Jump to content
IGNORERAD

Mig en samling idi*ter eller


John Khonken

Recommended Posts

Och om man bifogar rätt dokument, men handläggare tolkar det som man skrivit att

frugan skall flytta snart,

Om frugan skall flytta då söker man väl inte visum.

Eller är det bara jag som tycker att denna tolkning är konstig.

Mvh Jonny.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    25

  • Baa

    7

  • Sid

    5

  • Swift 4X4

    5

Mest aktiva i denna tråd

Skickade ett meddelande till MIG idag om kvittens att vi betalt avgiften. Vi väntar fortfarande på det. Väntat nu sedan 30 aug. Men dom kräver det. men ger oss  inte det. Just nu finns det ljus i mörkret i alla fall. Det verkar som om ambassaden i Thailand förstår svenska i alla fall. Finns en öppning där om vi bara får vår kvittens.

Anlita Thaikonsult han har den erfarenhet och dom kontakter som behövs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hjärt- och hänsynslösa MIG-tjänstemän som inte skänker en tanke åt försvarslösa och utsatta thailändskor i ös- och kulregn

där de står med tinnitus- och ångestframkallande granatexplosioner tjutande i blödande öron, utan tillgång till vara sig kläder,

mat, medicin eller skydd mot giftgas.

Det finns dock en skillnad i ärendena då den boende (man som kvinna) i Sverige själv står för kostnaderna i de här fallen.

Det jag tror att alla stör sig på är att Migrationsverket inte behöver så lång tid på sig eller krångla till det eftersom de inte behöver kolla upp om de verkligen är förföljda eller lider av krig osv. vilket skulle befoga att Sverige tar dem under sina vingar och frikostigt donerar skattekronor till dem för ett bättre liv i vårt fina land. Nu är det personen i Sverige som tar på sig det ansvaret som "Sverige" i de andra fallen tar på sig, dvs att se till att personen kommer till ett bra hem, får mat, kläder eventuellt behov av medicin och ett hyggligt liv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sid du kan inte begära att en åsiktstalliban förstår vad du skriver.

Nej, det är väl så.

Tyvärr så verkar inte alla förstå skillnaden på de olika formerna av invandring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sid

Skillnaden förstår nog alla. Sedan är frågan om man är öppen eller struts. PK-maffian TROR dom är goda. När dom i själva verket är totalt k...e.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Höjer upp tråden. Med en senaste rapporten. Fick svar från MIG efter ca en och en halv månad på frågorna om grabben. Vi hade tre månader på oss. Visst är dom bra dessa från MIG. Nu var det så att vi redan tagit reda på allt genom MPR och lite forskning. Så idag var grabben i Bangkok för interjuv. Interjuven gick bra . Men ambassaden förstod inte varför vi inte fått kvitto på pengarna som vi betalat till MIG. Alltså samma strul som vanligt. Som tur är så hade vi tagit kopia på insättningen . Annars hade vi fått betala igen. Även fast vi följt MIg propåer om hur inbetalningen ska utföras. Snacka om att den lille  människan är chanslös mot byråkrater. Så nu skickas samma papper åter till sverige för beslut. Visst är byråkrati härligt. Smidighet javisst.

Den lilla människan måste följa alla era regler annars är man totalt chanslös. Medans ni som vi betalar via skattsedeln . Kan man behandla som skit.

 

ps vi begärde kvitto på inbetalade pengar. Något sådant har vi fortfarande inte sett. Utan bara en kvittens på inlämnade papper och en hänvisning från MIG att dra ut ett kvitto från inbetald bank. Det blir säkert strul även i Sverige igen om samma sak. För att tro att MIg möjligtvis har gjort fel. Det finns inte världshistorien. Skulle det vara så är det dataproblem.

 

Ha en trevlig kväll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Höjer upp tråden. Med en senaste rapporten. Fick svar från MIG efter ca en och en halv månad på frågorna om grabben. Vi hade tre månader på oss. Visst är dom bra dessa från MIG. Nu var det så att vi redan tagit reda på allt genom MPR och lite forskning. Så idag var grabben i Bangkok för interjuv. Interjuven gick bra . Men ambassaden förstod inte varför vi inte fått kvitto på pengarna som vi betalat till MIG. Alltså samma strul som vanligt. Som tur är så hade vi tagit kopia på insättningen . Annars hade vi fått betala igen. Även fast vi följt MIg propåer om hur inbetalningen ska utföras. Snacka om att den lille  människan är chanslös mot byråkrater. Så nu skickas samma papper åter till sverige för beslut. Visst är byråkrati härligt. Smidighet javisst.

Den lilla människan måste följa alla era regler annars är man totalt chanslös. Medans ni som vi betalar via skattsedeln . Kan man behandla som skit.

 

ps vi begärde kvitto på inbetalade pengar. Något sådant har vi fortfarande inte sett. Utan bara en kvittens på inlämnade papper och en hänvisning från MIG att dra ut ett kvitto från inbetald bank. Det blir säkert strul även i Sverige igen om samma sak. För att tro att MIg möjligtvis har gjort fel. Det finns inte världshistorien. Skulle det vara så är det dataproblem.

 

Ha en trevlig kväll.

Kan komplettera med ambassadpersonalens huvudskakningar samt kommentarer, Mig i Sverige skulle inte tagit emot denna ansökan, den skulle ha gjorts direkt till ambassaden i BKK som EFTER ansökan OCH intervju skickar allt till Mig. i Sverige för sluthantering. Att Mig har taskiga rutiner och outbildad personal råder det ingen tvekan om, men nog borde man känna till gängse förfarande!

 

När det gäller barn under 18 år kan man inte göra ansökan över nätet, så ta ett gott råd, fråga INTE Mig om råd, vänd er direkt till ambassaden i BKK med frågor om pappersexercis e.t.c.

Som exempel har Mig i ett brev skrivit att intervjun skall bokas i BKK, tag med. xxxx..bl,a, står det 2 st passfoton vilket ambassaden INTE kräver, man tar foto och fingeravtryck precis som för pass för att användas i UT kortet, ytterligare en onödig utgift och en hel dags resande från byn till staden!

 

Ledsagaren Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kämpa på alla  Ni som är i liknande situationer, själv fick vi frugans grabb hit  1982, han vart 4 år då :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är dom i farten igen. Nu har alla papper kommit till Sverige. Då ska vi fylla i ytterliggare papper . Vilket är OK. Men vi ska skicka med familjebevis igen . För tredje gången . Och frugan ska legitimera sig igen.  Nu har vi skickat 2 fulla omgångar och en halv omgång till. Jag förstår varför det tar tid hos MIG..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan komplettera med ambassadpersonalens huvudskakningar samt kommentarer, Mig i Sverige skulle inte tagit emot denna ansökan, den skulle ha gjorts direkt till ambassaden i BKK som EFTER ansökan OCH intervju skickar allt till Mig. i Sverige för sluthantering. Att Mig har taskiga rutiner och outbildad personal råder det ingen tvekan om, men nog borde man känna till gängse förfarande!

 

När det gäller barn under 18 år kan man inte göra ansökan över nätet, så ta ett gott råd, fråga INTE Mig om råd, vänd er direkt till ambassaden i BKK med frågor om pappersexercis e.t.c.

Som exempel har Mig i ett brev skrivit att intervjun skall bokas i BKK, tag med. xxxx..bl,a, står det 2 st passfoton vilket ambassaden INTE kräver, man tar foto och fingeravtryck precis som för pass för att användas i UT kortet, ytterligare en onödig utgift och en hel dags resande från byn till staden!

 

Ledsagaren Baa

 

Sökte till en 14år gammal eller ung grabb samtidigt som jag sökte till hanses mamma. Inga problem och det var med webbansökan så visst går det...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi tog hit frugans nu 10- årige grabb för 18 månader sedan och nu minns jag iofs inte detaljerna men visst var han tillsammans med sin moster på ambassaden i Bangkok för en kort intervju. Resten gick så smidigt och har inget minne av något krångel öht. Inklusive intervjun hos Mig för permanent UT

 

Same, same but different också i Svedala således.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag åkte tredje omgången in till MIg som inte lyckats med någonting hittills. Vi fyllde också i lite extra papper som var helt OK. Så någon nytta kanske det gjorde. Spännande att se om dom tagit emot denna omgång och vad som är fel nu då. Vi kämpar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Sökte till en 14år gammal eller ung grabb samtidigt som jag sökte till hanses mamma. Inga problem och det var med webbansökan så visst går det...

Det går om barnet söker samtidigt som mamma alternativt pappa. Ska barnet ensamt söka om att få komma hit så går det INTE att göra en webbansökan. De har sedan sina vanliga 14 månader på sig efter att Migrationsverket har fått ansökan i sin hand att klura ut vad de vill, fast de försökte att få det snabbare avklarat när det gällde barn försäkrade de *suck*

Måste få hit en pojk på 5 år nu och bävar för allt helvete med papper som man måste gå igenom nu. Att vi inte kan lämna ansökan här utan att pojken själv ska lämna det till ambassaden i Bangkok vägrar de vika en millimeter ifrån trots att jag förklarade att han bor 13 timmars bilväg ifrån Bangkok och endast är 5 år, han ska själv skicka in ansökan och komma på intervju.

Antar att detta kommer att kräva vissa mutor till släktingar för att de ska släppa arbete i ett par dagar och skyffla runt pojken för att införskaffa pass, intervjuer mm *suck*

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi tog hit frugans nu 10- årige grabb för 18 månader sedan och nu minns jag iofs inte detaljerna men visst var han tillsammans med sin moster på ambassaden i Bangkok för en kort intervju. Resten gick så smidigt och har inget minne av något krångel öht. Inklusive intervjun hos Mig för permanent UT.

Same, same but different också i Svedala således.

En mycket trevlig pöjk bör också tilläggas... :)

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

En mycket trevlig pöjk bör också tilläggas... :)

Rock on!

Ja det måste väl ändå säga. Anpassningen har gått grymt bra med både skola och fotboll (även om han knappast blir en ny Messi).

 

Men ditt lilla charmtroll går inte av för hackor heller om man säger så.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad önskas?

 

Med vänlig hälsning Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

När det handlar om barnansökningar för barn under 18 år som söker tillsammans med någon av föräldrarna bör ansökan göras via Migrationsverkets e-tjänst. Det är enklaste och snabbaste vägen.

 

Pappersansökningar som lämnas in hos ambassaden görs enbart i de fall barnet är ensamsökande.

 

Vid barnansökningar är det viktigt att alla nödvändiga handlingar bifogas ansökan för att slippa problem vid handläggningen.

 

Vi rekommenderar alltid att mamman har ensam vårdnad om barnet ska bo hos henne. Det för att slippa problem med svenska myndigheter och kravet att inhämta pappans tillstånd varje gång något viktigt beslut ska fattas kring barnet.

 

Normalt sett är det aldrig några problem med barnansökningar utan handläggningen brukar flyta på bra. Dessutom har ett minderårigt barn alltid rätt till ett upphållstillstånd för att bo tillsammans med sin mamma i Sverige.

 

Med vänlig hälsning Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Honom kan jag verkligen inte rekommendera.

 

Varför?

 

Har bra erfarenheter av dom, men med grabbens UT var jag lite sne då han ville ha betalt för att fylla i ansökan

trots att jag redan hade gjort det och skickat ner allt till honom.

 

Frugan tyckte att hans fru? eller någon anställd där var jävligt dryg i telefon mot henne, lite nedvärderande.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du viktiga frågor och vill prata med någon som sitter i staben bland cheferna kan du prata med:

Håkan Jonsson

Juridisk expert i staben

Verksamhetsområdet Besök, Bosättning och Medborgarskap

Migrationsverket

Tel.nr 010 48 55682

 

Han har även mejl: hakan.jonsson@migrationsverket.se

 

Med vänlig hälsning Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

idi*terna  är nu dagens hjältar. Papprena är klara idag. Grabben får permanent direkt. Helt otroligt. Men mycket trevligt.  Kamrater måste vi hämta grabben inom viss tid eller vad gäller. Vi vill nämligen att grabben ska gå klart skolan i vår.

Vad säger ni kunniga?

Link to comment
Dela på andra sajter

idi*terna är nu dagens hjältar. Papprena är klara idag. Grabben får permanent direkt. Helt otroligt. Men mycket trevligt. Kamrater måste vi hämta grabben inom viss tid eller vad gäller. Vi vill nämligen att grabben ska gå klart skolan i vår.

Vad säger ni kunniga?

Grattis! Hämta grabben direkt eller så fort som möjligt. Bättre att han börja svensk skola så fort som möjligt det är onödigt att tappa en termin i svensk skola p.g.a. att han ska gå klart skolan i Thailand som inte kommer ge honom nåt i slutändan när han nu flyttar till Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...