Jump to content
IGNORERAD

Demokraterna gör gemensam sak med PAD igen.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Nja det anständiga vore väl att du stödjer dina påståenden med annat än "det vet väl alla" och "det har jag hört i risbyn".

Istället för att tjafsa om frågan; ta fram några exempel som stödjer dina påståenden.

Men det blir väl som vanligt när du hittar på; du "glömmer" bort att göra det eller så "ni kan leta upp det själva..."

Hej

 

Demokraterna har haft parlamentsledamöter med på massmöten, demonstrationer och ockupationer anordnade av PAD och dessa Demokratiska MP.s deltagande har ofta varit sanktionerats av partiledningen som dessutom uttalar sitt stöd för PAD, då kan man absolut ses som en aktiv partner.

 

Men visst har samarbetet skurit sig ibland och så verkar det förhoppningsvis vara nu igen, det ger ju vissa öppningar för fredligare lösningar av landets pågående politiska konflikt.

 

Själv ser jag dessa 8 PAD ledares avhopp både som en markering mot Demokraterna och som ännu ett tecken på att dom allra flesta i landet verkar vara trötta på konflikten och vill se ett slut på den.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 104
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moritz

    20

  • MaiChai

    15

  • Khun Ken

    9

  • janne_h

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Nja det anständiga vore väl att du stödjer dina påståenden med annat än "det vet väl alla" och "det har jag hört i risbyn".

Istället för att tjafsa om frågan; ta fram några exempel som stödjer dina påståenden.

Men det blir väl som vanligt när du hittar på; du "glömmer" bort att göra det eller så "ni kan leta upp det själva..."

Hej

 

Har du inte insett att fakta inte betyder någonting för dessa herrar, dom lever i en egen värld sedd med väldigt gula glasögon.

 

Men jag gör väl ännu ett försök, men du borde inse det meningslösa med det.

 

Så här står det t.ex i Wikipedia : The PAD consists of mainly of royalist upper and middle-class Bangkokians and Southerners, supported by some factions of the Thai Army, some leaders of Democrat Party, and members of state-enterprise labor unions.  

 

PAD activist Kasit Piromya was appointed Foreign Minister in the new government

 

On 14 January 2006, hundreds of protestors headed by Sondhi Limthongkul, former senator Pratin Santiprapop, Klanarong Chantik, and Democrat MP Kalaya Sophonpanich stormed into Government House at half past midnight, overwhelming security forces. They occupied the building for twenty minutes before regrouping outside and continuing their protest.[33]

 

Så visst finns det material att hämta om detta på nätet, men det har ju aldrig påverkat dessa herrar förut så det lär det väl inte göra den här gången heller, man skulle nog kunna producera åtskilliga sidor med länkar till olika reportage, filmsnuttar och artiklar där PAD och Demokrater agerar gemensamt vid olika aktioner och manifestationer mot ex.vis Thaksin, speciellt ifrån tiden före kuppen. 

 

Själv har jag insett det meningslösa med att söka info och styrka inlägg eftersom det inte påverkar dessa människor på något sätt, dom bryr sig helt enkelt inte.

 

Mvh isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Demokraterna har haft parlamentsledamöter med på massmöten, demonstrationer och ockupationer anordnade av PAD och dessa Demokratiska MP.s deltagande har ofta varit sanktionerats av partiledningen som dessutom uttalar sitt stöd för PAD, då kan man absolut ses som en aktiv partner.

 

Men visst har samarbetet skurit sig ibland och så verkar det förhoppningsvis vara nu igen, det ger ju vissa öppningar för fredligare lösningar av landets pågående politiska konflikt.

 

Själv ser jag dessa 8 PAD ledares avhopp både som en markering mot Demokraterna och som ännu ett tecken på att dom allra flesta i landet verkar vara trötta på konflikten och vill se ett slut på den.

 

Mvh isan lover

 

 

Det är lögn och skitsnack och det vet du om! Kasit Pirmoya var inbjuden att tala på flygplatsen och det gjorde han, i det talet uppmanade han ockupanterna att avsluta ockupationen precis som PM Somchai också gjorde i sitt tal. Så PPP samarbetade också med PAD enligt din sjuka logik?

 

Finns som sagt inget som tyder eller pekar på att Demokraterna haft eller kommer att ha ett samarbete med PAD så du kan ju sluta ljuga om det nu.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är lögn och skitsnack och det vet du om! Kasit Pirmoya var inbjuden att tala på flygplatsen och det gjorde han, i det talet uppmanade han ockupanterna att avsluta ockupationen precis som PM Somchai också gjorde i sitt tal. Så PPP samarbetade också med PAD enligt din sjuka logik?

 

Finns som sagt inget som tyder eller pekar på att Demokraterna haft eller kommer att ha ett samarbete med PAD så du kan ju sluta ljuga om det nu.

Hej

 

Jag förstår att du valde att hoppa över den text där Democrat MP Kalaya Sophonpanich var med PAD och stormade Goverment house.

 

Försöka duger men jag hoppas att övriga medlemmar läser hela texten och förstår dess innehåll.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

att alla snöar in på gult och rött, det är samma skit. det spelar ingen roll om pad eller demokraterna vinner nästa val det blir samma skit för allt styrs av dom rika

det har och kommer alltod vara dom rika som styr Thailand och dom gör inget för folket eller landet som ser bara sina egna intressen.

frågade mina grannar här i bkk varför dom röstade på borgmästarn som vann sist för att han gjorde mest för oss rika :)

och sluta snöa in på Thaksin, alla vet att han sumpade det men sitter ni och tror att pad eller demokrat ledarna är några änglar som vill folket och landets bästa??

dom vill bara ha makten till sitt eget och sina rika överhuvudens intressen.

och om när dom dödade alla knarklangare och säkert några som bara använde droger så lyckades dom med en sak rensa ut jabban nästan helt.

den var då väldigt svår att få tag i och kostade 700 thb nu tar det ca 1 minut att få tag på den och den kostar 70 thb.

och jabban håller på att sabba hela thailands framtid.

 

mvh

beerchang

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...