Jump to content
IGNORERAD

Stridsvangnar på väg till Bangkok?


LittleBell

Recommended Posts

Enligt min fru,s systerdotter igår. Så hade hon igår läst på Thailändsk media. Att det går rykten att Thaiksin redan är i Thailand. Samt att dom röda ska göra någonting den 10e för detta med att få Thaksin frikänd.

I detta så spekulerar man om varför kungen är i Hua Hin nu och inte på sjukhuset.

Skulle kunna ha med detta att göra? Om jag uppfattade det hela rätt?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 102
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    8

  • Khun Ken

    8

  • Baa

    7

  • Moritz

    7

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

 Hej

 

Rykten om nya kupper florerar ju hela tiden i ett land där militären inte är under civil kontroll och kungligt närstående utgör en del av makten, bara hotet om det är ju näst intill ett traditionellt sätt för landets odemokratiska krafter att utöva sin makt och pressa sig till egna förmåner vilket plus att elit, militär och den onämnbare kan behålla sina privilegierade liv ytterligare några år.

 

Man vet aldrig med ett land som Thailand med sin näst intill världsrekord historia i kupper och den närmaste framtiden får väl visa om Ammart menar allvar den här gången eller bara vill skrämmas lite och påminna regering och fattiga befolkning om vad som kan ske om regeringen inte tar tillvara deras intressen tillräckligt bra.

 

En ny kupp hade naturligtvis varit lika skadligt för demokratin som vanligt och ett stort bakslag för landets fattiga som röstar fram röda regeringar och jag tycker att det är lite lågt att spekulera i valutakurser o.s.v även om det förmodligen är sant att turister precis som Ammart tjänar på att militären ser till att landets djupa klyftor består.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt min fru,s systerdotter igår. Så hade hon igår läst på Thailändsk media. Att det går rykten att Thaiksin redan är i Thailand. Samt att dom röda ska göra någonting den 10e för detta med att få Thaksin frikänd. I detta så spekulerar man om varför kungen är i Hua Hin nu och inte på sjukhuset. Skulle kunna ha med detta att göra? Om jag uppfattade det hela rätt?
Innan han hamnade på sjukhuset så bodde han ju i flera år i Hua Hin så det är kanske inte så märkligt att han återvänder dit när han blivit utskriven. Tveksam till att Thaksin går händelserna i förväg och så att säga sätter fyr på krutdurken redan, det är bara någon vecka till att hans regering driver igenom amnestilagen och sedan kan han ju återvända i "triumf" och eftersom ISA är aktiverad så kan polisen och de röda SA styrkorna slå ner eventuella protester våldsamt. Först i det lägettror jag att militären agerar, när Thaksins egen milis slaktar demonstranter på gatorna.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
 

 

 

Hej

 

Det händer mycket i Bangkok just nu och kanske finns det ett samband med den militära upptrappningen?

 

Läste i dagens Bangkok Post http://www.bangkokpost.com/breakingnews/362954/democrat-suthep-we-ll-join-anti-government-rally-if-proteste att Suthep oc det Demokratiska Partiet är redo att ge sig ut på gatorna igen för att deltaga i demonstrationer mot regeringen, det lite tragikomiska i detta är väl att Suthep i högsta grad själv är ansvarig för att ca 90 dödads och 2000 skadades i Bangkok 2010 nu varnar den nuvarande regeringen för vad som ska inträffa om en enda av dessa demonstranter skadas.

 

Suthep: We'll join anti-govt protesters if..

The opposition Democrat Party will halt its parliamentary activities and join forces with anti-government protesters if a single person is killed in Sunday's rally, Suthep Thaugsuban said on Sunday morning.

527908.jpg

Suthep Thaugsuban (Photo by Thiti Wannamontha)

The Democrat MP for Surat Thani said that if the government insists on destroying the rule of law and breaking its promises, different the groups of people will come out and find ways to bring down government in a morally upright manner.

"Our fight will abide by the principles of non-violence and democracy. We want to tell Thaksin (Shinawatra) and Yingluck (Shinawatra) that Thailand does not belong to the Shinawatra family.

"Do not threaten us. If a civilian is hurt or killed, I'll be the one to topple the government and the prime minister will have to pack her bags and live abroad.

"I'll do my best in the parliament but if a protester is hurt or killed all the parliamentary actitivies will stop and we'll fight in the streets immediately," Mr Suthep said.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Sen kanske man ska öppna för ett annat om än mindre tänkbart scenario som skulle kunna vara att både den onämnbare och militärledning har tröttnat på den långa konflikten, oroligheterna och ständigt återkommande våldet i Bangkok har beslutat sig för att slå ned "People,s Armys" demonstrationer om dom urartar ?

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Kramades gjorde vi i Göteborg också igår, tror det var en forumträff, men...?

 

MVH Tommy

Fan, har du hamnat i fel sällskap :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

      Hej   Det händer mycket i Bangkok just nu och kanske finns det ett samband med den militära upptrappningen?   Läste i dagens Bangkok Post http://www.bangkokpost.com/breakingnews/362954/democrat-suthep-we-ll-join-anti-government-rally-if-proteste att Suthep oc det Demokratiska Partiet är redo att ge sig ut på gatorna igen för att deltaga i demonstrationer mot regeringen, det lite tragikomiska i detta är väl att Suthep i högsta grad själv är ansvarig för att ca 90 dödads och 2000 skadades i Bangkok 2010 nu varnar den nuvarande regeringen för vad som ska inträffa om en enda av dessa demonstranter skadas.   Suthep: We'll join anti-govt protesters if..
  • Published: 4 Aug 2013 at 11.45
  • Online news:

The opposition Democrat Party will halt its parliamentary activities and join forces with anti-government protesters if a single person is killed in Sunday's rally, Suthep Thaugsuban said on Sunday morning. [img=http://www.bangkokpost.com/media/content/20130804/527908.jpg]Suthep Thaugsuban (Photo by Thiti Wannamontha) The Democrat MP for Surat Thani said that if the government insists on destroying the rule of law and breaking its promises, different the groups of people will come out and find ways to bring down government in a morally upright manner. "Our fight will abide by the principles of non-violence and democracy. We want to tell Thaksin (Shinawatra) and Yingluck (Shinawatra) that Thailand does not belong to the Shinawatra family. "Do not threaten us. If a civilian is hurt or killed, I'll be the one to topple the government and the prime minister will have to pack her bags and live abroad. "I'll do my best in the parliament but if a protester is hurt or killed all the parliamentary actitivies will stop and we'll fight in the streets immediately," Mr Suthep said.   Med vänlig hälsning Isan Lover

Aggressiv snubbe den där Suthep..
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag tror inte på någon kupp i dagsläget, dock kan vi nog få se en hel del förändringar inom regeringen ganska snart. Chansen att Yingluck sitter kvar året ut är nog mindre än att SC skulle bli moderator och ingen är nog gladare än Yingluck själv åt det, alltså inte åt att slippa SC som moderator då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte på någon kupp i dagsläget, dock kan vi nog få se en hel del förändringar inom regeringen ganska snart. Chansen att Yingluck sitter kvar året ut är nog mindre än att SC skulle bli moderator och ingen är nog gladare än Yingluck själv åt det, alltså inte åt att slippa SC som moderator då.

 

Du väljer då dina analogier med finess :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte på någon kupp i dagsläget, dock kan vi nog få se en hel del förändringar inom regeringen ganska snart. Chansen att Yingluck sitter kvar året ut är nog mindre än att SC skulle bli moderator och ingen är nog gladare än Yingluck själv åt det, alltså inte åt att slippa SC som moderator då.

