Jump to content
IGNORERAD

Köpa ny bil i thailand


Lasse M

Recommended Posts

5 timmar sedan, skrev biker:

Hej

 

Ja, det låter ju bra. Kontant affär blir det. Men hur går det till att fordonet blir

registrerat på ägaren, regskylt osv. Är det normalt sett handlaren som

ombesörjer dessa saker? Jag var i Khon Kaen och provkörde Triumph

häromveckan. Om jag inte missuppfattade det hela, så sa säljaren

att om man gör ett avbetalningsköp, så måste försäkring för fordonet

ordnas via handlaren. Däremot vid kontantköp så kan köparen teckna

försäkring på annat håll.

 

mvh

biker

 

Regskylten får du efter 2-3 månader,blir du stoppad av polisen pga ingen regskylt så visar du köpepappret .

Om det är en seriös handlare så hjälper han dig med allt.

Of,vicken handlare som säljer Triumph?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 257
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    25

  • andrejsdenruskige

    25

  • sarne

    23

  • Moritz

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Dom är jäkligt fina. Men hur har det gått med servicen? Bara nyfiken efter mina eskapader.

//G

Jag har en Colorado från 2012 som jag kört styvt 5000 mil nu och jag gillar den skarpt, ang service så har jag aldrig behövt göra mer än vanlig service och inga problem där, nu när garantin gått ut så gör jag inte servicen hos Chevrolet längre då dom är för dyra. Skulle vilja byta till en Trailblazer men det får vänta till kronkursen rättar till sig. Men va inne å kolla på nya modellen som kommit nu å puckona har ju tagit bort mugghållarna som fanns på varje sida, det gillar jag inte plus att största motorn nu är 2.5L på 180 hk. Ford med 3.2L lockar..

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-01-29 at 18:17, skrev L200:

Regskylten får du efter 2-3 månader,blir du stoppad av polisen pga ingen regskylt så visar du köpepappret .

Om det är en seriös handlare så hjälper han dig med allt.

Of,vicken handlare som säljer Triumph?

 

Triumph har 5 st. återförsäljare i Thailand.

 

http://www.britbike.co.th/Dealer/Main_Dealer_ENG.html

 

Alla Triumph´s tvåcylindriga modeller tillverkas i Thailand.

3 st. fabriker i Chonburi. Prislappen på dessa blir "överkomlig".

 

Men jag skulle gärna ha en likadan Triumph Rocket III som jag har

i Sverige. Men dessa tillverkas i Triumph´s fabriker i Hinckley, England.

 

Så prislappen på en sådan blir inte trevlig, omkring 1,5 milj. baht......

 

Det lutar åt att det blir en Bonneville T120 1200cc. En trevlig maskin som passar

ypperligt på thailändska vägar. Har fått mycket bra omdömen i tester.

 

Skickar med några bilder från besöket hos handlaren i Khon Kaen.

 

mvh

biker

 

P1040068.JPG

 

P1040069.JPG

 

P1040071.JPG

 

P1040076.JPG

 

P1040082.JPG

 

P1040084.JPG

 

P1040085.JPG

 

P1040086.JPG

 

P1040087.JPG

 

P1040088.JPG

 

P1040089.JPG

 

P1040091.JPG

 

P1040108.JPG

 

P1040109.JPG

 

P1040110.JPG

 

P1040083.JPG

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev biker:

 

Triumph har 5 st. återförsäljare i Thailand.

 

http://www.britbike.co.th/Dealer/Main_Dealer_ENG.html

 

Alla Triumph´s tvåcylindriga modeller tillverkas i Thailand.

3 st. fabriker i Chonburi. Prislappen på dessa blir "överkomlig".

 

Men jag skulle gärna ha en likadan Triumph Rocket III som jag har

i Sverige. Men dessa tillverkas i Triumph´s fabriker i Hinckley, England.

 

Så prislappen på en sådan blir inte trevlig, omkring 1,5 milj. baht......

 

Det lutar åt att det blir en Bonneville T120 1200cc. En trevlig maskin som passar

ypperligt på thailändska vägar. Har fått mycket bra omdömen i tester.

 

Skickar med några bilder från besöket hos handlaren i Khon Kaen.

 

mvh

biker

 

P1040068.JPG

 

P1040069.JPG

 

P1040071.JPG

 

P1040076.JPG

 

P1040082.JPG

 

P1040084.JPG

 

P1040085.JPG

 

P1040086.JPG

 

P1040087.JPG

 

P1040088.JPG

 

P1040089.JPG

 

P1040091.JPG

 

P1040108.JPG

 

P1040109.JPG

 

P1040110.JPG

 

P1040083.JPG

 

 

Fick du nått pris? Fina hojar

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev thaiola:

synd att dom inte har "speed master"

 

Hej

 

http://www.triumphmotorcycles.co.uk/motorcycles/cruisers/america speedmaster/2016/america/variants/speedmaster

 

Speedmastern fanns inte med i utbudet i de thailändska broshyrerna. Kan vara så att den 

tillverkas i England, och då blir inte priset attraktivt i Thailand.

 

/biker

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Gustav:

Fick du nått pris? Fina hojar

//G

 

En Bonneville T120 t.ex. kostar en bit över 500000baht.

 

http://www.triumphmotorcycles.co.uk/motorcycles/classics/bonneville/2016/bonneville-t120

 

Det tråkiga är ju kronans låga ställning mot baht.

 

Men man har inget att välja på, att ta en mc från Sverige till Thailand är inget alternativ.

Det blir hur dyrt som helst.........

 

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Verkade ju ganska enkelt. Men bor du permanent i Thailand?

 

mvh

biker

 



Det är till och med ännu enklare. Det räcker med ett intyg om din adress från svenska ambassaden (vilket intygen handlar om). Dock måste du ha non immigtant visum. Vilket du kan ansöka om på ambassaden i stockholm om du är gift eller sbo med en thai medborgare. Då får du ju även 3 månader på varje inresa.
Jag äger flera fordon i Thailand och har gått igenom detta personligen.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev thaiola:

synd att dom inte har "speed master"

 

1 timme sedan, skrev uptoyou:

 

49 minuter sedan, skrev biker:

 

Hej

 

http://www.triumphmotorcycles.co.uk/motorcycles/cruisers/america speedmaster/2016/america/variants/speedmaster

 

Speedmastern fanns inte med i utbudet i de thailändska broshyrerna. Kan vara så att den 

tillverkas i England, och då blir inte priset attraktivt i Thailand.

 

/biker

 

 

 

Där ser man, den har jag missat :dribble:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Var o kollade o provkörde en colorado idag o blev nöjd,ska fundera lite nån dag men lutar åt att det kan bli ett köp.

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev en vit colorado c-cab At,leverans imorgon bitti,blir lite bilder då..

Gillar inte att dom tagit bort mugghållarna på nya modellen, så jvla korkat och helt klart en dealbreaker för mig.
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Rogigoal:

Vart ute o kört några mil o känner mig mycket nöjd trots dåligt med mugghållare.20170223_095702.thumb.jpg.28d7791e35ffe91d2abcdc93d95801a3.jpg20170223_095645.thumb.jpg.fc2634e69323fa85bdde19fa0ac64935.jpg20170223_091941.thumb.jpg.bace1899f9eec214fcd5793719c1a87a.jpg

Hoppas att du får bra service hos Chevrolet. För min del så har jag nog aldrig upplevt så mycket okunskap och idi*ti. Chevrolet Pattaya kunde inte byta lyktinsats det tog 2 dagar för dom. Kan räkna upp en hel del. Jag älskade min Chevrolet.  Förlåt om jag skriver ned Chevrolet. Gillar bilarna, men inte Chevrolet Thailand. Så jag önskar dig lycka till med bilen. Jätte fin och snyggt med vit bil. Gillar inte din överdragsklädsel :-) blir det inte svettigt om rumpan! 5555

