Jump to content
IGNORERAD

Selektiv rasism

Tamdai

Recommended Posts

SD är väl det parti som är mest vänligt inställt till Israel av alla svenska partier så att de skulle vara nazistiska köper jag inte.

Och vilket parti lurar inte sina väljare?

Skillnaden är bara att judar bytts ut mot araber :( Annars är allt dig likt.

Dela på andra sajter

• Svar 346
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Mr Ning Ning

35

• janne_h

28

• gst

27

• Bananen

16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Själva partitoppen består av intelligenta personer som du skriver är mer normala politiker.

Sen har man mobben strax under som inte är några vassa knivar, det visade förra valet då man inte ens hade kandidater för att fylla de platser man vunnit i valen, främst kommunalt.

Där fick partitoppen städa bort och utesluta några stolpskott efterhand.

Ett bra val och man står inför samma svårigheter att man saknar politiker till de tilldelade mandaten.

Vid en partistämma eller kongress är risken stor att den normalare politikertoppen kommer att röstas med i flera frågor som det går till i en demokrati.

Jag tror att SD får många röster som protest mot övriga partier och inte för sin politik.

Även om SD får 20% i valet kommer SD knappast kunna föra en politik som motsvarar röster och mandat då de övriga inte ingår allians med dom.

Då kan ett litet parti som ligger på 5% få större makt som resultat för rösterna på SD.

Visst får dom de flesta röster i protest mot andra partier.

Och visst har dom som vi väl sett på TV många åsnor som röstar på det partiet, kommer ihåg en som

var så förbannad på invandringspolitiken så han allvarligt övervägde att flytta till ett land som inte tog emot invandrare.

Om han lyckades hitta det drömlandet är jag väl ganska tveksam om.

Ha en bra lördag önskar flor

bor i Korat.

Dela på andra sajter

Verkar ju inte tränga in i alla fall, men jag ska sluta nu. Att man är duperad vill man ju i alla fall inte inse.

Och kan man bara utpeka folk och inte komma med sakliga motargument så är man lika duperad fast i nåt annat.

Som sagt så finns det mer än svart och vitt i skalan.

Inget är bara dåligt och inget är bara bra.

Veteran

Dela på andra sajter

Leifen

jag är vissligen inte så gammal. Men var det inte sossarna som lopotomerade folk. Var sossarna då nassar ,rasister eller facister. För något måste dom ha varit. Eller kunde sossarna erkänna sina misstag och gå vidare. Kan möjligen även andra göra så. Moderaterna säger ju hela tiden  att dom värnar om arbetarna. Det var sossarna slogan förr.

Vad vill jag då säga om detta

SJÄLVKLART

WEE SHALL OVERCOME TILLSAMMANS I KÖR

Vet inte om dom lobotomerade folk, däremot tvångssteriliserade dom ända in på sextiotalet människor

som i vissa fall enbart var födda av så fattiga föräldrar att dom blev omhändertagna.

bor i Korat.

Dela på andra sajter

Många av detta forums medlemmar vill hemskt gärna flytta till Thailand eller har redan gjort det. De har en Thaipartner eller lever ett liv där fokuset ligger på att träffa och "umgås" (ha sex med)med asiatiska kvinnor/män är det viktigaste och anledningen till att de intresserat sig för Thailand. Detta framgår ju tydligt av många trådar.

Ledsna män som sedan gråter ut om hur hemskt det är att det är jobbigt att få visum i Thailand och hur dumma Thailändska lagen är, Thailand vill inte ha invandrare och skyddar sitt land så mycket det går från dessa.

Samma personer får sedan kräksmun när det de beklagar sig över Sveriges invandringspolitik. I Sverige är det för lätt att få medborgarskap, ja i alla fall UT och PUT, det många Thailandsälskare önskar att få i Thailand

Slutsatsen är alltså att rika äldre män skall ha rätt att flytta till fattiga länder och där göra vad de vill med detta lands flickor/pojkar. Men fattiga och till livet hotade folk skall minsann inte komma till Sverige och störa oss, invandring är något som skadar Sverige. Förutom när det är ens egna partner från det fattiga landet som skall flytta till Sverige och så småningom hennes/hans barn.

Tycker själv att Sveriges invandringspolitik är fel, men samtidigt undrar jag hur många här tänker?

Faranger som bor i Thailand tillför och spenderar sina pengar i landet, det gör knappast invandrare i Sverige. Och för resten så är det inte rika Faranger. Dom flesta är pensionerer. Dom rika väljer skatteparadiset, tip Monaco osv.

Dela på andra sajter

ser att några av kombattanterna här ska till Uppsalaträffen, inget politiktjafs där hoppas jag...    vissa ämnen bör undvikas vid alkoholintag   (kommer själv att vara nykter hehe

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Dela på andra sajter

Vet inte om dom lobotomerade folk, däremot tvångssteriliserade dom ända in på sextiotalet människor

som i vissa fall enbart var födda av så fattiga föräldrar att dom blev omhändertagna.

Förlåt . Som jag sa . Glömmer bort gör man. Men frågan kvarstår. Så man är bra om man tvångsteriliserar svenskar och tar in ekonomiska flyktingar från div länder.

Nu får svensken klämma in i en ny sång . För snart har vi inga bostäder att bo i.  DET SKA VA HUSVAGN. I KÖR NU. KOM IGEN.

Dela på andra sajter

Varför kan man diskutera och ha olika åsikter i andra saker men i den här saken ska man alltid slänga fram du är rasistkortet :kort: .

Vi är alla lite rasister även dom som säger svenne?itta.Die dummische sweden osv. osv.

Det är väl bättre och säga vad man tycker istället för att vara en ryggradslös som går omkring med knytnäven i fickan o är sur.

Det är tex HELT OK på MP att kalla alla finnar för fyllon med kniv och kokko norrmän men se för fanken till att inte komma med liknande för araber,svarta,romer

för då blir du avstängd fortare än kvickt. 

P.S Jag är finne men jag har lite skinn på näsan, tror jag-så det stör inte mig.

Dela på andra sajter

Röstar man på Sd är man nazist eller lurad.

Lurad blir man nog vilket parti man än röstar på.

Låter väldigt fint före valet och stämmer dåligt när valet är över.

bor i Korat.

Dela på andra sajter

Faranger som bor i Thailand tillför och spenderar sina pengar i landet, det gör knappast invandrare i Sverige. Och för resten så är det inte rika Faranger. Dom flesta är pensionerer. Dom rika väljer skatteparadiset, tip Monaco osv.

Finnar, är det Ni som kastar ut kärringar från balkonger eller Ni som dopar sig med både det ena och andra?

Ändrades av ban99arne
Dela på andra sajter

Förlåt . Som jag sa . Glömmer bort gör man. Men frågan kvarstår. Så man är bra om man tvångsteriliserar svenskar och tar in ekonomiska flyktingar från div länder.

Nu får svensken klämma in i en ny sång . För snart har vi inga bostäder att bo i.  DET SKA VA HUSVAGN. I KÖR NU. KOM IGEN.

Nu när det är stor bostadsbrist i storstäderna bla. så alla räcker upp en hand som vill bistå våra bröder och systrar att dela sin lägenhet så att dom slipper att bo i flyktingläger.

INGA nähe!

Men ta från skattepengarna då och bygg nya bostäder, det är ju ingens pengar.

Dela på andra sajter

Lurad blir man nog vilket parti man än röstar på.

Låter väldigt fint före valet och stämmer dåligt när valet är över.

Men i USA där är det minsann demokrati där finns det hela 2 partier att rösta på för syns skull.

Dela på andra sajter

Vet inte hur många av er är en invandrare jag (FF) är en..

Hur man blev misshandlad av våra kära svenska invånare.

Vet inte om var av avundsjuka eftersom vi hade bättre standard hemma än många Svennar.

Mina föräldrar Jobbade heltid, jag o syrran fick ta en stor del hushålls uppgifterna i tidig ålder..

Nu kommer det så kallade flyktingar som bara får en massa levererat i ett uppdukat bord.

Vill man gnälla på detta finns det ungefär bara ett alternativ att rösta SD.

För men del känns det  fel, eftersom så många av ledarna är rasister nazister folk med lågt människovärde.

Men tyvärr i dagsläget finns det inget annat alternativ om man vill protestera om vad man tycker om denna massiva invandring..

