Jump to content
IGNORERAD

Köpa ny bil i thailand


Lasse M

Recommended Posts

Betyder det att den byggs i Thailand eller inte, jag förstår inte vad du menar???

 

Vad spelar det för roll om just den byggs där. Läs inlägg #121.

.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 257
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    25

  • andrejsdenruskige

    25

  • sarne

    23

  • Moritz

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest BpaijingKatai

Vad spelar det för roll om just den byggs där. Läs inlägg #121.

.

 

Det var det som var min fråga....

OM den byggs i Thailand.

I övrigt så kan du läsa inlägg #124

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var det som var min fråga.

OM den byggs i Thailand.

I övrigt så kan du läsa inlägg #124

 

Om det är viktigt för dig så ta reda på det.

Tycker du sedan det är relevant så postar du det här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Om det är viktigt för dig så ta reda på det.

Tycker du sedan det är relevant så postar du det här.

 

Jag hoppades att få ett svar från någon som VET, inte konstiga/oväsentliga kommentarer...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppades att få ett svar från någon som VET, inte konstiga/oväsentliga kommentarer...

 

Vad har det att göra med utrustningen i Thailändska bilar att göra om de producerar just Camry där?

Om du tycker det är viktigt för tråden så tag reda på det.

Jag har inget som helst intresse i att veta det så sluta fråga mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Utrustningslistan är ganska stor i Thailand Om du vill betala.

 

Det är just där jag anser problemet ligga. Det blir så satans dyrt i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Vad har det att göra med utrustningen i Thailändska bilar att göra om de producerar just Camry där?

Om du tycker det är viktigt för tråden så tag reda på det.

Jag har inget som helst intresse i att veta det så sluta fråga mig.

 

 

 

Varför blandar du dej i denna frågan då?

Är du arbetslös?

 

EDIT:

Det mycket lättare att få special utrustat om bilen byggs i Thailand.......

Ändrades av BpaijingKatai
Link to comment
Dela på andra sajter

En Honda Civic med Euro.spec och Thai Spec är nog inte helt och hållet likadana

 

Jag tror det med tanke på att priset är relativt humant. Men jag har ärligt talat ingen aning.

 

Beror på vad du menar med byggs.

Den monteras i Thailand med importerad och lokaltillverkade komponenter!

Exakt vilka dessa är vet jag naturligtvis inte, men en "kusin" jobbar på vxl lådsfabrik nånstan strax norr om BKK!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför blandar du dej i denna frågan då?

Är du arbetslös?

 

Jag har suttit och väntat nervöst i flera dagar på ditt tillstånd att skriva vad jag vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Beror på vad du menar med byggs.

Den monteras i Thailand med importerad och lokaltillverkade komponenter!

Exakt vilka dessa är vet jag naturligtvis inte, men en "kusin" jobbar på vxl lådsfabrik nånstan strax norr om BKK!

 

Vad jag hört så "byggs" Vios, Corolla , Fortuner och pickisarna i Thailand men jag har inte hört något om det även gäller Camry därför undrade jag i samband med Andrejs kommentar om jänkarna och bilar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag hört så "byggs" Vios, Corolla , Fortuner och pickisarna i Thailand men jag har inte hört något om det även gäller Camry därför undrade jag i samband med Andrejs kommentar om jänkarna och bilar.

"Jänkarbilarna" har helt annan spec. på de flesta utländska märken än i övriga världen, betr. Camry så har man i Thailand stort sett samma utrustning som i Europabilarna sedan den nya modellen kom, dock inte alla motoralternativ!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Jänkarbilarna" har helt annan spec. på de flesta utländska märken än i övriga världen, betr. Camry så har man i Thailand stort sett samma utrustning som i Europabilarna sedan den nya modellen kom, dock inte alla motoralternativ!

 

Precis vad jag ville poängtera med att bilarna för den amerikanska marknaden nog inte är "made in Thailand"

Tackar för hjälpen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Precis vad jag ville poängtera med att bilarna för den amerikanska marknaden nog inte är "made in Thailand"

Tackar för hjälpen.

