Jump to content
IGNORERAD

Inget musikintresse här på mpr.


Krafta

Recommended Posts

Det är roligt att spela tycker någon annan om det är det ännu bättre. Men huvudsaken är att spelglädjen finns??

Med vänlig hälsning Leadbelly

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Krafta

    13

  • Arnold Layne

    6

  • audirs2

    6

  • Bibben

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Såg att Trevor Horn i The Buggles) även gick under epitetet "The man who invented the eigthies"

pga det inflytande han hade på mycket av populärmusiken som gjordes under 80-talet. Bla stod han

bakom Frankie goes to Hollywoods framgångar. Kommer ihåg tre Buggles-låtar från radion då de var

populära och av dem gillade jag "Living in the plastic age" bäst.

 

 

 

Tack vare Trevor Horn upptäckte jag YES. Han producerade albumet "90125" år 1983, där "Owner of a lonley heart" blev en stor hit.

Min kompis Micke köpte LP:n - ja, jag är gammal - men han tyckte det var för konstig musik, så han gav den till mej.

Och jag lyssnade sönder den, vilken asgrym platta det är!  Senare köpte jag alla andra album och vilken musikskatt dom har åstadkommit.

Jon Anderson sjunger så jag får tårar i ögonen varje gång, haha...har sååå många minnen till deras låtar.

Chris Squire är en av mina favo-basister och Rick Wakeman...fatta vilka artister i ett och samma band.

 

Här en favo från 90125-plattan: 

http://www.youtube.com/watch?v=7N3VLRfNiAY

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack vare Trevor Horn upptäckte jag YES. Han producerade albumet "90125" år 1983, där "Owner of a lonley heart" blev en stor hit.

Min kompis Micke köpte LP:n - ja, jag är gammal - men han tyckte det var för konstig musik, så han gav den till mej.

Och jag lyssnade sönder den, vilken asgrym platta det är!  Senare köpte jag alla andra album och vilken musikskatt dom har åstadkommit.

Jon Anderson sjunger så jag får tårar i ögonen varje gång, haha...har sååå många minnen till deras låtar.

Chris Squire är en av mina favo-basister och Rick Wakeman...fatta vilka artister i ett och samma band.

 

Här en favo från 90125-plattan: 

http://www.youtube.com/watch?v=7N3VLRfNiAY

Ja en magisk röst.

Och hans samarbete med Vangelis är fantastiskt tycker jag.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan lite udda grupp som jag gillade var The Sparks.

Vet tyvärr inte hur man laddar upp video.

Men en bra låt är= No 1 song in heaven.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan lite udda grupp som jag gillade var The Sparks.

Vet tyvärr inte hur man laddar upp video.

Men en bra låt är= No 1 song in heaven.

 

Det är väldigt enkelt att lägga ut den på mpr.

 

-Sök upp videon på youtube

-Kopiera länken.

-Klistra in i inlägget här på mpr

 

Vipps så var det färdigt :) 

 

Ps. hittade din egna video på tuben :)

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väldigt enkelt att lägga ut den på mpr.

 

-Sök upp videon på youtube

-Kopiera länken.

-Klistra in i inlägget här på mpr

 

Vipps så var det färdigt :)

 

Ps. hittade din egna video på tuben :)

 

Allt är lätt för den som kan.

Men skam den som ger sig.

Jag ska nog lyckas till slut.

 

Jaha..då fick man egen video :crazy:

Tack för de. :thumbsup:

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack vare Trevor Horn upptäckte jag YES. Han producerade albumet "90125" år 1983, där "Owner of a lonley heart" blev en stor hit.

Min kompis Micke köpte LP:n - ja, jag är gammal - men han tyckte det var för konstig musik, så han gav den till mej.

Och jag lyssnade sönder den, vilken asgrym platta det är!  Senare köpte jag alla andra album och vilken musikskatt dom har åstadkommit.

Jon Anderson sjunger så jag får tårar i ögonen varje gång, haha...har sååå många minnen till deras låtar.

Chris Squire är en av mina favo-basister och Rick Wakeman...fatta vilka artister i ett och samma band.

 

Här en favo från 90125-plattan: 

http://www.youtube.com/watch?v=7N3VLRfNiAY

Lite som Wishbone ASH! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite som Wishbone ASH! :thumbsup:

 

Dom är också ett band jag bara älskar! Dom turnerar fortf och det låter jättebra.

Såg dom på SRF för nåra år sen, skakade tass med finnen och Andy Powell.

Deras 70-tal är superbra, speciellt gillar jag "there's the rub"plattan. Inspelad i Florida med superbra produktion!

Den låten som startade allt var ju denna.   :-)

 

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack vare Trevor Horn upptäckte jag YES. Han producerade albumet "90125" år 1983, där "Owner of a lonley heart" blev en stor hit.

Min kompis Micke köpte LP:n - ja, jag är gammal - men han tyckte det var för konstig musik, så han gav den till mej.

Och jag lyssnade sönder den, vilken asgrym platta det är!  Senare köpte jag alla andra album och vilken musikskatt dom har åstadkommit.

Jon Anderson sjunger så jag får tårar i ögonen varje gång, haha...har sååå många minnen till deras låtar.

Chris Squire är en av mina favo-basister och Rick Wakeman...fatta vilka artister i ett och samma band.

 

Här en favo från 90125-plattan: 

http://www.youtube.com/watch?v=7N3VLRfNiAY

Trevor Horn var ju dessutom sångare på Yes-skivan "Drama" . En mycket bra ersättare för Jon Andersson :thumbsup:

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom är också ett band jag bara älskar! Dom turnerar fortf och det låter jättebra.

Såg dom på SRF för nåra år sen, skakade tass med finnen och Andy Powell.

Deras 70-tal är superbra, speciellt gillar jag "there's the rub"plattan. Inspelad i Florida med superbra produktion!

Den låten som startade allt var ju denna.   :-)

 

Likaledes här . Såg Wishbone Ash på en konsert -92 , och det var originalet utom trummisen Steve Upton . Min favoritplatta är utan tvekan "Argus" :thumbsup:

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan "stor" röst va Jim Morrison i Doors.

Ändrades av Mr Ning Ning

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju trådar här på mpr med musik från 50-talet till  2013+ och det är en handfull personer som lägger in musikvideos och dom får för det mesta 0 karma - har ju lite svårt att tänka mig att av 5000 medlemmar så är det inga som är intresserad av musik.

 

Känner man inte för att lägga in något själv så kan man ju iaf lägga ett karma på en låt man tycker är bra, så att det personen som har ansträngt sig för att leta reda på klippet på youtube,kopierat samt presenterat det för oss på mpr - hur svårt kan det vara att visa någon som helst uppskattning genom ett tryck för karma (för dom låtar som du gillar)?

 

Vet ju att det finns personer på forumet som kan hantera diverse instrument - varför inte komplettera med era låtar/favoriter i någon av dom här trådarna eller en ny tråd!

 

Fiskar man efter karma är det nog ganska meningslöst att göra det i div musiktrådar. Bättre då att starta en reseberättelse, eller lägga in en bild

(vilken som helst egentligen)i någon bildtråd. Allra bäst är nog i så fall om man råkar ha en bild med en snygg brud med schyssta pattar och lår iförd bikini.

Då blir alla glada och du kommer med all sannolikhet bli översvämmad med karma oavsett bildkvalitet.

 

Visst händer det men det är inte så ofta som jag tar mig tid till att lyssna på bidragen i musiktrådarna här på forumet för att få inspiration till att lyssna

på artister och band som man inte redan hört tidigare. Oftast fås tips istället via Facebook-kontakter(Spotify-listor tex från musiker man uppskattar),

sökande på Youtube eller något man sett på tvn. Känns ganska meningslöst numera att lägga energi på en youtubare och lite text där till så det blir

ganska sällan man postar en sådan. Speciellt när man snittar 40-45 karma på ett inlägg i "Dagens bild" ;)

 

 

 

 

 

Finns väl ingen som har bättre musiksmak än man själv har men det tycker nog de flesta.  

Kul låt annars. Den satte sig med en gång. Måste varit en hit en gång i tiden  :-)

 

 

 

 

 

Såg även när jag läste om Trevor Horn att han var medlem några år i Yes. Yes är väl ett sådant där "musikerband" som jag aldrig

tagit mig tid till att lyssna på. Inbillar mig att de är duktigare på att hantera sina instrument än de flesta band och artister jag uppskattar

men det behöver ju inte vara någon garanti för att det skulle låta bättre för det. Snarare kan det nog ofta istället vara tvärtom.

Fast "Owner of a lonely heart" gillar jag ju...

 

http://www.youtube.com/watch?v=WcSLb2phjDk

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmm . Yes , Wishbone Ash , Sparks och Doors . Nu börjar det närma sig den nivån så att en annan kan börja engagera sig i musiktrådarna .

Apropå Yes , så upptäckte jag dom i mitten av 70-talet när man började lyssna på den symfoniska proggrocken.

Fann ganska snabbt att det var en musikstil som passade mig , och jag tycker dom är lika spännande än idag.

Tjusningen med dem är att dom är så varierande . Vet få grupper som likt dem kan göra allt från pampiga symfonilåtar till riktiga omilda bottennapp :good:

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Fiskar man efter karma är det nog ganska meningslöst att göra det i div musiktrådar. Bättre då att starta en reseberättelse, eller lägga in en bild

(vilken som helst egentligen)i någon bildtråd. Allra bäst är nog i så fall om man råkar ha en bild med en snygg brud med schyssta pattar och lår iförd bikini.

Då blir alla glada och du kommer med all sannolikhet bli översvämmad med karma oavsett bildkvalitet.

 

Visst händer det men det är inte så ofta som jag tar mig tid till att lyssna på bidragen i musiktrådarna här på forumet för att få inspiration till att lyssna

på artister och band som man inte redan hört tidigare. Oftast fås tips istället via Facebook-kontakter(Spotify-listor tex från musiker man uppskattar),

sökande på Youtube eller något man sett på tvn. Känns ganska meningslöst numera att lägga energi på en youtubare och lite text där till så det blir

ganska sällan man postar en sådan. Speciellt när man snittar 40-45 karma på ett inlägg i "Dagens bild" ;)

 

 

 

 

 

Finns väl ingen som har bättre musiksmak än man själv har men det tycker nog de flesta.  

Kul låt annars. Den satte sig med en gång. Måste varit en hit en gång i tiden  :-)

 

 

 

 

 

Såg även när jag läste om Trevor Horn att han var medlem några år i Yes. Yes är väl ett sådant där "musikerband" som jag aldrig

tagit mig tid till att lyssna på. Inbillar mig att de är duktigare på att hantera sina instrument än de flesta band och artister jag uppskattar

men det behöver ju inte vara någon garanti för att det skulle låta bättre för det. Snarare kan det nog ofta istället vara tvärtom.

Fast "Owner of a lonely heart" gillar jag ju...

 

http://www.youtube.com/watch?v=WcSLb2phjDk

 

 

Sista delen av ditt inlägg får mig att tänka på Gentle Giant

 

http://www.youtube.com/watch?v=fH0sFoXfscc

Link to comment
Dela på andra sajter

Sista delen av ditt inlägg får mig att tänka på Gentle Giant

 

http://www.youtube.com/watch?v=fH0sFoXfscc

 

Det där hade jag nog kunnat tänka mig att röka på till. Fast det var nog roligare än bra  :giggle:

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Dom är också ett band jag bara älskar! Dom turnerar fortf och det låter jättebra.

Såg dom på SRF för nåra år sen, skakade tass med finnen och Andy Powell.

Deras 70-tal är superbra, speciellt gillar jag "there's the rub"plattan. Inspelad i Florida med superbra produktion!

Den låten som startade allt var ju denna.   :-)

 

Coolt, e inte så dutti på gitarra men det introt har jag knäppt på många gånger i min ensamhet!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Såg även när jag läste om Trevor Horn att han var medlem några år i Yes. Yes är väl ett sådant där "musikerband" som jag aldrig

tagit mig tid till att lyssna på. Inbillar mig att de är duktigare på att hantera sina instrument än de flesta band och artister jag uppskattar

men det behöver ju inte vara någon garanti för att det skulle låta bättre för det. Snarare kan det nog ofta istället vara tvärtom.

 

...Det är väl det som är grejen?  Du säger "musikerband" på ett sätt som tyder på att du inte känner dej hemma i det.

Det gjorde inte jag heller...men en gång i Spanien när jag var 18 år, trodde jag var inkokt hårdrockare..

Jag fann mej själv dansa runt till en discolåt..va i helskotta liksom?

Jag klev över min egen imagetröskel utan att jag visste om det.och sen..

När jag lät dörrarna stå öppna till all sorts musik så blir det bara bättre och bättre.

Sen att jag inte kan hantera/spela/leverera allt jag gillar , det är en annan sak.

Jag är glad att jag vet mina gränser iallafall.

 

Ta dej tid till musik. Speciellt YES. Finns så många nyanser och färger och dynamik.

Som den här...slut ögonen och njut bara.

http://www.youtube.com/watch?v=wOfhUHJN6MI

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen så kan jag nog tycka det med att LYSSNA på musik utan anledning är överskattat, däremot att parta till livemusik på krogen, eller se konsert är ok.

Men i det normala livet så vill jag tex ha tyst då jag läser en bok, eller pillar på datorn, när jag jobbar lyssnar jag gärna på P1, någon intressant debatt eller naturprogram, vetenskap etc etc, fungerar inte radion och P1 så kan en ljudbok också fungera.

 

Men smaken är ju som baken!

stämmer helt å hållet med att smaken är som baken= delad. att lyssna på P1 är nog den tråkigaste kanalen på radion, tacka vet jag p4/radio Malmöhus eller Radio kristianstad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

stämmer helt å hållet med att smaken är som baken= delad. att lyssna på P1 är nog den tråkigaste kanalen på radion, tacka vet jag p4/radio Malmöhus eller Radio kristianstad.

 

Bor du på väst sidan så testa Retro FM

 

http://www.retrofm.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Fiskar man efter karma är det nog ganska meningslöst att göra det i div musiktrådar. Bättre då att starta en reseberättelse, eller lägga in en bild

(vilken som helst egentligen)i någon bildtråd. Allra bäst är nog i så fall om man råkar ha en bild med en snygg brud med schyssta pattar och lår iförd bikini.

Då blir alla glada och du kommer med all sannolikhet bli översvämmad med karma oavsett bildkvalitet.

 

Visst händer det men det är inte så ofta som jag tar mig tid till att lyssna på bidragen i musiktrådarna här på forumet för att få inspiration till att lyssna

på artister och band som man inte redan hört tidigare. Oftast fås tips istället via Facebook-kontakter(Spotify-listor tex från musiker man uppskattar),

sökande på Youtube eller något man sett på tvn. Känns ganska meningslöst numera att lägga energi på en youtubare och lite text där till så det blir

ganska sällan man postar en sådan. Speciellt när man snittar 40-45 karma på ett inlägg i "Dagens bild" ;)

 

 

 

 

 

Finns väl ingen som har bättre musiksmak än man själv har men det tycker nog de flesta.  

Kul låt annars. Den satte sig med en gång. Måste varit en hit en gång i tiden  :-)

 

 

 

 

 

Såg även när jag läste om Trevor Horn att han var medlem några år i Yes. Yes är väl ett sådant där "musikerband" som jag aldrig

tagit mig tid till att lyssna på. Inbillar mig att de är duktigare på att hantera sina instrument än de flesta band och artister jag uppskattar

men det behöver ju inte vara någon garanti för att det skulle låta bättre för det. Snarare kan det nog ofta istället vara tvärtom.

Fast "Owner of a lonely heart" gillar jag ju...

 

http://www.youtube.com/watch?v=WcSLb2phjDk

Nu fiskar inte jag och tror knappast att dom andra som lägger in låtar i musiktrådarna gör det heller, i stället så handlar det mera om att - bidra med exempel på olika låtar man diggar och som andra kanske har glömt bort eller kanske inte har lyssnat på tidigare - få nya musiktips - jag har ju precis fått ett par exempel på det senare några inlägg tillbaka - och det är ju alltid lika roligt!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Såg även när jag läste om Trevor Horn att han var medlem några år i Yes. Yes är väl ett sådant där "musikerband" som jag aldrig

tagit mig tid till att lyssna på. Inbillar mig att de är duktigare på att hantera sina instrument än de flesta band och artister jag uppskattar

men det behöver ju inte vara någon garanti för att det skulle låta bättre för det. Snarare kan det nog ofta istället vara tvärtom.

 

...Det är väl det som är grejen?  Du säger "musikerband" på ett sätt som tyder på att du inte känner dej hemma i det.

Det gjorde inte jag heller...men en gång i Spanien när jag var 18 år, trodde jag var inkokt hårdrockare..

Jag fann mej själv dansa runt till en discolåt..va i helskotta liksom?

Jag klev över min egen imagetröskel utan att jag visste om det.och sen..

När jag lät dörrarna stå öppna till all sorts musik så blir det bara bättre och bättre.

Sen att jag inte kan hantera/spela/leverera allt jag gillar , det är en annan sak.

Jag är glad att jag vet mina gränser iallafall.

 

Ta dej tid till musik. Speciellt YES. Finns så många nyanser och färger och dynamik.

Som den här...slut ögonen och njut bara.

http://www.youtube.com/watch?v=wOfhUHJN6MI

 

En annan bra låt som jag inte kommer ihåg att jag har hört tidigare, man får tacka!

 

Måste säga att det är riktigt roligt att du lägger in lite av dina favoriter - du har ju säkert lyssnat igenom 10ggr fler låtar än en annan och kan ge en hel del inspiration och tips till oss alla andra som gillar musik!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...