Jump to content
IGNORERAD

Var träffa "svenska thaikvinnor"?


Oregistrerad

Recommended Posts

Nu är du nog allt lite fel ute.

 

Jag är inte expert på allt i Thailand. Du ex vet säkert mer än vad jag vet om husbygge och bilinköp. Däremot kan jag nog påstå att jag vet mer än vad du vet om livet bland barerna i Pattaya.

 

BTT

 

Du har inte funderat på att turnera med din kunskap bland kvinnoorganisationerna i Sverige?

Du skulle lätt kunna sätta samman en serie föreläsningar om "asiatiska kvinnors promiskuitet".

 

Vore intressant att följa.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 290
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    22

  • Moritz

    13

  • Baa

    12

  • Wangthong

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag märker att du inte har någon som helst kunskap om hur det funkar på dom privata språkskolorna i Thailand.

 

Som allt annat i Thailand handlar det om att tjäna pengar och minimera utgifterna.

 

Kan man ex anställa en svensk snickare med falska intyg och betala honom 6000 baht i månaden och påstå att han är infödd engelsman så finns det inga skrupler.

 

Ägare till privata språkskolor kör i de flesta fall med lärare utan behörighet.

 

De flesta thaiare kan inte höra skillnad på en engelsman från Chester och en tysk från Dortmund.

 

Det räcker att svensken eller tysken har ett hyfsat engelskt uttal och ordförråd.

 

De verkligt kvalificerade engelskfödda lärarna hittar du inte på dom mindre språkskolorna.

 

BTT

Hur kvalitetsmedvetna var de på skolan du jobbade?

Var lönerna så låga som 6000 Baht om du inte var infödd engelsktalande?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Du har inte funderat på att turnera med din kunskap bland kvinnoorganisationerna i Sverige?

Du skulle lätt kunna sätta samman en serie föreläsningar om "asiatiska kvinnors promiskuitet".

 

Vore intressant att följa.

 

Asiatiska kvinnor är inte promiskuösa.

 

Jag skulle nog vilja påstå att svenska kvinnor är betydligt mer frigjorda vad gäller sexualitet

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Hur kvalitetsmedvetna var de på skolan du jobbade?

Var lönerna så låga som 6000 Baht om du inte var infödd engelsktalande?

 

Kvalitet såtilvida att eleverna trivdes i lärarens sällskap.

 

Däremot hade ägarinnan av BEC school inga skrupler vad gällde att lura sina kunder med att alla lärare var sk native speakers.

 

Japp ägarinnan var en snål rackare som inte gav bort pengar i första taget såvida det inte gällde donationer till munkar för att skaffa sig good merits.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget man kan genomskåda när det gäller tjejerna i barerna i Pattaya

 

BTT

Njaa, är man expert så ska man nog inte åka på pumpen så mycket som du gjort. Det är inte så svårt att läsa av tjejerna efter en stund!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvalitet såtilvida att eleverna trivdes i lärarens sällskap.

 

Däremot hade ägarinnan av BEC school inga skrupler vad gällde att lura sina kunder med att alla lärare var sk native speakers.

 

Japp ägarinnan var en snål rackare som inte gav bort pengar i första taget såvida det inte gällde donationer till munkar för att skaffa sig good merits.

 

BTT

Hur mycket hade du i lön?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är du nog allt lite fel ute.

 

Jag är inte expert på allt i Thailand. Du ex vet säkert mer än vad jag vet om husbygge och bilinköp. Däremot kan jag nog påstå att jag vet mer än vad du vet om livet bland barerna i Pattaya.

 

BTT

 

Din syn på kvinnor och ständiga fixering vid sex och prostitution visar hur extremt fel ute du är i dina "kunskaper" tyvärr. Största problemet är att du själv inte inser hur otroligt "udda" du är...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Hur mycket hade du i lön?

 

6500 baht i månaden så jag fick leva på sparade pengar under tiden på BEC school.

 

Men det var en trevlig och lärorik tid

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Din syn på kvinnor och ständiga fixering vid sex och prostitution visar hur extremt fel ute du är i dina "kunskaper" tyvärr. Största problemet är att du själv inte inser hur otroligt "udda" du är...

