Jump to content
IGNORERAD

Yingluck på officiellt besök i Afrika för att stärka band


MPR Nyheter

Recommended Posts

Så brukar jag tänka om Reinfeldts Sverige :-)

 

Berätta gärna varför du tvivlar på att det blir val i Sverige tredje söndagen september 2014...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 115
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    30

  • Tallviking

    10

  • Juha

    10

  • Wangthong

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Det tycker jag inte alls eftersom Afrika och deras guldfyndigheter normalt inte utgör något jag intreserar mig för och här är jag helt klart dåligt insatt, men jag tycker absolut att en sån utsugare och diktator som Mugabe ska hindras att göra affärer med omvärlden och jag ogillar naturligtvis att folk utifrån ens vill göra affärer med honom.

 

Men jag tycker fortfarande att det är bra att Yingluck vill knyta kontakter med andra länder än Zimbabwe i Afrika för Thailands skull, handelspartners behövs och förhoppningsvis kan både Thailand och dom Afrikanska länderna tjäna på ett samarbete.

 

Mvh Isan Lover 

Som jag skrev tidigare hade det inte varit viktigare att hon deltog i den kommande debatten i parlamentet? Afrika ligger nog kvar där det ligger. Hur kommer det sig att landets premiärminister måste dra iväg till ett avlägset land så fort något viktigt skall debatteras i parlamentet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Som jag skrev tidigare hade det inte varit viktigare att hon deltog i den kommande debatten i parlamentet? Afrika ligger nog kvar där det ligger. Hur kommer det sig att landets premiärminister måste dra iväg till ett avlägset land så fort något viktigt skall debatteras i parlamentet?

Hej

 

Hur Thailands PM planerar och prioriterar sitt arbete, statsbesök och övriga uppdrag har jag ingen insyn i, men det finns säkert flera olika skäl till att det blir som det blir ibland.

 

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Hur Thailands PM planerar och prioriterar sitt arbete, statsbesök och övriga uppdrag har jag ingen insyn i, men det finns säkert flera olika skäl till att det blir som det blir ibland.

 

Mvh isan Lover

 

Men vad tror du att det kommer sig att Yinluck ALLTID är borta av olika anledningar när viktiga saker som detta skall diskuteras ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaaaa? ??? Jag som trodde att Thaksin var demokratins förkämpe.

Och jag som trodde att alla utom IL och en par stycken till, visste att Thaksin inte hade demokratiska ambitioner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Hur Thailands PM planerar och prioriterar sitt arbete, statsbesök och övriga uppdrag har jag ingen insyn i, men det finns säkert flera olika skäl till att det blir som det blir ibland.

 

Mvh isan Lover

Nej det är klart att du inte har det vore ju att kritisera klanen, eller hur. Dom har i dina ögon aldrig gjort något fel? Dom är dom sanna förkämparna för et jämlikt samhälle?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Nej det är klart att du inte har det vore ju att kritisera klanen, eller hur. Dom har i dina ögon aldrig gjort något fel? Dom är dom sanna förkämparna för et jämlikt samhälle?

Hej

 

Det är möjligt att hon som PM ibland gör fel val eller prioriterar fel saker, men nämn en politiker som aldrig gör det, jag tycker inte att det är någon större grej och familjen Shinawatra har alltid prioriterat goda relationer till omvärlden, framtida affärsmöjligheter och sökt möjligheter för Thailand att utöka exporten.

 

Mvh Isan Lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är möjligt att hon som PM ibland gör fel val eller prioriterar fel saker, men nämn en politiker som aldrig gör det, jag tycker inte att det är någon större grej och familjen Shinawatra har alltid prioriterat goda relationer till omvärlden, framtida affärsmöjligheter och sökt möjligheter för Thailand att utöka exporten.

 

Mvh Isan Lover 

 

Nu är hon väl förhoppningsvis inte diktator och bestämmer allt själv utan förhoppningsvis jobbar hon i samverkan med olika ministerier såsom handelsministeriet, utrikesministeriet, skatteministeriet etc etc och då tas ju sådana beslut tillsammans med dom väl ?

 

Så skulle det innebära att alla dessa är idi*ter eftersom dom alla ser till att hålla henne borta från alla viktiga diskussioner runt hennes brors amnesti och liknande frågor ?

 

Eller kan det eventuellt vara så att hennes bror medvetet ser till att hon är borta från sådant för att inte kunna "hängas" för att ha varit med och fattat beslut som gynnar hennes storebror och tillika egentliga PM för landet ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Nu är hon väl förhoppningsvis inte diktator och bestämmer allt själv utan förhoppningsvis jobbar hon i samverkan med olika ministerier såsom handelsministeriet, utrikesministeriet, skatteministeriet etc etc och då tas ju sådana beslut tillsammans med dom väl ?

 

Så skulle det innebära att alla dessa är idi*ter eftersom dom alla ser till att hålla henne borta från alla viktiga diskussioner runt hennes brors amnesti och liknande frågor ?

 

Eller kan det eventuellt vara så att hennes bror medvetet ser till att hon är borta från sådant för att inte kunna "hängas" för att ha varit med och fattat beslut som gynnar hennes storebror och tillika egentliga PM för landet ?

Hej

 

Att hon som är partisk inte ska deltaga i beslut som kan påverka hennes bror är ju helt logiskt, skulle hon vara med där vore det ju en jäv situation.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är möjligt att hon som PM ibland gör fel val eller prioriterar fel saker, men nämn en politiker som aldrig gör det, jag tycker inte att det är någon större grej och familjen Shinawatra har alltid prioriterat goda relationer till omvärlden, framtida affärsmöjligheter och sökt möjligheter för Thailand att utöka exporten.

 

Mvh Isan Lover 

Allt detta utan en tanke på att fylla på klanens kassa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att hon som är partisk inte ska deltaga i beslut som kan påverka hennes bror är ju helt logiskt, skulle hon vara med där vore det ju en jäv situation.

 

Mvh isan lover

 

Så att hennes regering lägger ner väldigt mycket krut på att driva igenom amnesti för hennes bror han hon som PM inget med att göra ?

 

Är det din syn på demokrati ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är möjligt att hon som PM ibland gör fel val eller prioriterar fel saker, men nämn en politiker som aldrig gör det, jag tycker inte att det är någon större grej och familjen Shinawatra har alltid prioriterat goda relationer till omvärlden, framtida affärsmöjligheter och sökt möjligheter för Thailand att utöka exporten.

 

Mvh Isan Lover 

 

 

T.ex som de gjort med risexporten då! Lyckats förstöra Thailands rykte på rismarknaden, både kvalite och kvantite har rasat, på två år. Och detta har kostat landet stora belopp.

 

Men några vinnare finns det någonstans, undrar vem/vilka?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Hej

 

Det tycker jag inte alls eftersom Afrika och deras guldfyndigheter normalt inte utgör något jag intreserar mig för och här är jag helt klart dåligt insatt, men jag tycker absolut att en sån utsugare och diktator som Mugabe ska hindras att göra affärer med omvärlden och jag ogillar naturligtvis att folk utifrån ens vill göra affärer med honom.

 

Men jag tycker fortfarande att det är bra att Yingluck vill knyta kontakter med andra länder än Zimbabwe i Afrika för Thailands skull, handelspartners behövs och förhoppningsvis kan både Thailand och dom Afrikanska länderna tjäna på ett samarbete.

 

Mvh Isan Lover 

 

Vad menar du med?:

"en sån utsugare och diktator som Mugabe"

 

Han är ju folkvald, då får man ju göra vad som helst det är ju på valdagen man får förtroendet att göra som man vill HELA mandatperioden!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Vad menar du med?:

"en sån utsugare och diktator som Mugabe"

 

Han är ju folkvald, då får man ju göra vad som helst det är ju på valdagen man får förtroendet att göra som man vill HELA mandatperioden!!!

Att sen mandatperioden ändras till en "liggande åtta" är en petitess och inget att fästa sig vid! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Att sen mandatperioden ändras till en "liggande åtta" är en petitess och inget att fästa sig vid! :crazy:

 

Nja, det ska ju vara val senast i morron.

Det är beslutat av landets författningsdomstol att president valet ska göras senast på onsdag, men han kanske gör landet en tjänst genom att sitta kvar som caretaker taxen gjorde..

 

Som jag skrivit tidigare i tråden..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att hon som är partisk inte ska deltaga i beslut som kan påverka hennes bror är ju helt logiskt, skulle hon vara med där vore det ju en jäv situation.

 

Mvh isan lover

Dom är väl jäviga mest hela regeringen? Som partiägare är han väl ungefär som en chef för dom.

Det måste väl också vara jäv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är hon där som PM för Thailand eller hon där för att bevaka familjens intressen?

Har inte Takki investerat stort i dessa länder? 

 

 

En intervju med Takki

 

I don’t have any experience with mining, and I learned from there…. I’ve got concessions for exploration in Uganda and Tanzania, and titanium concession in Zimbabwe. We found gold and titanium already…. We also found a very good reserve of platinum in Uganda….

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

En intervju med Takki

 

I don’t have any experience with mining, and I learned from there…. I’ve got concessions for exploration in Uganda and Tanzania, and titanium concession in Zimbabwe. We found gold and titanium already…. We also found a very good reserve of platinum in Uganda….

IL du ombedes kommentera detta! Samt en tidigare inlägg ang. den "demokratiskt" valde diktatorn och utsugaren Mugabe. Skall man försöka få militären att störta honom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Allt detta utan en tanke på att fylla på klanens kassa?

Hej

 

Själv är jag övertygad om att landets bästa kommer i första hand eftersom det är nödvändigt om hon och hennes parti vill stanna kvar vid makten, sköter hon sig inte åker hon nästa val, så fungerar en demokrati.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Själv är jag övertygad om att landets bästa kommer i första hand eftersom det är nödvändigt om hon och hennes parti vill stanna kvar vid makten, sköter hon sig inte åker hon nästa val, så fungerar en demokrati.

 

Mvh isan lover

 

Synd bara att Thailand inte har en fungerande demokrati och partier som jobbar för landets och dess befolknings bästa..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Själv är jag övertygad om att landets bästa kommer i första hand eftersom det är nödvändigt om hon och hennes parti vill stanna kvar vid makten, sköter hon sig inte åker hon nästa val, så fungerar en demokrati.

 

Mvh isan lover

Det har vi ju sett hur det går med dom valen. Dom blir aldrig av. Ex. 2006.

 

Du får bestämma dig! Om regeringen sitter kvar efter valperiodens slut utan att utlysa nyval, är det så det ska fungera i en demokrati?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Synd bara att Thailand inte har en fungerande demokrati och partier som jobbar för landets och dess befolknings bästa..

Hej

 

Ger man bara demokratin i Thailand en chans så kommer den säkert att utvecklas positivt, dom ständiga bakslagen står inte folk för på valdagen utan uppstår när militär,PAD och kungliga rådgivare bestämmer sig för att manipulera valresultaten på olika sätt juridiskt eller militärt.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Det har vi ju sett hur det går med dom valen. Dom blir aldrig av. Ex. 2006.

 

Du får bestämma dig! Om regeringen sitter kvar efter valperiodens slut utan att utlysa nyval, är det så det ska fungera i en demokrati?

Hej

 

Mig veterligen har alla utlovade val hållits utom när militären hindrade detta.

 

Jag har inte hört någon seriös politisk expert varken i Thailand eller internationellt påstå att det utlysta valet i Thailand före kuppen inte skulle ha blivit av om inte kuppmakarna hade slagit till innan.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...