Guest Isan Lover Inlagd Juli 21, 2013 Dela Inlagd Juli 21, 2013 Allt över 45 bath för en stor är slöseri Hej Håller med dig, 40-50 baht för en stor öl är ok. Med vänlig hälsning Isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juli 21, 2013 Dela Inlagd Juli 21, 2013 Hej Håller med dig, 40-50 baht för en stor öl är ok. Med vänlig hälsning Isan lover I butiken, ja. Men på ett serveringsställe räcker knappast dessa priser om man betänker att en kartong kostar c:a 500 THB. En stor pava Chang export, 75 THB känns som ett bra pris och skulle den kosta 95 så slinker den ner i alla fall! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
micke isaan Inlagd Juli 21, 2013 Dela Inlagd Juli 21, 2013 I Chaiyaphum kan man få 3 stora öl och 1 hink is för 150b mellan 6-8 på kvällen,passar mig bra då det är tiden jag brukar äta på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juli 21, 2013 Dela Inlagd Juli 21, 2013 I butiken, ja. Men på ett serveringsställe räcker knappast dessa priser om man betänker att en kartong kostar c:a 500 THB. En stor pava Chang export, 75 THB känns som ett bra pris och skulle den kosta 95 så slinker den ner i alla fall! Hej På dom flesta lokala Thai barer och resturanger kostar det ju faktiskt inte mer än högst 50 baht, men alla ställen som riktar in sig på eller ägs av utlänningar tar alltid mer betalt, liksom ställen med dyra lokaler och air condition. Men ett ställe som jag har förståelse för att priserna är högre för öl på är dom som serverar buffe eftersom priset på maten är otroligt lågt och någonstans måste dom ju få in pengar för att gå ihop. Med vänlig hälsning isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Juli 21, 2013 Dela Inlagd Juli 21, 2013 Det beror på hur törstig man är Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juli 21, 2013 Dela Inlagd Juli 21, 2013 Hej På dom flesta lokala Thai barer och resturanger kostar det ju faktiskt inte mer än högst 50 baht, men alla ställen som riktar in sig på eller ägs av utlänningar tar alltid mer betalt, liksom ställen med dyra lokaler och air condition. Men ett ställe som jag har förståelse för att priserna är högre för öl på är dom som serverar buffe eftersom priset på maten är otroligt lågt och någonstans måste dom ju få in pengar för att gå ihop. Med vänlig hälsning isan Lover Vill man besöka UD town t.ex. så betalar jag med glädje vad det kostar, miljön ingår ju lixom i priset! Och dom inriktar sig näppeligen på turister i första hand! Att lokala syltor (inkl. vår lokalpub) tar 50 THB är OK, men jag vill nog ha hela paketet! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Juli 21, 2013 Dela Inlagd Juli 21, 2013 Var på ett ställe i BKK där vi beställde 2 drinkar och 2 flaskor Heineken, för 3500 Baht. Det blev bara en beställning. . Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juli 22, 2013 Dela Inlagd Juli 22, 2013 Vill man besöka UD town t.ex. så betalar jag med glädje vad det kostar, miljön ingår ju lixom i priset! Och dom inriktar sig näppeligen på turister i första hand! Att lokala syltor (inkl. vår lokalpub) tar 50 THB är OK, men jag vill nog ha hela paketet! Hej UD town är väl ett bra exempel på ett område med ganska dyr hyra och trevlig miljö och då kostar det naturligtvis lite mer, vid besök i Udon eller Nong Khai blir det väl lätt så att man tar en öl på dessa ställen också ibland. Men annars blir det nästan uteslutande enkla lokala "syltor" och där är hyra och övriga kostnader minimala vilket medför att både ölen, spriten och maten är billig. Mvh isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aasoiskawbeach Inlagd Juli 22, 2013 Dela Inlagd Juli 22, 2013 60b för en stor Leo och 30b för en siam mato, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenke Inlagd Juli 22, 2013 Dela Inlagd Juli 22, 2013 Skall man bar hoppa lite så max 70 baht per ställe, blir man stationär tycker jag max 60 baht för en liten leo ,då förväntar man sig någon form av underhållning också för att man stannar kvar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Juli 22, 2013 Dela Inlagd Juli 22, 2013 Denna gick på 70 Nok, men just då var den god som tusan! Tur att man inte är i Norge så ofta! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 22, 2013 Dela Inlagd Juli 22, 2013 Kan väl instämma i flera tidigare talare angående ölpris i LOS. Inte mer än 70-80 B helst. I alla fall inhemsk öl. Hemma i Sverige kan man ju få betala hutlösa priser för pilsner ute. Att ge 60 spänn för en burk som kostar 15 på bolaget känns som ocker och smakar då inte lika bra som hemma. Tvi-vale! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Halledan Inlagd Juli 22, 2013 Dela Inlagd Juli 22, 2013 Eeeeeenock!!!!!!! Vilken Enock?? En ock sjuttiofem! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 15, 2013 Dela Inlagd Oktober 15, 2013 Sist jau vart därnere kostade ett flak Chang ca, 500 bht.- Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 16, 2013 Dela Inlagd Oktober 16, 2013 Ja max 70 baht för en stor Chang. ÖL var det frågan om Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 16, 2013 Dela Inlagd Oktober 16, 2013 (ändrad) ÖL var det frågan om Jaha, å va e de om ente Chang 6.4 Ändrades Oktober 16, 2013 av ollas-viktor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 16, 2013 Dela Inlagd Oktober 16, 2013 Jaha, å va e de om ente Chang 6.4 elefantpiss Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Oktober 16, 2013 Dela Inlagd Oktober 16, 2013 Sist jau vart därnere kostade ett flak Chang ca, 500 bht.- Då kan jag trösta er med att priset på elefantpisset, eller världens godaste öl, är i stort sett oförändrat, lite dryga 500 för en låda (12 st) 60 cl flarror! Elefantmannen Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cobra Inlagd Oktober 16, 2013 Dela Inlagd Oktober 16, 2013 Jag dricker inte bira eller andra alko produkter eller andra droger. Bara karleks drogen pirrar i kroppen nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Oktober 16, 2013 Dela Inlagd Oktober 16, 2013 ÖL var det frågan om Just det.Gå och köp dig en påse Chang och ring en polare från din Iphone. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 16, 2013 Dela Inlagd Oktober 16, 2013 (ändrad) Jag dricker inte bira eller andra alko produkter eller andra droger. Bara karleks drogen pirrar i kroppen nu. Den drogen verkar vara kraftig och smått mentalt ohälsosam. Verkar vara en tung drog. Känns lite som att du är "nyfrälst" eftersom du går in i denna tråd och åter igen vill tala om att du inte dricker. Man får väl gratulera till den nyligen funna nykterheten då. Ändrades Oktober 16, 2013 av andrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Oktober 16, 2013 Dela Inlagd Oktober 16, 2013 Är jag sugen får den kosta nästan vad som helst. På huvudstritan i Chiang Rai stad finns det några restauranger med bl.a. belgiska öl som kostade 200-400 baht och det var det värt efter en massa thailageröl som efter en tid börjar smaka vattenskadat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Oktober 16, 2013 Dela Inlagd Oktober 16, 2013 (ändrad) Är man sugen på en öl i värmen och är på semester så är det nog dessvärre så att man slantar upp oavsett pris någon gång. Har väl bott på lite finare hotel några gånger och gått ner till poolen och då ska man ju bara ha några öl,nackdelen med dessa hotel är ju att prisnivån är bisarr,har betalat nästan 300 bath för en öl,man har ju liksom inget val sol och semester ,härlig pool,törstig!! Men har frugan fått reda på vad ölen kosta så är nog frågan om inte pannbenet blivit inslaget på mig ,hehe. Normalt tycker jag 100 bath är gränsen Ändrades Oktober 16, 2013 av kenneth073 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd Oktober 16, 2013 Dela Inlagd Oktober 16, 2013 Max 100 baht om det är i en bar. 50 baht är helt okej, minst sagt Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 16, 2013 Dela Inlagd Oktober 16, 2013 Då kan jag trösta er med att priset på elefantpisset, eller världens godaste öl, är i stort sett oförändrat, lite dryga 500 för en låda (12 st) 60 cl flarror! Elefantmannen Baa jo priset är ju viktigt för snåljåpar och fyllon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu