Jump to content
IGNORERAD

Emirates i vinter. Sto - BKK 4190sek


StefanJ

Recommended Posts

Vi får börja med TranSiperian tåget. Tänk Dig att sitta två veckor i kupen, titta på taiga och dricka the från en samovar.
Offtopic...

Rekas starkt.

Åkte tåg Gbg - Stockholm , båt Stockholm - Helsingfors , tåg Helsingfors - Moskva .

Transibiriska Moskva - Peking , tåg Peking - Shanghai , tåg Shanghai - Guilin , tåg Guilin- Hanoi .

Tåg Hanoi - Nah trang, buss Nah trang- Saigon och flyg Saigon - Bkk .

Givetvis med korta stopp i helsingfors o Moskva och längre i dom övriga

städerna . Något att prova för den som inte har bråttom till målet. //Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    11

  • Mr Ning Ning

    11

  • Moritz

    8

  • StefanJ

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sarne

Jag åkte nu juli med upphotade 747. !0 stolar i rad. Det är både trängre och smalare säten. Jag var klart besviken. Som jag skrev förra gången. Jätteviktigt vilken plats man bokar. Det sitter lådor under sätena på ytterplatserna. Dom tar bort plats för benen. Man får faktiskt känslan att börja kolla efter allternativ. Vi får se.

747 har alltid haft 10 stolar i bredd i EC, det är ju klart större än 777. 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Provbokade en tripp i oktober med Emirates från ARN, priset var helt ok med 3806:- och väntetiden ner var 5,15 men hem var den bara 1,30, Thai Airways på samma datum kostar 6284:-   Blir 2 478:- att spendera på annat... till exempel 215 Beer Chang på Cheap Charlies!
Vilken jävla tur att jag inte bokade resan innan, när jag bokade idag kostade den 3385 kr, Thai hade gått upp till 6327kr. Det betyder 2942 kr att spendera på Cheap Charlies

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken jävla tur att jag inte bokade resan innan, när jag bokade idag kostade den 3385 kr, Thai hade gått upp till 6327kr. Det betyder 2942 kr att spendera på Cheap Charlies
Lycky you,, 5 tim o glo o inget att göra,, gäller ju o spara..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycky you,, 5 tim o glo o inget att göra,, gäller ju o spara..

5 timmar att dra skinnspik eller rulla hatt. Billigt är det i alla fall :crazy:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej fy för väntan på flygplatser hemskt segt. Reste med turkarna en gång för att spara pengar svor på att aldrig flyga nåt annat än direkt . Det löftet har jag hållit i fem år nu.Thai is the way to fly..

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog att MaiChai inte har några problem att jobba bort några timmar på en flygplats? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej fy för väntan på flygplatser hemskt segt. Reste med turkarna en gång för att spara pengar svor på att aldrig flyga nåt annat än direkt . Det löftet har jag hållit i fem år nu.Thai is the way to fly..

 

Åkte direkt två ggr efter varandra. 10-11 timmar på flyget varje gång.

 

Ben och fötter svullna i 4 dagar.

Efter det har jag varit tvungen att använda stödstrumpor.

 

Aldrig mera direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar att dra skinnspik eller rulla hatt. Billigt är det i alla fall :crazy:
Handla nått eller kanske ta sig nån stänkare är ju uteslutet då missar man det man sparar in..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Handla nått eller kanske ta sig nån stänkare är ju uteslutet då missar man det man sparar in..

Ja och efter nån stänkare kanske man missar flyget också :crazy:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken jävla tur att jag inte bokade resan innan, när jag bokade idag kostade den 3385 kr, Thai hade gått upp till 6327kr. Det betyder 2942 kr att spendera på Cheap Charlies

Säkrast du reserverar en pall.  :y2:

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycky you,, 5 tim o glo o inget att göra,, gäller ju o spara..
Fortsätter förmodligen med att läsa boken jag läst på planet från Stockholm, kanske tillsammans med en lämplig dryck och tänker på att jag har 600 kronor i timmen...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortsätter förmodligen med att läsa boken jag läst på planet från Stockholm, kanske tillsammans med en lämplig dryck och tänker på att jag har 600 kronor i timmen...

 

En klen tröst för de som köpt en dyrare biljett :-).

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortsätter förmodligen med att läsa boken jag läst på planet från Stockholm, kanske tillsammans med en lämplig dryck och tänker på att jag har 600 kronor i timmen...
Som sagt,, lucky you..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man åker ut före den 14/12 och hem efter nyår, hur blir det då?

 

Kampanjpris om det finns några biljetter kvar, eller`?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man åker ut före den 14/12 och hem efter nyår, hur blir det då?

 

Söker man på Emirates egen sida ser det inte ut att finnas några billiga biljetter varken i senare halvan av november eller i december.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man åker ut före den 14/12 och hem efter nyår, hur blir det då?

Bra fråga...   Jag är inte i resebranchen.. så jag vet inte.   Maila nån som är och fråga.

 

mvh

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag frågade en Resebranch polare... han sa.. Avresedatum styr priset.

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag frågade en Resebranch polare... han sa.. Avresedatum styr priset.

 

Du passade inte på att fråga vilka datum det fanns billiga (ca 4000 kr)

Emirates-resor från ARN-BKK när du ändå hade honom på tråden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Moritz -

Han låg typ i hängmattan.. hehe

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Säkrast du reserverar en pall.  :y2:

 

Du har rätt, det kanske blir fullt! Har du numret till Cheap Charlies maître d'?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra fråga...   Jag är inte i resebranchen.. så jag vet inte.   Maila nån som är och fråga.

 

mvh

Man behöver inte vara i branschen...

 

Räcker med momondo.se

 

Där får du staplar och parametrar :thumbsup:

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Worlds Best Airlines 2013 - Emirates        Thai kom på 15:e plats.  SAS ej med på Top20
In Europe - Turkish Airlines     SAS ej med på Top 10
http://www.worldairlineawards.com/index.htm

 

Finns flera olika kategorier   Bästa säten osv   enjoy

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

En kort rapport från min flight med Emirates ARN-BKK.

Smidig incheckning, var där iofs redan 11.00, men det gick snabbt och smidigt. Två väskor med totalt 27 kilo att checka in var det inga problem med trots att jag förmodligen åkte på den billigaste ekonomibiljetten så får man ha 30 kilo incheckat. De vägde aldrig mitt handbagage.

Planet var en Boeing 777-200LR mellan Stockholm och Dubai och en Boeing 777-300ER mellan Dubai och Bangkok. Kan rekommendera en plats långt bak i planet, gjorde misstaget att boka plats långtrfram på andra sträckan och där fanns det ett antal mindre barn som flög och de var inte riktigt nöjda vilket de ljudligt lät alla i den sektionen av planet veta...

Långt bak finns det inga hållare till baby bassinetts...

Ryktet om alkoholförbud på Emirates som figurera här på Mpr då och då är synnerligen överdrivet. Det var free flow från galley i planest stjärtparti hela resan med vin, öl och sprit. Ännu en anledning att sitta långt bak...

Eftersom jag hade 5 timmar mellan planen i Dubai så önskade jag mig nästan en försening. Gick åt helvete och vi lämnade gaten på Arlande nästa 20 minuter innan utsatt tid. Skit. Men efter att ha lokaliserat min nya gate i Dubai och tagit ett transfer tåg dit fanns det riktigt sköna soffor att sitta i. Beväpnade mig med en macka och en stor kaffe från starbucks a 90 kronor och boken "Helvetet inifrån" så var det inga problem att fördriva tiden. Sova hadefjag tänkt att göra på sträckan mellan Dubai och Bangkok men det sprack ju som ni förstår.

För 3385 som biljettten kostade får det anses vara ett klipp, nu ska jag bara gå in och boka om mina säten till hemresan också..

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...