Jump to content
IGNORERAD

Två unga män gripna i Pattaya för mord på amerikansk 70-åring


MPR Nyheter

Recommended Posts

   

Har för mej att livstid i svergie är 24 år, så 12..

Nja livstid är väl vad jag förstår icke tidsbestämt och därmed i teorin resten av den staffades liv. Nu kan man dock i praktiken ansöka om att få sitt straff tidsbestämt.

 

Leif Axmyr har i år fått sitt straff tidsbestämt till 51 år, 2016 kommer han att sättas på fri fot efter 34 år i fängelse.

 

2/3 av tiden gäller som praxis i Sverige,

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    11

  • NKP

    7

  • måne

    3

  • MaiChai

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Eller så finner man det bäst i att erkänna för att inte riskera dödsstraff. Oavsett om man är skyldig eller inte...

 

Vetetusan vad jag skulle välja mellan dom två alternativen. Om man nu är skyldig vill säga.

Om det ena är resten av livet i ett Thailändskt fängelse känns det nästan som om dödsstraff är bättre. Men det är helt mina egna funderingar och jag hoppas jag aldrig behöver ställas inför detta dilemma.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt ofta som brottslingarna sjunger ut hos polisen.

Effektivare förhörsmetoder än i Sverige verkar det som.

Du har så rätt.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som t.ex. Sture Bergwall / Thomas Quick?

 

Det är en väsentlig skillnad på fängelse och sluten psykvård som Thomas Quick sitter på.

 

Tycker du att han ska släppas ut i samhället?

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett så civiliserat rättssystem som de har i Thailand skulle sitta fint här hemma.

Håjaja.

 

Hur många kriminella tror du är civiliserade?

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så finner man det bäst i att erkänna för att inte riskera dödsstraff. Oavsett om man är skyldig eller inte...

Det vore ditt val?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vore ditt val?

 

Jag hoppas att jag aldrig ska behöva ställas inför det valet. Problemet som jag ser det är inte att man med det härsystemet som thai tillämpar är inte att man kanske låter en oskyldig sitta i fängelse, problemet är att man låter en skyldig gå fri om man har pressat en misstänkt att erkänna med löfte om att inte åklagaren ska begära dödsstraff om man erkänner.

 

Finns många i Thailand som har valt att erkänna ett brott de inte begått för att undvika risken att avrättas.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en väsentlig skillnad på fängelse och sluten psykvård som Thomas Quick sitter på.

 

Tycker du att han ska släppas ut i samhället?

Ja det vore väl rimligt att han släpptes ut omgåendet. Han är ju trots allt friad

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det vore väl rimligt att han släpptes ut omgåendet. Han är ju trots allt friad

 

Du skämtar...läs igenom hans brottsregister så kanske du inser varför han sitter där han sitter.

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Thomas_Quick

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skämtar...läs igenom hans brottsregister så kanske du inser varför han sitter där han sitter.

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Thomas_Quick

Nu är jag inte jätte insatt i hans förehavanden men han har ju trotts allt suttit över 20 år å då har han ju inte ens tagit död på någon för att få de straffet.

 

Leif GW verkar ju i alla fall tycka att han ska släppas ut å han borde väl ändå ha hyfsad koll.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, han har sig själv att skylla..

 

Sen var poliserna inte de skarpaste, gäller väl även åklagaren i dessa fall...

 

Vet dock inte om jag vill ha Quick ute på gatorna.

 

Rock on!

Det kan man ju tycka men problemet är att man inte letat efter de/den riktige mördaren/-arna som nog är värre att ha ute på gatorna ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan man ju tycka men problemet är att man inte letat efter de/den riktige mördaren/-arna som nog är värre att ha ute på gatorna ..

Nu är ju inte Quick någon oskyldig herre, han har en hel del på sitt samvete. .

Men helt klart finns mördarna fortfarande på fri fot och det är inte helt optimalt. .

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag inte jätte insatt i hans förehavanden men han har ju trotts allt suttit över 20 år å då har han ju inte ens tagit död på någon för att få de straffet.

 

Leif GW verkar ju i alla fall tycka att han ska släppas ut å han borde väl ändå ha hyfsad koll.

 

Han sitter inte i fängelse utan på sluten psykvård på grund av mental störning, tyckare som Leif GW som tycker dom har koll finns det gott om, sen är det väl domstolen som dömmer och inte alla tyckare.      

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Han sitter inte i fängelse utan på sluten psykvård på grund av mental störning, tyckare som Leif GW som tycker dom har koll finns det gott om, sen är det väl domstolen som dömmer och inte alla tyckare.

Nu är ju inte Leif GW vilken tyckare som helst. Quick är ju inte heller den mördare han utmålats till. Det är en rättskandal vilket Säter är en del av. Kritiken gör gällande att han hålls kvar för Säters egen skull och inte för att han är fortfarende är sjuk. Jag tror att han är ute ganska snart Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man argumenterar för att släppa ut en person som Quick så ska man nog ställa sig en fråga.

