Mr Ning Ning Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 Det gör du ju indirekt, så även jag, genom att rösta på dessa partier som stoppat huvudet i sanden och tror att problemen försvinner om man blundar tillräckligt länge. För varje korkat beslut i invandrar och integrationsfrågor så är det flera väljare från andra partier som knyter näven i fickan och bestämmer sig för att rösta på SD nästa val. SD och dess framgångar är resultatet av idi*tisk förd politik av övriga partier i dessa frågor, så istället för att idi*tförklara dom som röstar på SD kanske du skulle idi*tförklara dig och mig och alla andra som röstar på dessa partier som gett näring till SD att växa. Det senaste kloka beslutet av våra folkvalda att ge alla syrier permanent uppehållstillstånd har fått även mig att fundera på att rösta på SD nästa val. Tror tom att många gamla sossar som haft det här med solidaritet som paradfråga börjar inse hur nuvarande politik är på väg att bli osolidarisk mot oss själva. Nu är det fanimej dags för våra kära folkvalda att vakna! Bra skrivet Knasen! Det där har jag hört från många personer,men ingen vill ta steget fullt ut och säga de öppet. Den som satte de här tåget i rullning glömde skicka med han som ska bromsa så nu skenar de fritt. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 Att en svensk sitter i Thailand och kritiserar invandrare i Sverige är nästintill bisarrt. Varken kritiserar dem eller hatar dem.Gillar dem inte bara,tycker du d är bisarrt up to u.. Låter dem vara ifred och de låter mig vara ifred. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 Det gör du ju indirekt, så även jag, genom att rösta på dessa partier som stoppat huvudet i sanden och tror att problemen försvinner om man blundar tillräckligt länge. För varje korkat beslut i invandrar och integrationsfrågor så är det flera väljare från andra partier som knyter näven i fickan och bestämmer sig för att rösta på SD nästa val. SD och dess framgångar är resultatet av idi*tisk förd politik av övriga partier i dessa frågor, så istället för att idi*tförklara dom som röstar på SD kanske du skulle idi*tförklara dig och mig och alla andra som röstar på dessa partier som gett näring till SD att växa. Det senaste kloka beslutet av våra folkvalda att ge alla syrier permanent uppehållstillstånd har fått även mig att fundera på att rösta på SD nästa val. Tror tom att många gamla sossar som haft det här med solidaritet som paradfråga börjar inse hur nuvarande politik är på väg att bli osolidarisk mot oss själva. Nu är det fanimej dags för våra kära folkvalda att vakna! Men är det inte så att det är här den stora faran ligger, när man i sin ilska röstar emot, utan att ha koll på vad man i sitt missnöje röstar för? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 Men är det inte så att det är här den stora faran ligger, när man i sin ilska röstar emot, utan att ha koll på vad man i sitt missnöje röstar för? Fortfarande ingen av pk maffian som idi*tförklarar och rasistförklarar de som röstar på SD som kan säga vilket parti man ska rösta på om man ogillar den nu förda invandringspolitiken. Kom igen nu och ge mig ett råd önskar flor bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 Det gör du ju indirekt, så även jag, genom att rösta på dessa partier som stoppat huvudet i sanden och tror att problemen försvinner om man blundar tillräckligt länge. För varje korkat beslut i invandrar och integrationsfrågor så är det flera väljare från andra partier som knyter näven i fickan och bestämmer sig för att rösta på SD nästa val. SD och dess framgångar är resultatet av idi*tisk förd politik av övriga partier i dessa frågor, så istället för att idi*tförklara dom som röstar på SD kanske du skulle idi*tförklara dig och mig och alla andra som röstar på dessa partier som gett näring till SD att växa. Det senaste kloka beslutet av våra folkvalda att ge alla syrier permanent uppehållstillstånd har fått även mig att fundera på att rösta på SD nästa val. Tror tom att många gamla sossar som haft det här med solidaritet som paradfråga börjar inse hur nuvarande politik är på väg att bli osolidarisk mot oss själva. Nu är det fanimej dags för våra kära folkvalda att vakna! Om du tycker att svensk invandrings/integrationspolitik är fel, så läs då Atoms inlägg ovan. Det är ju precis så det kommer att gå. Ju fler som röstar på SD, desto mer tvärtemot deras förslag kommer alla andra partier att göra. Ingen vill associeras med SD-politik. /GSt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 Men är det inte så att det är här den stora faran ligger, när man i sin ilska röstar emot, utan att ha koll på vad man i sitt missnöje röstar för? Absolut, men skulden ligger som jag ser det hos våra folkvalda och inte hos dem som använder sin enda möjlighet till att visa sitt missnöje. Som flor tidigare frågade, vad finns det för alternativ till SD om man lackat ur på rådande politik i dessa frågor? Det är ju helt jävla otroligt att övriga partier tävlar om vem som kan skjuta Sverige i sank snabbast. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 Fortfarande ingen av pk maffian som idi*tförklarar och rasistförklarar de som röstar på SD som kan säga vilket parti man ska rösta på om man ogillar den nu förda invandringspolitiken. Kom igen nu och ge mig ett råd önskar flor Undrar om Kalle Anka partiet finns kvar? Dom kanske har en åsikt i saken. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 Om du tycker att svensk invandrings/integrationspolitik är fel, så läs då Atoms inlägg ovan. Det är ju precis så det kommer att gå. Ju fler som röstar på SD, desto mer tvärtemot deras förslag kommer alla andra partier att göra. Ingen vill associeras med SD-politik. /GSt Vilket då bara visar att det är helt galet att rösta på dessa barnsliga politiker som inte kan ta ansvar över Sverige i sin iver att framställa sig själva som bror duktig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 Att en svensk sitter i Thailand och kritiserar invandrare i Sverige är nästintill bisarrt. Så han som har bott hela livet i Sverige, jobbat och byggt upp det skall bara släppa och se på vad som håller på att ske. I Sverige har det varit fult att vara patriotisk och bry sig om sitt land, men det håller på och ändras. Se Norge och Finland dom vågar vara patriotiska.Titta när en finne går på idrott så håller han på sitt lag och det är inte 65% utomfödda i laget. Om ni flyttade till ett annat land och fick medbargarskap efter 1 år skulle ni inte vara svenskar längre enligt er. Tror ni att ni tex. skulle hålla på det nya landet i idrott om det spelade mot Sverige? Nej självklart skall man vara stolt och bry sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 Om du tycker att svensk invandrings/integrationspolitik är fel, så läs då Atoms inlägg ovan. Det är ju precis så det kommer att gå. Ju fler som röstar på SD, desto mer tvärtemot deras förslag kommer alla andra partier att göra. Ingen vill associeras med SD-politik. /GSt Var det inte så det var med Ian och Bertpartiet när det begav sig,var ju tillochmed någon som inte kunde bli sminkad i samma rum om jag inte minns fel. Några år senare var ju en del av deras politik rumsren och även anammad av flera partier, kanske det samma kommer att hända om SD åker ur riksdagen. MVH. flor bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 Absolut, men skulden ligger som jag ser det hos våra folkvalda och inte hos dem som använder sin enda möjlighet till att visa sitt missnöje. Som flor tidigare frågade, vad finns det för alternativ till SD om man lackat ur på rådande politik i dessa frågor? Det är ju helt jävla otroligt att övriga partier tävlar om vem som kan skjuta Sverige i sank snabbast. Dom kanske vill att man ska röst med fötterna.Siste man tar ner den svenska flaggan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 Så han som har bott hela livet i Sverige, jobbat och byggt upp det skall bara släppa och se på vad som håller på att ske. I Sverige har det varit fult att vara patriotisk och bry sig om sitt land, men det håller på och ändras. Se Norge och Finland dom vågar vara patriotiska.Titta när en finne går på idrott så håller han på sitt lag och det är inte 65% utomfödda i laget. Om ni flyttade till ett annat land och fick medbargarskap efter 1 år skulle ni inte vara svenskar längre enligt er. Tror ni att ni tex. skulle hålla på det nya landet i idrott om det spelade mot Sverige? Nej självklart skall man vara stolt och bry sig. Hade Sverige också varit med i kriget mot tyskland hade det sett annorlunda ut med patriotismen i landet.. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 Hade Sverige också varit med i kriget mot tyskland hade det sett annorlunda ut med patriotismen i landet.. Mycket möjligt,men jag tror inte Sverige var väl förberedda då och tror även att en del av borgarna då var lite vän med Göring och grabbarna. I slutändan så tjänade ju sverige väldigt på det men det är väl gammalt nu. Då var ju Sverige,Sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 Vilket då bara visar att det är helt galet att rösta på dessa barnsliga politiker som inte kan ta ansvar över Sverige i sin iver att framställa sig själva som bror duktig. Må så vara, men röstar du på SD, stödjer du ju ett fascist/nazist-parti, och du stödjer inte bara deras invandringspolitik. Det är ju detta som gör att inget av de andra partierna vill förknippas med SD. /GSt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dalmas Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 Hej Tamdai. En fattig person har inte råd att gå till en resebyrå och köpa en enkelbiljett till en charterresa till Sverige. En sådan biljett är för den fattiga stora majoriteten av befolkningen i exempelvis Afghanistan, Eritrea, Etiopien, Somalia med flera länder en ouppnålig dröm, som troligen skulle kosta mer än denna fattiga persons samlade livsinkomst! Till Sverige kommer bara dessa länders överklass, ty bara de har råd med att köpa en enkelbiljett till sverige. Sveriges politiker och dess invånare får fundera på hur våra skattepengar skall användas på bäst sätt. Ett konkret exempel. I ett läger bor en rik familj under ganska dåliga omständigheter. Men de har pengar nog för att slippa bo under så usla omständigheter som deras nittionio fattiga grannfamiljer tvingas till. Men alla etthundra familjerna saknar rent dricksvatten. Sveriges resurser räcker för en av två följande alternativ. Antingen tas den rika familjen till Sverige och får här ett bekymmerslöst liv försörjda av Sveriges skattebetalare livet ut. De kvarvarande nittionio familjerna bor kvar under samma usla och dricksvattenslösa förhållanden som tidigare. Eller så får alla de etthundra familjerna bo kvar i lägret under usla omständigheter, men nu har i alla fall både den rika och alla de fattiga familjerna rent dricksvatten, bekostat av Sveriges skattebetalare. Tamdai. Du är helt fri att välja vilket av dessa två alternativ som du tycker är bäst och människovänligast, och vad du skall tycka om dom som enligt dig väljer fel alternativ. För min del är valet lätt! Med Vänlig Hälsning. Luttrad. Den enda logiska slutsatsen är väl att vi ska hindra den rika från att flytta? Vare sig det är från ett annat land till Sverige, eller, gud förbjude, en relativt rik Svensk till Thailand? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 Var det inte så det var med Ian och Bertpartiet när det begav sig,var ju tillochmed någon som inte kunde bli sminkad i samma rum om jag inte minns fel. Några år senare var ju en del av deras politik rumsren och även anammad av flera partier, kanske det samma kommer att hända om SD åker ur riksdagen. MVH. flor Så blir det säkert. /GSt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 Hade Sverige också varit med i kriget mot tyskland hade det sett annorlunda ut med patriotismen i landet.. Frågan är ju då vilken sida Sverige skulle ställt upp på. Det fanns många nazister i Sverige på 30- och 40-talet. Hade SD varit i regeringsställning behöver vi ju inte fundera på vilken sida Sverige hade valt /GSt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 Må så vara, men röstar du på SD, stödjer du ju ett fascist/nazist-parti, och du stödjer inte bara deras invandringspolitik. Det är ju detta som gör att inget av de andra partierna vill förknippas med SD. /GSt Problemet med invandring ,segregation,mm fanns ju innan SD dök upp. Dom åker snålskjuts på en sjuk situation som skapats av dom andra partierna. Och dom påpekar detta öppet,vilket stör dom övriga. Och om ingen vågar göra något åt problemet kan det blossa upp betydligt värre partier än SD. Då kan det bli otrevligt värre, Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Highlander Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 Man behöver inte åka så lång för att bedriva utlandshjälp ! Fd agronomklepptoman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 Må så vara, men röstar du på SD, stödjer du ju ett fascist/nazist-parti, och du stödjer inte bara deras invandringspolitik. Det är ju detta som gör att inget av de andra partierna vill förknippas med SD. /GSt Och röstar jag på något av de övriga partierna så kan jag nog glömma allt vad pension heter. Det har gått överstyr helt enkelt och om inget annat parti tar tag i saken så är nog SD enda alternativet, tyvärr. Nu finns det ju fler frågor som berör så på valdagen kanske jag tar mitt förnuft till fånga och röstar för att slippa kommunist-packet som jag gjort de senaste valen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 Frågan är ju då vilken sida Sverige skulle ställt upp på. Det fanns många nazister i Sverige på 30- och 40-talet. Hade SD varit i regeringsställning behöver vi ju inte fundera på vilken sida Sverige hade valt /GSt Om mormor hade en balle så hade hon kunnat vara farfar.Man valde en sida redan då men officiellt var Sverige neutrala.Men bara tyskarna fick åka med sitt krigsmaterial runt i Sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 Frågan är ju då vilken sida Sverige skulle ställt upp på. Det fanns många nazister i Sverige på 30- och 40-talet. Hade SD varit i regeringsställning behöver vi ju inte fundera på vilken sida Sverige hade valt /GSt Nu fanns ju inte SD på den tiden. Men majoriteten hade säkert försvarat Sverige. Norge hade ju Kvissling mm men norrmännen slog emot ändå,bäst dom kunde. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 Och tror man på att dagens invandringspolitik ger vinst, vet då inte jag vad det kallas att man är om inte duperad. MVH. flor det är väl ingen börsnoterad affärsverksamhet vi diskuterar, utan att vara medmänniskor för bröder och systrar på flykt från krig och svält. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 det är väl ingen börsnoterad affärsverksamhet vi diskuterar, utan att vara medmänniskor för bröder och systrar på flykt från krig och svält. Nej det är inte det, men man borde se det som sådant. Tömmer man kassakistan så finns det inga pengar kvar att hjälpa andra med oavsett vad begåvningseliten tillika kulturberikaronanisterna vill påskina... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 6, 2013 Dela Inlagd September 6, 2013 det är väl ingen börsnoterad affärsverksamhet vi diskuterar, utan att vara medmänniskor för bröder och systrar på flykt från krig och svält. Visst är det så, men att ge flyktingar permanent uppehållstillstånd är ju direkt vansinnigt. Tycker absolut att vi ska hjälpa flyktingar på något sätt under den tid det är nödvändigt, men inte i alla evighet för det är då man måste börja diskutera som om det gällde ett börsnoterat företag. Det är inte gratis att vara hela världens samvete som många tycks tro. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu