men det blir ändå som regeringen vill till 99%

 

SD stöder regeringen i princip alla frågor.

 

Mvh isan lover

 

Demokrati kallas det när de valda parlamentarikerna röstar och beslutar genom majoritetsbeslut!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Där har du helt fel. I många ärenden under den senaste mandatperioden i Sverige har regeringen ändrat eller dragit tillbaka förslag när opposition, lagrådet mfl har uttalat sig.

Vi använder i Sverige remissrundor där de som påverkas av besluten/lagarna ges möjlighet att påverka och kommentera. Det är sällan regeringen fattar beslut helt på egen hand.

 

Jag trodde du var bättre insatt i svensk politik så du kände till vårt demokratiska system.

 

Det senaste jag kan komma på "on top of my head" är frågan om beskattning av aktieägare i småbolag (du vet där man ersätter lön med ägande för en spottstyver och sedan gör kraftiga aktieutdelningar vilket jag tycker borde ändras så att man inte uppenbart använder ägandet bara för att betala lägre skatt) Där hade regeringen ett förslag. Detta förslag tvingades regeringen ändra rejält (en avgörande del är dock kvar; man måste äga minst 5% för att komma ifråga för skattelättnader) Det finns många andra liknande ärenden.

 

Detta kräver dock att det finns kontrollmekanismer och en vilja att lyssna på alla sidor innan man fattar beslut.

Genom att man i Thailand nu medvetet monterar bort kontrollmekanismerna så tar man även bort de funktioner (konstitutionsdomstolen mfl.) så är det klart att man monterar ner demokratin.

Det är runt detta min kritik mot gänget vid makten till stor del handlar om.

Hej

 

Jag upplever inte den politiska verkligheten i Sverige lika perfekt som du, visst får man framföra sin åsikt och kommentera innan beslut tas men jag vidhåller att det ytterst ovanligt att sittande regeringens förslag förkastas.

 

I den bästa av världar vore alla riksdagsledamoter fria att rösta som dom ville, debatter och diskussioner i riksdagen helt avgörande för hur en omröstning skulle sluta men så ser det tyvärr inte ut, den enda osäkerhetsfaktor som finns just nu är väl att SD kan gå emot regeringen vilket har hänt vid något enstaka tillfälle men i övrigt präglas mandatperioden helt naturligt av näst intill förkrossande bifall av regeringens förslag och det är inte konstigt. 

 

Finns det dessutom en klar majoritet som i Thailands parlament så är oppositionens chanser att påverka i princip noll och det är inte heller något konstigt, det är väljarna som ville ha det så och för oppositionen är det bara att bita ihop och satsa på nästa val.

 

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag upplever inte den politiska verkligheten i Sverige lika perfekt som du, visst får man framföra sin åsikt och kommentera innan beslut tas men jag vidhåller att det ytterst ovanligt att sittande regeringens förslag förkastas.

 

I den bästa av världar vore alla riksdagsledamoter fria att rösta som dom ville, debatter och diskussioner i riksdagen helt avgörande för hur en omröstning skulle sluta men så ser det tyvärr inte ut, den enda osäkerhetsfaktor som finns just nu är väl att SD kan gå emot regeringen vilket har hänt vid något enstaka tillfälle men i övrigt präglas mandatperioden helt naturligt av näst intill förkrossande bifall av regeringens förslag och det är inte konstigt. 

 

Finns det dessutom en klar majoritet som i Thailands parlament så är oppositionens chanser att påverka i princip noll och det är inte heller något konstigt, det är väljarna som ville ha det så och för oppositionen är det bara att bita ihop och satsa på nästa val.

 

Mvh isan Lover

Är inte den sittande Regeringen demokratiskt vald och därmed har mandat att göra vad dom vill tills nästa valdag? ??? Eller gäller ditt resonemang bara Thailändsk politik? ???

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag upplever inte den politiska verkligheten i Sverige lika perfekt som du, visst får man framföra sin åsikt och kommentera innan beslut tas men jag vidhåller att det ytterst ovanligt att sittande regeringens förslag förkastas.

Det kan vara intressant för dig att sätta dig in i svensk politik lite mer.

Det är ofta som regeringens förslag ändras eller helt avslås.

Skälet till detta är att i vår demokrati så finns det kontrollinstanser som kan påverka beslutsunderlag så att det dels uppfyller lagliga krav. Man tar ofta till sig synpunkter på förslagen för att dessa ska utformas så att det blir bästa effekt.

Senast; som jag skrev var frågan om utdelning eller lön till aktieägare i småbolag. Det är bara ett av många exempel där förslagen ändras innan man fattar beslut.

Sedan är det i slutändan klart att det är vid omröstningarna i riksdagen som besluten fattas.

 

Skillnaden mellan Thailand och Sverige är bl.a. att i Thailand arbetar gänget vid makten nu för fullt med att försöka montera ner de kontrollorgan vilka har till uppgift att kontrollera regeringen. T.ex konstitutionsdomstolen vill gänget vid makten ta bort!

 

Om man vill ha acceptans för kontroversiella förslag så underlättar det verkligen inte om talmannen förbjuder diskussioner i parlamentet med argumentet att det bara är slöseri med tid.

 

Det är sannerligen fel väg mot demokrati.

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är inte den sittande Regeringen demokratiskt vald och därmed har mandat att göra vad dom vill tills nästa valdag? ??? Eller gäller ditt resonemang bara Thailändsk politik? ???

Hej

 

För mig är det självklart näst intill så, men det verkar inte som om alla delar den uppfattningen, en del verkar tro att det är oppositionen som formar politiken och fattar besluten.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

För mig är det självklart näst intill så, men det verkar inte som om alla delar den uppfattningen, en del verkar tro att det är oppositionen som formar politiken och fattar besluten.

 

Mvh isan lover

Du kanske inte har fattat det ännu, det har ju bara gått tre år sedan valet!

Den borgerliga regeringen i Sverige har inte egen majoritet och kan inte fatta några som helst beslut på egen hand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du kanske inte har fattat det ännu, det har ju bara gått tre år sedan valet!

Den borgerliga regeringen i Sverige har inte egen majoritet och kan inte fatta några som helst beslut på egen hand!

Hej

 

Du har inte lagt märke till att deras förslag går igenom ändå eftersom SD direkt eller indirekt stödjer dom.

 

Eller försöker du få det till att det är dom röd-gröna som har sänkt skatterna och försämrat villkoren för arbetslösa, sjuka och pensionärer?

 

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du har inte lagt märke till att deras förslag går igenom ändå eftersom SD direkt eller indirekt stödjer dom.

 

Eller försöker du få det till att det är dom röd-gröna som har sänkt skatterna och försämrat villkoren för arbetslösa, sjuka och pensionärer?

 

Mvh isan lover

Man slutar aldrig förvånas över din okunnighet och enögdhet, i drygt 41 % av omröstningarna så har även något av de rödgörna partiera röstat med regeringen!

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sd-rostade-mest-med-borgerliga/

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Man slutar aldrig förvånas över din okunnighet och enögdhet, i drygt 41 % av omröstningarna så har även något av de rödgörna partiera röstat med regeringen!

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sd-rostade-mest-med-borgerliga/

Hej

 

Då har ju regeringens förslag fått majoritet och genomförts precis som jag skrev, din statistik stöder ju min uppfattning att sittande regerins förslag oftast bifalls.

 

För att den nuvarande regeringen ska kunna stoppas i en omröstning krävs att samtliga oppositionspartier röstar emot och då även SD, detta inträffar extremt sällan.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Då har ju regeringens förslag fått majoritet och genomförts precis som jag skrev, din statistik stöder ju min uppfattning att sittande regerins förslag oftast bifalls.

 

För att den nuvarande regeringen ska kunna stoppas i en omröstning krävs att samtliga oppositionspartier röstar emot och då även SD, detta inträffar extremt sällan.

 

Mvh isan lover

Om 3 % av omröstningarna är extremt sällan vet jag inte om jag håller med om, det får stå för dig!

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/14-regeringsnederlag-i-minoritet-hittills_6225401.svd

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

På något vis så påminner Yingluck om Barry Bostwicks karaktär i Spin City, hon menar väl men är ack så korkad...

 

Eller är det folket runtomkring henne som är så pass korkade att de inte kan hålla henne uppdaterad med korrekt fakta om var hon är och vem det är hon träffar?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om 3 % av omröstningarna är extremt sällan vet jag inte om jag håller med om, det får stå för dig!

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/14-regeringsnederlag-i-minoritet-hittills_6225401.svd

Hej

 

Att 97% av omröstningarna har gått regeringens väg i Sverige säger väl det mesta om hur lite debatterna i riksdagen påverkar besluten, jag tror att situationen är snarlik i Thailand.

 

Det är väldigt svårt att påverka dom politiska besluten både i Sverige och Thailand om man sitter i opposition och så ska det väl vara i en demokrati.

 

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

På något vis så påminner Yingluck om Barry Bostwicks karaktär i Spin City, hon menar väl men är ack så korkad...

 

Eller är det folket runtomkring henne som är så pass korkade att de inte kan hålla henne uppdaterad med korrekt fakta om var hon är och vem det är hon träffar?

post-9848-0-46365700-1379427706_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väldigt svårt att påverka dom politiska besluten både i Sverige och Thailand om man sitter i opposition och så ska det väl vara i en demokrati.

 

Jomenvisst är det så, dock är det så i Sverige att det varje torsdag är en frågestund i riksdagen där det alltid är 5 ministrar som utfrågas offentilgt av oppositionen ( oförberedda frågor). En gång i månaden deltar statsministern och får sina fiskar varma..

 

Detta naturligtvis enbart för att vad som sägs och beslutas ska komma ut till befolkningen i oredigerat skick och så ska det vara.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att 97% av omröstningarna har gått regeringens väg i Sverige säger väl det mesta om hur lite debatterna i riksdagen påverkar besluten, jag tror att situationen är snarlik i Thailand.

 

Det är väldigt svårt att påverka dom politiska besluten både i Sverige och Thailand om man sitter i opposition och så ska det väl vara i en demokrati.

 

Mvh Isan Lover

Det framstår mer och mer som om du inte riktigt förstår riksdagsarbetet i Sverige vilket kan vara skälet till att vi har så konstiga diskussioner ibland. Om du relaterar till Sverige i dina argument och du har missat hur Sveriges Riksdag funkar, ja då kan det bli lite tokigt.

 

Sverige: En omröstning i Riksdagen har föregåtts av en hel del arbete. Arbetet sker först i utskotten där frågan bänds och böjs från alla möjliga håll. I utskotten är alla riksdagspartier representerade enligt en viss fördelning. Därefter går förslaget ut på remiss till organisationer som är berörda av frågan. Det kan vara intresseorganisationer, myndigheter eller andra intressenter.

När svarstiden gått ut så sammanställs kommentarerna och slutligt hamnar frågan i riksdagen för votering. Det du beskriver är bara momentet "voteringen". Allt det arbete som föregår voteringen kan man läsa fortlöpande på webben om. Där återfinns svaren från de som berörs av frågan.

 

Därmed är det inte möjligt att bara säga att 97% av alla omröstningar har gått regeringens väg bara med stöd av SD. Som framgår av inklippt text nedan så röstar oppositionen MED regeringen i 41 % av fallen.

 

Detta är demokratiskt arbete. Det som gänget vid makten i Thailand tillämpar syftar inte till att möjliggöra samförståndslösningar och är långt från demokratiskt; särskilt i så känsliga frågor som amnestin.

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

– Det har påståtts att vi aktivt samarbetar med Sverigedemokraterna för att komma åt regeringen. Men undersökningen visar att regeringen sitter kvar på grund av indirekt stöd från Sverigedemokraterna, säger Sven-Erik Österberg till TT.

Men undersökningen visar att regeringen också sitter kvar tack vare stöd från bland andra Socialdemokraterna.

I drygt 41 procent av huvudvoteringarna röstade S eller något av de andra rödgröna partierna med regeringen.

– Jo, så är det ju och det var likadant när vi satt i regeringsställning, att de borgerliga röstade med oss. Det finns frågor där man inte har någon motsatt uppfattning och vi driver inte oppositionspolitik bara för att vara emot regeringen.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det framstår mer och mer som om du inte riktigt förstår riksdagsarbetet i Sverige vilket kan vara skälet till att vi har så konstiga diskussioner ibland. Om du relaterar till Sverige i dina argument och du har missat hur Sveriges Riksdag funkar, ja då kan det bli lite tokigt.

 

Sverige: En omröstning i Riksdagen har föregåtts av en hel del arbete. Arbetet sker först i utskotten där frågan bänds och böjs från alla möjliga håll. I utskotten är alla riksdagspartier representerade enligt en viss fördelning. Därefter går förslaget ut på remiss till organisationer som är berörda av frågan. Det kan vara intresseorganisationer, myndigheter eller andra intressenter.

När svarstiden gått ut så sammanställs kommentarerna och slutligt hamnar frågan i riksdagen för votering. Det du beskriver är bara momentet "voteringen". Allt det arbete som föregår voteringen kan man läsa fortlöpande på webben om. Där återfinns svaren från de som berörs av frågan.

 

Därmed är det inte möjligt att bara säga att 97% av alla omröstningar har gått regeringens väg bara med stöd av SD. Som framgår av inklippt text nedan så röstar oppositionen MED regeringen i 41 % av fallen.

 

Detta är demokratiskt arbete. Det som gänget vid makten i Thailand tillämpar syftar inte till att möjliggöra samförståndslösningar och är långt från demokratiskt; särskilt i så känsliga frågor som amnestin.

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

– Det har påståtts att vi aktivt samarbetar med Sverigedemokraterna för att komma åt regeringen. Men undersökningen visar att regeringen sitter kvar på grund av indirekt stöd från Sverigedemokraterna, säger Sven-Erik Österberg till TT.

Men undersökningen visar att regeringen också sitter kvar tack vare stöd från bland andra Socialdemokraterna.

I drygt 41 procent av huvudvoteringarna röstade S eller något av de andra rödgröna partierna med regeringen.

– Jo, så är det ju och det var likadant när vi satt i regeringsställning, att de borgerliga röstade med oss. Det finns frågor där man inte har någon motsatt uppfattning och vi driver inte oppositionspolitik bara för att vara emot regeringen.

Hej

 

Faktum är ju att regeringen får sin vilja igenom till 97% och att deras förslag fälls till 3% och jag tror som sagt att dessa siffror inte avviker så mycket ifrån dom Thailändska.

 

Vad det gäller att det huvusakliga arbetet sker i utskott så är det ju precis vad jag har påstått hela tiden, det vi hade delad uppfattning om var debatternas betydelse och påverkan på beslut i omröstningarna, där jag hävdade att dessa mer eller mindre har spelat ut sin roll både i Thailand och Sverige, dessa offentliga debatter i riksdag och parlament handlar numera mer om att offentliggöra och framföra sina åsikter till media och allmännheten än att verkligen påverka omröstningen. 

 

Men nu verkar det som om vi är överens om att det verkliga arbetet sker i beredningar och utskott och att debatterna i riksdag och parlament mer är ett spel för galleriet, liksom att det är mer regel än undantag att regeringens förslag går igenom än att dom fälls både i Thailand och Sverige, vilket innebär att oppositionens möjligheter till påverkan i verkligheten är relativt liten i båda länderna.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Faktum är ju att regeringen får sin vilja igenom till 97% och att deras förslag fälls till 3% och jag tror som sagt att dessa siffror inte avviker så mycket ifrån dom Thailändska.

 

Vad det gäller att det huvusakliga arbetet sker i utskott så är det ju precis vad jag har påstått hela tiden, det vi hade delad uppfattning om var debatternas betydelse och påverkan på beslut i omröstningarna, där jag hävdade att dessa mer eller mindre har spelat ut sin roll både i Thailand och Sverige, dessa offentliga debatter i riksdag och parlament handlar numera mer om att offentliggöra och framföra sina åsikter till media och allmännheten än att verkligen påverka omröstningen. 

 

Men nu verkar det som om vi är överens om att det verkliga arbetet sker i beredningar och utskott och att debatterna i riksdag och parlament mer är ett spel för galleriet, liksom att det är mer regel än undantag att regeringens förslag går igenom än att dom fälls både i Thailand och Sverige, vilket innebär att oppositionens möjligheter till påverkan i verkligheten är relativt liten i båda länderna.

 

Mvh isan lover

 

Skillnaden mellan Thailand och Sverige är viktigheten av debatten i Parlamentet

 

I Sverige får alla oppositionspartier, myndigheter, domstolar etc etc vara med i hela processen innan debatten medans i Thailand är hela den processen stängd inom PT och först vid debatten i parlamentet får oppositionen säga sitt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Skillnaden mellan Thailand och Sverige är viktigheten av debatten i Parlamentet

 

I Sverige får alla oppositionspartier, myndigheter, domstolar etc etc vara med i hela processen innan debatten medans i Thailand är hela den processen stängd inom PT och först vid debatten i parlamentet får oppositionen säga sitt

Hej

 

Oppositionen verkar ju enligt media uppgifter bjudas in att deltaga i mycket av det politiska arbetet innan beslut i frågan tas men på mig verkar det som om Demokraterna inte vill samarbeta och självmant ställer sig utanför genom att tacka nej och avstå.

 

Demokraterna verkar ha svårt för att acceptera oppositions rollen, föra samtal och kompromissa, dom verkar mest var tjurskalliga och inställda på konfrontation, bråk och drar sig inte ens för att övefalla talmannen och orsaka tumult i parlamentet, dessutom verkar dom vara mer inställda på att flytta politiken ifrån parlamentet till gatorna, jag delar Voranis kritik mot Demokraterna på dessa punkter.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...