 

Vi har alla olika erfarenheter att dela med oss av

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
Jag gav konsekvent 1000 baht per dag i reda pengar åt mina longtimare i Pattaya så där gick ingen nöd på dom tjejerna.

 

Får man 1000 baht per dag anser jag nog att man själv kan betala sin mat.

 

Dessutom fick dom husrum i en hyfsat bra lägenhet i center condo med air-con och tv och andra bekvämligheter så varför dom stack tillbaka till thaimannen kan man ju fundera över.

 

Men vem kan förklara en thailändskas tänkesätt??

 

BTT

Hur fan går detta svammel ihop med resten av det skit du  snackar.   30000 baht i månaden och lyx condo!!    Inte ens Thaksin Betalar sina mia noi så mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ber att få framföra mitt varma tack till de som kommit med tips och goda råd i linje med trådens ursprungliga frågeställning. Ska kolla upp några av förslagen lite närmare.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Hur fan går detta svammel ihop med resten av det skit du  snackar.   30000 baht i månaden och lyx condo!!    Inte ens Thaksin Betalar sina mia noi så mycket.

 

Nja nu låg ju mina eskapader med damerna några år tidigare än åren på BEC school så då hade jag råd att leva ett lite mer utsvävande liv.

 

Sen var det ingen lyxcondo jag bodde i utan jag hyrde en condo i av en finländare för 12000 baht i månaden plus el och vatten.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

6500 baht i månaden så jag fick leva på sparade pengar under tiden på BEC school.

 

Men det var en trevlig och lärorik tid

 

BTT

Hur länge jobbade du där?

Link to comment
Dela på andra sajter

I all välmening tycker jag det är lite tjatigt med alla som så fort BTT skriver något ska skriva att han aldrig varit i Thailand. Vill minnas att Clion redan rett ut detta och hittat bevis på plats för det han sagt.

Dessutom, vem har inte varit i Thailand idag? Är väl typ halva Sveriges befolkning som nån gång varit där.

 

Självklart har BTT varit i Thailand. Jag har haft en del duster med BTT men jag har aldrig ifrågasatt att han varit i Thailand, även om jag ifrågasatt en del av hans erfarenheter och framförallt hans slutsatser av hans eventuella erfarenheter. BTT är måhända inte den skarpaste analytikern när det gäller det thailändska samhället men jag tror mig nyligen ha läst en medlem som påstod att han bott 40 år i Thailand och jämfört med honom så framstår han ändå som en expert.

 

Det finns oerhört många "Thailand" och jag tror inte någon beläst och insatt thailändare skulle komma på tanken att påstå att de förstår alla delar av det thailändska samhället så vi får nog nöja oss med att försöka förstå den omgivningen vi befinner oss i. Hur många stockholmare förstår hur det är att bo i Karesuando och då är ändå Sverige oerhört mycket mer jämlikt och likriktat än vad Thailand är, jag skulle vilja påstå att skillnaderna inom en provins i Thailand nog är större än livsskillnaderna förn en Stureplanssnubbe och en tjomme i Överkalix.

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart har BTT varit i Thailand. Jag har haft en del duster med BTT men jag har aldrig ifrågasatt att han varit i Thailand, även om jag ifrågasatt en del av hans erfarenheter och framförallt hans slutsatser av hans eventuella erfarenheter. BTT är måhända inte den skarpaste analytikern när det gäller det thailändska samhället men jag tror mig nyligen ha läst en medlem som påstod att han bott 40 år i Thailand och jämfört med honom så framstår han ändå som en expert.

 

Det finns oerhört många "Thailand" och jag tror inte någon beläst och insatt thailändare skulle komma på tanken att påstå att de förstår alla delar av det thailändska samhället så vi får nog nöja oss med att försöka förstå den omgivningen vi befinner oss i. Hur många stockholmare förstår hur det är att bo i Karesuando och då är ändå Sverige oerhört mycket mer jämlikt och likriktat än vad Thailand är, jag skulle vilja påstå att skillnaderna inom en provins i Thailand nog är större än livsskillnaderna förn en Stureplanssnubbe och en tjomme i Överkalix.

Så kloka ord men trots detta så är kampen om vem som verkligen vet mest och bäst om diverse saker och ting väldigt utbredd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller varför inte testa att träffa dom på en nattklubb... Har ju funkat tidigare... Jaga tjejer på en massage.. Hur desperata är ni? Rock on!

Ja! Har hört at på Tigern finns massor ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar om att kunna genomskåda om kärleken är ömsesidig vilket inte är den enklaste sak i världen. Särskilt inte om man sitter i Pattaya och ständigt är på lyran.

 

Men man kan nog utgå ifrån att dom flesta normala kvinnor inte enbart säljer sig för att få ett bättre liv.

 

Någon form av tycke måste ändå finnas annars kan man inte stå ut att leva ihop med någon under en längre tid.

 

Under mina tidiga barår i Pattaya blev jag itutad att vi faranger är lätt utbytbara.

 

Den synen har jag faktiskt reviderat en del numera och har kommit till insikten att tjejen givetvis inte gärna byter ut en farang om hon tycker om honom såvida han inte hamnar helt på sniskan, vilket ju händer då och då

 

BTT

 

Egen erfarenhet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget man kan genomskåda när det gäller tjejerna i barerna i Pattaya

 

BTT

Det där löser sej om du med henne hem, sen kollar du om det finns rakprylar eller andra manliga toalettartiklar, herrskor och kläder i hemmet brukar också vara ett tips.

Finns ju iofs "Tjejer" som rakar sej också... men det kollar du lämpligen upp innan ni går iväg

Ett annat tips är att fråga henne och sen lyssna på svaret och tolka det.

 

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske svårare att ragga upp thailändskor i Sverige som i många fall har en egen inkomst.

 

Damerna blir ju lite mer kräsna när dom inte behöver sälja sig till Krösus

 

BTT

Vadå kräsna,,,e det normalt att sälja sin kropp till höger å vänster?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar om att kunna genomskåda om kärleken är ömsesidig vilket inte är den enklaste sak i världen. Särskilt inte om man sitter i Pattaya och ständigt är på lyran.

 

Men man kan nog utgå ifrån att dom flesta normala kvinnor inte enbart säljer sig för att få ett bättre liv.

 

Någon form av tycke måste ändå finnas annars kan man inte stå ut att leva ihop med någon under en längre tid.

 

Under mina tidiga barår i Pattaya blev jag itutad att vi faranger är lätt utbytbara.

 

Den synen har jag faktiskt reviderat en del numera och har kommit till insikten att tjejen givetvis inte gärna byter ut en farang om hon tycker om honom såvida han inte hamnar helt på sniskan, vilket ju händer då och då

 

BTT

Bra skrivet där! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå kräsna,,,e det normalt att sälja sin kropp till höger å vänster?

Måste sälja min 40 tim varje vecka.

Med vänlig hälsning Leadbelly

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Vadå kräsna,,,e det normalt att sälja sin kropp till höger å vänster?

 

Nej det är inte normalt men ingen kan väl förneka att det finns ett antal thaikvinnor med barförflutet även i Sverige och som då i många fall saknar den spärren som vissa andra kvinnor har mot att ligga för pengar.

 

Däremot så tror jag inte en fd bartjej som skaffat sig egen inkomst i Sverige fortsätter att ragga kunder.

 

Åtminstone hoppas jag inte det

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja! Har hört at på Tigern finns massor ;)

Eller åk till Patricia vid slussen!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste sälja min 40 tim varje vecka.

Med vänlig hälsning Leadbelly

Jag brukar hålla på i ca 10 timmar per dag, jag! Sedan lördag å söndag +12timmar! Fast i dag e jag ledig för frugan fyller ju 36år! Tror det blir lite fest idag, middag vid Lidingö bro värdshus bla! :nyam:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Det där löser sej om du med henne hem, sen kollar du om det finns rakprylar eller andra manliga toalettartiklar, herrskor och kläder i hemmet brukar också vara ett tips.

Finns ju iofs "Tjejer" som rakar sej också... men det kollar du lämpligen upp innan ni går iväg

Ett annat tips är att fråga henne och sen lyssna på svaret och tolka det.

 

 

 

MVH Tommy

 

Nja så korkad är inte ens den dummaste bartjej att hon inte "städar upp" innan hon drar hem en farang till rummet.

 

Dessutom så ser nog thaimannen till att han inte lämnar några onödiga spår efter sig. Det handlar ju i många fall om stora pengar att vinna eller förlora

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...