Jump to content
IGNORERAD

Ett lyxproblem jag behöver hjälp med


gubben4906

Recommended Posts

Quote

Javisst är det så ban99arne.

Svaga personer har en tendens att hoppa vad majoriteten tycker.

Ja jag är jättesvag.kom ska du få känna på mina flabbiga muskler  :lol:;)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 76
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • gubben4906

    8

  • broder tuk tuk

    5

  • janneludenfot

    5

  • ban99arne

    4

Mest aktiva i denna tråd

andrejsdenruskige

Quote

Det jag vill ha sagt är att har man lagt upp bilder på sin flickvän/fru så måste man faktiskt tänka på vad man skriver om henne senare.

Jag hade inte blivit glad om jag hade figurerat med bild på ett forum där Thaitjejer skriver och senare bli omskriven för vissa mindre positiva saker. Även om jag inte vet något om det så kan det ju leda till tråkigheter om jag tex skulle träffa en tjej och hon senare får höra saker från någon kompis som har sett och läst saker om mig på ett forum.

Sen får gubben självklart fråga om vad han vill, men i det här fallet anser jag att han borde ha tänkt på att han faktiskt har lagt upp ett antal bilder på den här tjejen..

Då bør ingen lægga upp bilder på sina fruar/flickvænner.

Man kan ju inte veta vad som hænder i framtiden...

Tyckte sjælv att det var lite konstigt skrivet av Gubben, men vad vet jag, det kan ju ha hænt något eller att hon har sagt/gjort något som gør att Gubben børjar tvivla på henne och kanske till och med tvivlar på sig sjælv.

Nær Gubben lade in sina bilder tror jag inte att han hade det hær i tankarna. Tror faktiska att han har dåligt samvete øver att læmna henne æven om han inte hade lagt ut några bilder. Vad vet jag, men tycker redan att jag har dømt han før hårt i tidigare inlægg

Link to comment
Dela på andra sajter

Innan Gubben gick ut här på MPR och öppet bad om råd

tror jag att han själv "vänt ut och in" på sitt problem utan

att komma fram till ett bestämt svar.

Vad gör han då?.Vänder sig till er med någon form av

thai-anknytning eller erfarenhet, då han känner att han

vill ha råd eller stöd och kanske lite hjälp på vägen...

Det tycker jag inte är fel..om han själv väljer en sådan

öppning för alla medlemmar...då han tidigare varit mycket

öppenhjärtig i andra saker.

Det är hans val och bör besvaras med respekt tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Innan Gubben gick ut här på MPR och öppet bad om råd

tror jag att han själv "vänt ut och in" på sitt problem utan

att komma fram till ett bestämt svar.

Vad gör han då?.Vänder sig till er med någon form av

thai-anknytning eller erfarenhet, då han känner att han

vill ha råd eller stöd och kanske lite hjälp på vägen...

Det tycker jag inte är fel..om han själv väljer en sådan

öppning för alla medlemmar...då han tidigare varit mycket

öppenhjärtig i andra saker.

Det är hans val och bör besvaras med respekt tycker jag.

Visst är det hans val att vara öppenhjärtig. Men jag anser inte att det är hans val att vara öppenhjärtig på den här tjejens bekostnad och ifrågasätta hennes trogenhet eftersom han har lagt upp bilder på henne. Hade han inte lagt upp dessa bilder så hade jag inte reagerat på hans inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Visst är det hans val att vara öppenhjärtig. Men jag anser inte att det är hans val att vara öppenhjärtig på den här tjejens bekostnad och ifrågasätta hennes trogenhet eftersom han har lagt upp bilder på henne. Hade han inte lagt upp dessa bilder så hade jag inte reagerat på hans inlägg.

Vi är många som lagt upp bilder på våra respektive damer

utan att att veta/kunna sia in i framtiden, hur länge vårt

förhållande kommer att bestå.

En kort tid eller för alltid..nobody knows.. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och fran detta multinationellea forum kopierar hundratusentals Thairesenarer ner bilden av henne for att ha med sig till Thaland i forhoppning att hitta henne och ge henne pikar om sitt tidigare liv.

Lagg av att tracka en stackare som rakat ut for en fortroendekris i sitt forhallande, han har ju inte sagt att hon drar honom, bara att risken finns och det ar val bland det varsta som finns, ovisshet.

Kom igen gubben, Du tar Dig igenom det har, kanske svider det nu men allt gar over med tiden.

Basta fran

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och fran detta multinationellea forum kopierar hundratusentals Thairesenarer ner bilden av henne for att ha med sig till Thaland i forhoppning att hitta henne och ge henne pikar om sitt tidigare liv.

Lagg av att tracka en stackare som rakat ut for en fortroendekris i sitt forhallande, han har ju inte sagt att hon drar honom, bara att risken finns och det ar val bland det varsta som finns, ovisshet.

Kom igen gubben, Du tar Dig igenom det har, kanske svider det nu men allt gar over med tiden.

Basta fran

Baa

Vi har tydligen samma uppfattning!  :yes:

Respekt till och för Gubben!  :respect:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vi är många som lagt upp bilder på våra respektive damer

utan att att veta/kunna sia in i framtiden, hur länge vårt

förhållande kommer att bestå.

En kort tid eller för alltid..nobody knows.. ;)

Men nu handlar det inte om utifall man har lagt upp bilder på sin respektive, utan om VAD man skriver om den man lagt upp bilder på.

Quote

Och fran detta multinationellea forum kopierar hundratusentals Thairesenarer ner bilden av henne for att ha med sig till Thaland i forhoppning att hitta henne och ge henne pikar om sitt tidigare liv.

Lagg av att tracka en stackare som rakat ut for en fortroendekris i sitt forhallande, han har ju inte sagt att hon drar honom, bara att risken finns och det ar val bland det varsta som finns, ovisshet.

Kom igen gubben, Du tar Dig igenom det har, kanske svider det nu men allt gar over med tiden.

Basta fran

Baa

Ja vad ska man säga? Bara för att det inte är ett multinationellt forum så har man alltså rätt att kläcka ur sig vad som helst om personer man har lagt upp bilder på?

Att det skulle vara bland det värsta som finns att leva i ovisshet om ens partner är otrogen kan jag hålla med om. Men jag skulle nog tycka att det var än värre att figurera i en sådan här tråd om folk visste hur jag såg ut. Det är faktiskt inte helt omöjligt att någon forumist skulle springa på henne i Thailand.

Tracka? Bara för att man ifrågasätter vissa företelser som man anser är fel, så trackar man väl inte någon?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

För en gångs skull får jag hålla med fader Baa.

Det är väl ingen forummedlem som bryr sig eller skulle känna igen donnan någonstans i Thailand.

Sedan är det säkert så att gubben vacklar mellan att skicka pengar och inte skicka. Det är givetvis därför han går in på MPR för att få råd i frågan.

Det är så lätt att gå de där stegen till banken och betala in summan för att få frid i hjärtat medan tjejen sitter i Thailand och kanske har det bra med sin thaiman eller någon annan falang.

Om man inte kan garantera att så inte är fallet ska man inte skicka stålar rakt ut i havet. Det är bara idi*tiskt. Som jag skrev tidigare kan man ha roligt för de pengarna istället.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

För en gångs skull får jag hålla med fader Baa.

Det är väl ingen forummedlem som bryr sig eller skulle känna igen donnan någonstans i Thailand.

Sedan är det säkert så att gubben vacklar mellan att skicka pengar och inte skicka. Det är givetvis därför han går in på MPR för att få råd i frågan.

Det är så lätt att gå de där stegen till banken och betala in summan för att få frid i hjärtat medan tjejen sitter i Thailand och kanske har det bra med sin thaiman eller någon annan falang.

Om man inte kan garantera att så inte är fallet ska man inte skicka stålar rakt ut i havet. Det är bara idi*tiskt. Som jag skrev tidigare kan man ha roligt för de pengarna istället.

BTT

:great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också svårt att se det onda i denna tråd. Visst kan man spetsa till med att hävda att tjejens liv exponeras inför många anonyma personer på Internet. Vidare tror jag att det är mycket lättare att tjejer får reda på vad som skrivs om dem än vad man tror. Det är så lätt att träffa någon som är medlem eller är en medlems tjej. "Jaha" säger personen. "Vad har din kille för nick?".

Men sådant att lätt att glömma bort när man har mycket att fundera på och vill diskutera bekymmer med MPR-vänner. Gubben har bara varit trevlig här och visar att han är människa med stor hjärta. Jag har inget minne av att han har bråkat med någon. Han har inte heller sagt något ond om sin tjej. Han vill inte göra henne illa. Han ville bara höra sig för om andra tyckte att hans förhållande har någon chans eller få råd att göra ett ev. avslut lättare för tjejen.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä nu börjar jag känna mig som den där berömda skivan med hack i. Nu har jag skrivit ett flertal inlägg med i princip samma innehåll olika formulerat beronde på utvecklingen i tråden.

Visst, ni har eran fulla rätt att tycka att det är ok att skriva vad som helst om personer som man har lagt upp bilder på. Själv så tycker jag det är helt galet och överlåter nu tråden till er behjärtade människor så att ni kan diskutera olika dumpningstekniker.. Vem vet, jag kanske tittar in igen om jag anser att ni håller på med mer galenskap..

La pop gann mai!

Link to comment
Dela på andra sajter

Summa Summarum..

Det finns delade meningar i Gubbens ärende/tråd... :yes:

Det tycker jag att alla får respektera och acceptera,

precis som det finns det i "The real life".utanför i

vinter mörkret...

Annars tycker jag att ni ska ha en trevlig kväll!  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, jag avstår från att råda Gubben.

Men angående publicering av bilder på ens dam och andra uppgifter om henne skulle jag vilja påstå att det är betydligt värre om hon befinner sig i Sverige än om hon är i Thailand.

Jag skrev en hel del om fru Chang när hon och jag bodde i Chiang Mai, och det var aldrig någon som sa något om det till henne. Bortsett förstås om man stämt träff med någon forummedlem.

I Sverige på UT dröjde det inte länge på SFI innan det kom diverse spydigheter från hennes kära thaisystrar. Det har också hänt att svenska män känt igen henne på stan i Göteborg, fast dom har bara hejat så det var väl inte så besvärande.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det jag vill ha sagt är att har man lagt upp bilder på sin flickvän/fru så måste man faktiskt tänka på vad man skriver om henne senare.

Jag hade inte blivit glad om jag hade figurerat med bild på ett forum där Thaitjejer skriver och senare bli omskriven för vissa mindre positiva saker. Även om jag inte vet något om det så kan det ju leda till tråkigheter om jag tex skulle träffa en tjej och hon senare får höra saker från någon kompis som har sett och läst saker om mig på ett forum.

Sen får gubben självklart fråga om vad han vill, men i det här fallet anser jag att han borde ha tänkt på att han faktiskt har lagt upp ett antal bilder på den här tjejen..

Jag tycker du hakar upp dig för mycket på detta med bilder, men det verkar bara vara ett problem för dig.

Att jag frågar beror på hur jag skötte saker och ting förut när jag hade förhållanden med det kvinnliga könet. När jag var en aktiv alkoholist så raggade jag upp tjejer på krogen, Hagaparken i Stockholm när Bellmansfestivalen fanns, på badstränder och överallt där kvinnor fanns. Tog aldrig hem dem till mig utan följde med dem hem till deras lägenheter, stannade över natten, fick deras telefonnummer men ringde aldrig. Så höll jag på i 28 år utan att någonsin göra slut med en tjej. När jag sedan blev nykter så var jag livvrädd för tjejer/Kvinnor. Hade aldrig i hela mitt liv raggat upp en kvinna i nyktert tillstånd. Det tog mig nästan 10 år innan jag fick tag i en kvinna som jag vågade ta hem till mig och ha sex med. Om ni gubbs tänker tillbaks på Er första sexstund så kanske ni förstår hur jag kände då.  :oh: Tänk på Magnus Uggla när han sjunger låten "Fyra sekunder", så blev det för mig då. En person som aldrig raggat nykter blir som en finnig tonårspojke, så blev det för mig.

Detta är ingen ursäkt men en förklaring till att jag skrev denna tråden, jag har aldrig lärt mig att på ett fint sett säga till en tjej/kvinna att jag inte vill fortsätta detta förhållande. Det är därför jag skrev och ville ha hjälp av Er.

Jag har till exempel aldrig klagat på de personer som skriver här på MPR om deras alkoholintag eftersom det är deras grej, fast jag tycker väl att vissa glorifierar alkoholen. Alkohol kan vara en underbar festdryck, för de som kan sköta den och sluta i tid.

Det var allt jag hade att skriva just nu.

  :morgon: gubben  :morgon:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tycker du hakar upp dig för mycket på detta med bilder, men det verkar bara vara ett problem för dig.

Att jag frågar beror på hur jag skötte saker och ting förut när jag hade förhållanden med det kvinnliga könet. När jag var en aktiv alkoholist så raggade jag upp tjejer på krogen, Hagaparken i Stockholm när Bellmansfestivalen fanns, på badstränder och överallt där kvinnor fanns. Tog aldrig hem dem till mig utan följde med dem hem till deras lägenheter, stannade över natten, fick deras telefonnummer men ringde aldrig. Så höll jag på i 28 år utan att någonsin göra slut med en tjej. När jag sedan blev nykter så var jag livvrädd för tjejer/Kvinnor. Hade aldrig i hela mitt liv raggat upp en kvinna i nyktert tillstånd. Det tog mig nästan 10 år innan jag fick tag i en kvinna som jag vågade ta hem till mig och ha sex med. Om ni gubbs tänker tillbaks på Er första sexstund så kanske ni förstår hur jag kände då.  :oh: Tänk på Magnus Uggla när han sjunger låten "Fyra sekunder", så blev det för mig då. En person som aldrig raggat nykter blir som en finnig tonårspojke, så blev det för mig.

Detta är ingen ursäkt men en förklaring till att jag skrev denna tråden, jag har aldrig lärt mig att på ett fint sett säga till en tjej/kvinna att jag inte vill fortsätta detta förhållande. Det är därför jag skrev och ville ha hjälp av Er.

Jag har till exempel aldrig klagat på de personer som skriver här på MPR om deras alkoholintag eftersom det är deras grej, fast jag tycker väl att vissa glorifierar alkoholen. Alkohol kan vara en underbar festdryck, för de som kan sköta den och sluta i tid.

Det var allt jag hade att skriva just nu.

  :morgon: gubben  :morgon:

Holler med dig gubbe`n

Oskyldiga fina bilder vad är det att haka upp sig på :morgon:

Har varit en annan sak om det har varit mera privata bilder, typ sovrum

Mvh.Pläät

Är på din sida gubbe`n

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att M150s påpekande är bra som en tankeställare för oss, inklusive mig.

Så där är du värd ett plus.

---

Men jag tror mig förstå att Gubben inte menade något illa.

Ibland handlar man fel och tänker inte allsidigt när man har ett stort bekymmer.

---

Sen är det så att "när man får skräp i ögat" är det svårt att ta ut det själv.

Det är nog det som händer Gubben och många av oss.

---

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu Gubben  :morgon:

Detta är en svår fråga :yes:

Men om vi tänker så här! Du träffar denna tjej mindre än 6 veck/år

Då liknar det bara en "sommar flirt"

Så varför inte bara göra ett Ärligt avslut :great:

Kanske ni möts igen ELR inte,

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

:whistle: trevligt å va nykter ibland juh har själv ente druckit en droppe sedan förra onsdan  :D Ha det redigt brau me din lilla Mia Noi  :yes:
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tja,

Vad håller du på med janneluderfot?

Om jag läser rätt så är det väl gubben som har funderingar över sitt förhållande.