 

Med tanke på den Amerikanska protektionismen så byggs det väldigt mycket "utländska" bilar i USA.....vissa exporteras även till Europa och Asien...

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Precis vad jag ville poängtera med att bilarna för den amerikanska marknaden nog inte är "made in Thailand"

Tackar för hjälpen.

 

Därmed bekräftar man även att man inte kan jämföra priser rakt av eftersom en Thai-bil saknar mycket av säkerhetsutrustningen som en svensk bil har.

 

Undrar hur många stjänor en Honda Civic (thai) i grundutförande skulle få om den testades i Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Med tanke på den Amerikanska protektionismen så byggs det väldigt mycket "utländska" bilar i USA..vissa exporteras även till Europa och Asien...

 

BMW bygde väl X5 i USA om jag inte missminner mig som vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Därmed bekräftar man även att man inte kan jämföra priser rakt av eftersom en Thai-bil saknar mycket av säkerhetsutrustningen som en svensk bil har.

 

Undrar hur många stjänor en Honda Civic (thai) i grundutförande skulle få om den testades i Sverige?

Man skulle snarare se stjärnor...

 

Skämt åsido, man har en grundsäkerhetsstandard som sedan varje marknad individuellt kan plussa på, huruvida detta är någon större fråga i Thailand betvivlar jag!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

BMW bygde väl X5 i USA om jag inte missminner mig som vanligt.

 

Och Mercedes sin ML.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Man skulle snarare se stjärnor...

 

Skämt åsido, man har en grundsäkerhetsstandard som sedan varje marknad individuellt kan plussa på, huruvida detta är någon större fråga i Thailand betvivlar jag!

 

Christer Glenning hade vänt sig i sin grav om han hade upptäckt en thaiimport i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Christer Glenning hade vänt sig i sin grav om han hade upptäckt en thaiimport i Sverige

Det hade han nog blivit tvungen till eftersom ratten sitter i handsfacket, eller i alla fall där det borde sitta!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hört talas om wikipedia?

Thailand[edit source | edit]

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Toyota_manufacturing_facilities#Thailand

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hade han nog blivit tvungen till eftersom ratten sitter i handsfacket, eller i alla fall där det borde sitta!

 

Han kan vara begravd med en ratt eller i alla fall en rattmuff.

Hans kista kanske är högerstyrd?

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det hade han nog blivit tvungen till eftersom ratten sitter i handsfacket, eller i alla fall där det borde sitta!

 

Folk kör ju med japan import. Så varför inte thai import. Mycket dyrare och mycket sämre.  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

"Jänkarbilarna" har helt annan spec. på de flesta utländska märken än i övriga världen

 

Riktigt, det gäller bland annat avgaskrav och några klistermärken satta på strategiska ställen, som talar om att det kan vara förenat med en viss risk för att det kan ske olyckor med att köra/åka i en bil. Skadeståndskraven kan bli stora i USA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ägt en Toyota Yaris i Sverige. Körde 15000 mil på 8 år. Aldrig problem.

 Äger numera sedan 5 år en Yaris i Thailand.

Skillnaderna är att serviceintervallet är 1000 mil i Thailand jämfört med 1500 mil i Sverige.

Och att  fläkt för framrutan inte är standard i Thailand. Förtretligt under regnperioden då det immar igen...

Hos den lokala Toyotahandlaren saluförs endast bilar monterade i Thailand. Modeller som är lågt beskattade .

Därför väldigt begränsat modellprogram. Vill man ha fulla programmet gäller direktimport. Och helt andra priser.

Har nu kört min  Tha Yaris 15000 mil. På senaste servicen hade jag en hel del fel. AC remmar gnisslade. Oljeläckage från motorn, Handbroms ur funktion, blinkers i backspegel ur funktion,

 Smutsig AC. Total kostnad 8500 B. Nedprutad 10%.

Tror att kvaliten är bättre på bilarna som skeppas till Europa. Men i gengäld är service och reparation billigt i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...