Jump to content
IGNORERAD

Emirates i vinter. Sto - BKK 4190sek


StefanJ

Recommended Posts

Nu kan man boka Emirates jäkla billigt från Stockholm till BKK 4.190sek

Avresedatum  4 sep -14 Dec,, och 31dec till 31mars

 

Man måste dock mellanlanda i Dubai..  ca4 tim ned.  Och ca 6 tim på hemresan.

 

Thai Airways direktflyg känns ändå mer lockande... såvida priset är runt 6.000sek

 

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    11

  • Mr Ning Ning

    11

  • Moritz

    8

  • StefanJ

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Borgmästarens Son

Nu kan man boka Emirates jäkla billigt från Stockholm till BKK 4.190sek

Avresedatum 4 sep -14 Dec,, och 31dec till 31mars

Man måste dock mellanlanda i Dubai.. ca4 tim ned. Och ca 6 tim på hemresan.

Thai Airways direktflyg känns ändå mer lockande... såvida priset är runt 6.000sek

Hittar du en resa med thai för ca 6000 kr under jul/nyår så gör du de jävligt bra

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittar du en resa med thai för ca 6000 kr under jul/nyår så gör du de jävligt bra

Inte vid Jul -Nyår   läs igen.

 

fram till 14 Dec och från 31 dec till 31 mars.  

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte vid Jul -Nyår   läs igen.

 

fram till 14 Dec och från 31 dec till 31 mars.  

 

Om man söker på Emirates hemsida är det ganska mycket "luft" i kampanjen.

Det är bara vissa veckodagar som är billiga och i december hittar jag de billiga resor endast första veckan.

 

Det ser mera lovande ut i januari, från den 5/1 går det att få biljetter till 4222.

Vid första anblicken verkar det dock som om man måste bereda sig på lååång väntan i Dubai

men det kanske finns guldkorn på vissa datum om man kan vara flexibel med sin reseperiod.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bojkottar allt från Dubai pga deras jävliga behandling av den norska kvinnan, ja det ´kanske e barnsligt men mina pengar ska dom inte få. För er som kanske inte läst nyhterna så blev en norsk kvinna våldtagen på ett hotell och fängslad för sexuellt umgänge utanför äktenskapet och hotades med fängelse. Så deras behandling av  kvinnor köper jag inte. Ber om ursäkt  för OT men jag lägger absolut inte några moraliska åsikter på dom som åker med Emirates eller vistas i landet på semester vi gör bara olika val

Ändrades av Towe
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bojkottar allt från Dubai pga deras jävliga behandling av den norska kvinnan, ja det ´kanske e barnsligt men mina pengar ska dom inte få. För er som kanske inte läst nyhterna så blev en norsk kvinna våldtagen på ett hotell och fängslad för sexuellt umgänge utanför äktenskapet och hotades med fängelse. Så deras behandling av  kvinnor köper jag inte. Ber om ursäkt  för OT men jag lägger absolut inte några moraliska åsikter på dom som åker med Emirates eller vistas i landet på semester vi gör bara olika val

Ja det är en fantastisk fin religion det där :crazy:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är lättförtjänade slantar att sitta och vänta några timmar i Dubai. Bra timpenning.

Sedan kan man åka i den stora A380 från Dubai till BKK (avgår 3:05 och landar 12:25).

Samma stora plan kan man åka i vid hemresan (avgår 1:05 och landar i DXB  04:55)

Inte alls lång väntan, men vi tycker ju alla lite olika.

Jag tänker iaf testa detta i mitten av oktober, måste vara bättre än de små thaiarna som  numera går från ARN

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är lättförtjänade slantar att sitta och vänta några timmar i Dubai. Bra timpenning.

Sedan kan man åka i den stora A380 från Dubai till BKK (avgår 3:05 och landar 12:25).

Samma stora plan kan man åka i vid hemresan (avgår 1:05 och landar i DXB  04:55)

Inte alls lång väntan, men vi tycker ju alla lite olika.

Jag tänker iaf testa detta i mitten av oktober, måste vara bättre än de små thaiarna som  numera går från ARN

På vilket sätt är ett stort plan bättre än ett lite mindre för dig som passagerare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Kan man tjäna ca 1000 i timman (skattat och klart) så är det lockande att prova för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

På vilket sätt är ett stort plan bättre än ett lite mindre för dig som passagerare?

 

....kanske för att planet har beteckningen A380 (ny modell och bara måste provas av vissa) ?    :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man tjäna ca 1000 i timman (skattat och klart) så är det lockande att prova för mig.

Så mycket kan man nog inte tjäna tyvärr

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
....kanske för att planet har beteckningen A380 (ny modell och bara måste provas av vissa) ?    :rolleyes:

Eller om man orkar tänka lite...

Så går ett stort plan betydligt lugnare i luften än ett litet.

Rätt enkelt att förstå.eller?

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Så mycket kan man nog inte tjäna tyvärr

Ja det stämmer ju, gjorde en tankevurpa (igen).

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller om man orkar tänka lite...

Så går ett stort plan betydligt lugnare i luften än ett litet.

Rätt enkelt att förstå.eller?

 

Vad menar du med ett "litet" plan?  Du menar alltså att folk flyger med A380 för att få en mer stabil/lugnare resa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Vad menar du med ett "litet" plan?  Du menar alltså att folk flyger med A380 för att få en mer stabil/lugnare resa?

Om du ägnar lite tid åt att läsa om vad folk tycker om olika storlekar på plan så kanske du ser en koppling.

Det finns dom som inte ville  att Thai tar bort 747an av den anledningen.

Att just ett stort plan går lugnare än ett "mindre" och altså erbjuder bättre reskomfort.

Sen finns det alltid dom som vill testa nya saker.

Själv Valde jag Emirates för priset och att få mer att jämföra med Thaiair.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bojkottar allt från Dubai pga deras jävliga behandling av den norska kvinnan, ja det ´kanske e barnsligt men mina pengar ska dom inte få. För er som kanske inte läst nyhterna så blev en norsk kvinna våldtagen på ett hotell och fängslad för sexuellt umgänge utanför äktenskapet och hotades med fängelse. Så deras behandling av  kvinnor köper jag inte. Ber om ursäkt  för OT men jag lägger absolut inte några moraliska åsikter på dom som åker med Emirates eller vistas i landet på semester vi gör bara olika val

 

Då ska du få lite mer att bojkotta här.

 

Hon fick dessutom sparken från företaget hon jobbade på för att hon anmälde våldtäkten (de gav henne ett ultimatum, dra tillbaka anmälan eller få sparken som jag uppfattade det), det är ett företag från Qatar med bl.a. svenska (ev också norska?) delägare (eller i ledningen åtminstone). Huvudägaren är dessutom gift med Janet Jackson.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Då ska du få lite mer att bojkotta här.

 

Hon fick dessutom sparken från företaget hon jobbade på för att hon anmälde våldtäkten (de gav henne ett ultimatum, dra tillbaka anmälan eller få sparken som jag uppfattade det), det är ett företag från Qatar med bl.a. svenska (ev också norska?) delägare (eller i ledningen åtminstone). Huvudägaren är dessutom gift med Janet Jackson.

Snart bäst att gå till Thailand allså.

Men vem har då gjort skorna?

Stanna hemma??

Eller bojkotta allt överallt..och dö av svält.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ägnar lite tid åt att läsa om vad folk tycker om olika storlekar på plan så kanske du ser en koppling.

Det finns dom som inte ville  att Thai tar bort 747an av den anledningen.

Att just ett stort plan går lugnare än ett "mindre" och altså erbjuder bättre reskomfort.

Sen finns det alltid dom som vill testa nya saker.

Själv Valde jag Emirates för priset och att få mer att jämföra med Thaiair.

 

Har åkt med A380 och det är alla ggr att föredra jämfört med Thais sunkiga plan t.ex. från Stockholm.

Snyggt, nytt, rent, ej nersuttna ibland trasiga säten och i Emirates fall professionell och snygg personal.

 

Att överhuvudtaget komma på idén att ifrågasätta val av det planet efter alla våta drömmar om nya Dreamlinern på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var i Brisbane för ett par veckor sedan bodde jag på Hilton. Och de drällde varje dag av flygpersonal från Emirates i lobbyn !

 

Och jisses vilka snyggingar dom hade. Thai Airways släng er i väggen !

 

post-3404-0-51096200-1374762993_thumb.jp

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Har åkt med A380 och det är alla ggr att föredra jämfört med Thais sunkiga plan t.ex. från Stockholm.

Snyggt, nytt, rent, ej nersuttna ibland trasiga säten och i Emirates fall professionell och snygg personal.

 

Att överhuvudtaget komma på idén att ifrågasätta val av det planet efter alla våta drömmar om nya Dreamlinern på forumet.

Jag såg inte vilket plan jag skulle flyga med förrän efter jag köpt min biljett..och blev då glatt överraskad.

Att göra som jag kan dock bli negativt ibland som när jag flög hem med Aerosweet via Ukraina.

Från Kiev fick jag flyga ett "litet" plan jag aldrig hört talas om tidigare. 2 stolar på var sida om mittgången.

Men det gick bra att flyga de också.

Sen att dom bjöd mig på Salmonella är en annan sak ang kvalitet.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg inte vilket plan jag skulle flyga med förrän efter jag köpt min biljett..och blev då glatt överraskad.

Att göra som jag kan dock bli negativt ibland som när jag flög hem med Aerosweet via Ukraina.

Från Kiev fick jag flyga ett "litet" plan jag aldrig hört talas om tidigare. 2 stolar på var sida om mittgången.

Men det gick bra att flyga de också.

Sen att dom bjöd mig på Salmonella är en annan sak ang kvalitet.

Haha ja vilket jumbojet man fick flyga hem med från Kiev när vi var sen från bkk och missade anslutningen till sto.

//K

post-3645-1374763921,38_thumb.jpg

post-3645-1374764011,3_thumb.jpg


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Att just ett stort plan går lugnare än ett "mindre" och altså erbjuder bättre reskomfort.

 

På den höjden de flyger, så tror jag inte att man upplever någon större risk för turbulent luft/luftgropar oberoende av storleken på plan.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Snart bäst att gå till Thailand allså.

Men vem har då gjort skorna?

Stanna hemma??

Eller bojkotta allt överallt..och dö av svält.

Vi får börja med TranSiperian tåget. Tänk Dig att sitta två veckor i kupen, titta på taiga och dricka the från en samovar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
På den höjden de flyger, så tror jag inte att man upplever någon större risk för turbulent luft/luftgropar oberoende av storleken på plan.  :)

Totalt fel från dig.

På min 3e hemresa från Bkk var det mkt oroligt i luften i stort sett hela vägen till Arn.

Då ruskar de bra även i en 747a kan jag lova

Flög även London-Barbados under sådana omständigheter.

Vid båda dessa tillfällen försökte piloterna byta höjder utan större resultat.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...