Jump to content
IGNORERAD

Hatpropaganda ett hinder för demokrati.


Khun Ken

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Du kanske ska läsa Poffas inlägg en gång till. långsamt? Ser ut som du saknar ett "inte" i ditt svar...

Ifall du ser Thailand som ett företag-som Thaksin gjorde- och du äger alla aktierna. Du vill att företaget ska säljas till din fru men deltar inte i omröstningen på grund av jävsituationen. Hur tror du att dina styrelsemedlemmar röstar? Efter eget huvud eller efter vad chefen och den största aktieägarens önskan?

Som sagt, du är bra jävla naiv om du tror att de anställda skulle rösta tvärt emot chefens önskemål i detta läget. Det finns inte någon MBL i Thailand...

Hej

 

Jag inser som sagt att partimedlemmar förväntas följa partiets linje i olika omröstningar och att detta blir ett demokratiskt och moraliskt problem om ett lagt förslag gynnar partiets ledare eller någon annan i regeringen, och jag tror precis som du att en politker har svårt att gå emot sin ledning och sitta kvar vare sig det gäller Thailand eller ex.vis Sverige, så är det och vad gör man åt detta?

 

I ett parti förväntas man ju följa partilinjen och vara lojal mot partiet och är man inte det riskerar man ju helt klart sin plats i partiet.

 

Mvh isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 156
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    27

  • Tallviking

    21

  • MaiChai

    10

  • andersbangkok

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Jag inser som sagt att partimedlemmar förväntas följa partiets linje i olika omröstningar och att detta blir ett demokratiskt och moraliskt problem om ett lagt förslag gynnar partiets ledare eller någon annan i regeringen, och jag tror precis som du att en politker har svårt att gå emot sin ledning och sitta kvar vare sig det gäller Thailand eller ex.vis Sverige, så är det och vad gör man åt detta?

 

I ett parti förväntas man ju följa partilinjen och vara lojal mot partiet och är man inte det riskerar man ju helt klart sin plats i partiet.

 

Mvh isan lover 

 

Hon brukar sällan vara med i Parlamentet och diskutera, men nu är det ju "familjeangelägenheter" Opartisk? Nej. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...