kungchristian Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Har en laptop med 2 hårddiskar och den lokala disken som jag kör på är helt full. Båda diskarna är på 51 gb, den andra är det 36 gb kvar på. Min fråga är nu,, hur gör jag för att rensa den lokala smidigt ? Fattar inte va f-n det är som tar sån plats, alla bilder o sånt som jag tror tar plats är på den andra disken. Lördagkväll o den är fullare än vad jag är.. Christian Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 (ändrad) kungchristian, on 17 Aug 2013 - 19:56, said: Har en laptop med 2 hårddiskar och den lokala disken som jag kör på är helt full. Båda diskarna är på 51 gb, den andra är det 36 gb kvar på. Min fråga är nu,, hur gör jag för att rensa den lokala smidigt ? Fattar inte va f-n det är som tar sån plats, alla bilder o sånt som jag tror tar plats är på den andra disken. Lördagkväll o den är fullare än vad jag är.. Christian Bilder tar normalt väldigt lite plats, har du laddat ner filmer eller något annat? Öppna utforskaren (windowsflaggan + e) och gå in på c och högerklicka på users och välj egenskaper (properties), vad får du då för storlek? Ändrades Augusti 17, 2013 av Bananen Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kungchristian Inlagd Augusti 17, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Bilder tar normalt väldigt lite plats, har du laddat ner filmer eller något annat? Öppna utforskaren (windowsflaggan + e) och gå in på c och högerklicka på users och välj egenskaper (properties), vad får du då för storlek? Har inga filmer här. Öppna utforskaren klarade jag, sen gick jag bet. Christian Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kungchristian Inlagd Augusti 17, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Har inga filmer här. Öppna utforskaren klarade jag, sen gick jag bet. Christian Om jag är rätt så står det storlek 188 kb, storlek på disk 200 kb Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Har oxå ett liknade problem Källa är nog Nero 10 Den vill göra säkerhetskopior Det fick jag stopp på Men jag får inte bort vad Nero har gjort Det poppar ofta upp att Nero vill göra set ygen och då låser sig vissa program ( Spel Zumba ) Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kungchristian Inlagd Augusti 17, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Bilder tar normalt väldigt lite plats, har du laddat ner filmer eller något annat? Öppna utforskaren (windowsflaggan + e) och gå in på c och högerklicka på users och välj egenskaper (properties), vad får du då för storlek? Nu tror jag att jag hittade rätt. använt utrymme 50,1 gb kapacitet 51 gb Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Har inga filmer här. Öppna utforskaren klarade jag, sen gick jag bet. Christian Klicka först på c (till vänster) sen högerklicka på users till höger och välj egenskaper, vilken storlek får du då? Har du Windows 7? Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Nu tror jag att jag hittade rätt. använt utrymme 50,1 gb kapacitet 51 gb hehe det gjorde du Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Vad har du för operativsystem till att börja med? Har du inställt på automatisk diskrensning och defragmentering? Om inte kan du börja med att utföra dessa två åtgärder så får du lite mer utrymme. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Klicka in på users, och välj "datornamn"och kontrollera genom att högerklicka och kontrollera storlek, leta dig fram till vilken mapp som tar mest utrymme, skulle gissa på "downloads"? Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kungchristian Inlagd Augusti 17, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Klicka först på c (till vänster) sen högerklicka på users till höger och välj egenskaper, vilken storlek får du då? Har du Windows 7? Capture.PNG 2,87 gb, tror jag har vista Christian Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 2,87 gb, tror jag har vista Christian Du får 2,87 gb på "downloads"? Du får 50,1 gig på users? Testa alla mapparna i users och se vilken som är störst? Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kungchristian Inlagd Augusti 17, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Klicka in på users, och välj "datornamn"och kontrollera genom att högerklicka och kontrollera storlek, leta dig fram till vilken mapp som tar mest utrymme, skulle gissa på "downloads"? Användare var 2,87 gb men en mapp som hette windows var det 36 gb på Christian Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 En fråga innan vi krånglar till det allt för mkt, det är inte så att du genom åren slängt en massa filer och aldrig tömt papperskorgen? Med tanke på att du har Vista så har väl datorn varit med ett tag kan man misstänka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kungchristian Inlagd Augusti 17, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Du får 2,87 gb på "downloads"? Du får 50,1 gig på users? Testa alla mapparna i users och se vilken som är störst? 2,87 på användare(users) o 36+ på en mapp som heter windows Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 En fråga innan vi krånglar till det allt för mkt, det är inte så att du genom åren slängt en massa filer och aldrig tömt papperskorgen? Med tanke på att du har Vista så har väl datorn varit med ett tag kan man misstänka. Skulle gissa på att papperskorgen i vista är 10% av c, så visst, tömma den ger ju ca 5 gig extra. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kungchristian Inlagd Augusti 17, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 17, 2013 En fråga innan vi krånglar till det allt för mkt, det är inte så att du genom åren slängt en massa filer och aldrig tömt papperskorgen? Med tanke på att du har Vista så har väl datorn varit med ett tag kan man misstänka. papperskorgen är tömd, datorn är ju några år 5-6 tror jag. Men jag förstår bara inte vad det är som tar sån plats? rensar med jämna mellanrum men det bygger bara på. Christian Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 2,87 på användare(users) o 36+ på en mapp som heter windows Ok, skulle tro att datorn är ett par år gammal och att du aldrig har fått den formaterad. Gå in på kontrollpanelen (windowsflaggan + c) och leta upp avinstallera program. Lite svårt att veta vad du ska ta bort där, men där kan du avinstallera program som du inte vill ha eller använder och på så sätt frigöra utrymme. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Använd ett program som heter 360 Amigo System. Den är gratis för privat bruk. Du kommer att vara förvånad hur mycket skräp försvinner Den rensar med en klick. http://www.360amigo.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 eller Ccleaner, brukar göra underverk http://download.cnet.com/CCleaner/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Installera nedanstående program för där ser man väldigt överskådligt vad som tar plats och man kan lätt klicka sig "ner" genom mapparna för att se vad som ligger där http://www.jam-software.com/treesize_free/ Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krafta Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Har en laptop med 2 hårddiskar och den lokala disken som jag kör på är helt full. Båda diskarna är på 51 gb, den andra är det 36 gb kvar på. Min fråga är nu,, hur gör jag för att rensa den lokala smidigt ? Fattar inte va f-n det är som tar sån plats, alla bilder o sånt som jag tror tar plats är på den andra disken. Lördagkväll o den är fullare än vad jag är.. Christian Inte för att vara otrevlig men 250gb blev väldigt lite för mig för en cirka 5 år sedan, tillbaka till topic: mitt förslag är att du köper en ny hårdisk som är betydligt större/snabbare för några hundringar,lägger in en nyare version av windows,kopierar in det du har från dom gamla diskarna - alternativt så lägger du några få tusenlappar på en ny dator - det har ju hänt rätt mycket på tio år+ Vill du mecka med det du har så kan du ju formatera hårddisken, format c: En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kungchristian Inlagd Augusti 17, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 17, 2013 eller Ccleaner, brukar göra underverk http://download.cnet.com/CCleaner/ jag kör med C Cleaner o advanced system care o det funkar bra, men det är fortfarande fullt.. tackar för alla tips. Christian Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Inte för att vara otrevlig men 250gb blev väldigt lite för mig för en cirka 5 år sedan, tillbaka till topic: mitt förslag är att du köper en ny hårdisk som är betydligt större/snabbare för några hundringar,lägger in en nyare version av windows,kopierar in det du har från dom gamla diskarna - alternativt så lägger du några få tusenlappar på en ny dator - det har ju hänt rätt mycket på tio år+ Vill du mecka med det du har så kan du ju formatera hårddisken, format c: Visst, det är en gammal dator, men det är ingen stationär dator utan en laptop, men en formatering vore nog inte fel om han inte vill köpa en ny. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 jag kör med C Cleaner o advanced system care o det funkar bra, men det är fortfarande fullt.. tackar för alla tips. Christian Testa Lamaiens länk och rensa bort sånt du inte behöver. Har du installerat många program på den så kan du ju se över vad som kanske kan avinstalleras som du inte använder, görs i kontroll panelen. 50 G är ju trots allt inte så mkt att leka med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu