Jump to content
IGNORERAD

DSI spänner musklerna mot "turist bedragarna" på Phuket. "Lägg av eller åk in"


Khun Ken

Recommended Posts

andersbangkok

Och vad har du lärt dig med sa manga ar i Thailand?

I ett forum säger du att man inte far hjälpa sin fru/flickvän i jordbruket. Enligt immigration Udon Thani inga problem.

Fortfarande inget svar fran dig.

Sa den som ska lära sig nagot om Thailand ska inte ta at sig vad du skriver?

Datid och nutid är tva olika ting.

Grunden för arbete för utlänningar i Thailand regleras i FBA (Foreign Business Act) Där regleras vad utlänningar får och inte får göra.

Artikel 2 reglerar förutsättningarna för att arbeta med bland annat "natural resources" vilket inkluderar lantbruk (detta enligt BOI)

Jag tycker verkligen att du skall jobba på i Udon Thani. Funkar det så funkar det. Jag känner till fall där personer fått lämna landet för olagligt arbete.

 

I article 2 så står;

Schedule Two lists businesses that may affect national
security or safety, art, culture, customs, native
manufacturing/handicraft production, natural resources, or the
environment. Foreigners may only engage in Schedule Two
businesses if they obtain permission from the Minister of
Commerce, which in turn can
only be issued pursuant to a
resolution of the Cabinet. In addition, Thai nationals must
hold at least 40% of the capital in that foreign juristic person
and two-fifths (2/5) of the directors must be Thai. With a
resolution of the Cabinet, the Minister of Commerce may alter
these requirements, but in no circumstances can the
percentage of Thai shareholding in a Schedule Two business
be less than 25%.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 135
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    26

  • andersbangkok

    19

  • Moritz

    18

  • Baa

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andersbangkok

Man kan altså utesluta att det finns en enda liten demokratmyra som skulle vara mutbar.tror jag inte på!

Detta ändrar ju inte på fakta och, nej, naturligtvis har jag ingen länk utan tar mig friheten att ha en egen uppfattning!...kul med debatter om Phuket! Har inte ni politiktrådar så det räcker redan!

Det tror inte jag heller vilket jag har skrivit.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

andersgulbangkok och khungulken maste ha tappat byxorna för manga ar sedan. Kanske vid första inresan i Thailand.

 

 

Tjaa om det är din nivå på sunt förnuft och egen uppfattning så blir inte jag särskilt imponerad. Du kanske har skrivit andra insiktsfulla inlägg du gjort vilka jag har missat.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjaa om det är din nivå på sunt förnuft och egen uppfattning så blir inte jag särskilt imponerad. Du kanske har skrivit andra insiktsfulla inlägg du gjort vilka jag har missat.

Du ska inte vara impregnerad.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Du ska inte vara impregnerad.

Då är allt rätt.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Man behöver ju inte vara raketforskare för att gissa sig till vilka som prompt ska in och raljera om sina politiska kunskaper i var o varannan tråd, det finns ju för fan 10-15 stycken redan och nu blir jag tvungen att negligera en tråd till som kunde givit någon viktig information, FAAAN

 

Snart kan du väl bara läsa din egen Udon Fc tråd.

 

Måste alla trådar passa dina syften??

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart kan du väl bara läsa din egen Udon Fc tråd.

 

Måste alla trådar passa dina syften??

 

BTT,

Alla är ju ett vitt begrepp, och, ja, de jag läser passar mig liksom de, förmodar jag, passar även andra, de jag inte gillar eller är ointresserad av ignorerar jag

Lätt som en plätt!

Phuket intresserar mig av den anledningen att jag bott där, däremot är jag inte intresserad av att i den tråden få läsa samma politiska pajkastning som i politiktrådarna, men såna vinklingar fattar väl inte du!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Alla är ju ett vitt begrepp, och, ja, de jag läser passar mig liksom de, förmodar jag, passar även andra, de jag inte gillar eller är ointresserad av ignorerar jag

Lätt som en plätt!

Phuket intresserar mig av den anledningen att jag bott där, däremot är jag inte intresserad av att i den tråden få läsa samma politiska pajkastning som i politiktrådarna, men såna vinklingar fattar väl inte du!

 

Jag tycker inte det är något fel i att blanda många olika ämnen i samma tråd.

