Jump to content
IGNORERAD

Beslutsångesten från helvetet!


Guest J666

Recommended Posts

broder tuk tuk

Tvärtom skulle jag vilja säga. Sitter man och och dricker med thailändare vid ett stenbord i Udon, så lär man sig betydligt mer om thailändare och Thailand gämfört med att hänga på en farang/svenskbar i Pattaya.

 

Nja nu syftade jag på om man jobbar på en språkskola och har närkontakt med allehanda thailändare.

 

Från ministrar till bartjejer

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 139
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    10

  • Bananen

    7

  • Soengsang

    6

  • Whisky Bird

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kan vara underentreprenörer som hyrs in av pappersbruket. Dessa underentreprenörer kanske inte är så nogräknade alla ggr :-)

Jo kan så vara men får man betalt vitt så är det inte så lätt att betala ut svarta pengar. Så frågan är hur dessa entreprenörer då har teckning för alla dessa svarta pengar?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo kan så vara men får man betalt vitt så är det inte så lätt att betala ut svarta pengar. Så frågan är hur dessa entreprenörer då har teckning för alla dessa svarta pengar?

Tidigare vet jag att entreprenören t.ex köpte en falsk tjänst...oftast kallad konsult-uppdrag. Får en faktura på hela beloppet plus moms.

Betalar fakturan via sitt eget företagskonto. Får sedan mellan 80-90% tillbaks minus momsen. i svarta kulor kontant.

Oftast bolag som är uppköpta för skit och ingenting innan deras konkurs. Men har fortfarande en f-skatt-sedel.

Entreprenören gör inget olagligt,han betalar sin faktura till företaget som innehar F-skattsedel.(förutom att ta emot svarta kulor :crazy: )

Dom bakom bolaget behåller momsen plus ca 10-20% av kulorna.

Entreprenören drar av momsen.

Förloraren är som vanligt Svenska staten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ju väldigt tveksam på att det finns så mycket svarta pengar som betalas ut av värmeverk eller pappersbruk. Var skulle dessa svarta pengar komma ifrån? 

Inte alla jobb som ger 100k i månaden. Men pannjobben på värmeverk gör det. Väldigt svårt att få dom jobben.

 

Värmeverk och pappersbruk hyr in nästan all underhållsjobb. Kan vara många firmor inblandade, vanligt att en utländsk firma står längst ner med gubbarna (svenska)

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst bara uppmuntra till svartjobb.

Den dag du blir gammal och sjuk kanske du ångrar dina snedvridna åsikter.

BTT

Du uppmanar själv till svartarbete tidigare i tråden! Du säger att TS ska jobba som lärare på ett ED-visa i Thailand!!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tvärtom skulle jag vilja säga. Sitter man och och dricker med thailändare vid ett stenbord i Udon, så lär man sig betydligt mer om thailändare och Thailand gämfört med att hänga på en farang/svenskbar i Pattaya.

 

Fast mest lär man sig på MPR och då behöver man inte slösa pengar på onödigt resande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast mest lär man sig på MPR och då behöver man inte slösa pengar på onödigt resande.

Resor är överskattade. Mest jobbigt.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag har jag vart i kontakt med min kurshandledare igen för att kolla lite mer exakt när kursen börjar så man vet när man ska satsa på att ta sig hem från Thailand.. Han sa att han inte visste exakt men 6-11 Januari nångång så jag sa OK och berättade som de va med Thailand och allting... Han tyckte det var fruktansvärt synd om mig som isåfall ska behöva åka hem i Januari så jag fick inte omboka resan än iaf.. Han sa att jag likaväl kunde börja 1 månad eller 2 senare... Så vi har ett bokat möte i början på Okt där vi ska fixa ett litet "eget specialschema" för mig plus lämna mina gymnasiebetyg som jag inte ens har... Så blir kanske 4-5 mån till å med i Thailand :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag har jag vart i kontakt med min kurshandledare igen för att kolla lite mer exakt när kursen börjar så man vet när man ska satsa på att ta sig hem från Thailand.. Han sa att han inte visste exakt men 6-11 Januari nångång så jag sa OK och berättade som de va med Thailand och allting... Han tyckte det var fruktansvärt synd om mig som isåfall ska behöva åka hem i Januari så jag fick inte omboka resan än iaf.. Han sa att jag likaväl kunde börja 1 månad eller 2 senare... Så vi har ett bokat möte i början på Okt där vi ska fixa ett litet "eget specialschema" för mig plus lämna mina gymnasiebetyg som jag inte ens har... Så blir kanske 4-5 mån till å med i Thailand :)

Kom i håg att svetsa och vara skakis är en dålig kombination.Kom hem fräsch. :crazy:  :thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom i håg att svetsa och vara skakis är en dålig kombination.Kom hem fräsch. :crazy::thumbsup:

Blir varken brudar eller sprit i vinter utan en ren hälsoresa ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alla jobb som ger 100k i månaden. Men pannjobben på värmeverk gör det. Väldigt svårt att få dom jobben.

 

Värmeverk och pappersbruk hyr in nästan all underhållsjobb. Kan vara många firmor inblandade, vanligt att en utländsk firma står längst ner med gubbarna (svenska)

Har jobbat inom kraftvärmebranchen i snart 40år känner ingen som tjänar dessa pengar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jobbat inom kraftvärmebranchen i snart 40år känner ingen som tjänar dessa pengar!

Jag känner flera. Nu pratar vi om personer som renoverar pannor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner flera. Nu pratar vi om personer som renoverar pannor.

Som plockar ut 100 000kr i månaden svart?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och myterna frodas!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och myterna frodas!

Och mytomanerna har fritt skrivrum

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

För att kunna betala ut svarta löner måste man själv ha svarta inkomster och det får man knappast av svenska kraftvärmeverk och pappersbruk.

Löner är avdragsgilla och viktigt i bokföringen, utan avdrag blir allt vinst som beskattas hårt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju knappast så att värmeverken betalar ut svarta löner. Men firmorna dom hyr in gör det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner flera. Nu pratar vi om personer som renoverar pannor.

visst gör vi det,men känner fortfarande inga som tjänar dom pengarna!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

visst gör vi det,men känner fortfarande inga som tjänar dom pengarna!!!!!!

 

Som sagt, väldigt svårt att få dom jobben men dom finns. Brorsan ska upp till högdalen i veckan, 2 månaders jobb.

350 kr/h svart, 12h per dag och 6 dagar i veckan. Blir en hel del timmar i månaden.

 

Tro på det eller ej men sant är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom i håg att svetsa och vara skakis är en dålig kombination.Kom hem fräsch. :crazy:  :thumbsup:

Lagom pendel ska de va. Men det är väl inte så lätt att pricka in lagom skakis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, väldigt svårt att få dom jobben men dom finns. Brorsan ska upp till högdalen i veckan, 2 månaders jobb.

350 kr/h svart, 12h per dag och 6 dagar i veckan. Blir en hel del timmar i månaden.

 

Tro på det eller ej men sant är det.

 

Vem skall betala hans eventuella sjukvård?

Det blir väl vi som gör rätt för sig genom att arbeta vitt och betala skatt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem skall betala hans eventuella sjukvård?

Det blir väl vi som gör rätt för sig genom att arbeta vitt och betala skatt...

Är han papperslös eller?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...