Guest Fredman Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 (ändrad) Abrafo på fyllan e inte o leka med,Aldrig att leka med, men jag kan återkomma ikväll så kanske jag är på fyllan? Som vanligt så antar du saker och som vanligt har du fel. Ändrades September 7, 2013 av Abrafo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lellexp Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Aldrig att leka med, men jag kan återkomma ikväll så kanske jag är på fyllan? Som vanligt så antar du saker och som vanligt har du fel. Intressant trodde du var dyngrak när du postar Ok darkling see u. “First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.” Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Intressant trodde du var dyngrak när du postar Ok darkling see u. Det är väl det som är din grej, att sitta framför datorn och tro. Darkling är det en mörk darling? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lellexp Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Det är väl det som är din grej, att sitta framför datorn och tro. Darkling är det en mörk darling? Nä fråga frun, “First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.” Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Nä fråga frun, Jag säger det en gång. Dra inte henne i ditt skit! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Det finns faktiskt inget som intresserar mig i Finland. Känns rasistiskt. Hoppas du bryr dig lika lite om Syrien. Sent from my analog teleprinter using A4 paper Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Jag är en fd. båtflykting när jag var liten och hade inte mycket att säga till om.Vi flyttade till Sverige för länge sedan då Sverige behövde arbetskraft och mina föräldrar hade kompetensen. Det är ju märkligt att man inte ska få säga sin åsikt på mpr enligt några för att jag bor i Helsingfors.Jag har trots allt ett svenskt medborgarskap och därmed rätt att rösta i valet. Jag bryr mig om hur det går för mina svenska vänner och deras framtid därför har jag bla åsikter ifrågan. Mja, du får säga precis vad du vill och det får alla andra invandrare oxå även de som utvandrat till sitt hemland men jag tyck.er int atat man skall tvinga Er att åka tillbaka Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Inte var ledsna nu gubbar Jag föreslår att vi sjunger Arne Q välkända hit. Rosen . Så kramas vi. För sverige består av 1miljon nazister . rasister och facister enligt vissa åsikstallibaner. Då behövs Kärlek till din nästa Ha en skön kväll. Puss på er Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Highlander Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Du såklart! Nä så fan heller ! Fd agronomklepptoman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Vem fan orkar läsa länkar den här tiden en lördag morgon? Om du inte får mer än ett tält till en familj för 2000 sek i ett fattigt land så är det för många händer i kakburken. Vad en flykting kostar per dag lär vi nog aldrig få reda på, men bara en sån sak att Bert Karlsson driver flyktingförläggning borgar ju för att det inte är billigt för oss skattebetalare.. Ja, han bedriver tydligen flera anläggningar, han planerar att öppna en i filipstad nu. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=5639177 Finns en del som tar tillfället i akt och blir rika på dårskapen. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Dig här de tydligen lyckats dupera /GSt Inom loppet av 30 minuter lyckades du med detta, antingen är du sketafull eller försöker du säga något, tror du att du kan utveckla ditt resonemang lite så att även begåvningsreserven förstår vad du menar? Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoiET Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Jag hade lovat mig själv att inte skriva i den här typen av trådar då jag tror att svensk politik är väldigt destruktivt för ett forum som detta och det kan man nog se i hur lite aktivitet det är i andra trådar jämfört med en "vanlig" helg, det är dock svårt att undvika. Invandrings- och integrationspolitik är oerhört komplext och alla inlägg under 1,000 ord blir egentligen bara skott från höften, alla inlägg på över 100 ord riskerar dock att förbli olästa så redan där blir det lite lurigt. Jag har full förståelse för all kritik som framförs mot invandrings- och integrationspolitiken och jag tycker själv att den är helt misslyckad. Samtidigt kan jag inte annat än förundras över den aggressivitet och hat som finns här på MPR, ett forum där majoriteten trots allt har en partner från ett annat land och sett åtminstonde vissa av de svårigheter som finns i att leva i ett relativt fattigt land samt att anpassa sig till Sverige. Jag bor inte i Sverige men jag besöker Sverige flera gånger varje år och jag kan inte påminna mig om att invandring någonsin dykt upp i diskussioner och då har jag ända kompisar från "all walks of life" så jag är helt klart förundrad över hur centralt ämnet verkar vara på MPR. Jag kan förstå att folk med relativt dålig utbildning och/eller relativt lågbetalda jobb är de som är mest kritiska till invandringen, samtidigt närmast tragikomiskt när Vänsterpartiet är det mest invandrarvänliga partiet. Det är de som bor i områden där de flesta nyanlända hamnar, det är de som har jobb som nyanlända kan konkurrera om, det är de som har störst risk att behöva nyttja alltmer urvattnade socialförsäkringssystem och de är de som inte haft råd med privat pensionssparande. Problemet är att dessa personer i allmänhet också har svårast att uttrycka sig i skrift och det är det absolut värsta handikappet man kan ha på 2010-talet. Kan man inte göra sin röst hörd i traditionella och sociala media så existerar man inte och gör man sin röst hörd, men på vad "medelsvensson" anser vara ett arrogant och/eller ignorant sätt så är det ännu värre, då kommer den stora majoriteten att göra allt de kan för att distansera sig från denne untouchable och resultatet blir som nu; en önskan om färre invandrare resulterar, givet som en baksmälla, i fler invandrare. Jag ironiserade en gång i tiden över White Trash och det är ett inlägg jag fortfarande står för. Dock har jag nog idag större förståelse för de som faktiskt vill väl och inte alls är rasister eller allmänna haters men som helt enkelt känner sig uppgivna och utelämnade men inte vet hur de ska uttrycka sig eller vem de kan klaga på. När jag nu läser igenom mitt inlägg så framstår det kanske som väl patroniserande, kanske gör ett nytt försök efter lördagsölen Det är svårt att lära barn utan att låta vuxen. http://www.maipenrai.se/forum/t/23687-konto-för-brännskadade-pop/#entry665085 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Inom loppet av 30 minuter lyckades du med detta, antingen är du sketafull eller försöker du säga något, tror du att du kan utveckla ditt resonemang lite så att även begåvningsreserven förstår vad du menar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 SD är ett parti som har svenskhet och renrasighet i sin ideologi. I detta partis ideologi blir man inte svenskar bara för att man fått sitt medbogarskap i Sverige. Asiater, Afrikaner, araber och personer från andra regioner i världen blir aldrig svenskar för man är gift sig med en svensk för SD. Att då så känna sig som svensk när man fått sitt medborgarskap och röstar omgående på SD är för mig en riktig gåta, likväl svenska män och kvinnor som gift sig med sin partner från andra länder röstar på SD. En röst på SD är en röst på en ideologi som ingen invandrad eller svensk med invandrad familjemedlem bör göra. En röst på SD för sin besvikelse över flykting politik medför även att man ideologiskt stöder SD:s rasideologi. Därför häpnar jag hur många som med invandrade i sin familj och i flera fall invandrare själva kan tänka sig rösta på SD bara för att man tror att man är svenskar för att jag har fått PUT och medborgarskap. I SD ideologi blir man aldrig svensk ändå, men tack för ni stöder oss med er röst. Leif Vart kan jag läsa mer om detta? Nä, varför skulle dom bli det, om jag gifter mig med en thailändska så blir jag inte helt plötsligt en thailändare, jag är född och uppvuxen i sverige och är därmed svensk, inget fel eller konstigt med det. Varför skulle inte en invandrare kunna inse/förstå att invandringspolitiken har spårat ur och att det inte fungerar att ösa in folk när det varken finns bostäder eller jobb? Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Vart kan jag läsa mer om detta? Nä, varför skulle dom bli det, om jag gifter mig med en thailändska så blir jag inte helt plötsligt en thailändare, jag är född och uppvuxen i sverige och är därmed svensk, inget fel eller konstigt med det. Varför skulle inte en invandrare kunna inse/förstå att invandringspolitiken har spårat ur och att det inte fungerar att ösa in folk när det varken finns bostäder eller jobb? Och vad är din poäng?? Du ställer en del frågor men inga svar. Rösta på SD eller vara besviken på nuvarande politik. Var konstruktiv och ge förslag eller svara på dina frågor själv, eller vet du inte vad du tycker själv??? Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Mja, du får säga precis vad du vill och det får alla andra invandrare oxå även de som utvandrat till sitt hemland men jag tyck.er int atat man skall tvinga Er att åka tillbaka TACK TACK Ban99arne ! Det värmde mitt hjärta jag är alldeles rörd snyft jag tror snyft,jag bryter ihop av all medmänsklighet här- håll om mig bara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Och vad är din poäng?? Du ställer en del frågor men inga svar. Rösta på SD eller vara besviken på nuvarande politik. Var konstruktiv och ge förslag eller svara på dina frågor själv, eller vet du inte vad du tycker själv??? Jag är också nyfiken vart jag kan läsa detta att dom har rasrenlighet i sitt partiprogram ? Har läst men kan inte hitta det. Tänker väl kanske inte rösta på SD men eftersom jag väl tillhör begåvningsreserven så fattar jag inte hur vi med budgeten som jag antar Sverige har och som består av allt som vi solidariskt betalar in i skatt är en viss summa.När man nu kan läsa att vi har råd att bevilja Syrier permanent uppehållstillstånd, ge de som befinner sig här olagligt fri sjuk och tandvård medan de sämst ställda pensionärerna inte har råd att köpa livsnödvändig medicin, inte ha råd att gå till tandläkaren . Är ju själv pensionär men har tack och lov haft ekonomi att fixa privat försäkring, har även hjälpt en pensionär som bott i Sverige i hela sitt liv men som varit hemmafru och i och med det har väldigt låg pension att köpa för henne livsviktig medicin. Hon hade säkert kunnat gå till de sociala och fått bidrag vilket jag även föreslog, men nämn det till en dam i den åldern som varit van att klara sig själv så får du se vilka blickar du får. Är ju skamligt enligt henne att göra så. Tror att om detta vansinne fortsätter några tiotal år till så har vi nog kommit så långt ned att det blir vår tur att söka bistånd. Kan bara hoppas att det inte går så långt, drabbar ju inte mig eftersom jag nog inte lever då men mina efterkommande får ju lida för dumheterna vi gjort. Ha en bra kväll önskar flor bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Äh... varför bry sig? Låt dem hållas. Det är ju kul att läsa om hur dumt och tärande det är på skattkistan med bidragstörstande själviska invandrare som inte bidrar - samtidigt som gnällspikarna själva försöker snika staten på skatt genom att utnyttja sinkskatt. Och blir skogstokiga över att få betala en 0.0005% högre sinskatt som gift. Det är kul att läsa om hur dum invandringspolitiken är som kostar sådana enorma pengar och som leder till att äldrevård och allmän service får lida - samtidigt som man inte har en aning hur man stavar till statsfinanser. Än mindre sådana ord som "statistik", "befolkningsstruktur" eller "demografisk transition". Eller alla dessa humanistiska uttalanden om att det är bättre att hjälpa folk i sina närområden - samtidigt som man vet att de som