Jump to content
IGNORERAD

Borstar du tänderna ?


Cobra

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    8

  • audirs2

    7

  • jan53

    7

  • ragson

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tandborstningen är faktiskt en av få grejer som jag är riktigt noga med . Men inte på grund av rädsla för cancer och andra sjukdomar . Däremot har jag lätt för att få mycket tandsten , sedan är det dom skyhöga tandvårdskostnaderna som avskräcker.

Tur att ,man bor i Thailand, tandstensborttagning, rengöring och genomgång av hela garnityret, (det som äe kvar) 400THB!

 

Det skrev dom i avgångsbetyget...han borstar bra men sopar dåligt!

 

Tandtroll är blyga!

 

Oralsex och tandtroll.Det va ett gäng spermier som träffades i hängpungen en dag, en av dom kunde väldigt mycket och la ut texten.grabbar, nästa gång det kliar till, se till att ni kommer iväg snabbt som fan, det är visserligen mörkt och fuktigt där ni kommer men vilka ägg!!!!

Så kliade det till och alla spermier drog iväg som bara fan, men en stackare kom ju sist som vanligt.

Efter en stund skymtade han en filur och sade: Hej, är du också spermie? Nej sa filuren, jag är ett tandtroll!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att ,man bor i Thailand, tandstensborttagning, rengöring och genomgång av hela garnityret, (det som äe kvar) 400THB!

 

Det skrev dom i avgångsbetyget...han borstar bra men sopar dåligt!

 

Tandtroll är blyga!

 

Oralsex och tandtroll.Det va ett gäng spermier som träffades i hängpungen en dag, en av dom kunde väldigt mycket och la ut texten.grabbar, nästa gång det kliar till, se till att ni kommer iväg snabbt som fan, det är visserligen mörkt och fuktigt där ni kommer men vilka ägg!!!!

Så kliade det till och alla spermier drog iväg som bara fan, men en stackare kom ju sist som vanligt.

Efter en stund skymtade han en filur och sade: Hej, är du också spermie? Nej sa filuren, jag är ett tandtroll!

Tur att filuren inte svarade: Jag är ett konkelbär! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Kan man inte slå ihop tråden  ""torka sig i röven och tandborstning" :crazy:  Luktar ju skit i båda!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, enklast är att doppa en macka i handsprit och tugga i sig den.

Då behöver man varken borsta tänder eller röva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att ,man bor i Thailand, tandstensborttagning, rengöring och genomgång av hela garnityret, (det som äe kvar) 400THB!

 

Det skrev dom i avgångsbetyget...han borstar bra men sopar dåligt!

 

Tandtroll är blyga!

 

Oralsex och tandtroll.Det va ett gäng spermier som träffades i hängpungen en dag, en av dom kunde väldigt mycket och la ut texten.grabbar, nästa gång det kliar till, se till att ni kommer iväg snabbt som fan, det är visserligen mörkt och fuktigt där ni kommer men vilka ägg!!!!

Så kliade det till och alla spermier drog iväg som bara fan, men en stackare kom ju sist som vanligt.

Efter en stund skymtade han en filur och sade: Hej, är du också spermie? Nej sa filuren, jag är ett tandtroll!

Denna berättelse kommer från en spermie jag känner väl. Som vanligt laddade alla upp för den stora tävlingen. Men en spermie stack ut lite i mängden. Gick på gym,tränade,drack ingen sprit m.m

vi kan kalla honom P3 (fritt översatt Surin)

Han hade bestämt sig för att vinna. vi andra levde ett vanligt liv,krökade,kollade på tv m.m

Helt plötsligt började det röra sig på jobbet... P3 gapade och skrek. RÄTTNING  I LEDET...NU kör vi!!

Vi andra ställde upp pliktskyldigast...alla visste ju att hårdtränande P3 skulle vinna.

Helt plötsligt var det klart för oss alla att ge oss av!

P3 i ledningen med kraftfulla sim-tag, vi andra strax bakom. Vi visste ju att finn-jäveln skulle vinna.

Efter ca 20 min. svettig simning så stannar P3 plötsligt...vänder sig mot oss med gråten i halsen:

FÖR FAN GUBBAR..VI ÄR TORSKAR

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi står med knäna rätt upp i skiten! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

CitatBorstar du tänderna ?

 

Javisst, dagligen. Jag har använt fabrikatet på bilden nedan, skall ju skydda tänderna mot karies i 24 timmar. Det är ju dessutom rekommenderat av tandläkare, men jag ser ut så här i munnen. Så nu jävlar är måttet rågat. Jag kommer att lämna in en stämningsansökan, men frågan är vem skall jag stämma? Producenten, tandläkarna eller reklamfirman, vad tror Ni vore det bästa?

 

 

post-8930-0-50316800-1379162999.jpg

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Varken borstar tänderna eller byter kallingar.

Tvättar /menar sköljer/ mig som högst två gånger om året. Vatten är farlig.

det är inte det yttre som räknas det är det inre. :crazy:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, enklast är att doppa en macka i handsprit och tugga i sig den.

Då behöver man varken borsta tänder eller röva.

Vad är det för fel gammal hederlig Vodka?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

eller jäkligt dålig munhygien

 

Nja. Det gör inte att man får sjukdomen som sådan utan bara att man tappar tänderna men då av skälet dålig hygien

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja. Det gör inte att man får sjukdomen som sådan utan bara att man tappar tänderna men då av skälet dålig hygien

är  då inte rökning en dålig mun hälsa?

Ändrades av jan53
Link to comment
Dela på andra sajter

är inte då inte rökning en dålig mun hälsa?

 

Jo men det orsakar sjukdomen via andra faktorer. Rökningen gör att immunförsvaret försämras och man får därigenom inte samma naturliga skydd mot bakterier i munnen. Rökning är dessutom riktigt lurigt med den sjukdomen för viktigaste symptomet på paradontit är blödande tandkött men när man röker drar blodkärlen ihop sig och dämpar symptomet "blödande tandkött"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men det orsakar sjukdomen via andra faktorer. Rökningen gör att immunförsvaret försämras och man får därigenom inte samma naturliga skydd mot bakterier i munnen. Rökning är dessutom riktigt lurigt med den sjukdomen för viktigaste symptomet på paradontit är blödande tandkött men när man röker drar blodkärlen ihop sig och dämpar symptomet "blödande tandkött"

oavsett så är ju rökningen den som orsaker då en dålig munhygien och då framkallar en sjukdom via andra dåliga bakterier som eskallerar till tandlossning, att sen vedebörande drabbas pga dålig tandborstning, som dem flesta inte vet att man skall borsta sina tänder minimum 4 min /gång  motgon o kväll och använda tandtråd o tandstickor. samt skölja med fluor, hade de flesta gjort det så hade dom sparat en jäkla MASSA pengar + en massa lidande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...