Jump to content
IGNORERAD

Var träffa "svenska thaikvinnor"?


Oregistrerad

Recommended Posts

Har ingen susning om thaitjejer tycker och tänker annorlunda än västerländska kvinnor.

Oregistrerad söker troligtvis en kvinna i 40 års åldern och dessa har normalt ganska mycket i bagaget (likväl som svenska kvinnor i samma ålder)

När en kvinna kommit upp i den åldern har hon likväl som en man redan sprungit av sig den mesta oron och ser troligtvis fram mot en lugn, trygg och harmonisk framtid (ålderdom)

Ex. min fru stannar numera hellre hemma än åker ned till Thailand, hon är mer svensk och trygg i sitt liv än vad jag är.

Jag blev haffad av henne för över 40 år sedan på en bar i Bangkok, vilket innebär att det verkligen finns, eller fans guldkorn i Bangkok.

Tror i.o.f.s. att liknande skulle kunna hända oregistrerad, skit bara i att jaga, låt kvinnan i stället ta första steget, för då finns det i alla fall intresse från hennes sida.

Hitta en "ledig" thaidam i Sverige som är i 40 års ålder är självklart ett alternativ, men dessa är nog rätt kräsna och väljer nog ingen looser. De har oftast gått på minst en mina om inte flera och väljer nog mer med hjärnan än hjärtat, detta gör visserligen tjejerna i Thailand också men tar tjejen första steget måste det ändå finnas något hos oregistrerad som faller dem i smaken.

Hur som helst så önskar jag oregistrerad lycka till - men bli nu inte desperat utan se tiden an

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 290
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    22

  • Moritz

    13

  • Baa

    12

  • Wangthong

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2017-11-19 at 14:26, skrev Abercrombie:

En liten uppdatering kanske vore på sin plats då det var jag som en gång startade tråden?

 

Nej, jag har inte träffat någon tjej varken här eller där. När det gäller att träffa någon i Thailand som kanske flyttar till Sverige så ser jag kanske mer svårigheter än möjligheter. Främst ur kvinnans synvinkel. Varför då, undrar ni kanske? 

 

Jag är en vanlig, skötsam man med ordnad ekonomi. Inga konstigheter. Men jag har levt ensam nästan hela mitt vuxna liv. Jag kanske inte är så rolig att leva med? Och jag kanske får svårt att anpassa mig till att ha någon runt mig en stor del av tiden?

En annan sak är ekonomin. Jag fixar säkert att försörja två vuxna på min metallarbetarlön, men det lär inte bli mycket till guldkant över. Vad kommer det att betyda för relationen?

Som ni säkert nu har fattat så handlar mycket om att jag är rädd att göra henne besviken, på flera plan.

 

Tankar?

Kör bara. Kör. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎11‎-‎19 at 08:26, skrev Abercrombie:

En liten uppdatering kanske vore på sin plats då det var jag som en gång startade tråden?

 

Nej, jag har inte träffat någon tjej varken här eller där. När det gäller att träffa någon i Thailand som kanske flyttar till Sverige så ser jag kanske mer svårigheter än möjligheter. Främst ur kvinnans synvinkel. Varför då, undrar ni kanske? 

 

Jag är en vanlig, skötsam man med ordnad ekonomi. Inga konstigheter. Men jag har levt ensam nästan hela mitt vuxna liv. Jag kanske inte är så rolig att leva med? Och jag kanske får svårt att anpassa mig till att ha någon runt mig en stor del av tiden?

En annan sak är ekonomin. Jag fixar säkert att försörja två vuxna på min metallarbetarlön, men det lär inte bli mycket till guldkant över. Vad kommer det att betyda för relationen?

Som ni säkert nu har fattat så handlar mycket om att jag är rädd att göra henne besviken, på flera plan.

 

Tankar?

Ja att träffa ett fruntimmer Svensk som thai eller ?

Lägg manken till ta på Dig steppdojorna  pumpa på lite gotta lukt ta 2 startraketer & dra på Lokal!!!!!!

Tala om allt annat än Metallarbete & Ekonomi ta en Tryckare på Golvet !!!!

Bjud lilla Stumpan på Bubbel & ett par fina kommets om Hennes utseende!!!!!

Sista Dansen en liten Viskning i örat att detta varit Din bästa kväll i Livet !!!!!

Se till att ha Vitt,Rött lite Natt-tugg i kylen hemma !!!!!!!!!

Sissådär så svårt va det inte`?!?!

 

PS; Det där med ekonomi är förlegat varför ska Du försörja ni är väl 2 ???När det händer !? Kärlek!?