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Gustav:

Hoppas att du får bra service hos Chevrolet. För min del så har jag nog aldrig upplevt så mycket okunskap och idi*ti. Chevrolet Pattaya kunde inte byta lyktinsats det tog 2 dagar för dom. Kan räkna upp en hel del. Jag älskade min Chevrolet.  Förlåt om jag skriver ned Chevrolet. Gillar bilarna, men inte Chevrolet Thailand. Så jag önskar dig lycka till med bilen. Jätte fin och snyggt med vit bil. Gillar inte din överdragsklädsel :-) blir det inte svettigt om rumpan! 5555

Svettigt som fan är det 55555.

 

Fått bra intryck av cheva här i udon,skulle nått hända så får man ta det då,men har fri lånebil om den behöver verkstad o blir det för mycket strul så får man byta inom 3år innan garantin går ut..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Rogigoal:

Vart ute o kört några mil o känner mig mycket nöjd trots dåligt med mugghållare.20170223_095702.thumb.jpg.28d7791e35ffe91d2abcdc93d95801a3.jpg20170223_095645.thumb.jpg.fc2634e69323fa85bdde19fa0ac64935.jpg20170223_091941.thumb.jpg.bace1899f9eec214fcd5793719c1a87a.jpg

Mugghållaren sitter väl till vänster om dig när du kör. :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Toyota åtgärdar nya Hilux efter misslyckandet i älgtestet

 

För fyra månader sedan var Toyota Hilux nära att slå runt i älgtestet. Nu meddelar den japanska tillverkaren att ett åtgärdspaket för pickup-modellen är under utvärdering.

 

http://teknikensvarld.se/toyota-atgardar-nya-hilux-efter-misslyckandet-i-algtestet-403408/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Går in på denna tråd, Vad gäller för papper om man ska köpa en Traktor i Thailand, Kvitto på köpet men behövs det nån typ 

regestreingsbevis eller nåt sånt. Frugan tänker köpa en så hon letar i Truck2hand och det finns många men utan papper

Dom här små Kubota traktorerna på ca 35 hk nog ska väl dom orka dra en jordfräs

Link to comment
Dela på andra sajter

Ban phutsa
On 2017-02-23 at 07:34, skrev Rogigoal:

Vart ute o kört några mil o känner mig mycket nöjd trots dåligt med mugghållare.20170223_095702.thumb.jpg.28d7791e35ffe91d2abcdc93d95801a3.jpg20170223_095645.thumb.jpg.fc2634e69323fa85bdde19fa0ac64935.jpg20170223_091941.thumb.jpg.bace1899f9eec214fcd5793719c1a87a.jpg

Bra val, kommer köpa en likadan till hösten??

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver ingen gul bok för att köpa ny bil. Jag har gjort det 2 ggr, så jag vet. Däremot behöver du ett papper från Imm.

 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver ingen gul bok för att köpa ny bil. Jag har gjort det 2 ggr, så jag vet. Däremot behöver du ett papper från Imm.
 

Men du slipper pappret (certificate of residence) om du har den gula boken. Det är eg bara när man ska köpa fordon eller man ska förnya körkortet man har nytta av den gula, dvs slipper o gå till Im o hämta pappret.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:


Men du slipper pappret (certificate of residence) om du har den gula boken. Det är eg bara när man ska köpa fordon eller man ska förnya körkortet man har nytta av den gula, dvs slipper o gå till Im o hämta pappret.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Du som kan allt om Thailand, umgås med thaigubbar då kan du svara på min fråga om papper på traktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Du som kan allt om Thailand, umgås med thaigubbar då kan du svara på min fråga om papper på traktor

Ja en traktor har nummerplåt, resten kan du nog räkna ut själv.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...