 

Skulle jag vilja ha honom som närmsta granne och kanske umgås med honom lite på fritiden som

grannar gör?

 

Om man inte vill det så bör man tänka på att om han blir frisläppt så kommer han att bli någons

närmsta granne. Vill man inte vara den personen själv så ska man kanske inte jobba för att han

ska komma ut i samhället.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man argumenterar för att släppa ut en person som Quick så ska man nog ställa sig en fråga.

 

Skulle jag vilja ha honom som närmsta granne och kanske umgås med honom lite på fritiden som

grannar gör?

 

Om man inte vill det så bör man tänka på att om han blir frisläppt så kommer han att bli någons

närmsta granne. Vill man inte vara den personen själv så ska man kanske inte jobba för att han

ska komma ut i samhället.

 

MVH

Nutteman

 

Exactemente, alla mina jäkla grannar borde fanimej spärras in!

Så fort man fläskar på med musiken så bankas det i väggar och golv, de kunde sitta på Säter och banka bäst de ville.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man argumenterar för att släppa ut en person som Quick så ska man nog ställa sig en fråga.

 

Skulle jag vilja ha honom som närmsta granne och kanske umgås med honom lite på fritiden som

grannar gör?

 

Om man inte vill det så bör man tänka på att om han blir frisläppt så kommer han att bli någons

närmsta granne. Vill man inte vara den personen själv så ska man kanske inte jobba för att han

ska komma ut i samhället.

 

MVH

Nutteman

 

Vem vet, släpps han fri kanske han flyttar till Pattaya...

 

De övriga brott som han med odiskutabel bevisning gjort sig skyldig till kvalificerar honom med råge för att bli inlåst på livstid. På sjukhus eller i fängelse spelar ingen roll men ute i samhället skall han inte vara!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det vore väl rimligt att han släpptes ut omgåendet. Han är ju trots allt friad

 

 

 

Du som anser att Tomas Quick ska släppas ut omgående, kan du inte berätta när han blev friskförklarad för det har jag missat? 

 

Eftersom du tydligen inte skämtar så börjar jag undra om du inte läst lite för många romaner av Leif GW.

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Som t.ex. Sture Bergwall / Thomas Quick?

 

Han borde dömas till livstid +100år för försvårande av brottsutredning/skyddande av brottsling!

Link to comment
Dela på andra sajter

Han borde dömas till livstid +100år för försvårande av brottsutredning/skyddande av brottsling!

Han försvar är ju att han varit/är sjuk och dessutom blivit matat med droger. De som är yrkesmän och har låtit sig luras av en sjuk mytoman bara för att det varit en enkel väl att ta. Vad har dom för försvar? Kanske en del av dessa borde dömas istället. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man argumenterar för att släppa ut en person som Quick så ska man nog ställa sig en fråga.

 

Skulle jag vilja ha honom som närmsta granne och kanske umgås med honom lite på fritiden som

grannar gör?

 

Om man inte vill det så bör man tänka på att om han blir frisläppt så kommer han att bli någons

närmsta granne. Vill man inte vara den personen själv så ska man kanske inte jobba för att han

ska komma ut i samhället.

 

MVH

Nutteman

Ska man verkligen hålla människor inlåsta för att man inte vill ha dem som granne. Jag får verkligen hoppas att de som har makten att bestämma inte tänker som du.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem vet, släpps han fri kanske han flyttar till Pattaya...

 

De övriga brott som han med odiskutabel bevisning gjort sig skyldig till kvalificerar honom med råge för att bli inlåst på livstid. På sjukhus eller i fängelse spelar ingen roll men ute i samhället skall han inte vara!

Vilka brott tänker du på då och är det i paritet med straff man utdelar andra brottslingar som gjort liknade brott i Sverige.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du som anser att Tomas Quick ska släppas ut omgående, kan du inte berätta när han blev friskförklarad för det har jag missat? 

 

Eftersom du tydligen inte skämtar så börjar jag undra om du inte läst lite för många romaner av Leif GW.

Nu finns det kanske ganska stor anledning att vara kritiskt till Säter och hur de har hanterat Quick. Då kanske det inte är helt optimalt att de är de samma som har rätten att hålla honom i "mörkret".

 

Nu är ju inte Leif GW enbart en romanförfattare så hans romaner har nog väldigt lite med det här att göra. Är du själv expert i ämnet?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu finns det kanske ganska stor anledning att vara kritiskt till Säter och hur de har hanterat Quick. Då kanske det inte är helt optimalt att de är de samma som har rätten att hålla honom i "mörkret".

 

Nu är ju inte Leif GW enbart en romanförfattare så hans romaner har nog väldigt lite med det här att göra. Är du själv expert i ämnet?

 

Vem var det som tyckte att Tomas Quick borde släppas ut omgående, och sen försökte motivera det med att Leif GW har koll som också tycker som du?

 

Du har fortfarande inte svarat på när Quick blev friskförklarad?

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...