 

Lycka Till MVH Svamp!:haha:

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig varit där. Skulle vilja gå på stället någon gang. Jag känner en del damer som går där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig varit där. Skulle vilja gå på stället någon gang. Jag känner en del damer som går där.
Ingen som gått på Thailändska Tigern på Hornsgatan i Stockholm för att träffa sin drömkvinna?
Thailändska Tigern..... Mmmm.

Så nära Thailand man kan komma i Sverige.....


Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev apknug:

Thailändska Tigern..... Mmmm.

Så nära Thailand man kan komma i Sverige.....


Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk
 

Shorttime 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Boa52:

Hmm har inte du ett gjäng på Holmön, dela med dej för tusan

Sorry Leiif glömde den här:haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Boa52:

Hmm har inte du ett gjäng på Holmön, dela med dej för tusan

Nej, den kommundelen är den enda i Sverige som är helt fri från utlänningar och flyktingar. 

Ett paradis på jorden :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev leifen:

Nej, den kommundelen är den enda i Sverige som är helt fri från utlänningar och flyktingar. 

Ett paradis på jorden :D 

Du är väl den största flyktingen och gillar utlänningar med dina resor, tipsar komunen så blir det nog bra

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Du är väl den största flyktingen och gillar utlänningar med dina resor, tipsar komunen så blir det nog bra

Ja, jag är en riktig klimatflykting och gillar utlänningar i deras hemmiljö, men inte tar jag med dom hem när det blir sommar. ;) 
Dom finns kvar till nästa vinter.... september till maj.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev leifen:

Ja, jag är en riktig klimatflykting och gillar utlänningar i deras hemmiljö, men inte tar jag med dom hem när det blir sommar. ;) 
Dom finns kvar till nästa vinter.... september till maj.

 

Oh du kör med leasing, smart. Du får hoppas att dom som leasar maj - sept tar hand om dom då

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Ingen som gått på Thailändska Tigern på Hornsgatan i Stockholm för att träffa sin drömkvinna?

Nää det blir så dyrt i längden, drömkvinnorna där tar betalt per timme ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev leifen:

Nej, den kommundelen är den enda i Sverige som är helt fri från utlänningar och flyktingar. 

Ett paradis på jorden :D 

Det tror jag absolut he he.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 19 november 2017 at 08:26, skrev Abercrombie:

En liten uppdatering kanske vore på sin plats då det var jag som en gång startade tråden?

 

Nej, jag har inte träffat någon tjej varken här eller där. När det gäller att träffa någon i Thailand som kanske flyttar till Sverige så ser jag kanske mer svårigheter än möjligheter. Främst ur kvinnans synvinkel. Varför då, undrar ni kanske? 

 

Jag är en vanlig, skötsam man med ordnad ekonomi. Inga konstigheter. Men jag har levt ensam nästan hela mitt vuxna liv. Jag kanske inte är så rolig att leva med? Och jag kanske får svårt att anpassa mig till att ha någon runt mig en stor del av tiden?

En annan sak är ekonomin. Jag fixar säkert att försörja två vuxna på min metallarbetarlön, men det lär inte bli mycket till guldkant över. Vad kommer det att betyda för relationen?

Som ni säkert nu har fattat så handlar mycket om att jag är rädd att göra henne besviken, på flera plan.

 

Tankar?

 

Är du ärlig mot henne så riskerar du inte att göra henne besviken, var ärlig med vem du är och vad du förväntar dig och se till att hon verkligen förstår detta. Har sett skräckexempel på killar som målar upp sig som miljonärer med hur stora resurser som helst och sedan när thaitjejen anländer till kalla Sverige så visar det sig att han bor i en sunkig lägenhet i ett miljonprogramsområde och kör en 20 år gammal Volvo till jobbet på Postnord...

 

Visa henne gärna lite bilder från ditt hem, bil och arbete så att hon inte tror fel om dig. Du är metallarbetare och triv med det, säg det till henne. Du bor i en lägenhet och trivs med det samt du kör omkring i en "vanlig" bil. Säg det. Den smarta thaitjejen inser att du är något mer än bara show och någon att bygga en gemensam framtid med.

 

Det finns massvis med thaitjejer som letar efter en stabil, ärlig och hårt arbetande västerländsk man och som inser att när/om de kommer till Sverige med honom så är det inte bara att ligga på soffan och äta chokladpraliner som gäller utan hårt arbete som gäller för att ni ska nå era gemensamma mål

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

En anekdot om min bil. Jag satt på en bar i Pattaya som visade rally på tv när en bartjej frågade vad jag hade för bil? 

-Skoda Fabia, svarade jag. Väl medveten om att Skoda är sällsynta i Thailand. Just då råkade en Fabia komma susande över backkrönet på tv och jag pekade och sa:- En sån!

