Jump to content
IGNORERAD

Yingluck på officiellt besök i Afrika för att stärka band


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

 

Själv är jag övertygad om att landets bästa kommer i första hand eftersom det är nödvändigt om hon och hennes parti vill stanna kvar vid makten, sköter hon sig inte åker hon nästa val, så fungerar en demokrati.

 

Mvh isan lover

Jaha, och hade min mamma varit en man hade jag kallat henne pappa.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 115
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    30

  • Tallviking

    10

  • Juha

    10

  • Wangthong

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är viktiga att ha bra relationer med grannländerna.  :mpr:

Ja, speciellt med dom Afrikanska "grannländerna"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Själv är jag övertygad om att landets bästa kommer i första hand eftersom det är nödvändigt om hon och hennes parti vill stanna kvar vid makten, sköter hon sig inte åker hon nästa val, så fungerar en demokrati.

 

Mvh isan lover

Du missade 2bekvämt #70. Med vilje?

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ger man bara demokratin i Thailand en chans så kommer den säkert att utvecklas positivt, dom ständiga bakslagen står inte folk för på valdagen utan uppstår när militär,PAD och kungliga rådgivare bestämmer sig för att manipulera valresultaten på olika sätt juridiskt eller militärt.

 

Mvh isan lover

 

Om man genomför ett val under demokratiska former och de som vinner valet sedan monterar ner demokratin genom den makt dom fått och ersätter den med demokratur och andra saker som absolut inte hör hemma i en demokrati finns det inte mycket att välja på. Antingen stoppar man den negativa utvecklingen och erkänner demokratin som död eller så ingriper man och försöker återställa demokratin i landet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man genomför ett val under demokratiska former och de som vinner valet sedan monterar ner demokratin genom den makt dom fått och ersätter den med demokratur och andra saker som absolut inte hör hemma i en demokrati finns det inte mycket att välja på. Antingen stoppar man den negativa utvecklingen och erkänner demokratin som död eller så ingriper man och försöker återställa demokratin i landet

Enligt IL´s "demokratiska" filosofi kan man göra vad man vill när man väl vunnit valet. Konstigt att han tycker att en demokratiskt vald person som R. Mogabe är en diktator.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Enligt IL´s "demokratiska" filosofi kan man göra vad man vill när man väl vunnit valet. Konstigt att han tycker att en demokratiskt vald person som R. Mogabe är en diktator.

Hej

 

Inte alls eftersom Zimbabwe inte håller några Internationellt godkända val till skillnad mot länder som Thailand och Egypten.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Inte alls eftersom Zimbabwe inte håller några Internationellt godkända val till skillnad mot länder som Thailand och Egypten.

 

Mvh isan lover

Men va f@n Mogabe är ju demokratiskt vald, men som vanligt undviker du för dig obehagliga/ej röda inlägg. Varför????

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Men va f@n Mogabe är ju demokratiskt vald, men som vanligt undviker du för dig obehagliga/ej röda inlägg. Varför? ???

Hej

 

Hur kan man vara demokratiskt vald i ett land som saknar demokratiska val?

 

Det är inte så konstigt att vi befinner oss så långt ifrån varandra politiskt och demokratiskt.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Hej

 

Hur kan man vara demokratiskt vald i ett land som saknar demokratiska val?

 

Det är inte så konstigt att vi befinner oss så långt ifrån varandra politiskt och demokratiskt.

 

Mvh isan lover

Han blev demokratiskt vald 1980, att han senare avskaffade demokratin är ju helt ok enligt dig! :13:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Robert_Mugabe

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Han blev demokratiskt vald 1980, att han senare avskaffade demokratin är ju helt ok enligt dig! :13:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Robert_Mugabe

Hej

 

Inte alls enligt mig, den dagen han vinner ett fritt och demokratiskt val förtjänar han makten, dom farsartade föreställningar till val i Zimbabwe som är helt riggade ger ingen legitimitet alls.

 

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Inte alls enligt mig, den dagen han vinner ett fritt och demokratiskt val förtjänar han makten, dom farsartade föreställningar till val i Zimbabwe som är helt riggade ger ingen legitimitet alls.

 

Mvh isan Lover

 

Och när man väl sitter där så har man tillåtelse att göra precis vad som passar och man sitter kvar så länge man har lust. Och gärna lite till. Enligt dej alltså. Om man tolkar vad du brukar skriva.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Inte alls eftersom Zimbabwe inte håller några Internationellt godkända val till skillnad mot länder som Thailand och Egypten.