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Nu när det är stor bostadsbrist i storstäderna bla. så alla räcker upp en hand som vill bistå våra bröder och systrar att dela sin lägenhet så att dom slipper att bo i flyktingläger.

INGA nähe!

Men ta från skattepengarna då och bygg nya bostäder, det är ju ingens pengar.

läste nyligen att dom skulle "hyssta" ut folk från ett äldreboende och bygga om till flyktingläger, var i nässjö trakten...jaja vi har väl dom politiker vi förtjänar  :not_i: 

Dela på andra sajter

Finnar, är det Ni som kastar ut kärringar från balkonger eller Ni som dopar sig med både det ena och andra?

1.Ja svenskar har ju aldrig dopat sig, man ska ha lite tur också.

Men inte bara Finland utan tydligen ska även norskar och svenskar dopat sig. NRK är medfinansiär till dokumentären och enligt chefen Hans-Tore Bjerkaas är källan till dessa påståenden säker:

“För att vi ska publicera dessa påståenden som har gjorts har vi gjort en kontroll på tre punkter. Finns det en källa? Svaret är ja. Finns det en källa som kan ha relevant kunskap? Svaret är ja. Är källan citerad korrekt? Svaret är också ja. Då publicerar vi dokumentären.”

2.Kasta ut kärringar från balkongen? Inte vad jag vet men det händer att vi kastar spjut ibland

Dela på andra sajter

Jo, demokrati och rätt till fria och egna åsikter är ju tråkigt och något som våra makthavare som vet och kan lite mer än oss andra borde förbjuda!

För har man andra åsikter än den som råder för tillfället så är man ju rasist/fascist eller till och med nazist!

Och dessa människor kan man ju knappast ha lösa bland oss med de rätta åsikterna...

Vad synd det är om de som inte får ha en egen åsikt.

Ändå publicerar de hur mycket negativa åsikter som helst i tid och otid.

Är de möjligen bidragsturister eller smygmuslimer?

Dela på andra sajter

Jag hade lovat mig själv att inte skriva i den här typen av trådar då jag tror att svensk politik är väldigt destruktivt för ett forum som detta och det kan man nog se i hur lite aktivitet det är i andra trådar jämfört med en "vanlig" helg, det är dock svårt att undvika.

Invandrings- och integrationspolitik är oerhört komplext och alla inlägg under 1,000 ord blir egentligen bara skott från höften, alla inlägg på över 100 ord riskerar dock att förbli olästa så redan där blir det lite lurigt. Jag har full förståelse för all kritik som framförs mot invandrings- och integrationspolitiken och jag tycker själv att den är helt misslyckad. Samtidigt kan jag inte annat än förundras över den aggressivitet och hat som finns här på MPR, ett forum där majoriteten trots allt har en partner från ett annat land och sett åtminstonde vissa av de svårigheter som finns i att leva i ett relativt fattigt land samt att anpassa sig till Sverige. Jag bor inte i Sverige men jag besöker Sverige flera gånger varje år och jag kan inte påminna mig om att invandring någonsin dykt upp i diskussioner och då har jag ända kompisar från "all walks of life" så jag är helt klart förundrad över hur centralt ämnet verkar vara på MPR.

Jag kan förstå att folk med relativt dålig utbildning och/eller relativt lågbetalda jobb är de som är mest kritiska till invandringen, samtidigt närmast tragikomiskt när Vänsterpartiet är det mest invandrarvänliga partiet. Det är de som bor i områden där de flesta nyanlända hamnar, det är de som har jobb som nyanlända kan konkurrera om, det är de som har störst risk att behöva nyttja alltmer urvattnade socialförsäkringssystem och de är de som inte haft råd med privat pensionssparande. Problemet är att dessa personer i allmänhet också har svårast att uttrycka sig i skrift och det är det absolut värsta handikappet man kan ha på 2010-talet. Kan man inte göra sin röst hörd i traditionella och sociala media så existerar man inte och gör man sin röst hörd, men på vad "medelsvensson" anser vara ett arrogant och/eller ignorant sätt så är det ännu värre, då kommer den stora majoriteten att göra allt de kan för att distansera sig från denne untouchable och resultatet blir som nu; en önskan om färre invandrare resulterar, givet som en baksmälla, i fler invandrare.

Jag ironiserade en gång i tiden över White Trash och det är ett inlägg jag fortfarande står för. Dock har jag nog idag större förståelse för de som faktiskt vill väl och inte alls är rasister eller allmänna haters men som helt enkelt känner sig uppgivna och utelämnade men inte vet hur de ska uttrycka sig eller vem de kan klaga på.   

När jag nu läser igenom mitt inlägg så framstår det kanske som väl patroniserande, kanske gör ett nytt försök efter lördagsölen :)

Dela på andra sajter

Det är ungefär som jag skulle fråga dig är det svenskarna som äter vitlök eller kör bulle?

Wikipedia: Köra bulle=Svennar som  sitter i en ring runt en kanelbulle och drar en tarzan och siste man äter upp den. :crazy:

Dela på andra sajter

Vinst och vinst. Du har kanske märkt att många invandrare faktist jobbar. Och en del väldigt många timmar. Många av dessa har inte kostat särskilt mycket då de inte inte gått i dagis och skola här, inte fått barnbidrag och sjukvård etc. Innan en svensk börjar bidra har han förbrukat åtskilliga miljoner av skattemedel.

Jag är stolt över att Sverige är liberalt på det sättet. Inte minst Thailand har en del att lära där och skulle bli rikare om de tillät mer invandring. Kort sagt, det vore bra om alla kunde bo där de vill. Sen kanske det skulle krävas lite innan man kan kvalificera sig innan man kan ta del av välfärdssystem förstås. Det kanske skulle behövas ett steg innan UT och PUT.

บ้านโนทิง Ban Non Thing, Sök i Google maps: 16.99706, 103.01339

Dela på andra sajter

Det är ungefär som jag skulle fråga dig är det svenskarna som äter vitlök eller kör bulle?

Wikipedia: Köra bulle=Svennar som  sitter i en ring runt en kanelbulle och drar en tarzan och siste man äter upp den. :crazy:

... eller påstå att en annan nationalitet bara ligger samhället till last och inte har i Sverige att göra.

Sen skulle jag inte lita alltför mycket på finska Wikipedia, de som skrev den var skitfulla.

Dela på andra sajter

Och röstar jag på något av de övriga partierna så kan jag nog glömma allt vad pension heter. Det har gått överstyr helt enkelt och om inget annat parti tar tag i saken så är nog SD enda alternativet, tyvärr.

Nu finns det ju fler frågor som berör så på valdagen kanske jag tar mitt förnuft till fånga och röstar för att slippa kommunist-packet som jag gjort de senaste valen :crazy:

Vad får dig att tro att detta påverkar din pension?

Tvärtom så får ju landet in arbetskraft som ger ekonomisk bärighet till pensionerna. Då bör du nog vara mera oroad över politikernas gambling med pensions pengarna genom fonder. Vilket är ett större hot!

Det verkar som dylika partier lyckas i att sprida skrönan att bruttonationalprodukten är statisk. Och ekonomin därigenom påverkas negativt om vi ökar i antal. Det enda som hjälper är naturligtvis att se över bidragen generellt. Samt försöka få så många som möjligt att jobba!

Och ju mer vi jobbar bort bidragen. Desto mindre intressant blir sverige för rena "ekonomiska flyktingar".

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

För men del känns det  fel, eftersom så många av ledarna är rasister nazister folk med lågt människovärde.

Och hur fan kan du veta det? för att du är invandrare eller?

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Dela på andra sajter

Världens rikaste land de senaste hundra åren, det är också det land som har flest invandrare. Och som nu har en neger som president, som dessutom blev omvald. 
Ja jag vet att det det finns några oljestater och städer som är rikare.

Det som gör ett land rikt är ett effektivt rättssystem vad gäller äganderätt, patent, upphovsrätt, konkurrenslagstiftning, etc. Samt att den som jobbar får behålla sin inkomst.

Och att det finns en stor marknad med frihandel.

Inte om det är mer eller mindre invandrare. Invandrare bidrar dock ofta med nya synsätt och idéer som effektiviserar branscher som har stelnat av traditioner.

Förutom det så blir t ex maten bättre och mer varierad när olika människor möts.

บ้านโนทิง Ban Non Thing, Sök i Google maps: 16.99706, 103.01339

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...