Jump to content
IGNORERAD

Emirates i vinter. Sto - BKK 4190sek


StefanJ

Recommended Posts

Mr Ning Ning
Vi får börja med TranSiperian tåget. Tänk Dig att sitta två veckor i kupen, titta på taiga och dricka the från en samovar.

Nja. Öststaterna har nog ställt till med skit nog för att bojkottas lång tid.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    11

  • Mr Ning Ning

    11

  • Moritz

    8

  • StefanJ

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

På den höjden de flyger, så tror jag inte att man upplever någon större risk för turbulent luft/luftgropar oberoende av storleken på plan

 

Nja, då har du nog inte flugit många ggr om du inte upplevt luftgropar/turbulens på 10000m höjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

A 380 från DBX till BKK är säkert en upplevelse. Men mellan ARN/CPH och DBX är det 777 med 10 stolar i bredd i ekonomiklass. Aldrig mera, för trångt. Alla andra 777 jag flugit med har 9 stolar. Emirates var ledande, bäst på 90-talet. Tyvärr verkar det som att ekonomerna tagit över numera.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då ska du få lite mer att bojkotta här.

 

Hon fick dessutom sparken från företaget hon jobbade på för att hon anmälde våldtäkten (de gav henne ett ultimatum, dra tillbaka anmälan eller få sparken som jag uppfattade det), det är ett företag från Qatar med bl.a. svenska (ev också norska?) delägare (eller i ledningen åtminstone). Huvudägaren är dessutom gift med Janet Jackson.

Då gör jag det .. vilket företag gällde det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då gör jag det .. vilket företag gällde det?

 

Kommer inte ihåg, googla så finner du nog, var artiklar i bl.a. AB för några dagar sen.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Thais sunkiga plan t.ex. från Stockholm.

 

Är numera sprillans nya 777

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
A 380 från DBX till BKK är säkert en upplevelse. Men mellan ARN/CPH och DBX är det 777 med 10 stolar i bredd i ekonomiklass. Aldrig mera, för trångt. Alla andra 777 jag flugit med har 9 stolar. Emirates var ledande, bäst på 90-talet. Tyvärr verkar det som att ekonomerna tagit över numera.

Enl deras seatguru skiljer det 1tum i bredd på stolarna mot Thai. Emirates har 17 tum breda.

Men minst lika mkt benutrymme eller mer.

Ska bli intr att se hur man upplever det.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Enl deras seatguru skiljer det 1tum i bredd på stolarna mot Thai. Emirates har 17 tum breda. Men minst lika mkt benutrymme eller mer. Ska bli intr att se hur man upplever det.
Tänk på att det planet Thai använder på Kastrup o Arlanda Är inte med på Seatguru ännu. 77W lev 2012 -2013. Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Tänk på att det planet Thai använder på Kastrup o Arlanda Är inte med på Seatguru ännu. 77W lev 2012 -2013. Hälsar pigge01

Jag jämför bara med 747 så länge.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Är numera sprillans nya 777

 

Kan nog stämma, det var flera år sedan jag flög med Thai.

Men mitt intryck av 380 var "massor med luft" och ett plan som luktade nytt.

Frugan är fortfarande salig över den flighten och rekommenderar Emirates vitt och brett. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag jämför bara med 747 så länge.
Dom är på andra linjer. Har ersatt de 777-300ER in hyrda BKK - Paris. Och på BKK - SYD Sidney. När jag åkte TG951/950 över julen Var det Retro 747 och StatAlliens 747 med nya stolar och onödig speldoser. Dåliga och smutsiga plan har jag inte upplevt på mina över 90 resor med Thai sedan 1999. Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Dom är på andra linjer. Har ersatt de 777-300ER in hyrda BKK - Paris. Och på BKK - SYD Sidney. När jag åkte TG951/950 över julen Var det Retro 747 och StatAlliens 747 med nya stolar och onödig speldoser. Dåliga och smutsiga plan har jag inte upplevt på mina över 90 resor med Thai sedan 1999. Hälsar pigge01

Nu är det så att jag bara åkt 747 med thai till Bkk.

Alltså kan jag inte jämföra med något annat..ännu.

Och vi delar tydligen inte erfarenhet angående skick inne i dom planen.

Enligt min ringa erfarenhet så var både SAS och Air China Frächare invändigt.

Alla upplever saker olika och bedömer olika.

Speldosor kan jag också vara utan.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom är på andra linjer. Har ersatt de 777-300ER in hyrda BKK - Paris. Och på BKK - SYD Sidney. När jag åkte TG951/950 över julen Var det Retro 747 och StatAlliens 747 med nya stolar och onödig speldoser. Dåliga och smutsiga plan har jag inte upplevt på mina över 90 resor med Thai sedan 1999. Hälsar pigge01

 

Det har jag. Vid två tillfällen dessutom.

På den ena resan fick jag ont i ryggen trots att jag lagt två filtar i den grop som var i sätet.

Givetvis var planet fullsat så att få en annan stol var bara att glömma

Värsta upplevelsen var dock en resa med PIA (Pakistan International Airlines)

Där gick det bra att hålla sig från toan de tre timmar det tog.

Allt i planet var klibbigt och luktade curry :-)

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Provbokade en tripp i oktober med Emirates från ARN, priset var helt ok med 3806:- och väntetiden ner var 5,15 men hem var den bara 1,30, Thai Airways på samma datum kostar 6284:-

 

Blir 2 478:- att spendera på annat... till exempel 215 Beer Chang på Cheap Charlies!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Provbokade en tripp i oktober med Emirates från ARN, priset var helt ok med 3806:- och väntetiden ner var 5,15 men hem var den bara 1,30, Thai Airways på samma datum kostar 6284:-

 

Blir 2 478:- att spendera på annat... till exempel 215 Beer Chang på Cheap Charlies!

 

Dubais flygplats har en av världens bästa taxfree och den är öppen 24/7 !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Provbokade en tripp i oktober med Emirates från ARN, priset var helt ok med 3806:- och väntetiden ner var 5,15 men hem var den bara 1,30, Thai Airways på samma datum kostar 6284:-

 

Blir 2 478:- att spendera på annat... till exempel 215 Beer Chang på Cheap Charlies!

Det där lät fint.

Man kanske skulle fylla ett badkar med öl och testa hur de är att bada i.

Det tjänar jag ju lätt in på min biljett

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Dubais flygplats har en av världens bästa taxfree och den är öppen 24/7 !

 

Då riskerar jag ju att bränna hela min besparing innan jag kommer till Cheap Charlies...

 

 

Göra ett eget ölschampoo?

 

Pris och tidsmässigt så är Emirates ett klart alternativ, bara man inte bränner för mycket på tax free i Dubai.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Då riskerar jag ju att bränna hela min besparing innan jag kommer till Cheap Charlies...

 

 

Göra ett eget ölschampoo?

 

Pris och tidsmässigt så är Emirates ett klart alternativ, bara man inte bränner för mycket på tax free i Dubai.

Slöseri för de lilla hår jag har kvar...Bättre att kroppen får njuta...

Ja den där shoppen låter farlig.

Men det glädjer säkert någon i slutänden

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Slöseri för de lilla hår jag har kvar...Bättre att kroppen får njuta...

Ja den där shoppen låter farlig.

Men det glädjer säkert någon i slutänden

 

Finns mycktet guldaffärer, märkesaffärer med olika kläder etc. Min granne och chef brukar handla kostymer, skjortor, byxor etc av finare märken för under halva priset där

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Dubais flygplats har en av världens bästa taxfree och den är öppen 24/7 !

Jag vet inte vad du menar med bästa men prismässigt har jag aldrig blivit särskilt imponerad där. Jag gillar den för man får tag på det mesta man är intresserad av men man bör jämföra priser innan man börjar tokshoppa.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Enl deras seatguru skiljer det 1tum i bredd på stolarna mot Thai. Emirates har 17 tum breda.

Men minst lika mkt benutrymme eller mer.

Ska bli intr att se hur man upplever det.

Stämmer att det skiljer 1 tum, i vissa konfigurationer 1,5 tum. Men någonstans skall ju de andra 16 tummen tas, det ger alltså 8 tum smalare gångar, vilket praktiskt betyder att de stackars flygvärdinnorna har kämpigt med att komma fram med vagnarna liksom att man får ta det extra försiktigt när man måste besöka ett visst ställe. Enligt min erfarenhet är 1 tum bredare säte viktigt för komforten, din medpassagerare sitter ju 2 tum längre bort. Notera att jag är inte överviktig, 182cm väger 85 kg.

Ändrades av Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ägnar lite tid åt att läsa om vad folk tycker om olika storlekar på plan så kanske du ser en koppling.

Det finns dom som inte ville  att Thai tar bort 747an av den anledningen.

Att just ett stort plan går lugnare än ett "mindre" och altså erbjuder bättre reskomfort.

Sen finns det alltid dom som vill testa nya saker.

Själv Valde jag Emirates för priset och att få mer att jämföra med Thaiair.

Jag håller med föregående talare.

Emirates pris var för min del en besparing på 2000 svenska sekiner,

samt att det kan vara en upplevelse att åka med den stora A380, utan att det kostar både skjorta och slips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart bäst att gå till Thailand allså.

Men vem har då gjort skorna?

Stanna hemma??

Eller bojkotta allt överallt..och dö av svält.

Man kan cykla till Thailand också, men då ska man inte ha bråttom.

Kolla in tråden med cyklisterna ( Från Göteborg till Bangkok på cykel )

intressant läsning

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer inte ihåg, googla så finner du nog, var artiklar i bl.a. AB för några dagar sen.

Tack lilla hjärtat :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Sarne

Jag åkte nu juli med upphotade 747. !0 stolar i rad. Det är både trängre och smalare säten. Jag var klart besviken. Som jag skrev förra gången. Jätteviktigt vilken plats man bokar. Det sitter lådor under sätena på ytterplatserna. Dom tar bort plats för benen. Man får faktiskt känslan att börja kolla efter allternativ. Vi får se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...