Jump to content
IGNORERAD

Vilken Underbar stad vi lever i, finn 5 fel ??


JanTee

Recommended Posts

Man kan ju inte lata bli att undra vad som driver nagon som inte har den minsta insikt om hur det ar att leva i ett forhallande att lagga in visdomsord sa fort han upplever att andra har bra och langvariga forhallanden.

Det enda tankbara ar ren och skar avundsjuka, oformaga att finna nagot vettigt i livet.

Dessutom har i varje fall jag svart att inse meningfullheten i att stoltsera som horkarl, maste vara nat som gatt snett nagonstans i livet om detta ar livsnerven.

Efter att pa ett skojfriskt satt forsoka fa en vettig dialog med en som ar i sin fulla ratt att tycka olikt men utan att fa en massa skit kastat pa sig, fullstandigt uttjatat papegojlikt upprepande av barstolsvisdom och floskler, tja vad gor man, skiter i att tilltala densamma i direkta ordalag. Trist att det finns sadana som inte fattar skillnad pa oforskamdhet och skamtsamhet.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    4

  • broder tuk tuk

    4

  • JanTee

    3

  • gubben4906

    2

Mest aktiva i denna tråd

Märkligt att det fortfarande inte gått in i skallen hos en del här utan att det ska tändas på alla fyra

så fort ngt som uppfattas som oportunt sägs trots att det är skrivet med glimten i ögonvrån.

Man kan ju nästan tro att dem tar åt sig... 

Men det är väl bara att inse att vissas acceptans vad det gäller humor är ack så låg.

Påminner mig om en kille som var målvakt i den förening jag spelade fotboll i en gång i tiden.

Jag glömmer aldrig hatet i hans ögon när han upptäckte att ´Pang i bygget´visades på tv:n

i samlingsrummet efter en träning.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Iggy pop,

Visst är det märkligt att btt har en liten trogen fanclub på sådär 2-3 medlemmar som poppar upp varje gång han yttrar en ironisk/ogenomtänkt/korkad/retsam kommentar eller ger prov på sina enminutersanalyser.

Jag är ju själv gift med en thailändsk kvinna men hur mycket jag än försöker kan jag inte reta upp mig på btt. Hans kommentarer tar liksom inte och så är det nog för de flesta.

Jag får erkänna att jag nog är lite elak och hemsk men jag tycker faktiskt att btt i samspel med sin fanclub är ganska rolig att läsa. Btt skriver exakt samma sak varje gång och får exakt samma svar från samma personer. Varför bryr de sig så mycket om vad han tycker? Men vi äro alla olika och reagerar väl därefter, antar jag.

I vilket fall som helst anser jag btt vara en viktig beståndsdel i ett forum där det är meningen att man ska debatera och vädra sina åsikter.

Link to comment
Dela på andra sajter

JanTee, jag har läst igenom texten o jag kan inte hitta några fel (finn 5 fel).                                             

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra sagt Joints!  :great:

Fast är vi verkligen bara 2-3 medlemmar i den där påstådda fanklubben?

Några fler är det nog allt. Ett fan vill jag i och för sig inte kalla mig(är för gammal för att vara ett sådant) och ibland kan man kanske tycka att BTT

går lite väl långt. Samtidigt är jag glad för att de träbockar som håller till här bidrar till och triggar BTT och en del andra till underhållande diskutioner.

Nästan lika glad som jag är, för att ta några exempel, åt Kims fantastiska foton, Herr Changs underbara reseskildringar, Magroods inlägg skrivna

ut i från en thailändares perspektiv eller omdiskuterade Banarnes oefterhärmliga oneliners. Allt detta i ett och samma forum.

Vet ju inte om du är vare sig elak eller hemsk utanför cybervärlden, här verkar du i alla fall ytterst sympatisk och är det inte så att elaka människor

oftast är roligare än snälla? Well, well..smaken är som baken som dem säger.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

JanTee, jag har läst igenom texten o jag kan inte hitta några fel (finn 5 fel).                                             

Det finns väl inte fem raka fel...

Men...

Avundsjuka, svartsjuka, tävlingar om status, utfysning och "vanligt" skitsnack

kan av dom som är utsatta för det, KÄNNAS jävligt fel

Det borde vara så här, att när man kommer till ett nytt land så får man hjälp av de

som varit i Landet ett tag, och har erfarenhet av det nya livet.

Och så är det åxå i många fall, men ofta med baktankar, för att ta reda på så

mycket man kan om "den nya" tjejen. Därför att:  "Ingen får vara bättre än mig"

speciellt inte en nykomling...har man redan hus i Thailand är man körd !!

Har någon märkt detta när ni är i Thailand?

Jag upplever det tvärtom, för att svenskar är ju inte svartsjuka av sig...eller..

Jan & Puh

UdonThani Friends !!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Guest boffe1609

Hej

Du glömde ett fel Nr 6

Tjänar din man bara så mycket Jag känner en som tjänar mer Jag kan ordna så att ni träffas

Allt i övrigt mycket bra Akta er för SFI om ni vill ha TGF kvar. Skitpratet stämmer i hela Skandinavien tror jag

En del är oxå bra på att ljuga

Boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på Er alla,

Jag har nog levt som BTT tror jag, i alla fall om jag ser på det han skrivit här på MPR.

Det längsta förhållande jag har haft med en tjej, nej fel, som en tjej har stått ut med mig är 3 år, en guldmedalj till denna kvinna, det är min dotters mor, hon trodde nog som alla andra kvinnor att de kunde omvända mig att sluta dricka alkohol men det funkade inte så länge jag själv inte ville sluta.

Så ser man på mitt liv med kvinnor så kommer jag aldrig, tror jag, ge kommentarer om andra mäns damer, och har jag gjort det tidigare så ber jag om ursäkt här.

Jag bryr mig inte om var männens kvinnor kommer ifrån, det är ett problem, om det nu är ett problem, mellan mannen och hans fästmö. Och om nu kvinnan är en f.d. barbrud, so what, låt hon vara det. Jag är en nykter alkoholist, la av att dricka alkohol för snart 19 år sedan. Ska jag på grund av det straffas hela livet? NEJ. Ska en f.d. bartjej straffas hela livet för att hon har varit det under en kort tid av sitt liv? NEJ.

Hälsningar från

  :wai: gubben  :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag bryr mig inte om var männens kvinnor kommer ifrån, det är ett problem, om det nu är ett problem, mellan mannen och hans fästmö. Och om nu kvinnan är en f.d. barbrud, so what, låt hon vara det. Jag är en nykter alkoholist, la av att dricka alkohol för snart 19 år sedan. Ska jag på grund av det straffas hela livet? NEJ. Ska en f.d. bartjej straffas hela livet för att hon har varit det under en kort tid av sitt liv? NEJ.

Tack för ditt inlägg gubben!! Klockrent!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får tacka alla för era pluskarma, jag skrev bara lom hur mitt liv varit och hur jag gjorde för att komma bort från det livet, enkelt om man vill förändra sig, sluta med det som är destruktivt.  :crazy:

  :wai: gubben  :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

Hej JanTee,

Först nu har jag läst igenom din tråd ordentligt.

och jag skriver under på att det du säger stämmar

här i Masriket också.

Både vad gäller grupper och klanledare så är det kanske

10-15 st i varje grupp och klanledare/drottningen är

oftast den som varit här längst och som alla ser upp till.

Me om man tänker lite djupare... och tittar sig omkring

så är vi svenskar kanske inte så mycket annorlunda/bättre

Vi snackar också mycket skit ibland...Eller hur?

Vad jag menar är att det är lätt/enkelt att kritisera andra,

men då bör man ju, för att få balans, även tala om den

positiva sidan som alla har.

PS

Du har en trevlig formuleringstalang/-begåvning när du skriver.  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...