Jump to content
IGNORERAD

Över 65


civona

Recommended Posts

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • civona

    12

  • Jive

    6

  • Baa

    5

  • Singha711

    3

Mest aktiva i denna tråd

man kan alltid tappa passet

 

 

Läser de inte av ditt pass så det kan kollas den vägen var du rest in/ut?

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Så här säger Gouda i sina villkor för att täcka en seniorreseförsäkring.

 

A. Vem kan teckna och hur tecknas försäkringen?

Samtliga personer som vid teckningstillfället fyllt 70 och som är bosatta i Norden kan teckna denna försäkring. Försäkringen måste tecknas och betalas innan avresa. Det går inte att teckna försäkringen efter att du lämnat Sverige

 

 

http://www.gouda-rf.se/media/Villkor_Senior_910.pdf

 

 

 

Jag antar att dom via folkbokföringsregistret lär se var man är bosatt.

 

Fritz..

Jag har precis köpt Gouda försäkring. Jag bor i Jomtien. Skrev ett mail och sedan fixade det sig. 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Läser de inte av ditt pass så det kan kollas den vägen var du rest in/ut?

Ja vist, men bara att jag har passerat gränskontrolen på Arlanda. Jag kunde ha åkt till Helsingfors och tagit båten tillbaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vist, men bara att jag har passerat gränskontrolen på Arlanda. Jag kunde ha åkt till Helsingfors och tagit båten tillbaka.

 

Inte fasen kollar dom, bara om man kan misstanka rent bedrageri i t.ex. stold av egendom!

Likadant som andra betalar jag allt via internet eller autogiro fran svensk bank, kan inte se att detta skall ge underlag for kontroll.

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har precis köpt Gouda försäkring. Jag bor i Jomtien. Skrev ett mail och sedan fixade det sig. 

Har du ny tecknat försäkringen eller förlängt befintlig. Om du har ny tecknat vad skrev du för avrese  datum från Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gouda är ju inte speciellt billig, Utresa 2 September 2013 och hemresa 25 Maj 2014. 

 

Beräknat pris: SEK 8 632,00

Grundpris inkl. 45 dagar 1.560,00 Pris per dag efter dag 45 32,00 Totalt för 1 vuxen 8.632,00 Total 8.632,00

 

Förra året betalade jag 23 kronor/dag hos Länsförsäkringar efter dag 45, tilläggsförsäkringen kostade 5,432 kronor.

 

Beräknat pris: SEK 5 020,00 Pris första 30 dagar 445,00 Pris pr. dag 15,00 Pris pr. person 5.020,00 Pris for 1 person 5.020,00 Total 5.020,00

<< Gör en ny beräkning

Försäkringsinfo: Produkt:

Leva Utomlands Beräknad premie:

5 020,00 Utresedatum:

31 jul 2013 Hemkomstdatum :

30 jun 2014 Alternativ:

Världen exkl. USA Antal försäkrade 1

Det här är priset för upp till 70 år

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du ny tecknat försäkringen eller förlängt befintlig. Om du har ny tecknat vad skrev du för avrese datum från Sverige.

Jag hade bara min hemförsäkring. Tänkte först teckna thai försäkring. Men när jag var här nere så bestämde jag att ta svensk försäkring. Så jag angav mitt ankomst datum och så räknade dom fram 45dagar. Betalade över internet och fick alla papper på mail

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Beräknat pris: SEK 5 020,00 Pris första 30 dagar 445,00 Pris pr. dag 15,00 Pris pr. person 5.020,00 Pris for 1 person 5.020,00 Total 5.020,00

<< Gör en ny beräkning

Försäkringsinfo: Produkt:

Leva Utomlands Beräknad premie:

5 020,00 Utresedatum:

31 jul 2013 Hemkomstdatum :

30 jun 2014 Alternativ:

Världen exkl. USA Antal försäkrade 1

Det här är priset för upp till 70 år

 

Jag får nog läsa på lite bättre :thumbsup:,  så det får nog bli ett samtal till Gouda.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får nog läsa på lite bättre :thumbsup:,  så det får nog bli ett samtal till Gouda.

Fick just e-mail från Gouda, Leva utomlands kan tecknas bara till 65 år.  Worldwide mellan 65-70

Beräknat pris: SEK 7 150,00 Grundpris inkl. 45 dagar 550,00 Pris per dag efter dag 45 32,00 Totalt för 1 vuxen 10.214,00 Frånval av egendom -30% -3.064,00 Total 7.150,00

Jag tycker att det är prisvärd. Kan tecknas, fast man befinner sig redan utomlands, om man har Hemreseförsäkring 45 dagar

Link to comment
Dela på andra sajter

Undra om man ska checka lite till..1884kr för extra 45 dgr ifrån Länsförsäkringar=runt 42kr per dag för en 39åring.

Ligger jag i riskgruppen kanske..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...