 

Mvh isan lover

 

Om man ändrar reglerna för val till att enbart ha dom vart 100 år. Är det fortfarande OK då eftersom dom som vann valet ändrade reglerna baserat på den majoritet dom fått av folket ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Hur kan man vara demokratiskt vald i ett land som saknar demokratiska val?

 

Det är inte så konstigt att vi befinner oss så långt ifrån varandra politiskt och demokratiskt.

 

Mvh isan lover

Jag får be dig gå tillbaka till mitt inlägg  #401 och läsa läxan om det inte är för mycket begärt. Där kan du lära dig något...obehagligt.

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Inte alls enligt mig, den dagen han vinner ett fritt och demokratiskt val förtjänar han makten, dom farsartade föreställningar till val i Zimbabwe som är helt riggade ger ingen legitimitet alls.

 

Mvh isan Lover

 

Så ditt privata tyckande är lag? Mogabe var en folkhjälte för att han ledde en gerillarörelse som slogs mot det vita minoritetsstyret ledd av Ian Smith. Han blev folkvald PM 1980.

han var sedan PM fram till 1987 då PM posten togs bort och han utropade sig själv till President.

Du får naturligtvis tycka vad du vill men han var mycket omtyckt av folket i Zimbabwe även omtyckt i grannländerna, du kan slingra dig hur dj@vla mycket du vill men han blev folkvald PM 1980.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Hur kan man vara demokratiskt vald i ett land som saknar demokratiska val?

 

Det är inte så konstigt att vi befinner oss så långt ifrån varandra politiskt och demokratiskt.

 

Mvh isan lover

Därför att Mogabe ändrade spelreglerna efter han blivit demokratiskt vald.

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför att Mogabe ändrade spelreglerna efter han blivit demokratiskt vald.
Det har han väl rätt att göra? Är man demokratiskt vald kan man ju ändra vilka lagar som helst...som att låta 100 000 som är över 100 år gamla rösta. Märkligt att det finns så många med tanke på att medellivslängden är 36 år, kortast i världen. Gissa vem de 100 000 röstade på... http://www.svd.se/nyheter/utrikes/valet-hanger-pa-roster-fran-doda_8386618.svd

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har han väl rätt att göra? Är man demokratiskt vald kan man ju ändra vilka lagar som helst...som att låta 100 000 som är över 100 år gamla rösta. Märkligt att det finns så många med tanke på att medellivslängden är 36 år, kortast i världen. Gissa vem de 100 000 röstade på... http://www.svd.se/nyheter/utrikes/valet-hanger-pa-roster-fran-doda_8386618.svd

Det finns väl ingen demokrati i världen som inte låter folk rösta hur gammla eller döda de än är. Bara de röstat gör vinnaren som hen vill!

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Och när man väl sitter där så har man tillåtelse att göra precis vad som passar och man sitter kvar så länge man har lust. Och gärna lite till. Enligt dej alltså. Om man tolkar vad du brukar skriva.

Hej

 

En regering har rätt att utreda och lägga fram förslag på förändringar och finns det en majoritet för dom så kan dom godkännas av både regering, olika instanser och parlament och bli verklighet, svårare än så är det inte och förslag kan gå igenom även om en högljudd minoritet protesterar, det är inget konstigt eller odemokratiskt med det.

 

Med vänlig hälsning Isan lver

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Så ditt privata tyckande är lag? Mogabe var en folkhjälte för att han ledde en gerillarörelse som slogs mot det vita minoritetsstyret ledd av Ian Smith. Han blev folkvald PM 1980.

han var sedan PM fram till 1987 då PM posten togs bort och han utropade sig själv till President.

Du får naturligtvis tycka vad du vill men han var mycket omtyckt av folket i Zimbabwe även omtyckt i grannländerna, du kan slingra dig hur dj@vla mycket du vill men han blev folkvald PM 1980.

Hej

 

Du får tycka vad du vill om Mugabe och demokrati men jag håller inte med på något sätt, för mig är Mugabe en diktator som håller farsartade styrda val och sen kallar sig demokratiskt vald, jag ser inga som helst likheter mellan dom val som Zimbabwe håller och det senaste i Egypten och dom som Thailand.

 

Här har vi inte ingen som helst samsyn och det får du acceptera.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

IL: I så fall får nog även du acceptera att dom flesta här tycker att Thaksin är är en korrupt skitstövel som såg platsen som PM som en chans att gynna sig själv.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

En regering har rätt att utreda och lägga fram förslag på förändringar och finns det en majoritet för dom så kan dom godkännas av både regering, olika instanser och parlament och bli verklighet, svårare än så är det inte och förslag kan gå igenom även om en högljudd minoritet protesterar, det är inget konstigt eller odemokratiskt med det.

 

Med vänlig hälsning Isan lver

 

Tänk att du aldrig någonsin kan förstå skillnaden i att genomföra politiska beslut inom regerandets ram och ändringar av konstitution och grundlag.

 

De första görs inom den majoritet som innehavs (mer än 50%)

 

Den senare kräver antingen absolut majoritet (ofta ca 75%) så att även minoritet/opposition måste till stora delar rösta med förslaget eller som i Sverige att det krävs två beslut i riksdagen med mellanliggande val

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

<blockquote class="ipsBlockquote" data-author="Isan Lover" data-cid="771675" data-time="1375503820">Hej

<p>&nbsp;</p>

<p>Du f&aring;r tycka vad du vill om Mugabe och demokrati men jag h&aring;ller inte med p&aring; n&aring;got s&auml;tt, f&ouml;r mig &auml;r Mugabe en diktator som h&aring;ller farsartade styrda val och sen kallar sig demokratiskt vald, jag ser inga som helst likheter mellan dom val som Zimbabwe h&aring;ller och det senaste i&nbsp;Egypten och dom som Thailand.</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>H&auml;r har vi inte ingen som helst samsyn och det f&aring;r du acceptera.</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Med v&auml;nlig h&auml;lsning isan Lover</p>

</blockquote>

<p>Mugabe &auml;r en diktator, d&auml;r h&aring;ller jag med dig han &auml;r en fullst&auml;ndigt vidrig person. Men man &nbsp;kan inte komma ifr&aring;n att han var folkvald i ett demokratiskt val. Nu menade jag inte valen i nutid som du tycks mena utan det f&ouml;rsta valet han st&auml;llde upp i och vann. Att han sen manipulerade valen fram till 1987 tog bort PM posten och utropade sig till diktator h&aring;ller jag med dig om har inget med demokrati att g&ouml;ra.</p>

<p>S&aring; jag m&aring;ste fr&aring;ga dig, om det vore m&ouml;jligt att s&auml;tt in milit&auml;ren f&ouml;r att f&aring; bort honom, eller skall folket acceptera att dom gjorde ett stort misstag n&auml;r dom valde honom och forts&auml;tta lida tills han d&ouml;r?</p>

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

<blockquote class="ipsBlockquote" data-author="Isan Lover" data-cid="771675" data-time="1375503820">Hej

<p>&nbsp;</p>

<p>Du f&aring;r tycka vad du vill om Mugabe och demokrati men jag h&aring;ller inte med p&aring; n&aring;got s&auml;tt, f&ouml;r mig &auml;r Mugabe en diktator som h&aring;ller farsartade styrda val och sen kallar sig demokratiskt vald, jag ser inga som helst likheter mellan dom val som Zimbabwe h&aring;ller och det senaste i&nbsp;Egypten och dom som Thailand.</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>H&auml;r har vi inte ingen som helst samsyn och det f&aring;r du acceptera.</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Med v&auml;nlig h&auml;lsning isan Lover</p>

</blockquote>

<p>Mugabe &auml;r en diktator, d&auml;r h&aring;ller jag med dig han &auml;r en fullst&auml;ndigt vidrig person. Men man &nbsp;kan inte komma ifr&aring;n att han var folkvald i ett demokratiskt val. Nu menade jag inte valen i nutid som du tycks mena utan det f&ouml;rsta valet han st&auml;llde upp i och vann. Att han sen manipulerade valen fram till 1987 tog bort PM posten och utropade sig till diktator h&aring;ller jag med dig om har inget med demokrati att g&ouml;ra.</p>

<p>S&aring; jag m&aring;ste fr&aring;ga dig, om det vore m&ouml;jligt att s&auml;tt in milit&auml;ren f&ouml;r att f&aring; bort honom, eller skall folket acceptera att dom gjorde ett stort misstag n&auml;r dom valde honom och forts&auml;tta lida tills han d&ouml;r?</p>

Va f*n hände med detta inlägg????

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...