Jump to content
IGNORERAD

Selektiv rasism

Tamdai

Recommended Posts

det är väl ingen börsnoterad affärsverksamhet vi diskuterar, utan att vara medmänniskor för bröder och systrar på flykt från krig och svält. 

Så är det,om man flyr Syrien så är man en flykting tills man kommit över gränsen till grannlandet,fortsätter man efter det så är man en resande lycksökare.

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Dela på andra sajter

• Svar 346
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Mr Ning Ning

35

• janne_h

28

• gst

27

• Bananen

16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

det är väl ingen börsnoterad affärsverksamhet vi diskuterar, utan att vara medmänniskor för bröder och systrar på flykt från krig och svält. 

Visst ska vi hjälpa så många vi kan, men att automatiskt ge permanent uppehållstillstånd när dom kommer innanför gränsen

tror jag ger fel signaler. Borde isåfall inte alla länder införa det samma och inte bara Sverige ?

Tycker att de kunde få tillfälligt uppehållstillstånd så länge kriget pågår.

Läste nu i en tidning som heter Arab News att dom redan gör reklam för att det bara är att komma till Sverige så får ni det bra.

Dom till och med råder de som inte är från Syrien att kasta passen och säga att dom kommer från Syrien så får dom stanna.

Antog nog att detta kunde bli resultatet.

MVH.flor

bor i Korat.

Dela på andra sajter

Har bara grov skummat inläggen på den här tråden.

Ang SD: 

Min flickvän som går SFI och har spenderat 1 år i Sverige låter som en SD anhängare. Ska tillägga att hon har noll, zero, zip, nada koll på svensk inrikespolitik.

Detta bara efter att ha studerat hur vissa av hennes klasskamrater beter sig under lektionerna.

Något är FEL med svensk invandrings/flykting politik!

Jag har inga lösningar men jag vet en anledning till att det har blivit så här:

Dom etablerade partierna tar i invandrar/flykting frågorna som om det var ett stycke glödande kol.

Så fort någon öppnar munnen så anklagas denne för att vara rasist.

Fritt fram för smygnazisterna SD med andra ord!

Angående start inlägget på tråden:

Intressant vinkling. Säkert sant att det finns en del horjägare här på forumet, men tänk efter lite...

Korkad jämförelse. Riktigt korkad men den rörde om en del i grytan här på forumet :) 

Roligt med debatt.

Dela på andra sajter

Nej det är inte det, men man borde se det som sådant.

Tömmer man kassakistan så finns det inga pengar kvar att hjälpa andra med oavsett vad begåvningseliten tillika kulturberikaronanisterna vill påskina...

Ett utmärkt argument till att vi skattebetalare inte borde betalt barnbidrag  till dina föräldrar, och utbildning till dig. Vi skulle investerat i en abort till din mor. Vore inte det billigare?

Dela på andra sajter

Ett utmärkt argument till att vi skattebetalare inte borde betalt barnbidrag  till dina föräldrar, och utbildning till dig. Vi skulle investerat i en abort till din mor. Vore inte det billigare?

Ja, om jag är en bidragssnyltare så har du kanske rätt, men om jag jobbar och betalar skatt så har du nog fel...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Brukar normalt inte ge mig in i sådana här diskussioner men kände att jag behövde yttra mig lite...

Jag opponerar mig mot TS rubrik erftersom ordet rasism används alldeles för likgiltligt nu för tiden.

Att vara kritisk mot migrationspolitiken i Sverige har absolut inget med rasism att göra.

Det har heller inget med främlingsfientlighet att göra..

Det är bara ett uttryck mot den vårdslösa politiken som förs i detta landet och den drabbar lika mycket svenskar som de invandrare som verkligen är i behov av hjälp..

Rasism är när man anser att en människa eller en grupp av människor av ett annat folkslag än sitt eget är en "underlägsen ras".

Främlingsfientlighet är när man inte vill ha andra människor i sitt land än etniska svenskar...

Well, med tanke på detta forums fokus, så kan vi nog konstatera att de flesta här inte är främlingsfientliga i egentlig mening...

Vad det gäller rasism, så passar det nog heller inte in riktigt i beskrivningen av utvandrade svenskar...

Skall vi sedan snacka falangers sexvanor, så kommer jag att stå neutral..

Personligen gillar jag inte prostitution och har inte varit med "bartjejer" själv men frågan är långt mycket mer komplex än så med tanke på den ekonomiska situationen för många Thailändare/Thailänskor och därför avböjer jag att ge mig in i vidare diskussioner om detta och jag dömmer ingen varken man står bu eller bä till detta utan det är ett personligt val som jag har gjort.

Kan bara konstatera att att kritik mot en kostsam invandringspolitik kontra spendersamma utvandrare inte har ngt med rasism att göra.

Själv försöker jag bedöma människor efter deras individuella kvalliteter mer än efter vilket folkslag de tillhör...

Förrutom de där jävla norrmännen så klart, för de är ett pack.. :ironi:  :ironi:  OBS.. SKÄMT, SKÄMT.. :rotfl:  :rotfl:

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Visst ska vi hjälpa så många vi kan, men att automatiskt ge permanent uppehållstillstånd när dom kommer innanför gränsen

tror jag ger fel signaler. Borde isåfall inte alla länder införa det samma och inte bara Sverige ?

Tycker att de kunde få tillfälligt uppehållstillstånd så länge kriget pågår.

Läste nu i en tidning som heter Arab News att dom redan gör reklam för att det bara är att komma till Sverige så får ni det bra.

Dom till och med råder de som inte är från Syrien att kasta passen och säga att dom kommer från Syrien så får dom stanna.

Antog nog att detta kunde bli resultatet.

MVH.flor

Ja det kunde till och med en så enfaldig tyckare som jag räkna ut att det skulle bli så.

Jag tror inte våra politiker visste vad dom gjorde den här gången, (heller).

Nu finns risken att det kommer hit en del farliga personer i skydd av detta.

Veteran

Dela på andra sajter

Ja, om jag är en bidragssnyltare så har du kanske rätt, men om jag jobbar och betalar skatt så har du nog fel...

Nu förutsätter du att alla invandrare är bidragssnyltare. Din uppväxt har kostat det Svenska samhället en stor summa pengar, betydligt mer än en vad en invandrare kostat. Invandrare ger ett + i statskassan redan efter nåt års arbete, medan en infödd Svensk måste jobba runt 15 år innan skattepengarna ens betalt kostnaderna för hans uppväxt...

Dela på andra sajter

Var inte hans föräldrar 16 åringar så hade de nog redan börjat göra rätt för barnbidraget..:)

Dela på andra sajter

Nu förutsätter du att alla invandrare är bidragssnyltare. Din uppväxt har kostat det Svenska samhället en stor summa pengar, betydligt mer än en vad en invandrare kostat. Invandrare ger ett + i statskassan redan efter nåt års arbete, medan en infödd Svensk måste jobba runt 15 år innan skattepengarna ens betalt kostnaderna för hans uppväxt...

Ställer man sen de emot hur många invandrare som aldrig kommer i arbete så lär det ta mkt mkt lång tid innan dessa går jämnt upp i kostnader.

Veteran

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Och du förutsätter med ditt resonemang att alla invandrare/flyktingar arbetar, vilket ju inte är fallet. 

Dela på andra sajter

Ja jävlar vilken chansning myndigheterna tog där.. :crazy:

Dela på andra sajter

Om det ska stämma innebär det ju att alla som kommer är i yngre arbetsför ålder och verkligen får jobb omedelbart.

Vore ju väldigt bra om nu den tesen stämmer men tyvärr gör den nog inte det.

När väl sedan anhöringsinvandringen påbörjas så är det nog de flesta som aldrig kommer att arbeta.Men det går nog kanske att lösa på något vis.

Fast jag är väl för dum för att veta hur dom ska få pengar till allt detta.

MVH. flor

bor i Korat.

Dela på andra sajter

Ja jävlar vilken chansning myndigheterna tog där.. :crazy:

Ja, det hade nog varit bättre med en abort samt en import av en skäggbebis från Afghanistan istället...

Dela på andra sajter

Ja, det hade nog varit bättre med en abort samt en import av en skäggbebis från Afghanistan istället...

:rotfl:

Dela på andra sajter

Fortfarande ingen av pk maffian som idi*tförklarar och rasistförklarar de som röstar på SD

som kan säga vilket parti man ska rösta på om man ogillar den nu förda invandringspolitiken.

Kom igen nu och ge mig ett råd önskar flor

Din röst får du lägga själv. Får jag önska. och det gör jag eftersom du ställer frågan, så välj ett parti som inte är ett enfrågeparti utan som ser till hela spektrat av frågor som driver ett samhälle framåt. Baserat på just din ideologi, som jag inte har en aning om .

När det gäller invandringspolitiken så tycker jag inte att övriga partier stuckit huvudet i sanden, och att SD skulle vara det enda alternativet om man tycker att det finns problem i integrationspolitiken, vilket jag som man kan se i tidigare inlägg håller med om.