säger detta inte har en aning om vad det egentligen betyder. Eller om det ens är möjligt. Ingen har någonsin sett ett flyktingläger och vet inte vad det innebär. De tror att det är som en svensk sommarcamping där folk knullar i buskarna och gnäller över myggbett. SDs kvinna i kulturutskottet, Julkia Kronlid, gick ut med ett debattinlägg i SVD där hon menade att "Sverige bör öka engagemanget för flyktingar". Den snälla och flyktingömmande SD-politikern läste att det kostade 2000 kr att rädda en hel familj undan krig, medan de kunde kosta 3000 per dag som flyktingar i Sverige. Vi borde vara snällare, tyckte Julia. "Minska kostnaden för den misslyckade invandringspolitiken i Sverige - och öka stöden för hjälp i närområden!" (Det jävlar skulle samtidigt göra underverk för gamla Elsas toalettpappersranson på det gamla åldershemmet i Örkeljunga. Kanske kunde hon t.o.m få varm mat igen. ) "Jippie!! Hurra hurra!" Joddlade genast några tusen smygrasister som i sitt stilla sinne tänkte "Fan vad bra - nu kan man vara snäll samtidigt som man blir av med skiten. Gud nåde den som kritiserar min välvilja!" Men ingen av dem kollade nog upp vad som egentligen menades med det där fina uttrycket att "hjälpa folk i sina närområden". Och fortfarande idag, på MPR, så har nötterna naturligtvis ingen aning om vad det egentligen betyder eller innebär. Men skit samma. Det låter ju bra! Och man verkar ju så snäll när man säger så. Nästan lika snäll som när man säger att man hjälper bondflickor från Issan undan misär och fattigdom när man ger dem 200 spänn för en ömsesidigt överenskommen avsugning. De 2000 kronorna räcker till ett tält!, enligt UNHCR. Vad Julia nog inte tänkte på var att de här flyktingarna kanske skulle behöva något att äta också. Och att lite utbildning under de där åren på flykt kanske kunde vara bra. Och varför inte kläder när man ändå håller på? Eller mediciner, renhållning, logistik. Etc.. etc.. etc. (försök nu komma på något annat som de kan tänkas behöva under sin tid på flykt. Det är nog en bra mental träning för flyktingvurmande SD-aspiranter) Och, framför allt, vad Julia nog inte tänkte på var att flyktingar bara utgör 15% av Sveriges årliga invandring. Varav bara en del är på flykt undan krig. Den där delen av invandring som helt slopad skulle få avgörande skillnad för Elsas toapappersranson kanske inte skulle märkas så mycket ändå, när man räknar efter lite. Speciellt inte om man ställer den siffran mot det ökande antalet pensionärer varje år. Och det faktum att folk lever längre och att det idag är ungefär 3 gånger så många som är över 75 än när ATP utformades. Och att antalet minst kommer att fördubblas fram till 2060. Om folk verkligen kunde räkna, eller ens orkade bry sig, så skulle de inom 5 minuter inse att en minskad invandring är skitsamma. Vi får troligen använda analskrapa istället för toapapper i alla fall när det är vår tur att borda Elsas vårdhem. Såvida inte invandrarna räddar oss. Så fnissa åt alla dumma uttalanden. Fnissa åt all läsning om de dumma muslimska syrianerna. Som dessutom säkert bär turban. Låt begåvningsreserven fortsätta skrika ut sina egna egna fördomar och dumheter. Så länge de skriker så är det ju lätt för vanligt folk att skilja agnarna från vetet. Det är ju värre med smygrasismen. Woow, oikofobi utan dess like. Ett tält räcker pengarna till enligt dig/unhcr. Ett ensamkommande "barn" kostar 2000 kronor per dag (lågt räknat), 730 000 för ett år. För detta får man enligt läkare utan gränser. 730 000 kronor räcker t ex till ett medicinskt akut-kit som innehåller allt nödvändigt material för att förse 115873 människor i tre månader med sjukvård. 730 000 kronor räcker t ex till utrustning för att förlösa 8030 barn. 730 000 kronor räcker t ex till en tredagars malariabehandling till 103660 personer. 730 000 kronor räcker t ex till energirik specialmat till 2703 undernära barn i fem veckor. 730 000 kronor räcker t ex till en dos mässlingsvaccin till 379600 barn. 730 000 kronor räcker t ex till två doser stelkrampsvaccin för att skydda 10138 mödrar före och efter en förlossning. 730 000 kronor kan t ex rena vatten till 81 miljoner människor. Men visst är det bättre (mer humant) att ta hit en flykting än att välja någon av ovanstående punkter eller kombinera dom. Sverige kanske borde börja skänka lite pengar i bistånd istället, ehh , vid närmare eftertanke så gör vi ju faktiskt även det, vi är det land i världen som skänker mest i världen i förhållande till bruttonationalinkomst (36 miljarder/år). Visst är det bra att hjälpa folk/flyktingar, det skall vi givetvis göra, men det börjar verkligen gå för långt nu. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Och vad är din poäng?? Du ställer en del frågor men inga svar. Rösta på SD eller vara besviken på nuvarande politik. Var konstruktiv och ge förslag eller svara på dina frågor själv, eller vet du inte vad du tycker själv??? Svar på vad? du ställde inga frågor utan kom med påståenden, och jag ifrågasatte dom. Fick jag inte göra det? Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Woow, oikofobi utan dess like. Ett tält räcker pengarna till enligt dig/unhcr. Ett ensamkommande "barn" kostar 2000 kronor per dag (lågt räknat), 730 000 för ett år. För detta får man enligt läkare utan gränser. 730 000 kronor räcker t ex till ett medicinskt akut-kit som innehåller allt nödvändigt material för att förse 115873 människor i tre månader med sjukvård. 730 000 kronor räcker t ex till utrustning för att förlösa 8030 barn. 730 000 kronor räcker t ex till en tredagars malariabehandling till 103660 personer. 730 000 kronor räcker t ex till energirik specialmat till 2703 undernära barn i fem veckor. 730 000 kronor räcker t ex till en dos mässlingsvaccin till 379600 barn. 730 000 kronor räcker t ex till två doser stelkrampsvaccin för att skydda 10138 mödrar före och efter en förlossning. 730 000 kronor kan t ex rena vatten till 81 miljoner människor. Men visst är det bättre (mer humant) att ta hit en flykting än att välja någon av ovanstående punkter eller kombinera dom. Sverige kanske borde börja skänka lite pengar i bistånd istället, ehh , vid närmare eftertanke så gör vi ju faktiskt även det, vi är det land i världen som skänker mest i världen i förhållande till bruttonationalinkomst (36 miljarder/år). Visst är det bra att hjälpa folk/flyktingar, det skall vi givetvis göra, men det börjar verkligen gå för långt nu. Jo flyktingläger är ju absolut det mest humana vi kan göra. Möjligen om det är en kort konflikt svält, men aldrig längre. Kan du tänka dig att bo i ett av det stora överfulla flyktinglägren i två eller fem år som finns nära några av våra stora krishärdar just nu? Det är ju så enormt humant och fint, så du kan väl inte tveka över det? http://www.redcross.se/teman/torka-ostra-afrika/dadaab-varldens-storsta-flyktinglager/ http://www.sydsvenskan.se/varlden/rapporter-fran-flyktinglager/ http://www.lakareutangranser.se/nyhet/syrier-lever-overfulla-lager http://sv.globalvoicesonline.org/2011/11/1219 Du behöver inte visa dig hjärtlös och omänsklig att svara på detta inlägg, men jag hoppas du i tysthet läser länkarna och tänker på dessa människoöden. DU är mycket lycklig lottad som bor i ett rikt land, med en väl utvecklad välfärd. Du äter dig mätt, du är hel och ren, du och din familj har sjukvård, dina barn har skolgång, du reser på semester säkert minst en gång om året. Det kan finnas brister, så är det men gör dig inte till åtlöje och klaga på små i sammanhanget verkligen i-landsproblem när du läser om hur människor har det i flyktingläger. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sid Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Jo det är det ju, men sedan är väl frågan vad som är rätt eller fel. En rik farbror som flyttar till ett fattigt land för att kunna få använda de fattiga tjejerna efter eget behag och sätta på lilla Som för samma peng som en dagens lunch kostar i Sverige. Eller en fattig person från ett land i krig som flyr till ett rikare land för att få ett bättre liv. Båda vill ju ha ett bättre liv. Det finns inget rätt eller fel svar, det är snarare en moralfråga. Sen tror jag nog att när de är i den ålder som brukar vara aktuellt för flytt så är den oftast den övermogna åldern så att "lilla Som" skulle vara ganska säker även om hon vistades naken i deras närhet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nongnuan Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 Det finns inget rätt eller fel svar, det är snarare en moralfråga. Sen tror jag nog att när de är i den ålder som brukar vara aktuellt för flytt så är den oftast den övermogna åldern så att "lilla Som" skulle vara ganska säker även om hon vistades naken i deras närhet. Dom äldsta bockarna har dom styvaste hornen... MVH NONG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 (ändrad) Woow, oikofobi utan dess like. Ett tält räcker pengarna till enligt dig/unhcr. Ett ensamkommande "barn" kostar 2000 kronor per dag (lågt räknat), 730 000 för ett år. För detta får man enligt läkare utan gränser. 730 000 kronor räcker t ex till ett medicinskt akut-kit som innehåller allt nödvändigt material för att förse 115873 människor i tre månader med sjukvård. 730 000 kronor räcker t ex till utrustning för att förlösa 8030 barn.730 000 kronor räcker t ex till en tredagars malariabehandling till 103660 personer. 730 000 kronor räcker t ex till energirik specialmat till 2703 undernära barn i fem veckor.730 000 kronor räcker t ex till en dos mässlingsvaccin till 379600 barn.730 000 kronor räcker t ex till två doser stelkrampsvaccin för att skydda 10138 mödrar före och efter en förlossning.730 000 kronor kan t ex rena vatten till 81 miljoner människor. Men visst är det bättre (mer humant) att ta hit en flykting än att välja någon av ovanstående punkter eller kombinera dom. Sverige kanske borde börja skänka lite pengar i bistånd istället, ehh , vid närmare eftertanke så gör vi ju faktiskt även det, vi är det land i världen som skänker mest i världen i förhållande till bruttonationalinkomst (36 miljarder/år). Visst är det bra att hjälpa folk/flyktingar, det skall vi givetvis göra, men det börjar verkligen gå för långt nu. Du verkar utgå från att alla som kommer till Sverige är sjuka eller på väg att bli. Frågan om vad det kostar att skydda dom mot övergrepp i hemlandet är inte aktuell överhuvudtaget. Frågan du ska ställa dig är om det är möjligt. Jag tror mig veta att det är just vad migrationsverket gör. Men vill du räkna på vad det skulle kosta att säkra syriska vuxna och barn mot flyganfall, granater och giftgas från sina egna - så för all del. Ett stort antal svenska soldater med vapen och utrustning till att börja med. För övrigt tror jag inte att 730000 ens räcker till att skapa empati i såna som dig. Ändrades September 8, 2013 av Moritz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gubben4906 Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 Det var mkt generaliserande och lite dubbla budskap. Ska man inte kunna åka till ett land som Thailand får att få njuta av sol och värme den tid man kan och har råd med?? Tydligen inte. Men många i Sverige ser ju ner på särskilt män som åker dit. Dessa blir snabbt klassade som "horkarlar" som frossar i barer mm med unga flickor och barn. Tyvärr är dessa moralpredikare dom som vet minst i dom flesta fall. Det är oftast bara vad dom hört som dom för vidare. Konstigt att dom som alltid har dylika åsikter så gott som aldrig tar upp liknande förhållanden med kvinnnor som åker till afrika. Men det kanske inte är samma typ av problem...eller?? Är det detta du hänvisar till, nu är detta från 2005-04-29, 8 år sedan : http://www.sydsvenskan.se/resor/i-gambia-kallas-sexhandeln-semesterromanser/ wgubben Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 Dom äldsta bockarna har dom styvaste hornen... MVH NONG De intalar sig så i alla fall.. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu