Jump to content
IGNORERAD

I valet och kvalet.. Vad skulle du välja?


StefanJ

Recommended Posts

Var inte frågan vad Moritz skulle välja, antingen åt dig, eller sig själv?

 

Jag får i alla fall den uppfattningen av de senare inläggen.

 

Jag skulle som TS välja A380 - om "inte det drar iväg för mycket".

Gjorde själv det förra gången det begav sig och "Airbus 380-upplevelsen" var helt OK.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • StefanJ

    13

  • Sam sip sam

    12

  • Moritz

    8

  • FF

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

A380 kan det bli mellan  Dubai -BKK och tillbaka till Dubai.

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det i valet och kvalet så valde jag direktflyg med Norwegian för 4500kr ( med mat och bagage) om man är tidigt ute med bokningen.

Men nu fanns ju inte det alternativet.

Emirates verkar spännande men jag har alla resor tom slutet av april bokade och betalda.

Nästa augusti eller september vill jag nog prova Emirates.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade detta..  Emirates

 

Surf the web, chat, tweet, check your email and more by connecting to OnAir Wi-Fi on select flights. OnAir is available on the majority of our A380 flights and a select number of Boeing B777 flights

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man har lång väntetid så är det ju bara att köpa sig plats i en lounge för 200-300kr så kan man surfa, käka och dricka öl / vin / sprit bäst man vill. 

Har man "rätt" kort så finns det oftast lounger att utnyttja utan kostnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man har lång väntetid så är det ju bara att köpa sig plats i en lounge för 200-300kr så kan man surfa, käka och dricka öl / vin / sprit bäst man vill. 

Har man "rätt" kort så finns det oftast lounger att utnyttja utan kostnad.

Brukar inte en del vara tidsbegränsade ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar inte en del vara tidsbegränsade ?

Jodå men jag vet inte om detta kontrolleras? Har för mig att 3 timmar är ganska vanligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig förstått mig på vad som skulle vara bättre med Thai jämfört med de flesta andra flygbolag.

 

Jag har flugit med både Thai och Emirates och från konsumentperspektiv betraktar dem absolut likvärdiga.

 

Naturligtvis finns det många resenärer som uppskattar direktflyg (Thai) och den tidsvinst man gör, men det finns bevisligen minst lika många som snarare ser det som en nackdel att sitta alltför länge i trångt utrymme. De föredrar att sträcka på benen lämpligt på "halvtid" och att fördriva den ändå korta väntetiden med alla förlustelser en (orientalisk) flygplats kan erbjuda.

 

Personligen skulle jag inte vara beredd att överhuvud taget spendera några pengar mer på ett annat alternativ om jag inte får ett adekvat och äkta mervärde. Jag har verkligen svårt att se vad Thai kan erbjuda mig mer än andra likvärdiga flygbolag. Och då pratar jag enbart om konkreta, objektiva och mätbara kriterier och inte om immateriella värden som rykte, flair och kompisarnas/frugans subjektiva preferenser.

 

Så, för mig är valet helt klart: flyg med Emirates om du kan få restider under sammanlagt 20 timmar och det utannonserade priset fortfarande står sig.

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle definitivt valt Emirates och sparat 4x1800kr för familjen. Köper aldrig något på flygplatser ändå, och dricker knappt någon alkohol alls under flygresan i övrigt. Tittar bara på en massa vackra kvinnor när jag vistas på transferflygplatser och den varan brukar det finnas gott om. Och titta är som bekant gratis.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu gjort en ny bokning... med Emirates.

280kr dyrare.. men får flyga  Airbus A380 mellan Dubai och BKK T/R ...  det ser jag framemot.

 

11 Feb till  11 Mars    4662 sek totalpris.

post-3328-0-87855000-1377770464.jpg

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Har nu gjort en ny bokning... med Emirates.

280kr dyrare.. men får flyga  Airbus A380 mellan Dubai och BKK T/R ...  det ser jag framemot.

 

11 Feb till  11 Mars    4662 sek totalpris.

De var ett bra pris de.

Hur långa mellan landningar blev de?

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag har aldrig förstått mig på vad som skulle vara bättre med Thai jämfört med de flesta andra flygbolag.

 

Jag har flugit med både Thai och Emirates och från konsumentperspektiv betraktar dem absolut likvärdiga.

 

Naturligtvis finns det många resenärer som uppskattar direktflyg (Thai) och den tidsvinst man gör, men det finns bevisligen minst lika många som snarare ser det som en nackdel att sitta alltför länge i trångt utrymme. De föredrar att sträcka på benen lämpligt på "halvtid" och att fördriva den ändå korta väntetiden med alla förlustelser en (orientalisk) flygplats kan erbjuda.

 

Personligen skulle jag inte vara beredd att överhuvud taget spendera några pengar mer på ett annat alternativ om jag inte får ett adekvat och äkta mervärde. Jag har verkligen svårt att se vad Thai kan erbjuda mig mer än andra likvärdiga flygbolag. Och då pratar jag enbart om konkreta, objektiva och mätbara kriterier och inte om immateriella värden som rykte, flair och kompisarnas/frugans subjektiva preferenser.

 

Så, för mig är valet helt klart: flyg med Emirates om du kan få restider under sammanlagt 20 timmar och det utannonserade priset fortfarande står sig.

 

//Singha711

 

 

Ja, alla är vi olika.

 

För mig kan det ofta kännas bra att "få det överstökat", och det gäller i de flesta sammanhang.

 

Hade jag rest ensam så hade 1800:- kvittat, men om man är några stycken så blir det givetvis en annan femma.

Men jag föredrar kortast, enklast och smidigast. Service och annat lull-lull är inte så viktigt.

 

Nu har jag iofs fuskat några gånger med SAS, fast då har det varit betalning med bonus poäng och således har det varit markant skillnad på priset.

 

Nu är det så att jag som oftast använder hela min semester i Thailand, vilket innebär att jag kanske kommer hem på en torsdag och åker på fredagen och det samma gäller hemresan. Jag anländer Sverige på en onsdag och drar till Norge på torsdagen.

 

Då skapar dessa få timmar stor roll för min del och sedan så får man inte glömma anslutningsflyget i Sverige som jag måste ta hänsyn till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja eftersom jag bor nära Arlanda så blir det ju naturligtvis med världens bästa flygbolag thai Airways om det bara är 1800 det hänger på ,raka spåret ,inga omvägar via kontinenten eller arabländer

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

De var ett bra pris de.

Hur långa mellan landningar blev de?

4.40 tim  på nedvägen, och 2.20tim på hemvägen.. 

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag flög Emirates ned hit via Doha med deras nya dreamliner,4 timmar sena från Arl.Dreamlinern har ju "krånglat" en del.Stort och bra med kanon service.

6300 svk för öppen halvårs biljätt. thai sku ha över 9000 för samma resa dock diräkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stockholm - Dubai är en Boeing 777-300ER

 

Tycker man att väntan i Dubai är seg...  gå in på http://www.gosimply.com  köp 3 tim i Lounge för £32

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man har lång väntetid så är det ju bara att köpa sig plats i en lounge för 200-300kr så kan man surfa, käka och dricka öl / vin / sprit bäst man vill. 

Har man "rätt" kort så finns det oftast lounger att utnyttja utan kostnad.

 

 

Någon som vet vilken "Concourse" som planet till Bangkok avgår från ? Maxtid i köpelounge 3 timmar 

post-3879-0-16834800-1377780596_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

De tio bästa flygbolagen - economy class 

 

Var tog Thai Air vägen?

 

De är inte ens med bland de tio bolagen som utpekats av resenärerna i kundundersökningar gjorde av Skytrax

och ändå är det många asiatiska bolag i toppen.

 

attachicon.gif_tio.jpg

 

 

Flygbolagen som har världens bästa ekonomiklass

 

 

Har flygit med Thai Air , Qatar och Eva Air på senaste tiden , Thai har satt in trånga plan men Qatars nya Dreamliner är ännu trängre , service är som natt och dag Thai vs Qatar , på Thai får man ju inte ens en ostbit längre

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som har koll på vad Thai-loungen i Köpenhamn kostar?

 

Om du tänker på SAS 2 lounger så tror jag inte man kan köpa sig in där men här är 2 som det funkar på:

 

http://www.cph.dk/CPH/UK/MAIN/Facilities/Lounge.htm

 

http://www.executivelounges.com/lounges/copenhagen-aspire-airport-lounge

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Biljetten är nu betald. :preved:

 

Emirates med Airbus A380 mellan Dubai och BKK, fick ett enormt bra pris...  4472 SEK.

Min polare fick ner priset ytterliggare med 300kr..  så då är nästan Marhaba Lounge betald på nedresan  £32 för 3 tim. Hem behövs ingen Lounge, bara 2.20 tim stop.

11 Feb - 11 Mars

:wai:

Ändrades av StefanJ

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Biljetten är nu betald. :preved:

Emirates med Airbus A380 mellan Dubai och BKK, fick ett enormt bra pris... 4472 SEK.

Min polare fick ner priset ytterliggare med 300kr.. så då är nästan Marhaba Lounge betald på nedresan £32 för 3 tim. Hem behövs ingen Lounge, bara 2.20 tim stop.

11 Feb - 11 Mars

:wai:

Låter vettigt ditt upplägg, bra pris också!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle hellre välja Finnair. Ofta kampanj under 5000:- , och det mesta ingår. Har åkt de sista 5 åren med dem, de är helt enkelt bäst för pengarna. Säkerheten är bra, inte en allvarlig olycka sedan bolaget startade. Men Thai Airways har finare flygvärdinnor;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle hellre välja Finnair. Ofta kampanj under 5000:- , och det mesta ingår. Har åkt de sista 5 åren med dem, de är helt enkelt bäst för pengarna. Säkerheten är bra, inte en allvarlig olycka sedan bolaget startade. Men Thai Airways har finare flygvärdinnor;-)

 

Finnair ville ha 6600sek på mina datum.

Men dom kan säkert ha bra/bättre priser andra datum..

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...