Jump to content
IGNORERAD

Mc-resa i Thailand.


woffe2

Recommended Posts

Hej  Nemo, hittade Tony`s igår och bokat och klart idag, det blev en Honda VRX 400 Roadster special, en liten bushoj med paket hållare helt perfekt :crazy:

Men tack ändå :thumbsup:

 

Woffe

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 101
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • woffe2

    32

  • scorpio63

    9

  • thaiola

    8

  • mangokid

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

fore "Lom Sak" finns ett jättefint område runt "Khao Kho"

väg "2013" är en fin Mc-väg även "2016"  kurvig och vyer

utanfor Chiang-Mai har du "samoeng Loopen" MYCKET kurvor (hårnålar) 1/2 dags tripp

och i slutet/borjan har jag sätt skyltar om "flygande ekorrar"

 

lite tipps

 

http://www.gt-rider.com/index.html

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Denna lilla leksak står och väntar i Chiang Mai när man kommer ner, till en kostnad av 1200 thb / dag.

 

Woffe

post-5367-0-60366600-1377873132_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Jag körde Vietnam, Laos och sen ner till Jomtien i vintras och det var en underbar resa :-) ..

Du har inga bilder att visa från den trippen? Funderar på en trip jag med. Med start och mål Pattaya

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns nog några bilder från mellersta Vietnam - Laos - Thailand men inte så många.

 

Det enda problemet jag ser är ju motorcykel genom Kambodja för egentligen får inga utlänningar köra fordon där enligt uppgifter som jag har fått..

 

Men det är väl bara att chansa, har haft vissa diskussioner med poliserna i de flesta länderna och Laos var dom svåraste eftersom dom envisade sig med att vi skulle prata Lao ..

 

Sen är det nog en väldigt bra fördel att fixa ett internationellt körkort som vi struntade i (hade inte planerat trippen).

 

/Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Då tror jag att jag har hittat rätt när det gäller MC-kläder i LOS, det blev en tight tröjja som andas med skydd för armbågar, axlar och ryggplatta.

Sedan en vindjacka som klarar lätt regn framifrån och med flis på baksidan som andas, kevlarjeans med knäskydd och ett två-delat regnställ med reflexer.

 

Mina gammla bots får duga, hjälmkamera har jag lånat för lite rörliga bilder.

 

Woffe

post-5367-0-89644100-1380987849_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj vad jag önskar att jag kunde åka med.

Men jag är fortfarande orolig över budgeten:-P

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns nog några bilder från mellersta Vietnam - Laos - Thailand men inte så många.

 

Det enda problemet jag ser är ju motorcykel genom Kambodja för egentligen får inga utlänningar köra fordon där enligt uppgifter som jag har fått..

 

Men det är väl bara att chansa, har haft vissa diskussioner med poliserna i de flesta länderna och Laos var dom svåraste eftersom dom envisade sig med att vi skulle prata Lao ..

 

Sen är det nog en väldigt bra fördel att fixa ett internationellt körkort som vi struntade i (hade inte planerat trippen).

 

/Andreas

Det är samma betämmelser i Vietnam - inga utlänningar får framföra fordon - offentligt iaf...

Men det verkar vara si å så med detta,en bekant sa att han visade patientbrickan ifrån

sverige å - fick OK you go now..

Men om olyckan råkar infinna sig vete fan vad som händer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är samma betämmelser i Vietnam - inga utlänningar får framföra fordon - offentligt iaf...

Men det verkar vara si å så med detta,en bekant sa att han visade patientbrickan ifrån

sverige å - fick OK you go now..

Men om olyckan råkar infinna sig vete fan vad som händer.

Patientbricka?? 

Måste vart hur länge sen som helst,minns inte ens när ja haft en sån d senaste 20 år sen

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Patientbricka?? 

Måste vart hur länge sen som helst,minns inte ens när ja haft en sån d senaste 20 år sen

Tja jag hade min gamla ´vita´ brickan för  2 år sedan iaf..Men meningen

var att de flesta av ordningsmakten inte vet vad som är vad eller vad som gäller...

 

Även i Thailand så visade jag mitt körkort å sade internationale card-ok ?

inga frågor och jag har INTE mc behörighet på kortet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har vi den preliminära resrutten som skall köras på 10 dagar. :yahoo:

 

Woffe

 

Trevlig resa och ta det forsiktigt så att vi ses i slutet av månaden.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nar du passerar Udon sa forvantar vi oss en blankare sa vi kan fa lite liveupdates!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall ta det så försiktigt Stefan, vill inte missa kroppkakorna :crazy:  ska jag ta med mig lingonsylt :nyam:

 

Woffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall ta det så försiktigt Stefan, vill inte missa kroppkakorna :crazy:  ska jag ta med mig lingonsylt :nyam:

 

Woffe

 

Finns sylt men inga kroppkakor :not_i:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns sylt men inga kroppkakor :not_i:

Va synd Stefan, gick det inge bra med Thaipotatis :ledsen:  blir det bruna bönor med fläsk istället hehe.

Ha det, och vi syns.

 

Woffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Va synd Stefan, gick det inge bra med Thaipotatis :ledsen:  blir det bruna bönor med fläsk istället hehe.

Ha det, och vi syns.

 

Woffe

 

Får väl se vad det kan bli.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

kul jag har själv lust att åka från buriram till jomtien ssen bkk  och hem  till buriram igen får se om det blir nåt i vintern har själv  en honda phantom  lycka till mvh

Jag kan hænga på! Bor sjælv i Surin!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er alla här på MPR. :wai:

Jag planerar en Mc-tripp i Thailand, med start  24 okt från Chiang Mai till Mekong och följa Mekong till Nakhon Phanom och sedan via Khon Kaen och Udon tillbaka till Chiang Mai den  3 nov. :yahoo::dance1:

Hela trippen blir ca: 200 mil och ungefär 20 mil om dan i makligt tempo för att se så mycket som möjligt och träffa lite folk :28: , hyr typ 400 cc för tempot och ev avstickare och har en kalkyl med alla fasta kostnader tor Arlanda på 12000skr.

Tänkte att detta skulle bli en reseberättelse sedan, om någon här på MPR känner för att haka på så skulle det vara kul, om det finns någon på MPR utmed rutten som vill ha påhällsning så vore det också kul. :victory::preved::17:

Tänkte stanna till i Udon som är fruns hemtrakter på vägen, vet inte riktigt vad jag get mig in på men tror att det kan bli magiskt och beroende framkallande, tar gärna emot tipps, ideer och sånt att tänka på.

Har varit lite varstans i LOS och bara älskar bondvishan och människorna, därav resan. :thumbsup:

 

MVH, längtande WOFFE.

Får se om man ær nere då! Får væl følja tråden. Skulle va kul med en tripp. Men damen føljer nog inte med. Hon hatar sol, eftersom vi har pickup med AC. Då tittar hon førvånat på mig, nær jag sæger att vi kan væl ta en hollyday med motorcykeln :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en undran, jag kommer ju att åka utmed Mekong i ca: 60 mil, att ta sig ett dopp utmed vägen är det OK eller NO NO, det är ju högt flöde när jag kommer ner.

 

Woffe.

Ändrades av woffe2
Link to comment
Dela på andra sajter

Har en undran, jag kommer ju att åka utmed Mekong i ca: 60 mil, att ta sig ett dopp utmed vägen är det OK eller NO NO, det är ju högt flöde när jag kommer ner.

 

Woffe.

Finns säkert en hel del platser där det inte är för strömt, har sett många bada i floden!

Det ser ut på kartan som att du kommer att köra längs med Mekong väster om NongKhai, finns ett "vattenhål" en 3-4 mil före NK, tror det heter ThanTip eller något liknande, man har lämnat Mekong för att färdas längs en serpenlik del av vägen med skog som omväxling, kommer till en liten bro över ett vattendrag där det är en fors som vid denna tid på året borde vara rätt full med vatten, det ligger lite Thairestauranger och lite shoppar alldeles i anslutning så det är lätt att hitta, där brukar Thailändarna bedriva diverse vattenlekar trots flödet för det ser grunt ut. Har ett par foton därifrån, ett perfekt ställa att vila hojrumpan på!

post-3426-0-14133500-1381053449_thumb.jp

post-3426-0-32885200-1381053465_thumb.jp

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...