Tror nog att Yingluck välkommnat SC som moderator, är nog åtskilliga som hon velat ha pannbenet inslagna på.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste man inte vara bög då?  :_russian:

Vet inte. Har aldrig funderat på det. Det är samma som med religion. Har aldrig bryt mig vad folk har för religion. :respect:

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste man inte vara bög då?  :_russian:

Träffade ett flertal från Stockholmstrakten igår, de hade flytt till Nya varvet i Götet för att slippa pridefestivalen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tror jag :17:

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte på någon kupp i dagsläget, dock kan vi nog få se en hel del förändringar inom regeringen ganska snart. Chansen att Yingluck sitter kvar året ut är nog mindre än att SC skulle bli moderator och ingen är nog gladare än Yingluck själv åt det, alltså inte åt att slippa SC som moderator då.
Händer d inget odemokratiskt påverkan så lär hon sitta tiden ut..;)
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Händer d inget odemokratiskt påverkan så lär hon sitta tiden ut..;)
Nagon traditionell militarkupp tror jag inte ar nara forestaende men det kan ju andra sig. Jag tror dock att olika klickar inom och utom PT har anvant ledigheten till diverse powerplays sa vi kommer nog ganska snart fa se storre andringar och kanske ett nyval och da tror jag inte Yingluck ar PT's kandidat langre och det tror jag som sagt att Yingluck sjalv ar allra gladast for.
Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt våra bekanta som bor i söder så rör det sig om militanta islamistiska separatister.

Tydligen så Al Qaida tillsammans med islamistiska grupper förbereder terror attacker rund om i världen.

Därför uppståndelse.

Som sagt det är bara rykte och dagarna kommer att visa vad som är på gång. 

Link to comment
Dela på andra sajter

The opposition Democrat Party will halt its parliamentary activities and join forces with anti-government protesters if a single person is killed in Sunday's rally, Suthep Thaugsuban said on Sunday morning.

 

Thaksin lovade samma sak, men han åkte och shoppade i Frankrike istället.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara lolla. Är ju helt absurt hela tugget..

1: Ingen och då menar jag INGEN Thailändsk medborgare eller västerlänning flyttar på kungen och ingen skulle ens tänka på att fråga om hans tillstånd för att inleda en kupp i Thailand även om det är allmänt känt att monarkin och Thaksin inte går hand i hand.

2: En militärkupp planeras inte på internet eller i media.

3: Militären(och stridsvagnarna är lojala med familjen Thaksin) då svågerpolitik är något som ligger den familjen nära till hands.

 

En militärkupp sker inte mot denna regering is my saying men terrorism är ju något annat iofs.

 

Mvh Lang

En katoey är en tjej med glimten i örat

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara lolla. Är ju helt absurt hela tugget..

1: Ingen och då menar jag INGEN Thailändsk medborgare eller västerlänning flyttar på kungen och ingen skulle ens tänka på att fråga om hans tillstånd för att inleda en kupp i Thailand även om det är allmänt känt att monarkin och Thaksin inte går hand i hand.

2: En militärkupp planeras inte på internet eller i media.

3: Militären(och stridsvagnarna är lojala med familjen Thaksin) då svågerpolitik är något som ligger den familjen nära till hands.

En militärkupp sker inte mot denna regering is my saying men terrorism är ju något annat iofs.

Mvh Lang

Hela ditt lilla korthus rasar den dan kungen dör (vilket kan ske vilken dag som helst och garanterat inte så långt in i framtiden)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Thaksin skall driva igenom sin amnesti.

2. Regeringen sätter in ISA mot demonstranter.

3. Kungen lämnar Bangkok.

4. Tanksen rullar i på Bangkoks gator igen.

 

http://www.khaosod.c...TFNVFk0TVE9PQ==

 

Allt för en person. :(

Ja men han är ju närmast en Gud för många, tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det gör man nu i Stockholm på Pride festivalen

Nää usch va bögit och äckligt

Ändrades av demon
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...