Mr Ning Ning Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Jag bor i Malmö, vid Möllevångstorget Jag bor i ett hus som till hälften är uthyrt till socialen Jag har en koloni på Rosengård så jag är där ute varje vecka under sommarmånaderna Jag kan säga en sak. Det kan INTE fortsätta som det är nu... Min ex-fru är politiker för folkpartiet, men de vägrar också att ta tag i dessa frågor. Skulle ett 'riktigt' parti förutom SD våga prata om invandringen så skulle de snabbt få mängder med röster. Jag bodde tidigare i Vellinge. Förra valet var det ca 5% som röstade på SD där. Där jag bor var det ca 15%. I Vellinge är det Moderaterna som är SD... Den skyddande verkstan Höllviken/Ljunghusen/Skanör/Falsterbo är nog den mest rasistiska som finns i Sverige. Min pappa bor där... Utanför min lägenhet står det dagligen stora gäng Somalier/Afrikaner som uppenbarligen inte behöver jobba eftersom de dricker mängder med öl varje dag, Polisen syns också ofta pga droghandel här. Har man aldrig bott i ett område som vi bor eller har man aldrig varit på Rosengård så kanske man inte skall uttala sig så mycket? Vilket parti skall vi rösta på? Min fru verkar veta exakt vilket parti hon skall rösta på... / Joe Jag besöker detta område då och då. Kan inte påstå att jag gillar det jag ser där heller. Min mamma bor granne med judiska församlingen i Malmö. Där kan det vara rena krigssonen ibland med avspärrningar mm. Så man vet aldrig vad som händer vid mina besök i staden. Men dom som så glatt försvarar dagens invandrarpolitik har nog aldrig varit där eller på andra liknande platser. Jag tror att många i grunden inte vill rösta på SD men ser det som de sista halmsrået till en förändring. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Tack vare invandringen så får Sverige många fler arbetstillfllen. Bla. inom tullen,polisen,soc,rättsväsendet,arbetsförmedlingen,invandrarverket och andra myndigheter,tolkar,lärare,läkare,osv. osv Glöm ej pajas-arbetet som modersmålslärare. Det fungerar verkligen toppenbra!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Glöm ej pajas-arbetet som modersmålslärare. Det fungerar verkligen toppenbra!!! Och inte minst Halal-slaktare... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Blueday Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Jag bor i Malmö, vid Möllevångstorget Jag bor i ett hus som till hälften är uthyrt till socialen Jag har en koloni på Rosengård så jag är där ute varje vecka under sommarmånaderna Jag kan säga en sak. Det kan INTE fortsätta som det är nu... Min ex-fru är politiker för folkpartiet, men de vägrar också att ta tag i dessa frågor. Skulle ett 'riktigt' parti förutom SD våga prata om invandringen så skulle de snabbt få mängder med röster. Jag bodde tidigare i Vellinge. Förra valet var det ca 5% som röstade på SD där. Där jag bor var det ca 15%. I Vellinge är det Moderaterna som är SD... Den skyddande verkstan Höllviken/Ljunghusen/Skanör/Falsterbo är nog den mest rasistiska som finns i Sverige. Min pappa bor där... Utanför min lägenhet står det dagligen stora gäng Somalier/Afrikaner som uppenbarligen inte behöver jobba eftersom de dricker mängder med öl varje dag, Polisen syns också ofta pga droghandel här. Har man aldrig bott i ett område som vi bor eller har man aldrig varit på Rosengård så kanske man inte skall uttala sig så mycket? Vilket parti skall vi rösta på? Min fru verkar veta exakt vilket parti hon skall rösta på... / Joe Invandringspolitiken i Sverige har spårat ur fullständigt, så för min egen del så går rösten tveklöst till SD! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Glöm ej pajas-arbetet som modersmålslärare. Det fungerar verkligen toppenbra!!! Jaa, det kanske låter konstigt men jag tror att det är nyttigt för barnet,jag har erfarenhet.Jag kom som barn till Sverige från Finland på 60-talet men bor sedan ett antal år i Finland igen.Morsan jobbade nätter som sjuksköterska på akuten och plastfarsan gjorde kikarsikten till pansarvagnar och stridsflyg. Det är väl utrett att det är bra för barnets framtid i samhället.Jag vill inte gå in på det mer.Självklart förstår jag att sånt kostar för skattebetalarna. Men om det kommer 100.000 människor om året så kan det inte funka i längden det borde en normalt funtad människa inse. Heja Svirigge! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lellexp Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Ähhh allt blir nog bra endå! “First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.” Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nongnuan Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Jag bor i Malmö, vid Möllevångstorget Jag bor i ett hus som till hälften är uthyrt till socialen Jag har en koloni på Rosengård så jag är där ute varje vecka under sommarmånaderna Jag kan säga en sak. Det kan INTE fortsätta som det är nu... Min ex-fru är politiker för folkpartiet, men de vägrar också att ta tag i dessa frågor. Skulle ett 'riktigt' parti förutom SD våga prata om invandringen så skulle de snabbt få mängder med röster. Jag bodde tidigare i Vellinge. Förra valet var det ca 5% som röstade på SD där. Där jag bor var det ca 15%. I Vellinge är det Moderaterna som är SD... Den skyddande verkstan Höllviken/Ljunghusen/Skanör/Falsterbo är nog den mest rasistiska som finns i Sverige. Min pappa bor där... Utanför min lägenhet står det dagligen stora gäng Somalier/Afrikaner som uppenbarligen inte behöver jobba eftersom de dricker mängder med öl varje dag, Polisen syns också ofta pga droghandel här. Har man aldrig bott i ett område som vi bor eller har man aldrig varit på Rosengård så kanske man inte skall uttala sig så mycket? Vilket parti skall vi rösta på? Min fru verkar veta exakt vilket parti hon skall rösta på... / Joe Mina vuxna barn lamnade Malmo for 7 ar sedan Jag lamnade Malmo for manga ar sedan ...Otryggheten var skalet MVH NONG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Dig här de tydligen lyckats dupera /GSt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Ytterligare en dom de lyckats dupera /GSt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Blev lite fel på mina inlägg, skulle varit inlägg jag citerade med, men jag gjorde fel Orkar inte göra om, men kontentan är ju att Sd uppenbarligen lyckats dupera många här. Mycket tråkigt. /GSt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 (ändrad) Att dom vågar säga att invandringspolitiken havererat och att många Svenskar håller med betyder väl inte att dom blivit duperade. Om något annat parti vågat ta tag i saken hade nog inte SD fått många röster, problemet är ju att ingen vågar. MVH. flor Ändrades September 7, 2013 av flor bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Att svensk integrations- eller invandringspolitik (vad man nu vill kalla den) har havererat kan jag skriva under på. Särskilt upprörd blir jag när jag pratar med vänner i Malmötrakten, om deras upplevelser där, som är klart värre än på de orter jag bott, och där är det tillräckligt illa. En verklighet många av oss säkert känner igen oss i. Men att ta mitt missnöje och lägga en röst på SD? Aldrig! Och det är här jag delar väg med flera av mina forumkollegor här på MPR, varav många redan hunnit yttra sig i denna tråd. Att jag skulle manifestera mitt missnöje med en röst på ett parti med nassebakgrund och med företrädare som Jimmy Åkesson (statsminister?.., å herregud..) , Söder, Almqvist, Ekeroth? Eller den där token till (nu fd)riksdagsman som i fyllan slarvade bort sin väska på puben och skyllde på invandrare. Ja, jösses. Låt gå att en del av dem är borta från förtroendeuppdrag , men hur länge då? Och med vilka har de blivit ersatta? Vill knappt veta. Missnöjd kan man vara men det måste ju finnas gränser kring hur man uttrycker det , och en röst på SD finns inte i min världsbild. Och att rösta på SD med utländsk fru? Hur tänker man då? Det är jag faktiskt rätt nyfiken på. Tror man att SD:s realpolitik kommer att handla bara om att kasta ut/inte ta in fler muslimer, den grupp som det mesta av ogillandet eller hatet riktar sig mot? Känns aningen naivt att tro så, för att uttrycka det milt… Mja, nu överdriver du allt lite. Hade det varit Reinefeltaren, Maud och Borg som varit ute i Stockholmsnatten och i fyllan och villan hotat folk med järnrör så hade det inte varit en stor nyhet. När man sedan blir av med saker och ting så är det ju oftast någom mörkhyad som snott dem, i alla fall här hemma hos oss. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Blev lite fel på mina inlägg, skulle varit inlägg jag citerade med, men jag gjorde fel Orkar inte göra om, men kontentan är ju att Sd uppenbarligen lyckats dupera många här. Mycket tråkigt. /GSt Jo, demokrati och rätt till fria och egna åsikter är ju tråkigt och något som våra makthavare som vet och kan lite mer än oss andra borde förbjuda! För har man andra åsikter än den som råder för tillfället så är man ju rasist/fascist eller till och med nazist! Och dessa människor kan man ju knappast ha lösa bland oss med de rätta åsikterna... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nack Laeng Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Blev lite fel på mina inlägg, skulle varit inlägg jag citerade med, men jag gjorde fel Orkar inte göra om, men kontentan är ju att Sd uppenbarligen lyckats dupera många här. Mycket tråkigt. /GSt handlar väl inte om att ha blivit duperad... om du läser så har de flesta tröttnat på de etablerade partierna som verkar vilja ta in halva världen och då blir det en "proteströst på det enda parti som tar upp detta. kan villigt erkänna att jag inte gjort någon djupdykning e deras partiprogram men å ena sidan så gäller det de övrigas oxå för mig så är dagens partier en grå massa To do list- (1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds. (3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Att dom vågar säga att invandringspolitiken havererat och att många Svenskar håller med betyder väl inte att dom blivit duperade. Om något annat parti vågat ta tag i saken hade dom nog inte SD fått många röster, problemet är ju att ingen vågar. MVH. flor Om man röstar på Sd för att förbättra invandringspolitiken är msn lurad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Jo, demokrati och rätt till fria och egna åsikter är ju tråkigt och något som våra makthavare som vet och kan lite mer än oss andra borde förbjuda! För har man andra åsikter än den som råder för tillfället så är man ju rasist/fascist eller till och med nazist! Och dessa människor kan man ju knappast ha lösa bland oss med de rätta åsikterna... Röstar man på Sd är man nazist eller lurad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mangokid Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Röstar man på Sd är man nazist eller lurad. Hack i skivan, eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 handlar väl inte om att ha blivit duperad... om du läser så har de flesta tröttnat på de etablerade partierna som verkar vilja ta in halva världen och då blir det en "proteströst på det enda parti som tar upp detta. kan villigt erkänna att jag inte gjort någon djupdykning e deras partiprogram men å ena sidan så gäller det de övrigas oxå för mig så är dagens partier en grå massa Om man röstar på Sd är msn nazist eller duperad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nack Laeng Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Röstar man på Sd är man nazist eller lurad. o dina inlägg idi*tförklarar dig.... det finns alltså bara "två färger på skalan.. To do list- (1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds. (3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Röstar man på Sd är man nazist eller lurad. SD är väl det parti som är mest vänligt inställt till Israel av alla svenska partier så att de skulle vara nazistiska köper jag inte. Och vilket parti lurar inte sina väljare? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Leifen jag är vissligen inte så gammal. Men var det inte sossarna som lopotomerade folk. Var sossarna då nassar ,rasister eller facister. För något måste dom ha varit. Eller kunde sossarna erkänna sina misstag och gå vidare. Kan möjligen även andra göra så. Moderaterna säger ju hela tiden att dom värnar om arbetarna. Det var sossarna slogan förr. Vad vill jag då säga om detta SJÄLVKLART WEE SHALL OVERCOME TILLSAMMANS I KÖR Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Hack i skivan, eller? Verkar ju inte tränga in i alla fall, men jag ska sluta nu. Att man är duperad vill man ju i alla fall inte inse. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Jag gick till den lokala kiosken för att köpa en trisslott. han som har denna kiosk är från Irak. Så jag frågade vad han tyckte om detta beslut med permanent uppehållstillstånd mm som pågar nu. Hans svar är som följer. "Dom är fan inte kloka oj oj inte kloka,sparka bort dom från makten" Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Verkar ju inte tränga in i alla fall, men jag ska sluta nu. Att man är duperad vill man ju i alla fall inte inse. Så du försöker hjärntvätta folk också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 "Demokratin har tyvärr en inbyggd svaghet: ibland röstar folk fel." http://debatt.svt.se/2013/03/10/nar-folket-rostar-fel-ar-forfattningsdomstolen-sista-utposten/ Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu