Jump to content
IGNORERAD

Slagsmål i Thailändsk parlament


civona

Recommended Posts

Jag tror banne mig att ni nått ett nytt lågvattenmärke i argumentation (vilket inte säger lite :-) )

Ser ni att MaiChai skrev: "....men det som jag har noterat är att de som är emot valda senatorer framför utsedda inte är emot själva valet av senator utan de motsätter sig att bannlysningen på att MP´s, ex-MP´s deras familjer och släktingar kan väljas in i Senaten vilket exempelvis gör att Thaksins exfru kan bli vald till senator med sin exman som kontrollerar parlamentet..."

 

Ni får väl skärpa er lite om det skall finnas någon som helst kvalitet i diskussionerna.

Era motargument handlar om att man i demokratier skall välja in senatorer vilket är precis vad MaiChai skrev.

 

Diskussionen handlar om Maichais påstående kring att MP´s etc inte skall kunna väljas in i senaten (vilket jag för övrigt tycker är bra; det står i nuvarande konstitution vilken rödmyrorna vill ändra)

 

Jösses!

 

Innan du citerar mig för annat än att reagera mot försvar av våld i parlamentet

får du nog läsa om och försöka läsa rätt.

 

Det är inte så svårt om du skärper till dig lite grann.

 

Av någon anledning får Buzzens, Mai Chais och dina inlägg mig att tänka på tre små citroner

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 280
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    45

  • Moritz

    34

  • Tallviking

    29

  • MaiChai

    26

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Där ser man..."även du min Brutus.." Fattade inte du heller vad som MaiChai skrev? Gå tillbaka och se om du hänger med vid en andra läsning.

 

Jag rekommenderar samma tillvägagångssätt för dig.

 

Att hjälpa Mai Chai att undvika frågan huruvida våld i parlamentet är en demokratisk yttring

fogar bara dig till listan över de som försöker blanda bort korten.

 

Håll dig till en början till den enkla frågan, så ska du få se vad bra det känns att lyckas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Hej

 

Enligt mig är det ok att rösta in alla som uppfyller ställda krav för att få ställa upp i ett val, men det är definitivt inte ok att låta små grupper med egna särintressen tillsätta senatorer på egen hand utan val.

 

Mvh isan Lover

 

Bra skrivet!!! :thumbsup::14:

En liten grupp med eget särintresse (att råna och rövknulla Thailand och dess folk) måste ju Thaksin med klan kunna sägas vara!

Tack för den!!! :thumbsup::14:

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Innan du citerar mig för annat än att reagera mot försvar av våld i parlamentet

får du nog läsa om och försöka läsa rätt.

 

Det är inte så svårt om du skärper till dig lite grann.

 

Av någon anledning får Buzzens, Mai Chais och dina inlägg mig att tänka på tre små citroner

Så kan det vara om man saknar självinsikt. Det är aldrig fel på dig utan alltid på andra. En intressant observation.

 

Det lustiga i denna fåniga debatt är att ni argumenterar om en sak som MaiChai redan hållit med om.

 

Citroner är för övrigt små, bitska och ger en inre klarhet medan den tvättsvamp jag ser framför när jag läser dina inlägg, den är mest tom, trött och ganska innehållslös, det är mest skit och vatten.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Så kan det vara om man saknar självinsikt. Det är aldrig fel på dig utan alltid på andra. En intressant observation.

 

Det lustiga i denna fåniga debatt är att ni argumenterar om en sak som MaiChai redan hållit med om.

 

Citroner är för övrigt små, bitska och ger en inre klarhet medan den tvättsvamp jag ser framför när jag läser dina inlägg, den är mest tom, trött och ganska innehållslös, det är mest skit och vatten.

 

I vanlig ordning inte ett ord om saken det gäller utan bara en urladdning av skit.

 

Angående val av senatorer har jag inte yttrat ett enda ord om det men för att komma till den insikten får

man förstås läsa allt som är skrivet.

 

Det enkla faktum att det är odemokratisk att ta till våld i parlamentet och att det inte finns försvar av detta

får dig att leta fel på andra i stället för att argumentera emot eller erkänna att så är det.

 

Du bör nog använda ordet självinsikt med största försiktighet.

Citroner är förövrigt inte bara små och sura - de är även gula.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Enligt mig är det ok att rösta in alla som uppfyller ställda krav för att få ställa upp i ett val, men det är definitivt inte ok att låta små grupper med egna särintressen tillsätta senatorer på egen hand utan val.

Mvh isan Lover

Krav som ställs för att få ställa upp i val till senator är att man inte är bannlyst, inte är partner till en annan senator eller nära anhörig till en senator enligt konstitutionen

Är det med andra ord ok för dig då ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

I vanlig ordning inte ett ord om saken det gäller utan bara en urladdning av skit.

 

Angående val av senatorer har jag inte yttrat ett enda ord om det men för att komma till den insikten får

man förstås läsa allt som är skrivet.

 

Det enkla faktum att det är odemokratisk att ta till våld i parlamentet och att det inte finns försvar av detta

får dig att leta fel på andra i stället för att argumentera emot eller erkänna att så är det.

 

Du bör nog använda ordet självinsikt med största försiktighet.

Citroner är förövrigt inte bara små och sura - de är även gula.

 

Nu var det ju ditt alter ego Isan Lover som förde in tråden på senatsvalet-något han brukar göra när argumenten tryter...

 

Slagsmål? Skulle snarare kalla det för handgemäng mellan polisen som kallats in av en talman som grovt misskött sina demokratiska uppgifter i parlamnetet och ett par folkvalda parlamentariker som felaktigt nekats sin lagstadgade yttranderätt i parlamentet.

 

Då du och IL är sådana ideologiska polare, vad tycker du om den här folkvalda politikern och vad han uppmanar åhörana till? Eller det är kanske värre att råka in i handgemäng med polisen i parlamentet när man olagligt nekats sin rätt att tala?

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det ju ditt alter ego Isan Lover som förde in tråden på senatsvalet-något han brukar göra när argumenten tryter...

 

Slagsmål? Skulle snarare kalla det för handgemäng mellan polisen som kallats in av en talman som grovt misskött sina demokratiska uppgifter i parlamnetet och ett par folkvalda parlamentariker som felaktigt nekats sin lagstadgade yttranderätt i parlamentet.

 

Då du och IL är sådana ideologiska polare, vad tycker du om den här folkvalda politikern och vad han uppmanar åhörana till? Eller det är kanske värre att råka in i handgemäng med polisen i parlamentet när man olagligt nekats sin rätt att tala?

 

 

Att en annan skribent skriver om samma sak kan väl inte jag lastas för?

Och vad ditt exempel, vem det än månne vara säger och gör är inte relevant för det jag pratar om.

 

Handgemäng, säger du...

Är det ett bättre och mera demokratisk sätt att uppföra sig i parlamentet om du får kalla det så?

 

Kan du inte bara svara på frågan, utan att blanda in vad andra tycker och tänker?

Det är ju inte raketvetenskap direkt, även om frågan om vad som är demokrati eller inte kan vara svår.

 

Men slagsmål... f-låt  handgemäng borde vara enkelt att kategorisera.

Även om det är dina polare som bråkar.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Att en annan skribent skriver om samma sak kan väl inte jag lastas för?

Och vad ditt exempel, vem det än månne vara säger och gör är inte relevant för det jag pratar om.

 

Handgemäng, säger du...

Är det ett bättre och mera demokratisk sätt att uppföra sig i parlamentet om du får kalla det så?

 

Kan du inte bara svara på frågan, utan att blanda in vad andra tycker och tänker?

Det är ju inte raketvetenskap direkt, även om frågan om vad som är demokrati eller inte kan vara svår.

 

Men slagsmål... f-låt  handgemäng borde vara enkelt att kategorisera.

Även om det är dina polare som bråkar.

 

Men gnälla på alla andra för att IL i vanlig ordning fört in tråden på villospår när hans argument tryter går bra?

 

Dina polare har ju också en historia av att sabotera parlamentsarbetet men då är det helt rätt att och demokratiskt riktigt.

 

Du undvek ju att kommentera din polares uppviglingstal, han borde sitta i fängelse men istället är han vice handelsminister. Tycker du han agerade demokratiskt där?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju just "ställda krav" dom vill ändra på

Dom vill att tidigare bannlysta MP:s, fruar/män och nära anhöriga till sittande MP:s skall kunna väljas till MP:s

Idag enligt dagens konstitution är det inte tillåtet enligt nuvarande regler.

IL fattar inte att dom vill få in mera skit i riksdagen
Link to comment
Dela på andra sajter

I vanlig ordning inte ett ord om saken det gäller utan bara en urladdning av skit.

Angående val av senatorer har jag inte yttrat ett enda ord om det men för att komma till den insikten får

man förstås läsa allt som är skrivet.

Det enkla faktum att det är odemokratisk att ta till våld i parlamentet och att det inte finns försvar av detta

får dig att leta fel på andra i stället för att argumentera emot eller erkänna att så är det.

Du bör nog använda ordet självinsikt med största försiktighet.

Citroner är förövrigt inte bara små och sura - de är även gula.

Gul är solen, rapsfälten och bananer också. So what?
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att andra har bekymmer med att reda ut och komma överens om vad demokrati är och innebär bekymmrar mig inte alls, för mig är saken solklar och den innehåller varken militära eller juridiska kupper, militära konstitutioner och utsedda ej valda Senatorer.

 

Mvh isan lover  

Men köpta röster är väl ok?

Link to comment
Dela på andra sajter

Krav som ställs för att få ställa upp i val till senator är att man inte är bannlyst, inte är partner till en annan senator eller nära anhörig till en senator enligt konstitutionen

Är det med andra ord ok för dig då ?

Undrar om IL någon gång givit ett rakt svar på någon fråga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men gnälla på alla andra för att IL i vanlig ordning fört in tråden på villospår när hans argument tryter går bra?

Dina polare har ju också en historia av att sabotera parlamentsarbetet men då är det helt rätt att och demokratiskt riktigt.

Du undvek ju att kommentera din polares uppviglingstal, han borde sitta i fängelse men istället är han vice handelsminister. Tycker du han agerade demokratiskt där?

Det verkar som IL skaffat sig en klon.
Link to comment
Dela på andra sajter

Men gnälla på alla andra för att IL i vanlig ordning fört in tråden på villospår när hans argument tryter går bra?

 

Dina polare har ju också en historia av att sabotera parlamentsarbetet men då är det helt rätt att och demokratiskt riktigt.

 

Du undvek ju att kommentera din polares uppviglingstal, han borde sitta i fängelse men istället är han vice handelsminister. Tycker du han agerade demokratiskt där?

 

Den frågan har inte jag ställd och är inte heller intresserad av den.

 

Har redan lagt ner för mycket tid och energi på att försöka få svar på en enkel fråga som du ännu en gång undviker att svara på.

 

Är det OK att ta till våld i ett parlament eller borde man som parlamentariker se sig om efter ett annat yrke

om man inte kan avhålla sig från det i parlamentet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att andra har bekymmer med att reda ut och komma överens om vad demokrati är och innebär bekymmrar mig inte alls, för mig är saken solklar och den innehåller varken militära eller juridiska kupper, militära konstitutioner och utsedda ej valda Senatorer.

 

Mvh isan lover  

Nähä, man kan ju tro att du fått din "demokratiska" utbildning i Gaolee Nöa เกาหลีเหนือ 

Link to comment
Dela på andra sajter

Innan du citerar mig för annat än att reagera mot försvar av våld i parlamentet

får du nog läsa om och försöka läsa rätt.

 

Det är inte så svårt om du skärper till dig lite grann.

 

Av någon anledning får Buzzens, Mai Chais och dina inlägg mig att tänka på tre små citroner

Vissa andra diskussioner får mig att tänka på tre små grisar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag rekommenderar samma tillvägagångssätt för dig.

 

Att hjälpa Mai Chai att undvika frågan huruvida våld i parlamentet är en demokratisk yttring

fogar bara dig till listan över de som försöker blanda bort korten.

 

Håll dig till en början till den enkla frågan, så ska du få se vad bra det känns att lyckas.

Det är mera en reaktion på ett diktatoriskt tillvägagångssätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den frågan har inte jag ställd och är inte heller intresserad av den.

 

Har redan lagt ner för mycket tid och energi på att försöka få svar på en enkel fråga som du ännu en gång undviker att svara på.

 

Är det OK att ta till våld i ett parlament eller borde man som parlamentariker se sig om efter ett annat yrke

om man inte kan avhålla sig från det i parlamentet?

 

Förstår att du inte vill bemöta när dina idoler uppmanar och förordar mordbrand... 

 

Tycker att de borde gjort som Chuwit gjorde för några år sedan som visas på bild i denna tråd, när de tydligt verbalt markerat att talmannen begick ett demokratiskt fel när han förbjöd dem utnyttja sin lagstadgade yttranderätt i parlamentet lugnt och sansat marscherat ut ur parlamentet.

 

 

Hur var det nu, får man som majoritetsregering hålla en omröstning huruvida oppositionen får lov att begära ordet i parlamentet under debatter som du tidigare hävdade?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår att du inte vill bemöta när dina idoler uppmanar och förordar mordbrand... 

 

Tycker att de borde gjort som Chuwit gjorde för några år sedan som visas på bild i denna tråd, när de tydligt verbalt markerat att talmannen begick ett demokratiskt fel när han förbjöd dem utnyttja sin lagstadgade yttranderätt i parlamentet lugnt och sansat marscherat ut ur parlamentet.

 

 

Hur var det nu, får man som majoritetsregering hålla en omröstning huruvida oppositionen får lov att begära ordet i parlamentet under debatter som du tidigare hävdade?

 

Det var som jag trodde för svårt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som IL skaffat sig en klon.

 

IL - ja varför inte, om bara han har hjärtat på rätt ställe så stör det inte mig - och det verkar han ha.

 

Funderade en mycket kort stund på att kalla dig för Prutten 2,0 eller BpaijingKatai 3,0

eftersom ni verkar tänka och resonera ganska lika och förser varandra med moraliskt stöd.

 

Förkastade dock idén av rädsla för att du skulle missa poängen.

 

Tjatte får duga, mer än tillräckligt fyndigt för sitt syfte.

Tror förresten det stavas Tjôtig i Göteborgstrakten.

Link to comment
Dela på andra sajter

IL - ja varför inte, om bara han har hjärtat på rätt ställe så stör det inte mig - och det verkar han ha.

 

Funderade en mycket kort stund på att kalla dig för Prutten 2,0 eller BpaijingKatai 3,0

eftersom ni verkar tänka och resonera ganska lika och förser varandra med moraliskt stöd.

 

Förkastade dock idén av rädsla för att du skulle missa poängen.

 

Tjatte får duga, mer än tillräckligt fyndigt för sitt syfte.

Tror förresten det stavas Tjôtig i Göteborgstrakten.

คุณจำเจ ; ซ้ำด้วย  :morgon: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var som jag trodde för svårt.

 

Dina lässvårigheter kan jag tyvärr inte hjälpa dig med. Men du borde söka för det. Läs andra stycket av texten du citerade. En gång till. En gång till, så kanske?

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Din lässvårigheter kan jag tyvärr inte hjälpa dig med. Men du borde söka för det.

jag föreslår Kentucky State University.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Krav som ställs för att få ställa upp i val till senator är att man inte är bannlyst, inte är partner till en annan senator eller nära anhörig till en senator enligt konstitutionen

Är det med andra ord ok för dig då ?

Hej

 

Det är politiker i Thailand och indirekt befolkningen där som ska ta ställning till vilka regler som ska gälla och när man har fastställt dessa regler ska dom följas av alla, själv är jag mer inne på att det viktiga är att dom ska väljas och inte utses och det verkar det ju som en rejäl majoritet av befolkningen också tycker om man ska tro på opinionsundersökningarna.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...