Jump to content
IGNORERAD

Friidrotts vm 2013


Nineteen68

Recommended Posts

Det var knappast hon som pressade på utan ärelystna idrottsministrar och andra skenheliga toppgubbar.

Nja, hennes make och tillika manager/agent hade nog ett finger med i spelet också!

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GreenValley

    14

  • Moritz

    13

  • stefan5300

    8

  • Benriach

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Varför var det för jävligt.

 

Till skillnad från många andra medaljkandidater hade hon anknytning till Sverige.

Hon var, som många thaikvinnor som kommer till Sverige gift med en svensk sedan tidigare.

 

Hon är kvar i Sverige, (tror jag) och har inte varit avstängd för något de senaste 10 åren och även om man

kan ifrågasätta snabbheten hon som sportstjärna blev svensk medborgare på, så är väl inte det

någon anledning att ifrågasätta hennes svenska medborgarskap nu.

 

Det var knappast hon som pressade på utan ärelystna idrottsministrar och andra skenheliga toppgubbar.

Det är ganska naturligt att hon inte varit avstängd de senaste 10 åren.Då hon slutat att tävla för längesedan.Det slutade med att hon åkte dit för anabola i en bobtävling.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ganska naturligt att hon inte varit avstängd de senaste 10 åren.Då hon slutat att tävla för längesedan.Det slutade med att hon åkte dit för anabola i en bobtävling.

 

Hon blev väl avstängd i två år precis som alla andra som åker fast.

Avstängningen upphörde 2003 enligt vad jag kan nysta fram.

 

Poängen var egentligen att det inte finns någon anledning att ifrågasätta hennes medborgarskap nu

försåvida man rent allmänt inte gillar att utlänningar får det.

 

Och det vore ju en underlig inställning av en förmodat Thaivänlig gubbe som skriver på ett Thaivänligt forum :-).

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon blev väl avstängd i två år precis som alla andra som åker fast.

Avstängningen upphörde 2003 enligt vad jag kan nysta fram.

 

Poängen var egentligen att det inte finns någon anledning att ifrågasätta hennes medborgarskap nu

försåvida man rent allmänt inte gillar att utlänningar får det.

 

Och det vore ju en underlig inställning av en förmodat Thaivänlig gubbe som skriver på ett Thaivänligt forum :-).

Det retar vissa att hon åkte gräddfil då det begav sig.Jag själv bryr mig inte.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför var det för jävligt.

 

Till skillnad från många andra medaljkandidater hade hon anknytning till Sverige.

Hon var, som många thaikvinnor som kommer till Sverige gift med en svensk sedan tidigare.

 

Hon är kvar i Sverige, (tror jag) och har inte varit avstängd för något de senaste 10 åren och även om man

kan ifrågasätta snabbheten hon som sportstjärna blev svensk medborgare på, så är väl inte det

någon anledning att ifrågasätta hennes svenska medborgarskap nu.

 

Det var knappast hon som pressade på utan ärelystna idrottsministrar och andra skenheliga toppgubbar.

 

Jag tycker att det var för jävligt att hon fick förtur till sitt Svenska medborgarskap, min Thaifru fick vänta i 9 månader på sitt Svenska medborgarskap och vi var/är också gifta,  men frugans son fick inte medborgarskap för att han klappade till en kille som mobbade honom, det tyckte jag var både rätt och fel.

 

Har inte ifrågasatt Ludmilla´s medborgarskap nu men det gjorde jag då. För mig är hon en fuskande ryska och kommer så att förbli, kände aldrig någon glädje över hennes segrar när dom svenska kommentatorerna höll på att skrika ihjäl sig när hon var först över mållinjen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det var för jävligt att hon fick förtur till sitt Svenska medborgarskap, min Thaifru fick vänta i 9 månader på sitt Svenska medborgarskap och vi var/är också gifta, men frugans son fick inte medborgarskap för att han klappade till en kille som mobbade honom, det tyckte jag var både rätt och fel.

Har inte ifrågasatt Ludmilla´s medborgarskap nu men det gjorde jag då. För mig är hon en fuskande ryska och kommer så att förbli, kände aldrig någon glädje över hennes segrar när dom svenska kommentatorerna höll på att skrika ihjäl sig när hon var först över mållinjen.

Det är ett mysterium hur idrott verkar stå över det mesta.

Även den sjukvård dom får för sina självförvållade skador.

10 minuters väntetid till operation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ett mysterium hur idrott verkar stå över det mesta.

Även den sjukvård dom får för sina självförvållade skador.

10 minuters väntetid till operation.

Man ska inte förglömma att forskning och erfarenhet från rehabilitering av elitidrottare även kan gagna oss soffpotatisar som drabbats av liknande skador.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska inte förglömma att forskning och erfarenhet från rehabilitering av elitidrottare även kan gagna oss soffpotatisar som drabbats av liknande skador.

Låter ju bra på pappret.

Skenargument kallas det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska inte förglömma att forskning och erfarenhet från rehabilitering av elitidrottare även kan gagna oss soffpotatisar som drabbats av liknande skador.

 

I alla fall om vi drabbas av avslitna ledband och knäskador.

Man ska kanske inte glömma att de flesta elitidrottare får sjukvård i privat regi, utan köer.

Inte deras fel att de prioriteras före Svensson, och man bör kanske i stället rikta uppmärksamheten

mot de enorma resurser som elitidrotten, inte minst männens, råder över.

 

Har ett antal ggr undrat över ett plan på Landvetter som enligt uppgift ställs till förfogande av Malmö Aviation.

 

post-10507-0-54583800-1376079382.jpg

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju bra på pappret.

Skenargument kallas det.

Nja, skenargument skulle jag inte vilja kalla det.

Huruvida det sen ger pengarna tillbaka har jag ingen aning om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu närmar sig vm och det kommer gå i Tv4!!  Är dom verkligen kapabla att få sända sport överhuvudtaget?

Jag tycker dom bara är kapabla att sända reklam.

Link to comment
Dela på andra sajter

En soppa är det iallafall, där regler, lagar och riktlinjer böjs och bänds på helt öppet.

Nån djävla dag får någon sätta ner foten och börja dra upp rågången om vem som ska betala vad inom elitidrott.

Både på statlig, landsting och kommunal nivå.

Nu får ju en del fotbollslag bidra till polisen och ett steg i rätt riktning, men bara toppen på ett isberg av dolda kostnader som tas av skattemedel.

Link to comment
Dela på andra sajter

En soppa är det iallafall, där regler, lagar och riktlinjer böjs och bänds på helt öppet.

Nån djävla dag får någon sätta ner foten och börja dra upp rågången om vem som ska betala vad inom elitidrott.

Både på statlig, landsting och kommunal nivå.

Nu får ju en del fotbollslag bidra till polisen och ett steg i rätt riktning, men bara toppen på ett isberg av dolda kostnader som tas av skattemedel.

 

Backade inte polisen från de kraven som ju kunde drabba de stackars fotbollsbolagen

Link to comment
Dela på andra sajter

En soppa är det iallafall, där regler, lagar och riktlinjer böjs och bänds på helt öppet.

Nån djävla dag får någon sätta ner foten och börja dra upp rågången om vem som ska betala vad inom elitidrott.

Både på statlig, landsting och kommunal nivå.

Nu får ju en del fotbollslag bidra till polisen och ett steg i rätt riktning, men bara toppen på ett isberg av dolda kostnader som tas av skattemedel.

I Åtvidaberg har nog kvarterspolisen koll på alla eventuella busar utan extra övervakning. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ett mysterium hur idrott verkar stå över det mesta.

Även den sjukvård dom får för sina självförvållade skador.

10 minuters väntetid till operation.

 

Jo jag vet, en kompis till Jonny Erlandsson f.d spelare i Kalmar FF kom in på en knäoperation ett par veckor efter att han fick ont i knät, medan andra får vänta upp till ett år innan dom får operation.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag vet, en kompis till Jonny Erlandsson f.d spelare i Kalmar FF kom in på en knäoperation ett par veckor efter att han fick ont i knät, medan andra får vänta upp till ett år innan dom får operation.

Ja.Och många går sjukskrivna från jobbet också i väntan.Alltså går lek före arbete.åtminstone i detta  konstiga land.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett guld blev det i alla fall! :14:

 

Bor inte Aregawi i Ethiopien?

 

Kan man vinna guld för Sverige om man inte är skriven här.

Jag ska maila Försäkringskassan och fråga :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor inte Aregawi i Ethiopien?

 

Kan man vinna guld för Sverige om man inte är skriven här.

Jag ska maila Försäkringskassan och fråga :-)

.Du behöver inte maila.Hon är svensk medborgare,och kan då tävla för sverige.Det var mången år sedan vi vann en medalj på denna distans.Dra inte in försingringskassan i detta snälla du.Hur många hockeyspelare är inte skrivna i Usa men kan tävla för sitt eget land?

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor inte Aregawi i Ethiopien?

 

Kan man vinna guld för Sverige om man inte är skriven här.

Jag ska maila Försäkringskassan och fråga :-)

Tja, nationalhjältarna Björn Borg och Ingemar Stenmark var ju mantalsskrivna i Monaco! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige är grymma på att plocka fram 1500m löperskor det kan ingen ta ifrån oss! Grymt härligt guld!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja - det är ju lite tudelat det här med att importera guldmedaljörer och samtidigt tycka att "fan vad bra vi är".

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...