-Woooooow, sa hon helt hänförd...🤣

 

Jag glömde visst att berätta att min Skoda Fabia inte var en uppskrämd rallybil...😎

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Är du ärlig mot henne så riskerar du inte att göra henne besviken, var ärlig med vem du är och vad du förväntar dig och se till att hon verkligen förstår detta. Har sett skräckexempel på killar som målar upp sig som miljonärer med hur stora resurser som helst och sedan när thaitjejen anländer till kalla Sverige så visar det sig att han bor i en sunkig lägenhet i ett miljonprogramsområde och kör en 20 år gammal Volvo till jobbet på Postnord..

 

När jag hämtade "flickvännen" på flygplatsen på hennes första resa till Sverige med min Toyota Corolla 1999 årsmodell då insåg hon att det inte skulle bli en dans på rosor...  

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev bob:

När jag hämtade "flickvännen" på flygplatsen på hennes första resa till Sverige med min Toyota Corolla 1999 årsmodell då insåg hon att det inte skulle bli en dans på rosor...  

Första gången frun landa i Sverige så var det sen kväll, så hon fick långsamt vakna upp till verkligheten på morgonen :haha:.

Men ett tips för att inte skrämma livet ur de små är väl att låta de komma på våren eller sommaren, så deras första intryck inte blir en kall grå höstdag med "döda" träd kyla och mörker.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
4 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Är du ärlig mot henne så riskerar du inte att göra henne besviken, var ärlig med vem du är och vad du förväntar dig och se till att hon verkligen förstår detta. Har sett skräckexempel på killar som målar upp sig som miljonärer med hur stora resurser som helst och sedan när thaitjejen anländer till kalla Sverige så visar det sig att han bor i en sunkig lägenhet i ett miljonprogramsområde och kör en 20 år gammal Volvo till jobbet på Postnord...

 

Visa henne gärna lite bilder från ditt hem, bil och arbete så att hon inte tror fel om dig. Du är metallarbetare och triv med det, säg det till henne. Du bor i en lägenhet och trivs med det samt du kör omkring i en "vanlig" bil. Säg det. Den smarta thaitjejen inser att du är något mer än bara show och någon att bygga en gemensam framtid med.

 

Det finns massvis med thaitjejer som letar efter en stabil, ärlig och hårt arbetande västerländsk man och som inser att när/om de kommer till Sverige med honom så är det inte bara att ligga på soffan och äta chokladpraliner som gäller utan hårt arbete som gäller för att ni ska nå era gemensamma mål

 

Mycket bra skrivet för sanningen är ju den att det bara är ett fåtal bartjejer som letar efter miljonären.

 

Dom flesta tjejer letar efter en helt vanlig knegare som är snäll och stabil och trogen.

 

Om han sen är ung och ser bra ut är det bara en fördel givetvis.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag berättade för min fru vad jag gjorde, detta lät nog inte så hoppingivande. Sedan nämnde jag liksom i förbifarten att jag också hade en liten skogsfastighet (mark) där jag tillbringade stor del av min fritid vilket innebar att jag oftrast inte hade tid att umgås eller leta efter kvinns.

Detta med att äga en bit mark var nog det som verkligen tog skruv har jag senare förstått.

När frugan har pratat med sin "väninnor" i Thailand har det alltid snackats om hur "stora" marker vi äger, si och så många rai är på tapeten jämt och ständigt, tydligen guld värt.:D

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Niro:

Jag frågar TS återigen, varför söker du en kvinna just från Thailand?

Därför att jag tror att utseendet är mindre viktigt för thaitjejer än för svenskor. Och utseendet är inte till min fördel om man säger så. Sedan anser jag att thaitjejer är vänligare än sina västerländska systrar. Svenskorna har taggarna utåt från början och fäller in dom när du har förtjänat det. Thaitjejer fäller ut taggarna först när du har förtjänat det. Men då, å andra sidan...

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Därför att jag tror att utseendet är mindre viktigt för thaitjejer än för svenskor. Och utseendet är inte till min fördel om man säger så. Sedan anser jag att thaitjejer är vänligare än sina västerländska systrar. Svenskorna har taggarna utåt från början och fäller in dom när du har förtjänat det. Thaitjejer fäller ut taggarna först när du har förtjänat det. Men då, å andra sidan...

Ja där har du såklart helt rätt. Men varför inte prova att leta efter en Jude, de är inte så snåla som man tror. Eller en Arab, de tvättar sig faktiskt ibland och luktat inte als lika illa som folk säger.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Niro:

Ja där har du såklart helt rätt. Men varför inte prova att leta efter en Jude, de är inte så snåla som man tror. Eller en Arab, de tvättar sig faktiskt ibland och luktat inte als lika illa som folk säger.

Jag vet inte om du försöker att vara rolig? Isåfall: Don't quit your day job.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...