Jump to content
IGNORERAD

Formel 1 säsong 2014


Guest BpaijingKatai

Recommended Posts

  • Svar 191
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bibben

    42

  • audirs2

    40

  • Drik

    13

  • hakancnx

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nico ar stekhet i helgen Lillamannen

Menar du Tysken med efternamnet som slutar med -berg ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hänt mycket i början av racet.

Kul med premiär race och nu är ju allt nytt och ovisst.

Tyvärr så är det väl allt tekniskt som gör det spännande, om det håller eller inte.

 

Och än så länge tycker jag att Marcus gör ett helt ok jobb, har väl fått mer varv under det här loppet än han fått under alla tester.

Men tyvärr blev han tvungen att bryta medan jag skrev det här, det var synd.

Katrider

Link to comment
Dela på andra sajter

Två st nordbor på podiet, inte illa! Ok halv tysken är ju inte helt finsk men pappa är det, the great Keke Rosberg champion 1982! :thumbsup:  Ericsson i en snabbare bil kan göra mycket! Hålle rF1 på att bli en nordisk gren? :crazy:  :14:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra start för Mclaren!

Ett typiskt första racet för säsongen lopp tycker jag och många som hade tekniska problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju synd att Ericssons bil inte höll annars hade han kunnat få ett ganska bekvämt lopp i kroppen då det var ganska lugnt i de bakre leden.

Det hade nog betytt mycket för självkänslan att få ta sig runt hela loppet även om han blivit varvad 2 gånger av vinnaren.

 

Lite snopet att Hamlton försvann så snabbt, hade kunnat bli intressant att se om han hade kunnat match Rosberg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

För oss fattiglappar utan en massa kanaler så visar TV10 kl 19:30 i kväll

Höjdpunkterna från Australiens GP från Albert Park i Melbourne. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh. (16/3-14)

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

För oss fattiglappar utan en massa kanaler så visar TV10 kl 19:30 i kväll

Höjdpunkterna från Australiens GP från Albert Park i Melbourne. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh. (16/3-14)

Ser fram emot det och då går det kanske går bättre för Ericsson :y15:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

tack (http://sportlivestreamer-pages.blogspot.com/2014/03/let-on-tv.html) för att jag kunde titta på formula1 i Thailand, det laggade visserligen en hel del,

 

Jag streamade också och det fungerade helt ok, blir lite oskarpt när man kör ut det på TVn men det står man ut med.

 

Det var Sky Sports sändning, www.coolsport.tv/schedule.html

Link to comment
Dela på andra sajter

"Ricardo" för Red bullen kan bli diskad, hade för lite Yes i tanken! ???

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag streamade också och det fungerade helt ok, blir lite oskarpt när man kör ut det på TVn men det står man ut med.

 

Det var Sky Sports sändning, www.coolsport.tv/schedule.html

ok det ska jag prova om 2 veckor, kan du precisera närmare vilken länk?

Link to comment
Dela på andra sajter

ok det ska jag prova om 2 veckor, kan du precisera närmare vilken länk?

 

Kolla i listan under länkarna så ser du vilken stream du skall välja, lite rörig och amatörmässig men det brukar fungera bra.

 

Andra bra sidor med streamad sport hittar du här:

 

http://livetv.sx/en/allupcomingsports/2/

 

http://www.hahasport.com/

 

Med programmet Sopcast installerat blir det bättre via de länkarna men det mesta via Sopcast är på ryska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Australian Grand Prix organisers claim that their race contract was breached this season, as a result of the sport's new turbocharged engines being much quieter than the previous V8 powerplants.

Australian Grand Prix Corporation (AGPC) Chairman Ron Walker says he has already talked to Formula 1 supremo Bernie Ecclestone over the matter, with both men eager for there to be significant changes.

''I was absolutely delighted with the whole weekend, but I was not too happy with the sound," Walker is quoted as saying by The Age.

"We are resolving that with Bernie. It's clearly in breach of our contract. I was talking to him on Sunday and it's not what we paid for. It's going to change.

"He's horrified about it. It will be an issue for all promoters all round the world."

Walker warned that if steps are not made in the future, it could severely affect attendance levels.

''We are an entertainment company and we have to entertain the public," Walker went on to explain.

"Everybody was talking about it. When you take the excitement away, you have trouble selling tickets. You have to create demand and part of that demand is people liking the noise of the race cars.''

 

http://www.gpupdate.net/en/f1-news/307906/australian-gp-says-sound-breached-contract/

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

V12 och V10 tillbaka tack! Inte direkt imponerande ljud 2014-års F1 bilar producerar.

 

Håller absolut med. Rejält besviken på ljudet - iaf hur det låter på tv:n jämfört med innan.

Link to comment
Dela på andra sajter

lillamannen

Menar du Tysken med efternamnet som slutar med -berg ?

 

 

JA, jag garderade mig lite. Men jag tror den andra Nico kanske lyckas battre i Malaysia om en vecka.

 

 

Lillamannen

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har man kommit till rätt plats denna helg

y7epu7yb.jpg

Någon för mig okänd kändis blir fotad i värmen, för det är varmt...

nyvemusy.jpg

Beträffande debatten om ljudet så låter det kanon, i alla falll mellan betongläktarna.

Hörs att kraften finns där.

bymaty3a.jpg

Och givetvis vackra kvinnor. Denna skönhet ser ut som hon kom direkt från jobbet på AirAsia...

yte9a4uq.jpg

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Priset för att komma in och få sitta på läktare är mycket prisvärt,

ca 285 SEK för två dagar.

Idag Fredag var det gratis.

jypynaba.jpg

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Priset för att komma in och få sitta på läktare är mycket prisvärt,

ca 285 SEK för två dagar.

Idag Fredag var det gratis.

jypynaba.jpg

Imorgon tidsträning eller hur har svensken ordning på bitarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...