Intressant uttryck det där ”PK-maffia”. Vad det innebär kan förtjäna en egen tråd. Att det i den här diskussionen skulle innebära att man är anhängare av en ”PK-maffia” för att man är emot ett parti med nazistiska rötter är i sig intressant.

Dela på andra sajter

Ja, kasta ut alla svenskarna!

För de bidrar inte med något utan de medför bara stora kostnader.

Dela på andra sajter

Och du förutsätter med ditt resonemang att alla invandrare/flyktingar arbetar, vilket ju inte är fallet. 

Det är ganska många som inte arbetar och de blir fler och fler.

Pensionärer i Thailand och Sverige, de sjuka, barnen och förstås de som inte får tag i ett jobb.

Någon måste försörja alla dessa och att ta in folk utifrån som kommit över barnsjukdomar och kostsam skolgång kan vara ett smart sätt att lösa problemet.

Vad angår flyktingar som kommer hit för att värja sig mot krig och elände får man nog lov att vara mänskligt försiktigare med att ställa

krav på att bära sin egen börda. Precis som många svenskar med psykiska besvär är det inte så enkelt som många vill göra det till att ta sig in på arbetsmarknaden

och framförallt inte en fråga om vilja.

Dela på andra sajter

Någon måste försörja alla dessa och att ta in folk utifrån som kommit över barnsjukdomar och kostsam skolgång kan vara ett smart sätt att lösa problemet.
   Aha, därav massimporten av somaliska analfabeter.    Smart...

Dela på andra sajter

Det är ganska många som inte arbetar och de blir fler och fler.

Pensionärer i Thailand och Sverige, de sjuka, barnen och förstås de som inte får tag i ett jobb.

Vad angår flyktingar som kommer hit för att värja sig mot krig och elände får man nog lov att vara mänskligt försiktigare med att ställa

krav på att bära sin egen börda. Precis som många svenskar med psykiska besvär är det inte så enkelt som många vill göra det till att ta sig in på arbetsmarknaden

och framförallt inte en fråga om vilja.

Är det verkligen smart att ta hit mera folk för att försörja de som redan inte får tag i jobb.

Kanske vore lite smartare att se till att de kommer i arbete först ?

MVH. flor

bor i Korat.

Dela på andra sajter

När det gäller invandringspolitiken så tycker jag inte att övriga partier stuckit huvudet i sanden,

Underbar humor... :rotfl: :rotfl:

Dela på andra sajter

Aha, därav massimporten av somaliska analfabeter.    Smart...

Du får använda din av skattebetalarna bekostade läskunnighet till att söka klarhet i frågan om somalier är flyktingar eller arbetskraftsinvandrare.

Dela på andra sajter

Är det verkligen smart att ta hit mera folk för att försörja de som redan inte får tag i jobb.

Kanske vore lite smartare att se till att de kommer i arbete först ?

MVH. flor

Du kan starta ett eget parti om du kan lösa det problemet.

Nu har alliansen i 7 år med hopp om färre arbetslösa,

sänkt skatterna, fördärvat a-kassan, "gjort reglerna enklare för företagarna",

gjort det enklare att göra sig av med folk, planerat att införa "ungdomslöner",

gjort det mera eller mindre skattefritt (dvs gett bidrag) till de som vill reparera eller städa sitt hus, osv osv.

Ändå är arbetslösheten den högsta i mannaminne.

Så alla förslag du har är helt säkert välkomna och du kommer att få många röster på det.

Om du anser att det blir flera jobb eller flera pengar till pensionärer, de sjuka eller barnen om invandringen nollställs

är det bara att konstatera att du köpt SD's propaganda.

Och det finns inget förbud mot deras människosyn eller förenklade omvärldsbild.

Dela på andra sajter

Brukar normalt inte ge mig in i sådana här diskussioner men kände att jag behövde yttra mig lite...

Jag opponerar mig mot TS rubrik erftersom ordet rasism används alldeles för likgiltligt nu för tiden.

Att vara kritisk mot migrationspolitiken i Sverige har absolut inget med rasism att göra.

Det har heller inget med främlingsfientlighet att göra..

Det är bara ett uttryck mot den vårdslösa politiken som förs i detta landet och den drabbar lika mycket svenskar som de invandrare som verkligen är i behov av hjälp..

Rasism är när man anser att en människa eller en grupp av människor av ett annat folkslag än sitt eget är en "underlägsen ras".

Främlingsfientlighet är när man inte vill ha andra människor i sitt land än etniska svenskar...

Well, med tanke på detta forums fokus, så kan vi nog konstatera att de flesta här inte är främlingsfientliga i egentlig mening...

Vad det gäller rasism, så passar det nog heller inte in riktigt i beskrivningen av utvandrade svenskar...

Skall vi sedan snacka falangers sexvanor, så kommer jag att stå neutral..

Personligen gillar jag inte prostitution och har inte varit med "bartjejer" själv men frågan är långt mycket mer komplex än så med tanke på den ekonomiska situationen för många Thailändare/Thailänskor och därför avböjer jag att ge mig in i vidare diskussioner om detta och jag dömmer ingen varken man står bu eller bä till detta utan det är ett personligt val som jag har gjort.

Kan bara konstatera att att kritik mot en kostsam invandringspolitik kontra spendersamma utvandrare inte har ngt med rasism att göra.

Själv försöker jag bedöma människor efter deras individuella kvalliteter mer än efter vilket folkslag de tillhör...

Förrutom de där jävla norrmännen så klart, för de är ett pack.. :ironi:  :ironi:  OBS.. SKÄMT, SKÄMT.. :rotfl:  :rotfl:

Det verkar som dom flesta vill för sin egen del . Bara dela in folk i fack. Utifrån sina egna värderingar. Är man Sd då är man ALLTID nasse. Är man moderat. Då är man kapatalist Är man sosse då är man en riktigt arbetare. vänster- då jobbar man på tiding eller tv. MP då är man totalt korkad. Centern- Tomma ord folkpartiet- vindflöjel. 

Kan det vara så att det finns personer som tänker själva och inte bara tittar mupp tvn och läser katastroftidningar. Kan det finnas människor som förstår vad som händer i världen och tänker själva. Utifrån sin egen övertygelse röstar efter sitt hjärta. Vilket partie det må vara. Dom  som inte ser vad som händer i sverige och i överiga världen och stoppar huvudet i sanden tycker i alla fall jag väldigt synd om. Många av oss som har thaifruar har gjort ett aktivt val och ser över vår egen  skitjournastik. Och tänker själva 

För min egen del tycker jag dagens ALLa politiker är en samling egoister som BARA tänker på sig själva. Allt annat är egalt. Dom skiter totalt i oss och vad vi tycker. Vi är faktiskt på väg tillbaka till adel-präster och borgare(kanske bönder). Fortsätter detta så blir väl som röstat på Sd brända som häxor..

Det finns en helt underbar lösning för alla. Vi minskar antalet politiker till 29 stycken. Och inför personval. Vad vinner vi på det. Då åker parasiterna ut och får gå till arbetsförmedlingen och kommer i FAS3 som är så bra. Medans ingen SD kommer in.

ALLA ÄR LYCKLIGA SÅ SJUNGER VI WEE SHALL OVERCOME OCH KRAMAS

Ändrades av John Khonken
Dela på andra sajter

Du kan starta ett eget parti om du kan lösa det problemet.

Nu har alliansen i 7 år med hopp om färre arbetslösa,

sänkt skatterna, fördärvat a-kassan, "gjort reglerna enklare för företagarna",

gjort det enklare att göra sig av med folk, planerat att införa "ungdomslöner",

gjort det mera eller mindre skattefritt (dvs gett bidrag) till de som vill reparera eller städa sitt hus, osv osv.

Ändå är arbetslösheten den högsta i mannaminne.

Så alla förslag du har är helt säkert välkomna och du kommer att få många röster på det.

Om du anser att det blir flera jobb eller flera pengar till pensionärer, de sjuka eller barnen om invandringen nollställs

är det bara att konstatera att du köpt SD's propaganda.

Och det finns inget förbud mot deras människosyn eller förenklade omvärldsbild.

Nej jag är nog inte mannen att lösa det problemet, Tror dock inte lösningen är att ta emot flera invandrare för att på det viset

ordna flera jobb.

Är bara rädd att våldsamheterna som vi sett senast i Stockholm med stenkastning, bilbränder och skadegörelse

breder ut sig eftersom det enligt ligisterna som bråkade berodde på utanförskap, inga jobb så förstår jag inte

hur man löser det med att välkomna flera. De flesta som bråkade var dessutom andra generationens invandrare

som man inte lyckats integrera så antar jag att det tar väldigt lång tid innan de nyanlända är intregrerade.

Nu är det fotboll som gäller hälsar flor

bor i Korat.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...