Jump to content
IGNORERAD

beställde enkel till Thailand


Oregistrerad

Recommended Posts

Jag flög med Norwegian från Arlanda för fyra dagar sedan och checkade in med självbetjäningsautomat. Den frågade garanterat inte efter någon utresebiljett...Behöver man absolut en utresebiljett kan man flyga med Firefly från Phuket eller Koh Samui till Penang för ca 300kr.

http://www.fireflyz.com.my/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    9

  • stefan5300

    5

  • Juha

    4

  • Snikt

    4

Mest aktiva i denna tråd

Jag flyger konstant på enkelbiljetter och utan visum. Frågar de vid incheckning så säger du bara att du ska boka när du kommer ner.

Inga problem med immigration vid ankomst, blir 4-5 resor/år under lång tid så tror inte du får några problem.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag flög med Norwegian från Arlanda för fyra dagar sedan och checkade in med självbetjäningsautomat. Den frågade garanterat inte efter någon utresebiljett...Behöver man absolut en utresebiljett kan man flyga med Firefly från Phuket eller Koh Samui till Penang för ca 300kr.

http://www.fireflyz.com.my/

Nu vet dom via din bokning och referensnummer om det finns en returbiljett även om du checkar in via maskin.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag flyger konstant på enkelbiljetter och utan visum. Frågar de vid incheckning så säger du bara att du ska boka när du kommer ner.

Inga problem med immigration vid ankomst, blir 4-5 resor/år under lång tid så tror inte du får några problem.

 

/ SatanG

 

 

Tja, nu skrev ju SatanG att han flög utan returbiljett senast och att det gick fint.

 

Jag har flugit med enkelbiljett flera gånger och bara fått problem 1 gång, flög med Delta från Miami och de dåligt utbildade incheckarna och deras chef insisterade på att jag måste ha retur biljett trots att jag visade upp mitt multiple entry visa för dem...

 

OK! Sälj en "100%refundable" biljett till mej så löser jag in den så fort jag kommer till Bkk, sa jag.

"det blir dyrt sa incheckaren 1100 dollar" sen knappade han ett tag på sin dator och hittade en biljett för 700 till mej "Är den fully refundable?" frågade jag...

Nej för det priset så går den att boka om, men inget återköp...

"Är du trög? undrade jag (fast lite försiktigt) jag sa ju att jag skall sälja tillbaka biljetten så fort jag kommer fram, ge mej nu den Dyra biljetten så att jag kommer i väg"

Han tycker nog fortfarande att jag var dum...

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådär, nu är jag här i Thailand... Fick double entry visum och hoppa på planet utan utresebiljeter. Så borde inte vara några problem för dig heller

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådär, nu är jag här i Thailand... Fick double entry visum och hoppa på planet utan utresebiljeter. Så borde inte vara några problem för dig heller

Ja thai ambassaden i Helsingfors där jag bor är striktare bara, ingen utresebiljett inget visum punkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snikt, on 06 Sept 2013 - 13:38, said: Sådär, nu är jag här i Thailand... Fick double entry visum och hoppa på planet utan utresebiljeter. Så borde inte vara några problem för dig heller Ja thai ambassaden i Helsingfors där jag bor är striktare bara, ingen utresebiljett inget visum punkt.

 

Lät ju inte bra. Va sägs om skicka passet till göteborgs ambassad då? Där går det bra. Pratade med en på flyget som skickade till gbg. Han fick tillbaka sitt pass på 3 dagar också, så du hinner. Kanske är nåt för dig?

Inga problem att ansöka på andra ambassader. Ja fick mitt visum i Oslo, tex 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lät ju inte bra. Va sägs om skicka passet till göteborgs ambassad då? Där går det bra. Pratade med en på flyget som skickade till gbg. Han fick tillbaka sitt pass på 3 dagar också, så du hinner. Kanske är nåt för dig?

Inga problem att ansöka på andra ambassader. Ja fick mitt visum i Oslo, tex 

Jaa det är en bra ide, jag har funderat på det också .Jag fattar inte varför det går på andra ambassader men INTE här :diablo::31::11::Spankarse:

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan inte resa in i Thailand på enkelbiljett utan visum

Dessutom kommer snart nya bestämmelser att du skall visa

upp en giltig sjukförsäkring. Man kan söka 15 dagar till på

immigration.

Visa run med bil gäller nu bara 15 dagar

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ja thai ambassaden i Helsingfors där jag bor är striktare bara, ingen utresebiljett inget visum punkt.

Var på konsulatet i stockholm nyligen, hade bara bokat enkelbiljett, gick inte att söka dubbel entry visum utan att ha en bokad hemresa.

 

Hade problem i los Angeles för 2 år sen med detta, men dom släppte tillslut iväg mig, och jag kom in i Thailand utan problem.

Förra året var det tvärstopp i köpenhamn med enkelbiljett, dom kollade upp reglerna, och sa att jag hade tur för att dom precis ändrat reglerna, och att det nu/då var fritt fram med endast enkelbiljett.

Nån som vet vad som verkligen gäller?

Problem med att komma iväg från Arlanda eller in i Thailand (norweigan)med endast enkelbiljett?

Någon som varit och fixat single eller dubble entry visum i vientiane nyligen och kan bekräfta att det fortfarande fungerar?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade en medresenär i augusti som hade problem att checka in med endast en enkel hos Norwegian.

Han var gift i Thailand och hade årsvisa. Det blev några telefonsamtal innan han fick sitt boardingcard.

I Thailand är det nog inte problem.

Tror att det kan bli svårt med en enkel biljett utan en visering i passet.

Skulle inte våga chansa.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade en medresenär i augusti som hade problem att checka in med endast en enkel hos Norwegian.

Han var gift i Thailand och hade årsvisa. Det blev några telefonsamtal innan han fick sitt boardingcard.

I Thailand är det nog inte problem.

Tror att det kan bli svårt med en enkel biljett utan en visering i passet.

Skulle inte våga chansa.

Hmm, Ringde nu till norwegians kundtjänst och frågade, dom sade att det är inga problem att åka med dom från arlanda till Bangkok med enkelbiljett.

Dom kunde iof inte garantera att jag kommer in i Thailand.

 

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, Ringde nu till norwegians kundtjänst och frågade, dom sade att det är inga problem att åka med dom från arlanda till Bangkok med enkelbiljett.

Dom kunde iof inte garantera att jag kommer in i Thailand.

Har aldrig varit med om att dom frågar om utresebiljetten vid ankomst..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådär, nu är jag här i Thailand... Fick double entry visum och hoppa på planet utan utresebiljeter. Så borde inte vara några problem för dig heller

Hur fick du double entry på en enkelbiljett?

 

Var det genom konsulatet i göteborg?

 

I stockholm går det inte...

 

Verkar inte finnas några klara regler att gå efter tycker jag.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan inte resa in i Thailand på enkelbiljett utan visum

Dessutom kommer snart nya bestämmelser att du skall visa

upp en giltig sjukförsäkring. Man kan söka 15 dagar till på

immigration.

Visa run med bil gäller nu bara 15 dagar

 

Behöva att visa upp försäkring, är folk så korkade att de reser till Thailand utan att vara försäkrade?!!

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Behöva att visa upp försäkring, är folk så korkade att de reser till Thailand utan att vara försäkrade?!!

 

Ja, tro mig.

Sett fall med svenskar på sjukhuset här på Samui med miljon baht räkning och ingen försäkring.

De tror de har försäkring genom sin mor eller sambo men är inte skrivna på adressen där hemförsäkringen gäller.

Ändrades av Juha

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, tro mig.

Sett fall med svenskar på sjukhuset här på Samui med miljon baht räkning och ingen försäkring.

De tror de har försäkring genom sin mor eller sambo men är inte skrivna på adressen där hemförsäkringen gäller.

 

Så vuxna människor vet ej om, om de är försäkrade, skrämmande.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vuxna människor vet ej om, om de är försäkrade, skrämmande.

 

De tror att Svenska ambassaden fixar allting. :nono:

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vuxna människor vet ej om, om de är försäkrade, skrämmande.

 

Många resenärer till Thailand, tillhör ju knappast IQ-eliten.

Link to comment
Dela på andra sajter

De tror att Svenska ambassaden fixar allting. :nono:

 

Dom skiter väl i oförsäkrade och sjuka människor och bryr sig ju mer om  jävla narkotikasmugglare.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många resenärer till Thailand, tillhör ju knappast IQ-eliten.

 

Behovs väl inget storre IQ for att begripa att man behover forsäkring, betalar drygt 5000 kronor for min LF-hem/reseforsäkring, tycker att livet är värt mer än så.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Behovs väl inget storre IQ for att begripa att man behover forsäkring, betalar drygt 5000 kronor for min LF-hem/reseforsäkring, tycker att livet är värt mer än så.

 

Så ingen livförsäkring? ;)

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man köpt en livförsäkring och går och dör.

 

Kan man stämma försäkringsbolaget då ??

 

;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man köpt en livförsäkring och går och dör.

 

Kan man stämma försäkringsbolaget då ??

 

;)

Ja det går, men bara personligen inte via ombud

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...