Chryzaliz Inlagd Juli 30, 2013 Dela Inlagd Juli 30, 2013 Pattaya är Thailands största turistmål så det kan aldrig bli fel. http://www.pattayaconcierge.com/ Den här sajten har en hel del bra information, lite trögnavigerad men det mesta finns med. Alla stränder och öar hittar du under "Pattaya Attractions" https://www.facebook...erPattayaUnited http://int.soccerway...-season/r30292/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nevermind Inlagd Juli 30, 2013 Dela Inlagd Juli 30, 2013 Gillar du shopping så lägg en 2-3 dagar i Bangkok; Chatuchak, J.J., weekend market (จตุจักร) nära Lad Phrao, Pratunaam (ประตูน้ำ) vilket är gångavstånd till Central World, Paragon och Siam Square. Utöver shopping så finns det en hel del annat att utforska i Bangkok och runt omkring, ex. Ayutthaya, Khao Yai (เขาใหญ่), mm. Gillar man historia och andra världskriget så är Kanchanaburi (กาญจนบุรี) intressant. Vill man vandra, landsbygd, landskap så är det nog norröver man kanske bör bege sig. Gällade stränder så är det väl standard svaren, öar utanför Koh Chang, Koh Samui, Phuket, Khao Lak, Koh Similan etc. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Juli 30, 2013 Dela Inlagd Juli 30, 2013 Jag börjar nog i Bangkok några dagar och sedan får framtiden utvisa var man hamnar, men tack alla för visat intresse. Man kanske stannar i Bangkok hela resan. Tycker personligen inte att du ska vara i Bangkok hela tiden . Släpa dig åtminstone till Hua Hin som bara ligger ett par timmar med tåg därifrån . Finns mycket trevliga ställen där ochså, If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Juli 30, 2013 Dela Inlagd Juli 30, 2013 Jag börjar nog i Bangkok några dagar och sedan får framtiden utvisa var man hamnar, men tack alla för visat intresse. Man kanske stannar i Bangkok hela resan. Det gör du rätt i 3 veckor i Bkk är dessutom för lite så du är säkert tillbaka där igen efter en månad eller två! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bhellop Inlagd Juli 30, 2013 Dela Inlagd Juli 30, 2013 Phuket rekommenderas och ta en avstickare upp till Chiang Mia. Finns billiga flyg mellan Phuket-Chiang Mai. Phuket är som stora turist ställena i resten av världen och med allt det innebär. Men tar du dig bara utanför Patong, Kata, Karon mm (Hyr motorbike kan rekommenderas). Så kommer du få ett annat Phuket. Fort farande turist ställe men du kommer att se att det finns gott om trevliga stränder och små ställen över allt och det är framför allt billigare än nämnda orter. Chiang Mai har det mesta att erbjuda utom Havet annars hade jag lugnt flyttat dit om jag hade råd i dag. En helt underbar stad och det är mindre av skojare som försöker lura en på allt. Finns mycket att se som Doi Suthep. Doi Inthannon (på vägen upp dit finns tvilling tornen mycket trevligt och vattenfall). Chiang Mai har som som Phuket också har Zoo, Tiger och elefant strecking om man gillar detta. Hur som helst ha en trevlig resa. Några bilder på Chiang Mai och Phuket Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nils Andersson Inlagd Juli 30, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Juli 30, 2013 Underbara bilder och tack för informationen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Hult Inlagd Juli 30, 2013 Dela Inlagd Juli 30, 2013 Sådär ja. Nu har vi väl snart fått med alla platser i Thailand som man kan besöka. Men så är det med smaken och baken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Juli 30, 2013 Dela Inlagd Juli 30, 2013 Sådär ja. Nu har vi väl snart fått med alla platser i Thailand som man kan besöka. Men så är det med smaken och baken. Inte alla väl , men en hel del tips till en förstagångsresenär som undrar var han ska ta vägen på sin första tripp till Thailand . Hoppas han har fått lite bra tips med tanke på dom önskemål han har If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juli 30, 2013 Dela Inlagd Juli 30, 2013 (ändrad) Bangkok är en fantastisk stad, går galant att vara där tre veckor. Shoppa, sevärdheter, barer, finns väl allt utom bad och storslagen natur. Men februari är ganska varmt, man börjar närma sig den varmaste tiden på året i mitten på april. Vill man få maximal utdelning av din Thailandsresa, så tycker jag att du ska lämna BKK för en resa till Chiang Mai eller Chiang Rai och se lite storslagen natur i bergsområdena. Visst hör en resa till havet också till när dt gäller en thailandsresa. Skit i Phuket åk någonstans närmare BKK. Phuket dit kan du åka som charterturist någon annan gång. I februari är det skapligt med folk som turistar, men du behöver inte boka i förväg om du inte vill. Jag brukar alltid hitta någonstans att bo, kanske att man inte hittar det ultimata stället första natten men efterhand hittar man andra bättre varianter på boenden i områden av staden, ön etc som passar ens eget sätt att vara mer och mer. Ändrades Juli 30, 2013 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nongnuan Inlagd Juli 31, 2013 Dela Inlagd Juli 31, 2013 Syndens näste Pattaya det riktiga Thailand får du inte missa Finns val syndens naste i de flesta turiststader ! På gott och ont...mvh Nong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Juli 31, 2013 Dela Inlagd Juli 31, 2013 (ändrad) Har man endast tänkt sig att sola och bada i södra Thailand (några gör det t.o.m. i och vid en pool) och att komplettera det med shopping i inköpscentra i Bangkok kan man spara tid och pengar genom att åka till Marmaris i Turkiet eller Sunny Beach i Bulgarien. Där har de ungefär samma krafs, stränderna är lika fina och ölet lika billigt eller dyrt. Haj, kobra, denghimyggor och annat farligt kryp är inte heller så vanligt där. Vill man hitta vad som iofs. knappast kan betecknas "genuint", men åtminstone en aning mindre "gjort för turisterna" får man nog bege sig norrut (tycker jag). Det "vanliga" livet pågår givetvis överallt men blir betydligt mera vanligt 50 km norr om Bangkok Frågan är om man på sin första resa egentligen vill eller behöver uppleva något ut över det vanliga. Det är tillräckligt spännande och annorlunda som det är. Upprepning däremot - om man år efter år åker till samma ställe och sätter sig i samma bar tycker jag är lite - vad ska man säga --- synd. Ändrades Juli 31, 2013 av Moritz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juli 31, 2013 Dela Inlagd Juli 31, 2013 Vad du än väljer kommer du att vilja ha mer, det är nog den säkraste analysen jag fått mig till livs i alla fall! Tycker som Moritz att man ska inte stressa igenom en massa måsten på sin första resa för det kommer fler tillfällen till dessa, va så säker! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juli 31, 2013 Dela Inlagd Juli 31, 2013 Vad du än väljer kommer du att vilja ha mer, det är nog den säkraste analysen jag fått mig till livs i alla fall! Tycker som Moritz att man ska inte stressa igenom en massa måsten på sin första resa för det kommer fler tillfällen till dessa, va så säker! Exakt. Det är mycket mer intressant när det oväntade händer än när man bara följer sitt noga inrutade schema. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu