Jump to content
IGNORERAD

Inget musikintresse här på mpr.


Krafta

Recommended Posts

Jaha, ja då kör jag på med med lite mer kvalitetsmusik :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=Tkf2bw28AsU

 

http://www.youtube.com/watch?v=KVjeheaFfsM

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Krafta

    13

  • Arnold Layne

    6

  • audirs2

    6

  • Bibben

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Vet att jag är annorlunda, och jag kan inte påstå att jag är nåt vidare intresserad av musik.

Första konserten jag var på var Queen på Scandinavium (1982?), rätt OK, mest för att polarna tyckte det var ett häftigt band, sen har jag sett Sweet (av misstag på en krog i Sthlm), DIO, Motorhead och nåt popband till på en konsert i Götet (för att jag fick en biljett gratis till Lisebergshallen), kul grej inte mer, jävla jobbig ljudnivå...

 

Att ge karma för nåt jag tycker är "sådär" varför?

 

Matbilder, stränder, flygstolar och fruntimmer däremot, DET är fina grejer!

 

 

MVH Tommy

 

Konsertminnen är alltid trevligt. Har sett Metallica 4 gånger och Billy Idol 1 gång. Höjdpunkten var när jag stod längst fram på Stockholmsstadion 93 när Metallica spelade, men ljudmässigt så var det en större upplevelse det gånger jag sett dom i Globen. 

 

Bäst var helt klar Billy på Hovet 05 men det var nog mest för att det var en dröm som gick i uppfyllelse från när jag var 10år och såg Billy ligga och jucka i en boxningsring att få se honom live :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

såg Billy ligga och jucka i en boxningsring att få se honom live
 

 

Tur vi har internet nu så du slipper den förnedringen igen ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen så hör jag musik hela dagarna plus att jag jobbar med det.

Jag vill gärna ha lite lugn och ro när jag kan, och det är när jag är hemma.

Att gå in på youtube eller musiktrådar på MPR och lyssna på låtar som jag har hört redan massor av gånger...nej...orkar inte.

 

Karma kan man väl ge, fast då ska det väl va till nåt man gillar?

Att ge karma för att nån "har tagit sej tid" att gå på youtube och koiperat en länk...hahahaaa...:-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen så kan jag nog tycka det med att LYSSNA på musik utan anledning är överskattat, däremot att parta till livemusik på krogen, eller se konsert är ok.

Men i det normala livet så vill jag tex ha tyst då jag läser en bok, eller pillar på datorn, när jag jobbar lyssnar jag gärna på P1, någon intressant debatt eller naturprogram, vetenskap etc etc, fungerar inte radion och P1 så kan en ljudbok också fungera.

 

Men smaken är ju som baken!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen så kan jag nog tycka det med att LYSSNA på musik utan anledning är överskattat, däremot att parta till livemusik på krogen, eller se konsert är ok.

Men i det normala livet så vill jag tex ha tyst då jag läser en bok, eller pillar på datorn, när jag jobbar lyssnar jag gärna på P1, någon intressant debatt eller naturprogram, vetenskap etc etc, fungerar inte radion och P1 så kan en ljudbok också fungera.

 

Men smaken är ju som baken!

Kan hålla med där. Musik har alltid varit otroligt viktigt för mig. Ända fram tills nyss känns det som. Kommer ofta på mig själv att jag är less på skiten. Tycker att det är så mycket trams osv. Är väl gammeln som givit sig till känna kanske :crazy::ahh:

 

Edit: Alltså att lyssna i tid och otid. Vid fest eller live är det fortfarande roligt.

Ändrades av bond1

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men visst, det första man görr på morrn är att vakna sedan slår man radion med lugna favoriter eller Senil 107.

Gitarr har jag plonkat på sedan 15års åldern, ville alltid göra Bob Dylan låtar, så där har väl det gått, kan nog Knocking on heavens door, den e ju rätt enkel dessutom!

Roligare i så fall att göra egna låtar, skall kolla om jag kan göra nått å lägga upp här!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kan jag bidra med bandet vi har uppe i Kiruna. Vi har nu haft en paus på 7 år men vi plockar väl upp det igen om några år? Själv spelar jag trummor och sjunger kör i det här bandet. Bandet heter The Rock United och har en massa gratis musik på nätet så det är bara att googla om det är intressant. Om någon mot förmodan vill köpa våra plattor så är det bara att skicka ett PM.

 

https://myspace.com/therockunited/music/song/too-young-for-stockholm-city-17468103-17269288

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag dom flesta på forumet har kass musiksmak.. denna ligger mig väldigt varm om hjärtat!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hela mitt liv har kretsat kring musik på ett eller annat sätt så intresse finns.

När jag sitter vid datorn och kollar MPR t.ex. så går det tillräckligt mycket tid redan, utan att jag skall sitta och kolla musikvideor.

Har väl lagt in någon själv men räknar knappt med att folk tar sig tid att kolla.

Musik väljer man väl efter tillfälle och sinnesstämmning.

 

Jag får väl bjuda på ett alster som spelades in under julhelgen 1982 och som även förärats med en plats på You Tube sedan 2011

Singeln är eftertraktad och brukar betinga ett pris mellan 1500-2000 SEK de få gånger som ett ex. finns till försäljning.

 

Så här beskriver den för mig okända uppladdaren videon:

Track taken from their only, amazing seveninch since 1982! Wizz's George King on Vox! So under-rated Band though...One of the well-hidden Treasure-Diamonds of the Frozen Sweden!! \m/

 

Ändrades av Chryzaliz
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, hittade även B-sidan på tuben.

Published on Apr 7, 2012

Another hypermegaultra-rare 7" single: TREASURE from Sweden with "Spirit from the North" (1983). This is epic and heavy, even the bassplayer sometimes plays "another song". Really strong and powerful. Too bad they´d never made a full LP!

 

Ändrades av Chryzaliz
Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte ditt "not". Ironi, sarkasm, ... Vadå provocera? Snackar du inte emot dig själv nu eller?

 

Bli polare för att man delar lite musik, jo tjena, bor du i ett kollektiv eller?

Betyder att jag gillar låten och det finns ju även andra på forumet som har publicerat just den låten, har du väldigt annorlunda musiksmak så förstår jag att du inte har någon behållning av musiktrådarna och tycker att dom är meningslösa.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen så hör jag musik hela dagarna plus att jag jobbar med det.

Jag vill gärna ha lite lugn och ro när jag kan, och det är när jag är hemma.

Att gå in på youtube eller musiktrådar på MPR och lyssna på låtar som jag har hört redan massor av gånger...nej...orkar inte.

 

Karma kan man väl ge, fast då ska det väl va till nåt man gillar?

Att ge karma för att nån "har tagit sej tid" att gå på youtube och koiperat en länk...hahahaaa... :-)

Förstår att du blir trött på låtarna som du spelar dag ut och dag in, det jag tycker är roligt är när våra medlemmar lägger in bra låtar från youtube som man inte har lyssnat på mycket länge och kanske glömt bort - för mig är det en glad påminnelse som jag mer än gärna delar ut en karma för.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hela mitt liv har kretsat kring musik på ett eller annat sätt så intresse finns.

När jag sitter vid datorn och kollar MPR t.ex. så går det tillräckligt mycket tid redan, utan att jag skall sitta och kolla musikvideor.

Har väl lagt in någon själv men räknar knappt med att folk tar sig tid att kolla.

Musik väljer man väl efter tillfälle och sinnesstämmning.

 

Jag får väl bjuda på ett alster som spelades in under julhelgen 1982 och som även förärats med en plats på You Tube sedan 2011

Singeln är eftertraktad och brukar betinga ett pris mellan 1500-2000 SEK de få gånger som ett ex. finns till försäljning.

 

Så här beskriver den för mig okända uppladdaren videon:

Track taken from their only, amazing seveninch since 1982! Wizz's George King on Vox! So under-rated Band though...One of the well-hidden Treasure-Diamonds of the Frozen Sweden!! \m/

 

Bra låt! Är du delaktig i bandet?

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna killen kommer att toppa listorna under hösten . Han kommer att sälla sig till topp producenterna Max Martin och gänget . Han spelat in en 500 miljoner hittills i år och det kommer att bara fortsätta efter det att han har släppt albumet om två veckor . 

 

http://www.youtube.com/watch?v=Roly2cQfLfI

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=5y_KJAg8bHI

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju trådar här på mpr med musik från 50-talet till  2013+ och det är en handfull personer som lägger in musikvideos och dom får för det mesta 0 karma - har ju lite svårt att tänka mig att av 5000 medlemmar så är det inga som är intresserad av musik.

 

Känner man inte för att lägga in något själv så kan man ju iaf lägga ett karma på en låt man tycker är bra, så att det personen som har ansträngt sig för att leta reda på klippet på youtube,kopierat samt presenterat det för oss på mpr - hur svårt kan det vara att visa någon som helst uppskattning genom ett tryck för karma (för dom låtar som du gillar)?

 

Vet ju att det finns personer på forumet som kan hantera diverse instrument - varför inte komplettera med era låtar/favoriter i någon av dom här trådarna eller en ny tråd!

För mig är det väldigt enkelt. Jag läser långt ifrån alla trådar på MPR och musikvidetrådar är helt enkelt inget som normalt intresserar mig. Det beror inte på att jag saknar musikintresse utan att jag helt enkelt väljer andra kanaler än en tråd på MPR när jag vill lystna på musik

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är det väldigt enkelt. Jag läser långt ifrån alla trådar på MPR och musikvidetrådar är helt enkelt inget som normalt intresserar mig. Det beror inte på att jag saknar musikintresse utan att jag helt enkelt väljer andra kanaler än en tråd på MPR när jag vill lystna på musik

Är väl lite så för min del ochså , men visst skulle det vara intressant att diskutera om någon grupp eller artist som läggs upp i trådarna .

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Minns The buggles.

Jag och några polare kunde alla låtar på deras skiva "The Age of Plastic" utantill, och sjöng dem oavbrutet på en bussresa till Tignes 1981, har för mej att resten av resenärerna ledsnade efter några timmar...

 

The Buggles är väl mest kända för att deras "Video killed the radio star" var den första låten som MTV spelade, schysst låt, men det finns ett par bättre på den skivan.

 

"video..."

http://www.youtube.com/watch?v=W8r-tXRLazs

 

Jag gillar "Clean clean"

http://www.youtube.com/watch?v=HYuHXaoFMPw

 

Men hela skivan är/var grym... Vi som eg var "hårdrockare"

 

 

ÄSCH, här e hela "plattan" 

http://www.youtube.com/watch?v=DAx-fbLisd4

 

 

MVH Tommy

 

 

 

Såg att Trevor Horn i The Buggles) även gick under epitetet "The man who invented the eigthies"

pga det inflytande han hade på mycket av populärmusiken som gjordes under 80-talet. Bla stod han

bakom Frankie goes to Hollywoods framgångar. Kommer ihåg tre Buggles-låtar från radion då de var

populära och av dem gillade jag "Living in the plastic age" bäst.

 

http://www.youtube.com/watch?v=JKI-H2n_9iY

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...