 

Det berikar och håller tråden levande.

 

Om det handlar om politik, prostituion eller fotboll är väl skit samma så länge det blir en intressant diskussion.

 

Kan man inte blanda ämnen i en diskussion i din låsta världsbild??

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte det är något fel i att blanda många olika ämnen i samma tråd.

 

Det berikar och håller tråden levande.

 

Om det handlar om politik, prostituion eller fotboll är väl skit samma så länge det blir en intressant diskussion.

 

Kan man inte blanda ämnen i en diskussion i din låsta världsbild??

 

BTT

Vad ska man då med trådar till, babbla om ditt o datt överallt är väl ingen lysande idé, men OK, för att komma från dig är det ju ett framsteg bara att ha en!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det finns flera saker som bör utredas t.ex det icke användbara luftskeppet, dom oanvändbara bombdetektorerna, bussköpen i Bangkok och Polistationerna som du tog upp och i samtliga dessa affärer misstänks mutor och korruption där demokrater påstås vara inbldade och detta är bara några exempel det finns säkert mycket att gräva fram, men jag tror helt enkelt inte att tiden till detta har funnits därför att den pågående konflikten och pajkastningen upptar så mycket tid och resterande tid används som tur är nog till att styra landet.

 

Mvh isan lover

Nu snackar du som du har förstånd till igen. Du som klagar över att problemet är de gula hit och de orättvisa domstolarna dit. Vore det inte bättre att man gjorde ett riktigt rättvist rättssystem där man granskar alla lika. Att bara fortsätta på samma gamla sätt var leder det någonstans? Att hela tiden tjata om amnesti, och ska få till ett system där de andra ska straffas hur långsiktigt är det? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du hade ett halmstra i forumet vägras vid krabis flygplats med dina pastaende.

Men du försvann som en avlöning när du fick motfragan om det var korruption i Munkedal ocksa vid vägraset där.

Jag måste missat ditt inlägg, svar kommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu IL är det så att priset sätts när man beställer. Se exemplet med röntgenutrustningarna vid Suvan.

Det är klart att det finns tillfällen till korruption under hela inköpsprocessen men pris mm sätts vid upphandlingen.

Till skillnad mot dig så har jag gjort affärer i Thailand och kan nog påstå att jag har en viss erfarenhet av detta.

Jag skrev tidigare att jag inte tror att Demokraterna är snövita (se mitt svar till Moritz tidigare)

Det jag kan se är att så fort Thaksin och anhang kommer till grytorna så slevar dom i sig hejdlöst. Det behövs sannerligen ingen djuplodande undersökning eller grävande journalistik för att finna skit så fort man ser på Thaksins affärer. Detta är känt bland de som vet något om Thailand.

 

Det du presenterar är "man har presenterat.." "det har skrivits..." "jag vill påminna mig att.." mm. mm. Inte särskilt övertygande.

Kom igen! ta fram de fakta kring de affärer du nämnde tidigare.

Du kan säkert lära dig också.

Hej

 

Det märkliga är att korruptionen enligt korruptionsindex blev dubbelt så stor efter det att Thaksin hade kuppats bort, borde inte kuppen och avlägsnandet av Thaksin ifrån makten lett till en minskning av korruptionen enligt din teori ?

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

Det märkliga är att korruptionen enligt korruptionsindex blev dubbelt så stor efter det att Thaksin hade kuppats bort, borde inte kuppen och avlägsnandet av Thaksin ifrån makten lett till en minskning av korruptionen enligt din teori ?

 

Mvh isan lover

Det där har vi debatterat förr och visat att du har fel. Kolla igen och återkom. Tips: när du tittar i korruptionsindex så se att åren är förskjutna ett år samt att antal länder som omfattas skiljer sig från år till år.

Kommer du verkligen inte ihåg att vi argumenterat om detta förut?

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det där har vi debatterat förr och visat att du har fel. Kolla igen och återkom. Tips: när du tittar i korruptionsindex så se att åren är förskjutna ett år samt att antal länder som omfattas skiljer sig från år till år.

Kommer du verkligen inte ihåg att vi argumenterat om detta förut?

Hej

 

Absolut och resultatet blir det samma varje gång, tillgänlig fakta är obestridlig.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

Absolut och resultatet blir det samma varje gång, tillgänlig fakta är obestridlig.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Tjaa då får vi väl göra det igen.

 

Kolla http://www.flickr.com/photos/60433209@N00/6437784059/

Detta kommer från http://asiancorrespondent.com/71102/is-corruption-in-Thailand-decreasing/

 

Det mest anmärkningsvärda är att korruptionen steg kraftigt 2004-2005.vad kan det bero på?

Ett utdrag; ".Based on this, you can say that over the past few years under Abhisit’s government that corruption has basically stayed at the same level"

 

http://www.transparency.org/gcb2013/country/?country=Thailand

Här står en del hur folk uppfattar att politiken utvecklas med avseende på korruption.

 

Så var kommer dina påstående om 50% ökning från. Vilka källor visar detta?

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte allmänt vedertaget att CPI inte är lämplig som en mätare av korruptionstrender?
 

Med tanke på de marginella ändringar som skett under det senaste decenniet finns det knappast
förbättringar, värda namnet, som något parti kan ta till intäkt.

 

Är inte den korruption i Thailand som förekommer inom näringsliv och i människors kontakt

med myndigheter, ett betydligt större problem än den politiska korruptionen som jag

misstänker undersökningarnas resultat tas som uttryck för?

 

Hur kommer man t.ex. tillrätta med vardagskorruptionen när det i så många sammanhang ges utrymme för godtyckliga beslut

som i sin tur ger möjligheter för en tjänsteman att fritt besluta; det kan vara en lärare som sätter betyg,

en tjänsteman som skall meddela ett tillstånd eller en läkare som skall bestämma vilken patient som skall ges förtur.

 

Jag tror i alla fall varken det hjälper att hacka på Aphisit eller Yingluck :-)

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Är det inte allmänt vedertaget att CPI inte är lämplig som en mätare av korruptionstrender?

 

Med tanke på de marginella ändringar som skett under det senaste decenniet finns det knappast

förbättringar, värda namnet, som något parti kan ta till intäkt.

 

Är inte den korruption i Thailand som förekommer inom näringsliv och i människors kontakt

med myndigheter, ett betydligt större problem än den politiska korruptionen som jag

misstänker undersökningarnas resultat tas som uttryck för?

 

Hur kommer man t.ex. tillrätta med vardagskorruptionen när det i så många sammanhang ges utrymme för godtyckliga beslut

som i sin tur ger möjligheter för en tjänsteman att fritt besluta; det kan vara en lärare som sätter betyg,

en tjänsteman som skall meddela ett tillstånd eller en läkare som skall bestämma vilken patient som skall ges förtur.

 

Jag tror i alla fall varken det hjälper att hacka på Aphisit eller Yingluck :-)

Njaa..jag vet inte var du fått detta "allmänt vedertagna" ifrån.

Det är väl tvärtom; detta är det enda index som ger en fingervisning kring hur läget är.

 

Det du skrev sist är väl ett av de stora utmaningarna. FN har program för hur man skall minska korruption på nationell nivå. Problemet är att mycket få länder vill starta ett sådant program eftersom då komemr ledarna att få mindre intäkter. Moment 22.

 

Jag är inte så naiv att jag tror att ingen inom Demokraterna är korrupt.

Vad man däremot kan se är att under Thaksins ledning (och det inkluderar för mig nu när systern sitter vid grytorna) så ökar korruptionen. Enligt undersökningar i Thailand (jag tror att det senast var ABAC men måste söka lite för att bekräfta det) så är den ökade korruptionen en av de saker folk i allmänhet är mest bekymrade över.

Militären och polisen i Thailand har en lång tradition av korruption, på olika sätt. Igen, här kan FNs olika organ hjälpa till MEN det finns ingen som vill ha hjälp.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Njaa..jag vet inte var du fått detta "allmänt vedertagna" ifrån.

Det är väl tvärtom; detta är det enda index som ger en fingervisning kring hur läget är.

 

Det du skrev sist är väl ett av de stora utmaningarna. FN har program för hur man skall minska korruption på nationell nivå. Problemet är att mycket få länder vill starta ett sådant program eftersom då komemr ledarna att få mindre intäkter. Moment 22.

 

Jag är inte så naiv att jag tror att ingen inom Demokraterna är korrupt.

Vad man däremot kan se är att under Thaksins ledning (och det inkluderar för mig nu när systern sitter vid grytorna) så ökar korruptionen. Enligt undersökningar i Thailand (jag tror att det senast var ABAC men måste söka lite för att bekräfta det) så är den ökade korruptionen en av de saker folk i allmänhet är mest bekymrade över.

Militären och polisen i Thailand har en lång tradition av korruption, på olika sätt. Igen, här kan FNs olika organ hjälpa till MEN det finns ingen som vill ha hjälp.

 

I den undersökning du hänvisar till (länk #2)  står det, med fet stil till och med, att

As a consequence, the CPI cannot be used for accurate trend analysis

 

Lätt att missa men värre tycker jag det är att varje gång man försöker att titta på de bakomliggande orsakerna

så återgår man blixtfort till den jobbiga diskussionen om det var Thaksins eller någon annans fel.

 

Hur kommer man till rätta med problemen - kan man göra något själv?

T.ex. sluta att muta eller om inte, fundera på varför fördelarna är större än nackdelarna med att fortsätta som förut.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

I den undersökning du hänvisar till (länk #2)  står det, med fet stil till och med, att

As a consequence, the CPI cannot be used for accurate trend analysis

 

Lätt att missa men värre tycker jag det är att varje gång man försöker att titta på de bakomliggande orsakerna

så återgår man blixtfort till den jobbiga diskussionen om det var Thaksins eller någon annans fel.

 

Hur kommer man till rätta med problemen - kan man göra något själv?

T.ex. sluta att muta eller om inte, fundera på varför fördelarna är större än nackdelarna med att fortsätta som förut.

Jo det är förstås riktigt att "accurate" trendanalys är oerhört svårt att göra men det är det bästa som finns (vad jag känner till i alla fall).

 

Det finns mängder av saker för en regering i Thailand att ta itu med. Tyvärr så krävs det politiker som inte är rädda om livet för att starta seriösa program mot korruption.

 

Det man kan göra själv är enkelt; muta inte. Ge inte polisen pengar när dom stoppar dig på highway och anklagar dig för att ha kört för fort eller kört utan säkerhetsbälte. Jag känner flera som gjort det med varierande påföljd. En fick faktiskt en polis att ta av sig hjälmen och buga (detta utanför Emporium i Bnagkok) Sällan så gör polisen slag i saken och tar dig med till stationen eftersom då tappar dom mycket tid och missar andra mutor.

 

Det här är en lång process för landet men någonstans måste den börja.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller polisen kan man undra varför så många anser dig behöva och att ha rätt att ta ut lönetillskott.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

När det gäller polisen kan man undra varför så många anser dig behöva och att ha rätt att ta ut lönetillskott.

Porrkungs-politikern (kommer inte ihåg namnet just nu), han hade ett konstruktivt förslag när han kandiderade 2003 eller ev något senare. Han sa "Bangkoks poliser är värdelösa och okunniga. Avskeda hälften och ge resterande poliser kraftig löneökning och adekvat utbildning. Det kommer alla att tjäna på" Ingen dum idé!

En polis i grundtjänst tjänar 7-8000THB/mån. Han/hon får ofta hålla sig med egen motorbike. Traditionen inom polisen är att man tar mutor, fördelar det hierarkiskt så de i toppen tjänar mest.

Grovt generellt kan man säga att det finns ingen som helst stolthet inom polisen när det gäller att faktiskt tjäna folket och upprätthålla lag och ordning. Man ser det som ett sätt att tjäna gott med pengar. Jag har två poliser i släkten som arbetar som mordutredare. Dom är oerhört bittra och ledsna över den låga moral som råder inom polisen. En av dem har varit på träning i Sverige och han är generad varje gång vi touchar ämnet.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Porrkungs-politikern (kommer inte ihåg namnet just nu), han hade ett konstruktivt förslag när han kandiderade 2003 eller ev något senare. Han sa "Bangkoks poliser är värdelösa och okunniga. Avskeda hälften och ge resterande poliser kraftig löneökning och adekvat utbildning. Det kommer alla att tjäna på" Ingen dum idé!

En polis i grundtjänst tjänar 7-8000THB/mån. Han/hon får ofta hålla sig med egen motorbike. Traditionen inom polisen är att man tar mutor, fördelar det hierarkiskt så de i toppen tjänar mest.

