Jump to content
IGNORERAD

Hur mycket får en öl kosta?

ragson

Recommended Posts

• Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Sam sip sam

10

• Baa

4

• B747

4

• svampen

2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

I vissa lägen 1mille skämt o sido 70 är väl rimligt för Los-Beer!!!

Jag tycker max 70 bath.

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Jag tycker max 70 bath.

250 baht...det kostade ölen på landmark//Hp

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Sanningen när man handlar kollar x-priser på mat men Biran får kosta vad det kosta vill????

Eller har jag fel????????

Mvh Svampen "no limit beer price"!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Allt över 45 bath för en stor är slöseri

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Ja mer är det pisset inte värt

Hööööööörrrrrrruuuuuduuuuuudu.Gå och lägg dig,din tomte.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

Max 80 Thb  och här i Stockholm max 75:-

• Ge karma 1

Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Hööööööörrrrrrruuuuuduuuuuudu.Gå och lägg dig,din tomte.

Nej du på väg på 100 års kalas och där finns det riktig öl och många sorter också
Dela på andra sajter

Nej du på väg på 100 års kalas och där finns det riktig öl och många sorter också

Visste väl att du var en Leo kille, :spiteful:

Mvh jrk

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Visste väl att du var en Leo kille, :spiteful:

Mvh jrk

Ok till mat ,men här hemma finns ju så mkt bättre skåååååål
Dela på andra sajter

Max 20 Baht för en 33:a, av den Thailändska skitölen :this:   när en Svensk Norrlands Guld 33;a bara kostar knappt 3 kronor. :nyam:

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Jag har väl köpt öl som kostar 56kr på bolaget. Värt varenda öre.

Fast det klart man vill ju inte betala hur mycket som helst för något skitöl, eller risöl! :crazy:

Dela på andra sajter

När jag började dricka i början på -60 talet så fanns det mest Pripps Blå och TT. Det fanns också rätt så mycket landsortsöl,bland annat Avesta öl som var jäkligt god enligt mig. På -70-talet jobbade jag på Systembolaget vid Odenplan, då låg det på Norrtullsgatan mitt emot Läkarhuset, på den tiden var det fortfarande röda lampor som tändes med jämna mellanrum och då var det leg.koll. Vi kunde själva tända lampan när vi misstänkte att personen som skulle köpa var under 20 år. Många ungdomar kom in som 18-åringar och trodde att ölen var åldersgränsen 18 år, men, allt på bolaget hade åldersgränsen 20 år som det är, tror jag, fortfarande idag.

Jag kan också berätta idag att jag under de 6-7 månader jag arbetade hade mycket "gratissprit" hemma. Lätt att plocka med sig då. Är idag avskrivet som brott så därför kan jag  berätta det i dag. :14::nono:  :thumbsup:

P.S. Stod oftast vid kassan närmast fönstret och utgången

D.S. 

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

jag betalar inte över 100 b för en bira i Thailand men inte heller över 100 kr för en bira i Sverige.

Men för ett antal år sedan när jag var på väg ner till Thailand och åkte med nått jävla skitbolag, som skulle mellanlanda i nått Arabland.

Då betalade jag 75 $ för 3 st 33cl Heiniken.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

Inget tak egentligen, men en stor..75 THB OK pris.

I dag va vi i grannstaden o kolla fotboll, dom har LEO som trojsponsor och hadenaturligtvis  bara LEO, en burk, kostade pa arenan 35 THB, helt OK om man jmf med blasket pa svenska arenor som ar hutlost dyrt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Har betalat allt emellan 50bath för en stor chang på en mindre thairestaurang till 290bath för en liten chang på ett rysställe på walkingstreet som en kompis tvingade in mig på.

För min egen del, så är jag mer intresserad av vad stället har för underhållning/trivselnivå än vad priset på ölen är, trivs man på stället så stannar man ju kvar där även om en bärs kostar 100bath - även om det finns andra ställen som tar 60bath för en bärs.

(obs! när jag nämner 100bath så är det bara en gissning,när man besöker dom ställena så brukar det bli gt mm och om man tar in en öl så brukar det vara dags att gå hem!.)

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Dela på andra sajter

Helst skall det vara gratis, eftersom bjudölen är den överlägset godaste.

Dela på andra sajter

Finns knappast någon övre gräns. Har man fått upp smaken och det är slut på bira skulle jag kunna åka till månen t&r för en kasse bärs.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...