Benriach Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Jag förstår att du gick ur kyrkan och det gjorde du rätt i. Det där med att älska din nästa som dig själv blev uppenbarligen för svårt. Ingår inte homosexuella i "din nästa"? Enligt en färsk VM-guldmedaljörska så kan hon inte stödja homopropaganda just på grund av sin religion. Fina människor de där religiösa... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
civona Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 I dagens moderna samhälle borde det inte finnas plats för religion. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Dagens bästa självmål! Den och "vänd andra kinden till" verkar inte vara något för dig heller. Mja - om du tänker till lite förstår du nog att mitt inlägg syftar på hans omsorg om "analfabetiska 20-åriga somalier" som lär få plats på ett mycket litet ställe. Du är förstås i din fulla rätt att dela hans syn på invandring. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Ingår inte homosexuella i "din nästa"? Enligt en färsk VM-guldmedaljörska så kan hon inte stödja homopropaganda just på grund av sin religion. Fina människor de där religiösa... Du får det att låta som jag försvarat hennes synpunkter på homosexuella? Det lär du få svårt att visa. Religion får hemskt gärna påverka hur folk väljer att leva, åtminstone så länge de väljer de positiva delarna. En hel del skitstövlar skulle vinna på det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Mja - om du tänker till lite förstår du nog att mitt inlägg syftar på hans omsorg om "analfabetiska 20-åriga somalier" som lär få plats på ett mycket litet ställe. Du är förstås i din fulla rätt att dela hans syn på invandring. Nja.. självmål var det allt även om jag köper motiveringen. Det sista stycket är bara elakt, inget som en god kristen borde ägna sig åt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Eftersom jag har varit anställd en del år inom Svenska Kyrkan, så är jag lite förvånad att så många medlemmar här kallar sig ateister. Så, till er har jag några frågor: 1. Har ni gjort konfirmationen i kyrkan? 2. Har ni gift er i kyrkan? 3. Har ni döpt erat barn i kyrkan? 4. Går ni till kyrkan med era barn vid skolavslutningarna? 5. Har ni konfirmerat erat barn i kyrkan? Svarar ni ja på någon av åvanstående frågor, så är ni inte tvättäkta ateister. Svar nej på alla frågor. Jag anser att roten till allt ont är religioner och dess tolkare. Handlar bara som vanligt om makt och härlighet. Förlåt glömde FÖRTRYCK också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Nja.. självmål var det allt även om jag köper motiveringen. Det sista stycket är bara elakt, inget som en god kristen borde ägna sig åt. Mja om du läser igen så inser du nog att "nästan" syftar på "de analfabetiska 20-åriga somalierna" (vilket varmt och trevligt sätt, förövrigt, att omtala dom - det måste bara berömmas). Så nu har jag nog förklarat bägge raderna i mitt inlägg så inte är det mycket som är överlåtet till fantasin. Dessutom kan jag varken räknas till de goda eller kristna eller andra kålsupare. Är bara mån om friheten att tycka och säga vad man vill så länge man inte skadar andra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Mja om du läser igen så inser du nog att "nästan" syftar på "de analfabetiska 20-åriga somalierna" (vilket varmt och trevligt sätt, förövrigt, att omtala dom - det måste bara berömmas). Så nu har jag nog förklarat bägge raderna i mitt inlägg så inte är det mycket som är överlåtet till fantasin. Dessutom kan jag varken räknas till de goda eller kristna eller andra kålsupare. Är bara mån om friheten att tycka och säga vad man vill så länge man inte skadar andra. Ingår inte rasister i "din nästa"? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Jag var en tvivlare tidigare i mitt liv. Nu vet jag dock bättre. Religiösa är mer korkade Sent from my analog teleprinter using A4 paper Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Ingår inte rasister i "din nästa"? Nu sätter du mig på pottkanten. Man måste ju skilja på förövarna och de utsatta. Men om de slutar och lovar bot och bättring, så ska väl även de förlåtas. Så här tror jag det står om just detta i Bibeln: Må den som aldrig plockat upp ett järnrör träda fram ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Men om de slutar och lovar bot och bättring, så ska väl även de förlåtas. Gäller detta även homosexuella? Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Ingår inte homosexuella i "din nästa"? Enligt en färsk VM-guldmedaljörska så kan hon inte stödja homopropaganda just på grund av sin religion. Fina människor de där religiösa... Nu var det ju protesterna mot Rysslands anti-homo lagstiftning som hon inte kunde stödja. Märkligt, i vissa muslimska länder är ju kvinnor bara till för att föda barn, k**lla för skoj skull göres med andra hannar... Tänker på Afganistan, tex. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Gäller detta även homosexuella? Vad har de homosexuella gjort för ogärningar som får dig att tycka att de ska förlåtas? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Vad har de homosexuella gjort för ogärningar som får dig att tycka att de ska förlåtas? Den frågan kan du ställa till religiösa fanatiker som inte kan stödja just homosexuella på grund av sin religiösa övertygelse... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 (ändrad) Den frågan kan du ställa till religiösa fanatiker som inte kan stödja just homosexuella på grund av sin religiösa övertygelse... Så varför ställer du frågan till mig då? Jag är varken religiös fanatiker eller homosexuell. Vad är det för fel på de homosexuella som du inte kan leva med utan måste ta upp frågan flera ggr? Ändrades Augusti 17, 2013 av Moritz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Ta bort religonsfriheten så slipper vi mycket mångkulturt Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Ta bort religonsfriheten så slipper vi mycket mångkulturt Offe Inför religionstvång ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Inför religionstvång ? Ja Hellre Lutherismn än Islam Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 http://youtu.be/nJSi4G-qPZ4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Som svensk så gäller detta såklart! Inga falska gudar från Mellanöstern... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
manfarang Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Jag förstår att du ser annorlunda på det. Vad som händer efter döden, tja vem vet och varför bry sig, man är ju död. Skapat universum är ju big bang å ingen gud, Och jo det har mycket med intelligens att göra hur man får uttrycka sig på ett forum. Ju sämre utbildning man har, och ju sämre man vet om världen. desto mer tror man./quote] Ju mer man vet desto mer vet man att man inte vet. De som har en bra utbildning brukar inte uttala sig så kategoriskt som dig. De har ofta kommit till insikt om att allt inte är svart och vitt. De brukar inse att komplicerade frågor inte kan besvaras med ja eller nej. บ้านโนทิง Ban Non Thing, Sök i Google maps: 16.99706, 103.01339 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Jsg ser mer filosofiskt på det. Alla människor har väl någon gång lite funderingar om var kommer vi i från, vad är meningen med livet, vad händer efter döden? Vem har skapat universum, och vad ligger utanför i den mån universum har en begränsad utsträckning? Meningen med livet, universum och allt är 42! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Augusti 20, 2013 Dela Inlagd Augusti 20, 2013 De som har en bra utbildning brukar inse att komplicerade frågor inte kan besvaras med ja eller nej. Det är i det läget de kommer med en motfråga, ungefär som politiker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd Augusti 20, 2013 Dela Inlagd Augusti 20, 2013 Muslimska brödraskapets ledare har gripits. Muslimer skriker i Egypten att det hotar DERAS demokrati /VI kommer att bränna alla kyrkor skriker de idag./ I demokratins namn ska de bränna kyrkor?? Ska vi bränna moskeer då i demokratins namn ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu