Sam sip sam Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 Eller inte:rolleyes: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 Tog en liten stund innan jag fattade, kan ju inget om långtradare... MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 DSV= Dom Som Väntar?? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 Vad smart att ha bilarna med samma regnummer stå bredvid varandra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 Det är inte bilar, utan en dolly och en släpvagn som kan kopplas på den. Sen vet jag inte hur laglig det är? Båda måste registreras och besiktigas årligen så nåt skumt är det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 Det är inte bilar, utan en dolly och en släpvagn som kan kopplas på den. Sen vet jag inte hur laglig det är? Båda måste registreras och besiktigas årligen så nåt skumt är det. Det missade jag helt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 Det är inte bilar, utan en dolly och en släpvagn som kan kopplas på den. Sen vet jag inte hur laglig det är? Båda måste registreras och besiktigas årligen så nåt skumt är det. När släpet sitter på "rätt" dragvagn syns bara den ena skylten, fast i och med att det går att ta isär dom borde väll även skylten på släpet gå att flytta till rätt släp? Måste det inte finnas skylt på bägge och måste de inte vara samma när de är ihopkopplade? Tycker jag men jag kan inte ett skit om lastbilar mer än att de i regeln är i vägen för en annan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 Är det inte en "dolly" från ett sådant här ekipage med en dragbil och 2 trailrar? Har en känsla av att konkurrenterna inom transportbranschen hade skvllrat till farbror på omgående om det var så att de fuskade. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 19, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 19, 2013 Är det inte en "dolly" från ett sådant här ekipage med en dragbil och 2 trailrar? {style_image_url}/attachicon.gif Unknown-14.jpeg Har en känsla av att konkurrenterna inom transportbranschen hade skvllrat till farbror på omgående om det var så att de fuskade. Precis kallas för link Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 När släpet sitter på "rätt" dragvagn syns bara den ena skylten, fast i och med att det går att ta isär dom borde väll även skylten på släpet gå att flytta till rätt släp? Måste det inte finnas skylt på bägge och måste de inte vara samma när de är ihopkopplade? Tycker jag men jag kan inte ett skit om lastbilar mer än att de i regeln är i vägen för en annan. Själva iden med Dolly är ju att man koppla vilken släp som helst, med vändskiva (eller vad det nu kallas motsatta anordningen) på alla dragbilar som har dragkroka men inte vändskiva. Då blir det liksom naturligt att var o en har sitt eget reg.nr för den dras ju ibland utan släp också, tex vid förflyttning, Vet inte är inte så insatt på dessa maneker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bullerobang Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 Jaja, falskskyltning blir nog vanligare med tiden allt för att spara en liten slant. Och ja det ska vara olika syltar på dom då det handlar två olika "fordon". Det är en så kallad "link" och inte en dolly. Men ungefär samma funktion. L" because it has a Led Ling in the flont Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 Vagnen är säkert utländsk och troligt slumpen att detta uppstått. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 Jaja, falskskyltning blir nog vanligare med tiden allt för att spara en liten slant. Och ja det ska vara olika syltar på dom då det handlar två olika "fordon". Det är en så kallad "link" och inte en dolly. Men ungefär samma funktion. Visst är det så, mina nummerplåtar blev stulna förra veckan, jag hade tur då polisen ringde 2 dagar senare och sa att dom hittat dom på en annan bil. Jag förväntade mig att det skulle börja dimpa ner parkeringsböter och trängselavgifter i brevlådan, man får tydligen inte byta nummer och skall betala böterna och överklaga för att ev få tillbaka pengarna, efter att man överklagat ett antal gånger så så tror dom tydligen på en. Det är 16 000 nummerplåtar på vift i sverige... http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5422460 Det står i artikeln att man kan få nytt reg nummer, kärringjävlen på transportstyrelsen som jag pratade med var av en annan uppfattning, så jag beställde inga, men dom dök ju upp igen som tur va. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 Kollar man transportstyrelsens uppgifter om släpet verkar det vara två delar av samma släp och därmed helt korrekt att det har ett regnummer på båda delarna Finns två olika kopplingsanordningar på den, vändskiva och tapp 33:an kan säkert avgöra mer i detalj Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bullerobang Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 Kollar man transportstyrelsens uppgifter om släpet verkar det vara två delar av samma släp och därmed helt korrekt att det har ett regnummer på båda delarna Finns två olika kopplingsanordningar på den, vändskiva och tapp 33:an kan säkert avgöra mer i detalj Japp det är helt rätt den har tapp fram för att kunna kopplas till en dragbil och en vändskiva bak för att kunna koppla en trailer till bakom den. Så det är inte två delar av samma släp utan dessa är två helt olika "fordon "som således ska ha olika skyltar =en av dom är falskskyltad L" because it has a Led Ling in the flont Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 (ändrad) Japp det är helt rätt den har tapp fram för att kunna kopplas till en dragbil och en vändskiva bak för att kunna koppla en trailer till bakom den. Så det är inte två delar av samma släp utan dessa är två helt olika "fordon "som således ska ha olika skyltar =en av dom är falskskyltad OK. Såg att den var ägd av en privatperson vilket var lite udda också och inget företag Med tanke på vad som står om den i registret verkar det vara Dollyn som är äkta skyltat och släpet som är falskskyltat isåfall Ändrades Augusti 19, 2013 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 Tja, och what? Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 Jag tror att trailern (vagnen) är finsk, och resten svenskt. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 Linken - inte trailer för trailer är 13,6 meter, är rätt skyltad medan dollyn (lös framaxel som också kallas för efterfordon) är falsk, inte finskt för då sitter det en punkt mellan bokstäverna och siffrorna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bullerobang Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 (ändrad) Linken - inte trailer för trailer är 13,6 meter, är rätt skyltad medan dollyn (lös framaxel som också kallas för efterfordon) är falsk, inte finskt för då sitter det en punkt mellan bokstäverna och siffrorna. Hmm. Båda fordonen på bilden är ju linkar ( den ena är ju bara ihopdragen ) man ju kan se vändskivan under flaket på den högra. Så vilken är falskskyltad? Sedan så är inte en trailer nödvändigtvis 13,6m , finns ju mängder med olika mått på dom. Ändrades Augusti 19, 2013 av bullerobang L" because it has a Led Ling in the flont Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 Hur kunde det bli så här Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Augusti 20, 2013 Dela Inlagd Augusti 20, 2013 Har skattemärken avskaffats nuförtiden? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 20, 2013 Dela Inlagd Augusti 20, 2013 Såg att den var ägd av en privatperson vilket var lite udda också och inget företag Enskild firma, behäver inte var konstigare. Den har avskaffats för länge sen, kanske 8-10 år sedan Säg det Du, vilka problem vi har, kanske dags att skaffa liv (bara om mig själv) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 20, 2013 Dela Inlagd Augusti 20, 2013 Visst är det så, mina nummerplåtar blev stulna förra veckan, jag hade tur då polisen ringde 2 dagar senare och sa att dom hittat dom på en annan bil. Jag förväntade mig att det skulle börja dimpa ner parkeringsböter och trängselavgifter i brevlådan, man får tydligen inte byta nummer och skall betala böterna och överklaga för att ev få tillbaka pengarna, efter att man överklagat ett antal gånger så så tror dom tydligen på en. Det är 16 000 nummerplåtar på vift i sverige... http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5422460 Det står i artikeln att man kan få nytt reg nummer, kärringjävlen på transportstyrelsen som jag pratade med var av en annan uppfattning, så jag beställde inga, men dom dök ju upp igen som tur va. Övervakning ála England skulle vra bra. Där läser kamerorna av skyltarna och det blir lättare att hitta falskskyltade bilar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Augusti 20, 2013 Dela Inlagd Augusti 20, 2013 Övervakning ála England skulle vra bra. Där läser kamerorna av skyltarna och det blir lättare att hitta falskskyltade bilar Kamerorna hjälper inte att ta fast brottslingar som har en chips påse över huvudet.Ta av dig chips påsen så jag får se vem du är. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu