Jump to content
IGNORERAD

Använder du toapapper?


Juha

Stora toalett frågan  

122 röster

  1. 1. Toapapper eller rövpistol

    • Jag är turist och använder toapapper.
      39
    • Jag är turist och använder inte toapapper enbart rövpistolen.
      23
    • Jag bor i Thailand och använder toapapper.
      5
    • Jag bor i Thailand och använder inte toapapper enbart rövpistolen.
      22
    • Jag är så full så jag skiter ner mig.
      6
    • Bägge delar (fegisval)
      27


Recommended Posts

Jag provade med sked, funkade inte alls. :crazy:

 

Rövspade funkade bättre i gamla dagar, det var bättre förr brukar ju alla säga.men vet i fan!

 

8823690000_c29e8517ff_z.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moipenyang

    7

  • Juha

    6

  • Swift 4X4

    4

  • broder tuk tuk

    3

Mest aktiva i denna tråd

Då det var riktigt svinkallt på utedasset, så bröt man av den som en torrkvist och tryckte tillbaka stumpen med tummen.

Det var mycket enklare förr    :crazy:

 

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte på Clas Ohlson, mycket billigare. Monterade på röret till toastolen. Kanonskönt att alltid vara ren.

Fixade detta i nån min fru kom på besöksvisa, så hon trodde att det var standard i Sverige :) i flera år.

/GSt

 

Jag antar att du satte den på kallvattnet. Blir det inte jäkligt kallt? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att du satte den på kallvattnet. Blir det inte jäkligt kallt?

Inte speciellt från början, efter ett tag blir det dock kallt på vintern :)

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bidé fanns i badrummet när mina föräldrar byggde hus 1971. Lite samma princip men man bör nog vara hyfsat ren eftersom det avloppet var som i handfatet. 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bid%C3%A9

 

Minns inte att den användes dock. Och det verkar inte vara vanligt längre?

บ้านโนทิง Ban Non Thing, Sök i Google maps: 16.99706, 103.01339

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte speciellt från början, efter ett tag blir det dock kallt på vintern :)

/GSt

Bra måste fan skaffa en sådan. Tycker det är så jäkla mycket bättre

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Jag tvättar med tvål och vatten med vänster handen som alla Thai.

Min son tvättar jag med det samma, han har aldrig känt toapapper till sin röv.

 

När man kan vara ren (utanför lappland), varför bara skifta skiten runt din röv.

 

Alla Thai tycker Svenskar är äckliga med sina toapapper.

Bäst av allt var när min fru såg ett utedass första gången. :crazy:

 

Man bör nog torka bort all skiten med toapapper innan man kör upp vänsternäven och slakskar sig i röven annars blir det verkligen äckligt

 

Särskilt om man har mycket hår i röven och förstoppning

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man lider av förstoppning behöver man väl inte torka sig öht.?

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag provade med sked, funkade inte alls. :crazy:

 

Många toaletter är utrustade med en toalettborste, man behöver inte ha med sig egna redskap.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Är inte så jävla kul att spola sig själv i röven med iskallt vatten precis när man kanske vaknat.

 

 

Papper som spolas ner i en toalett är nog trots den mest hygieniska metoden

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Klarar mig bra både med och utan toapapper i Thailand eftersom det under dom första årens resor inte fanns toalettpapper överhuvudtaget blev man ju tvungen att lära sig gå på toalett utan papper, i början tyckte jag att det var lite äckligt och ohygieniskt, men med tiden blev jag nästan omvänd och numera tycker jag nog att rengöring med tvål och vatten är vida överlägset att smeta ut skiten på huden med ett papper för helt ren blir man ju aldrig av det.

 

Som sagt så fanns det inget toapapper alls när man lämnade turistorterna i landet på åttiotalet och då menar jag även på dom flesta av dom relativt få hotell som fanns i t.ex Isaan då, varuhus saknades ju nästan helt och inga butiker typ 7-Eleven fanns ju heller och lokalbefolkningen hade ju inget som helst behov av toapapper så det fanns helt enkelt inget att få tag på, ville man ha det ändå så fick man köpa det i Bangkok och ta med sig upp till Isaan.

 

Jag kommer ihåg att tjejer på den tiden tyckte att falanger var äckliga som använde toapapper och att dom ansågs vara smutsiga och luktade illa i värmen med skiten utsmetad på sina rumpor, och man fick beröm av tjejerna för att man gick på toaletten på deras vis och det hände t.o.m att kvinnligt sällskap på den tiden skröt för sina väninnor om att "hennes" falang minsann kunde använda en "riktig" toalett utan papper och var renlig.

 

Senare blev ju papper mer och mer vanligt även på landsbygden i.o.m att antalet falanger som reste runt blev fler och fler, man började t.ex att sälja små paket med servietter som var både för små och av dålig kvalitet utanför  buss stationernas, järnvägs stationernas, biografernas och varuhusens toaletter, senare ändå blev ju toapapper på rulle vanligt förekommande även på mer avlägsna ställen och nu finns det väl överallt.

 

Mvh isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Klarar mig bra både med och utan toapapper i Thailand eftersom det under dom första årens resor inte fanns toalettpapper överhuvudtaget blev man ju tvungen att lära sig gå på toalett utan papper, i början tyckte jag att det var lite äckligt och ohygieniskt, men med tiden blev jag nästan omvänd och numera tycker jag nog att rengöring med tvål och vatten är vida överlägset att smeta ut skiten på huden med ett papper för helt ren blir man ju aldrig av det.

 

Som sagt så fanns det inget toapapper alls när man lämnade turistorterna i landet på åttiotalet och då menar jag även på dom flesta av dom relativt få hotell som fanns i t.ex Isaan då, varuhus saknades ju nästan helt och inga butiker typ 7-Eleven fanns ju heller och lokalbefolkningen hade ju inget som helst behov av toapapper så det fanns helt enkelt inget att få tag på, ville man ha det ändå så fick man köpa det i Bangkok och ta med sig upp till Isaan.

 

Jag kommer ihåg att tjejer på den tiden tyckte att falanger var äckliga som använde toapapper och att dom ansågs vara smutsiga och luktade illa i värmen med skiten utsmetad på sina rumpor, och man fick beröm av tjejerna för att man gick på toaletten på deras vis och det hände t.o.m att kvinnligt sällskap på den tiden skröt för sina väninnor om att "hennes" falang minsann kunde använda en "riktig" toalett utan papper och var renlig.

 

Senare blev ju papper mer och mer vanligt även på landsbygden i.o.m att antalet falanger som reste runt blev fler och fler, man började t.ex att sälja små paket med servietter som var både för små och av dålig kvalitet utanför  buss stationernas, järnvägs stationernas, biografernas och varuhusens toaletter, senare ändå blev ju toapapper på rulle vanligt förekommande även på mer avlägsna ställen och nu finns det väl överallt.

 

Mvh isan Lover

Tänk att en skitsak kunde de dig +poäng hos damerna. :rotfl: :rotfl:

Mvh jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8
Jag har med mig en toarulle hemifrån Sverige. Hälsar pigge02
Haha..tack för dagens garv. Lambo is da shit!

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker det är oslagbart med rövduschen ! arslet har nog aldrig vart så lent som det är när jag kommer hem ifrån Thailand och varje år så säger jag att jag ska koppla in en rövdusch hemma i lägenheten men blir lixom aldrig av men kanske ett projekt för hösten =)

 

dock när det inte finns en rövdusch utan bara en hink med vatten och en skopa som man sen ska försöka hälla över arslet och sen vaska lite med handen så blir det ju lite mera klet på fingrarna vilket tar lite tid och vänja sig med.

 

men maten i Thailand tycker jag är bra för arslet och skiten brukar inte kladda ihop lika mycket som när man äter maten här i sverige där det kan bli riktigt kladdigt i arslet eller hela skiten inte kommer riktigt ut och blir hängande som ett jävla gäddhuvud! då had det vart härligt med en rövdusch! 

 

sen den saken att efter man skitit klart och sprayat arslet rent så kan man ju lätt tvätta av ring och toalett så det är rent och fint tills nästa skitnödiga person ska utföra 1an eller 2an =)

.-' henke

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemkommen efter 1 månad i LOS med "högtryckstvätt" där bak.

Har nu börjat använda "sandpapper" och det svider härligt i baken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev mycket besviken på det nya Tesco Lotus shopping Mail i Chiang Mai. Enbart farangtoa..

Angående diskussion om vattentemp på rövsprutan... Tror att under 20 C kommer man aldrig i Thailand.

Angåeende miljön..  Papper eller rövsprut,

jag tror att rövsprut är skonsammare för miljön och avloppsrören...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kladdar aldrig med papper,vägrar skita på jobbet också för de fattar inte installera rövduschar i Sverige.. :lol:

Det skulle vara bra. Rövduscha med 0 gradig vatten, eller skålla sig med 60 :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man vill slippa kallt vatten så är det ju bara att koppla in rövduschen efter blandaren på kranen till handfatet eller duschen.

Varmt o gott i röven blir det.

Ja, om det är inte någon som ändrar det, så man flyger upp i taket

Link to comment
Dela på andra sajter

dock när det inte finns en rövdusch utan bara en hink med vatten och en skopa som man sen ska försöka hälla över arslet och sen vaska lite med handen så blir det ju lite mera klet på fingrarna vilket tar lite tid och vänja sig med.

 

men maten i Thailand tycker jag är bra för arslet och skiten brukar inte kladda ihop lika mycket som när man äter maten här i sverige där det kan bli riktigt kladdigt i arslet eller hela skiten inte kommer riktigt ut och blir hängande som ett jävla gäddhuvud! då had det vart härligt med en rövdusch! 

 

Tack för din (alltför) ingående beskrivning av dina toalettproblem.    sick.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati
Saknaden efter rövduschen är enorm. Finns inget som spolar rent så som en stadig stråle rakt upp i anus. Kärlek!

håller med helt och fullt!

 

 

var vad jag saknade mest från Thailand när jag var I sverige I 2 veckor!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...