Kommer de att träffas oftare ifall hon kan engelska och bor på en viss adress?

Jag träffade min flickvän på en högtalare, hon pratade ej engelska tror du vårat förhållande har en chans?

Puss

Erkki

Tror du hon finns kvar när du stänger av högtalaren? ??? ?

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tycker du hakar upp dig för mycket på detta med bilder, men det verkar bara vara ett problem för dig.

Att jag frågar beror på hur jag skötte saker och ting förut när jag hade förhållanden med det kvinnliga könet. När jag var en aktiv alkoholist så raggade jag upp tjejer på krogen, Hagaparken i Stockholm när Bellmansfestivalen fanns, på badstränder och överallt där kvinnor fanns. Tog aldrig hem dem till mig utan följde med dem hem till deras lägenheter, stannade över natten, fick deras telefonnummer men ringde aldrig. Så höll jag på i 28 år utan att någonsin göra slut med en tjej. När jag sedan blev nykter så var jag livvrädd för tjejer/Kvinnor. Hade aldrig i hela mitt liv raggat upp en kvinna i nyktert tillstånd. Det tog mig nästan 10 år innan jag fick tag i en kvinna som jag vågade ta hem till mig och ha sex med. Om ni gubbs tänker tillbaks på Er första sexstund så kanske ni förstår hur jag kände då.  :oh: Tänk på Magnus Uggla när han sjunger låten "Fyra sekunder", så blev det för mig då. En person som aldrig raggat nykter blir som en finnig tonårspojke, så blev det för mig.

Detta är ingen ursäkt men en förklaring till att jag skrev denna tråden, jag har aldrig lärt mig att på ett fint sett säga till en tjej/kvinna att jag inte vill fortsätta detta förhållande. Det är därför jag skrev och ville ha hjälp av Er.

Jag har till exempel aldrig klagat på de personer som skriver här på MPR om deras alkoholintag eftersom det är deras grej, fast jag tycker väl att vissa glorifierar alkoholen. Alkohol kan vara en underbar festdryck, för de som kan sköta den och sluta i tid.

Det var allt jag hade att skriva just nu.

  :morgon: gubben  :morgon:

Får väl spela skivan en gång till..

Det är inte bilderna som är problemet, utan vad du skriver om den person du har lagt upp bilder på. Hade du vädrat dina tankar om den här tjejen angående om hon kan tänkas springa efter andra karlar eller att hon vill ha si och så mycket pengar utan att du vid tidigare tillfällen lagt upp bilder på henne, så hade jag som sagt inte reagerat nämnvärt på ditt inlägg.

Självklart är det trevligt att folk delar med sig av sina liv och resor med bilder på sina söta fruar/flickvänner, men jag anser att har man lagt upp bilder på nätet så har man också en skyldighet att iaktta största försiktighet med vad man skriver om den personen.

Jag har till exempel aldrig klagat på de personer som skriver här på MPR om deras alkoholintag eftersom det är deras grej, fast jag tycker väl att vissa glorifierar alkoholen.

Rimmar lite illa med:

Nä, ta och plocka bort alkoholen ur era hjärnor och börja tänka normalt. Jag tycker det är skrämmande att läsa vissa insändare.

http://www.maipenrai...p?topic=2183.15 Inlägg nr 17

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Havsmajoren

Hmmm..alkohol eller inte,

För att återgå något till ditt dilemma i frågan.

Eftersom du har de funderingar och tankar som du har om din tjej tror jag det blir väldigt svårt att fortsätta en distans relation. Risken är nog stor att du börjar fundera mer och mer och många gånger är det väl som så att känner man att något inte riktigt är som det ska vara så stämmer dessa känslor och tankar allt som oftast. Jag kan tänka mej att den ekonomiska "bidrags situationen" gäckar ditt sinne just nu. Du har säkert massa bra livserfarenhet, plocka fram den nu och gör bra val för dej själv.

Ta hand om dej själv och sätt dej själv i främsta rummet.

Må bäst...(trots svåra val & beslut)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...