Jump to content
IGNORERAD

Operation av Pop


leifen

Recommended Posts

O ett stort tack till drivern som genom detta inlägg gjorde mig 5 år yngre.. :thumbsup:  :crazy:

(på "mitt" konto för Pop  finns just nu 6343kr) :14:

Det är tur att vi har 2 gedigna gossar som sköter om finanserna,nu är det väl dags att vi MPR:are gör en liten påfyllning snart,alla bidrag räknas.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    32

  • Drivern

    9

  • måne

    6

  • BBJ

    5

Mest aktiva i denna tråd

O ett stort tack till drivern som genom detta inlägg gjorde mig 5 år yngre.. :thumbsup:  :crazy:

(på "mitt" konto för Pop  finns just nu 6343kr) :14:

Nu är du ännu yngre.

 

FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

Nar ar Pop i BKK nasta gang, sa jag kan ge ett bidrag ?

Hon och Naree skall till sjukhuset för kontroll idag,bidrag kan du ge till henne genom thaikontot som står i min profil.Tack på förhand!

Ändrades av Drivern
Link to comment
Dela på andra sajter

Pop och Naree är på sjukhuset i Bangkok för kontroll idag enligt planen,och bidrag kan du sätta in på kontot i SCB som står i min profil.Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Får bli en liten uppdatering innan jag tar bussen mot Bkk för hemresan i morgon.

 

De sår som gick upp för dryga två veckor där hon var sydd i ljumskvecket har väldigt svårt att läka.

Vi rengör och håller det med kompress enl. de anvisningar vi fått men det blir inte något nytt skinn där, men det finns ju inget under som skall skapa nytt skinn. Läkaren i Bkk tyckte att vi skall besöka något av Korats sjukhus för åtgärder för detta.

Nu är dom på något av sjukhusen här i Korat för att träffa läkare och kanske måste det till nya stygn.

 

Halsen har läkt fint och hon trivs mycket bättre med förbättrad rörlighet, så vid nästa besök den 30 oktober kommer väl en "handlingsplan" att upprättas för vidare åtgärder.

 

Sen tycker jag att det är tråkigt att hon inte har några kompisar nu när det är lov, men enligt Naree så är avvikande och handikappade något som thai undviker.

Det trodde jag inte men så är det visst.

I skolan fungerar det bra med kompisar och hon får vara med på rasterna.

 

Därför blir det mest hemma framför TV med leksaker och ritblock vilket låser hela familjen, så därför är det riktigt otur att vi inte kunde göra en resa till havet och bada.

 

Vi får ta igen det till nästa skollov i slutet av mars.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Läkaren på sjukhuset i Korat rekommenderade sårtvätt var tredje timma och nytt bandage. 

 

Hur får man sånt att fungera?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde misstaget att läsa igenom alla trådar på jobbet idag. Jag var rödögd och särgad hela dagen på jobbet och kom hem för en liten stund sedan och berättad för min flickvän om Pop. Min flickvän bad mig förmedla denna länk om en fond som återställer brännskador.

 

http://www.katiepiperfoundation.org.uk/

 

Jag hoppas att det kan vara till hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Liten uppdatering av läget.

Dom har nu varit och besökt tre läkare vid sjukhuset i Bangkok. Läkarna säger att nu finns inte tillräckligt med hud för att genomföra nästa operation, hud för att tas från ljumske eller liknande. Dom vill att hon skall växa lite mera.

Operationssåret har läkt ihop nu i alla fall.

Nästa besök blir vid nästa skollov i april och är förutsättningarna bättre så kan ny operation ske med kort varsel.

 

Nu blev det en intensiv vecka för dom, då en kusin till Naree hastigt avled 47 år gammal i Bangkok. En man i sina bästa år med bra jobb och familj.

Som vanligt bland thai så samlades stor del av släkten ganska omgående så dom åkte ned till Don Muang redan förra lördagen och kom åter torsdag kväll.

På fredag började skolan för Pop.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

En uppdatering av "mitt" Pop-konto visar ett saldo på 805 baht efter att ha överfört 20.000 till Naree inför återbesöket på sjukhuset i Bangkok,har fått 10.000 redovisade av de pengarna,så hon har en handkassa på 10.000 att redovisa vid senare tillfälle. 

 

Återigen tack till alla givare å Pops vägnar! 

 

Drivern

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

En lyft av tråden

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan väl uppdatera läget, men just händer inte så mycket för Pop. Det är skolan som tar mycket tid.

Operationssåret har i alla fall läkt ihop och det är först till skollovet i april det blir tal om ytterligare operationer.

Förhoppningsvis i slutet av april. Den 23 april har dom tid vid sjukhuset i Bkk.

Nu tror jag att det är handen som ligger på prioritering.

 

Huset vi nu hyr känns dock mest som en förvaringsplats då det inte finns barn i kvarteret, så det är barn-TV och läxböcker som gäller.

Efter flytten nästa månad hoppas jag det blir bättre då det i grannhuset finns en jämnårig flicka med en holländsk pappa.

Vi har skaffat 15 värphöns som vi har hos en bror till Naree, som bor på vägen till och från skolan.

Hoppas att Pop finner nöje att plocka ägg och sköta dessa hönor.

 

 

Leif

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det handen som börjat krångla, men hon växer så det väl så.

 

 

post-7697-0-97587600-1385732097_thumb.jp

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ett trådlyft så vi inte glömmer denna tappra tjej,hon har ju flyttat till nytt boende nu så Leifen har säkert lite bilder att visa oss och även senaste nytt om kommande operationer och hur allt fortskrider.Finns info om konton i min och Ellim63:s profil.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns inte så mycket att uppdatera om den medicinska statusen.

 

Mentalt så måste hon nu ha kommit till paradiset.

 

Leka är viktigt för barns utveckling och efter flytten så finns kamrater och en mycket trygg miljö.

 

Mycket roligt att följa deras lekar på avstånd.

 

 

 

post-7697-0-19293400-1390041600_thumb.jp

 

 

post-7697-0-59774200-1390041639_thumb.jp

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har det varit en tråkig vecka, kylan gör väl att luftvägsinfektioner blir vanligare och Pop som normalt brukar repa sig på ett par dagar har varit riktigt sjuk i en vecka. Rosslig i halsen, kraftig hosta och feber.

Sover mycket, har dålig aptit och gått ned från 31 till 28kg (10% av sin vikt)

Tre besök hos läkare vid närliggande kliniker och ett på ett sjukhus har inte resulterat i någon förbättring utan bara kostnader för hur mycket mediciner som helst.

Tjejen har försämrade luftvägar efter branden men jag blir upprörd av hur många klåpare till läkare som inte ser till patientens bästa utan bara till sin egen plånbok.

Nu är jag inte man att ändra detta men har bett Naree seriöst att bara besöka riktiga sjukhus men ibland är det som att diskutera med en tegelvägg.

Hon håller med men åker till något annat ställe för att det bara kostar hälften.

Pops sjukdom gör också att Naree inte kunnat jobba i vanlig utsträckning och därmed tappat inkomst.

 

Moment 22.

 

En spruta vaccin och något blodprov kanske gör resultat men mest känner man bara maktlöshet över situationen och har nästan inget att säga till om.

 

Lider med Pop men det påverkar oss alla.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag rekomenderar St. Marys sjukhus mitt emot Big C.

Med thailänska mått förstklassig vård.

Inte billigast men bra.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas hon kryar på sig snart, finns inget värre än barn som lider

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag rekomenderar St. Marys sjukhus mitt emot Big C.

Med thailänska mått förstklassig vård.

Inte billigast men bra.

Jag har även rekommenderat Naree att "frakta" mig dit efter olycka eller sjukdom. Nu hoppas jag att det inte behövs, men jag har en lapp i visitkortsformat där det står vart jag skall om jag inte kan avgöra själv.

 

Nu blev det utanför topic men ändå bra info  

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag har hon i alla fall kommit iväg till skolan så nu får man hoppas det håller i sig ett tag.

Blir mycket att ta igen för lilltjejen.

 

Men som tidigare sagt så blir det bara besök på småkliniker efter gatorna med läkare som har bokföringen i fickan.

Inte lätt att ändra dessa beteenden för mig som inget fattar.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt att hon är på bättringsvägen, ge henne en kram från oss!

 

Mvh

BBJ m fru

:thumbsup:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick en SMS-fråga om vilket konto man sätter in bidrag på för Pop,nu har det kommit ett bidrag från en anomym.Tackar å Pops vägnar :give_heart:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Får försöka sammanfatta lite av läget för Pop.

 

Hon är infektionskänslig och har varit mycket sjuk i vinter och det är luftvägarna som spökar.

Skolan klarar hon inte riktigt av, utan har svårt hänga med sina jämnåriga och går fyra extra timmar per vecka.

 

Vi umgås alldeles för lite då dom åker iväg kl.07.00 och sällan är hemma före kl. 18.30 och då är det TV och läxor som gäller.

Nu är det sista ordinarie skolvecka med prov hela tiden och det mesta pekar på att hon kommer att gå i skolan även under skollovet.

Hennes lärare rekommenderar det och så blir det nog då jag nästan ingenting begriper samt att  har inte så mycket med saken att göra.

 

Sista två veckorna har jag inte sett Pop då hon bott hos en moster då Naree vistats  tolv nätter i ett tempel.

I dag så avslutas det hela så då får vi bo i samma hus igen.

 

Tankar har funnits på extra undervisning på lördagar i engelska för Pop, men det blev inte av då ekonomin inte räcker till allt. Samtidigt så har hon fått lite mera fritid och sånt är ju också värdefullt för ett barn.

 

Själv har jag trott att jag skulle kunna lära henne lite grann engelska men ointresset är för stort och tecknad barn-TV för intressant så hon kan bara vara koncentrerad i ett par minuter. En TV verkar aldrig kunna vara avstängd i Thailand så länge någon är hemma.

 

I slutet av april finns möjligheter till någon operation i Bkk vid Drottningens sjukhus vid Lumpini Park om inte de politiska bråken spårar ur.

 

Återkommer då jag vet mer vid veckans slut angående skolresultaten.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...