Grovt generellt kan man säga att det finns ingen som helst stolthet inom polisen när det gäller att faktiskt tjäna folket och upprätthålla lag och ordning. Man ser det som ett sätt att tjäna gott med pengar. Jag har två poliser i släkten som arbetar som mordutredare. Dom är oerhört bittra och ledsna över den låga moral som råder inom polisen. En av dem har varit på träning i Sverige och han är generad varje gång vi touchar ämnet.

 

Du syftar på Chuwit antar jag?

 

Idén är egentligen inte så dum men traditionen är ju djupt rotad i Thailand och de flesta thai tycker det är helt okej att betala mutor för både det ena och andra. Trots att det man vill ha ska man kunna få av poliser och statliga tjänstemän utan att behöva betala mutor. Mutorna skyddar dig ju inte alls ifall det skiter sig om man nu är naiv oh tror det.

 

Ett exempel för några år sedan, en svensk kille sitter i den lilla pittoreska fiskebyn och säljer knark och dopingmedel på postorder till Sverige. Den svenska polisen kommer honom på spåren, planerar ett tillslag med hjälp av en specialrotel i Bangkok. Åker ner till den lilla fiskebyn och slår in dörren hos svensken som minsann yrvaket hävdar att han minsann "känner folk inom polisen" och betalar 50 000 battingar i månaden för detta beskydd.

 

De frågar vem det är och ringer upp det lokala polisbefälet som svensken uppger att han betalar pengarna till och han svarar bara kort:

 

"NN? Jag har aldrig hört talas om honom"

 

Så där gick 3 år a 50 papp i månaden i mutor upp i rök...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Du syftar på Chuwit antar jag?

Japp!

Jag gillade idén när han lanserade den.

Håller helt med dig om att det inte är realistiskt att tro att det kan hända. Traditionen är annorlunda bland Thai polis

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Porrkungs-politikern (kommer inte ihåg namnet just nu), han hade ett konstruktivt förslag när han kandiderade 2003 eller ev något senare. Han sa "Bangkoks poliser är värdelösa och okunniga. Avskeda hälften och ge resterande poliser kraftig löneökning och adekvat utbildning. Det kommer alla att tjäna på" Ingen dum idé!

En polis i grundtjänst tjänar 7-8000THB/mån. Han/hon får ofta hålla sig med egen motorbike. Traditionen inom polisen är att man tar mutor, fördelar det hierarkiskt så de i toppen tjänar mest.

Grovt generellt kan man säga att det finns ingen som helst stolthet inom polisen när det gäller att faktiskt tjäna folket och upprätthålla lag och ordning. Man ser det som ett sätt att tjäna gott med pengar. Jag har två poliser i släkten som arbetar som mordutredare. Dom är oerhört bittra och ledsna över den låga moral som råder inom polisen. En av dem har varit på träning i Sverige och han är generad varje gång vi touchar ämnet.

Han heter  Chuvit. :thumbsup: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tjaa då får vi väl göra det igen.

 

Kolla http://www.flickr.com/photos/60433209@N00/6437784059/

Detta kommer från http://asiancorrespondent.com/71102/is-corruption-in-Thailand-decreasing/

 

Det mest anmärkningsvärda är att korruptionen steg kraftigt 2004-2005.vad kan det bero på?

Ett utdrag; ".Based on this, you can say that over the past few years under Abhisit’s government that corruption has basically stayed at the same level"

 

http://www.transparency.org/gcb2013/country/?country=Thailand

Här står en del hur folk uppfattar att politiken utvecklas med avseende på korruption.

 

Så var kommer dina påstående om 50% ökning från. Vilka källor visar detta?

Hej

 

Vi får ta det en gång till Thaksin hade 3,2 när han tillträdde och han förbättrade landets CPI och hans tre sista år vid makten är dom med högst CPI i Thailands historia.

 

Thaksin hade CPI

 

3,6 2004

 

3,8 2005

 

3,6 2006

 

Efter kuppen försämrades läget igen och man var i princip åter nere på dom nivåer som Thailand hade innan Thaksin tillträdde.

 

3,3 2007

 

3,5 2008

 

3,4 2009

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...