Jump to content
IGNORERAD

Varför är det så många som går all-in?


halgun

Recommended Posts

Oregistrerad
Det intressanta är ju att det var en väldigt jämn folkomröstning. Om jag minns rätt 51% för och 49% mot. Och i omröstningen om euro blev det också jämt, fast tvärtom.   Jag har en bekant som framför teorin att dessa jämna folkomröstningar egentligen beror på att de flesta inte riktigt vet vad de röstar om, och då blir det liksom slumpen som avgör. Vore ju tråkigt om det verkligen är så.   Herr Chang har talat.
Jag skulle tro att de flesta som pastar sig verkligen veta vad dessa omrostningar gallde kraftigt overskattar sin egen formaga. EU och Euro ar rorliga mal och det ar nog langt under 1% av alla svenskar som verkligen kan forklara for- och nackdelar pa ett riktigt satt och om bara dessa experter finge rosta sa blev det nog ocksa ungefar 50-50.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 429
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moritz

    45

  • Sangwal

    32

  • Moipenyang

    22

  • SatanG

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Trodde svensk politik var mot reglerna att diskutera? Även en moderator bryter mot dessa regler?? Kanske dags att HC sätter sig i avbytarbänken... ska vi säga 14 dagar? :)

 

När inlägg tas bort eller medlemmar bannas finns det ingen ända på protesterna över moderatorers diktatoriska fasoner.

Men när andan faller på och vinden blåser åt rätt håll klagas i stället det på för lite kontroll och styrning - och ibland av samma personer.

 

Trådar tjatas sönder och slut på så om en sådan i sina sista dödsryckningar letar reda på orsaker i svensk politik, vad spelar det för roll?

Däremot kan det nog finnas anledningar till att inte starta nya trådar om svensk politik enbart för den politiska diskussionens skull.

 

Om stämningen blir för hatisk kan tråden ju låsas med en knapptryckning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag är på väg mot ett seriöst förhållande så är jag mycket tydlig med hur jag ser på förhållanden. Det brukar räcka men när man träffar någon brukar det relativt snabbt komma fram hur deras liv ser ut. Till skillnad från de som snabbt går in i ett förhållande och samtidigt börjar sända pengar och planera husbygge så föredrar jag att ordentligt känna den person som jag inleder ett seriöst förhållande med.

Om du är ute efter ekonomiska stöttepelare så förstår jag inte vad du ska i Thailand att göra.Bortsett från det så ångrar jag mitt inlägg igår då jag inte har

med dina raggningar att göra.Det enda jag undrar är hur man kan förvänta sig någon seriositet när man själv inte erbjuder någon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle tro att de flesta som pastar sig verkligen veta vad dessa omrostningar gallde kraftigt overskattar sin egen formaga. EU och Euro ar rorliga mal och det ar nog langt under 1% av alla svenskar som verkligen kan forklara for- och nackdelar pa ett riktigt satt och om bara dessa experter finge rosta sa blev det nog ocksa ungefar 50-50.

Snacka om att gå offtopic.Men jag håller med 100% vet inte vad dom röstar på och det tror jag dom/jag inte vet idag heller.Jag röstade nej

men det blev ja tra la la la.Ärligt talat så tror jag inte någon i hela europa har en aning om hur detta experiment kommer att sluta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Några är socialt handikappade, några har kraftig övervikt och några har helt enkelt utseendet mot sig.

 

Tror att du har rätt. Det bästa vore om man såg ut som en medlem i ett Koreanskt pojkpopband.   :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med! 

 

Västerländsk kultur är förvisso ofta mer individualistisk, men även här är kollektivismen stark på sina håll.

Speciellt i länder i väst med stark religiös förankring. T.ex i det katolska öst, eller i USA/Italien o.s.v.

 

I västländer med svag religiositet är individualismen nog som starkast och här ligger väl Sverige bra till.

 

Inte konstigt då att det blir kulturella krockar mellan traditionsbundna familjeälskande thaitjejer och individualistiska självständiga(själviska?) svenskar.

 

Lite påläsning - och framför allt respekt för sin partners bakgrund och tradition - och förståelse av att även partnern har synpunkter på svenska kulturella särdrag - tror jag är på sin plats om man vill ha ett smidigare förhållande.

 

Själv så trivs jag med min positiva inställning till starka familjeband och har inga problem alls med att frugan vill hjälpa sin släkt.

Tvärtom så har jag ibland dåligt samvete för att vi hjälper dom för lite.

 

Tack för att du tog mina tankar å sa dom på ett korrekt sätt... Bussjävel...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du är ute efter ekonomiska stöttepelare så förstår jag inte vad du ska i Thailand att göra.Bortsett från det så ångrar jag mitt inlägg igår då jag inte har

med dina raggningar att göra.Det enda jag undrar är hur man kan förvänta sig någon seriositet när man själv inte erbjuder någon.

Visst har jag åkt till Thailand för att umgås med läckra asiatiska töser men har aldrig tänkt att jag skall skaffa en flickvän, när det har hänt så har det hänt. Förväntar mig ingen seriösitet när jag träffar någon i inledningsfasen, men om jag eller den jag träffat efter ett tag efterfrågar detta så tycker jag att man har ett ansvar att vara tydlig. Antingen tackar man för sig eller så går man då tillsammans in i en seriös relation.

 

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle tro att de flesta som pastar sig verkligen veta vad dessa omrostningar gallde kraftigt overskattar sin egen formaga. EU och Euro ar rorliga mal och det ar nog langt under 1% av alla svenskar som verkligen kan forklara for- och nackdelar pa ett riktigt satt och om bara dessa experter finge rosta sa blev det nog ocksa ungefar 50-50.

Som i de mesta då. Vem kan i förhand veta vad som i framtiden visade sig vara rätt val? Inte många fler än Harry Potter. Och ska man rösta efter ideal, förhoppning, solidaritet eller av tradition? Världen förändras och vi med den.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Har borgarna sett till att utländsk arbetskraft tillåts i Sverige?

Sverige hade 1994 en folkomröstning om medlemskap i EU och den gav majoritet för svenskt inträde i EU.

Inom EU råder fri rörlighet på arbetsmarknaden så ärligt talat: " Vad i helvete svamlar du om" ?

Hej

 

Svenska politiker kan inte och ska inte hindra den fria rörligheten inom EU men dom skulle ha sett till att Svenska löner och villkor hade gällt på Svensk arbetsmarknad även för utlänningar och det är inget svammel utan något som hade hjälpt 100 000 tals människor och tryggat Svenska arbetstillfällen, löner och regler.

 

Med vänlig hälsning isan Lover  

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst var det jämnt och ska man tala om politikernas "skuld" så var det väl att sossarna och borgarna ingick en ohelig allians.

När både Bildt, Carlsson och Persson med en röst påstod att medlemsskap var det bästa för Sverige, vad ska vanligt folk då tro.

Efter ett antal år i gemenskapen röstades om eurosamarbetet och de samma politiska krafter försökte igen mana till ett positivt beslut.

Frågan är om det var okunskap bland väljarna eller tvärtom kunskap och dåliga erfarenheter som fick dom att rösta emot.

Misstaget att tro att väljare är dumma har många politiker och debattörer gjort.

Persson var väldigt aggressiv i sin retorik och lät väljarna förstå att dom var dumma i huvudet om dom inte röstade ja.

Partipiskan ven igenom luften även mot väljarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Persson var väldigt aggressiv i sin retorik och lät väljarna förstå att dom var dumma i huvudet om dom inte röstade ja.

Partipiskan ven igenom luften även mot väljarna.

 

Sant nog.

Och det gällde alla partiers piskor

Även vid omröstningen om euro.

 

När eurokrisen var ett faktum frågade jag en av "dom" vad han sa nu då

han som var så in i helvete enveten innan vi skulle rösta

och fick till svar att "de var ju tillsagda".

Nu höll han med nej-sidan

 

Någon frågade Carl Bildt det samma men han tyckte förstås fortfarande att det var och är alla andra än han som är dumma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Svenska politiker kan inte och ska inte hindra den fria rörligheten inom EU men dom skulle ha sett till att Svenska löner och villkor hade gällt på Svensk arbetsmarknad även för utlänningar och det är inget svammel utan något som hade hjälpt 100 000 tals människor och tryggat Svenska arbetstillfällen, löner och regler.

 

Med vänlig hälsning isan Lover  

 

http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Loner/Arbetskraftskostnader-internationellt/

 

Det är viktigt att svenska löner och villkor anpassa till övriga Europa

 

Facket tänker bara på sig själv till sista man någon solidaritet med folket finns inte eller tidigare medlemar. En fabrik får lägga ned och flera tusen blir av med jobbet och facket kan stolt säga vi har lyckats försvara lönerna. I länken ovan ser vi att en svensk arbetar kostar mer.

Ändrades av saobaht

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Så du menar att det som håller på att hända nu är bra för sverige. Vi gör allt för att trycka ner lönerna. Frågan jag då vill ställa . Hur långt ska vi trycka ner lönerna. Tills vi blir slavar igen eller.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Facket tänker bara på sig själva"

Ungefär lika meningslöst som att säga att "kommunen tänker bara på sig själv"

 

Att det ska vara så svårt att inse att facket består av sina medlemmar.

Det är i den månen "fackets" förbannade skyldighet att tänka på sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och facket går all-in i denna tråd?

 

Inte alla som förstår att "grejen" med facket är en anledning till vårt välstånd och att så många

trots att de är vanliga löntagare har råd att åka till Thailand ganska ofta.

 

Väl värd att försvara även om försvaret är lika off-topic som attacken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Svenska politiker kan inte och ska inte hindra den fria rörligheten inom EU men dom skulle ha sett till att Svenska löner och villkor hade gällt på Svensk arbetsmarknad även för utlänningar och det är inget svammel utan något som hade hjälpt 100 000 tals människor och tryggat Svenska arbetstillfällen, löner och regler.

 

Med vänlig hälsning isan Lover  

Hur ska svenska politiker kunna sätta sig över EU:s regelverk om fri rörlighet som även gäller företag?

Menar du att svenska politiker ska blanda sig i lönepolitiken i andra EU-länder?

Ditt inlägg är lika befängt som ett förväntat vänstersvammel!

Är vi (Sverige) medlemmar i EU så får vi köpa hela paketet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Loner/Arbetskraftskostnader-internationellt/

 

Det är viktigt att svenska löner och villkor anpassa till övriga Europa

 

Facket tänker bara på sig själv till sista man någon solidaritet med folket finns inte eller tidigare medlemar. En fabrik får lägga ned och flera tusen blir av med jobbet och facket kan stolt säga vi har lyckats försvara lönerna. I länken ovan ser vi att en svensk arbetar kostar mer.

Hej

 

Sverige kan och ska inte konkurera med länder som Indien och Kina lönemässigt och det tycker jag är tur både för Sverige som land och dess befolkning, och förhoppningsvis är både arbetsgivare och löntagare överens om det, men jag vet att det finns Svenskar som önskar att vi gjorde det.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Sverige kan och ska inte konkurera med länder som Indien och Kina lönemässigt och det tycker jag är tur både för Sverige som land och dess befolkning, och förhoppningsvis är både arbetsgivare och löntagare överens om det, men jag vet att det finns Svenskar som önskar att vi gjorde det.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

 

Om du tittar i länken som jag skickade med handlar det inte om Indien utan England som exempel har hälften så dyr arbetskostnad. Sverige skall absolut konkurera med andra  I-länder men om facket driver löne politiken så hårt att en sjuksköterska har den bästa lönen i Sverige pga brist på andra jobb blir vi ut konkurerade inom vårt eget handels område EU. Facket borde ta ett större annsvar för hela landet.

 

 Arbetsmarknadens parter löntagare och arbetsgivar har visat att de inte har klarat detta därför tycker jag att det är på tiden att svenska folket skall kunna på verka arbetsmarknaden.

Svenska folket skall genom sina politiker vara en tredjepart i dessa förhandlingar.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tittar i länken som jag skickade med handlar det inte om Indien utan England som exempel har hälften så dyr arbetskostnad. Sverige skall absolut konkurera med andra  I-länder men om facket driver löne politiken så hårt att en sjuksköterska har den bästa lönen i Sverige pga brist på andra jobb blir vi ut konkurerade inom vårt eget handels område EU. Facket borde ta ett större annsvar för hela landet.

 

 Arbetsmarknadens parter löntagare och arbetsgivar har visat att de inte har klarat detta därför tycker jag att det är på tiden att svenska folket skall kunna på verka arbetsmarknaden.

Svenska folket skall genom sina politiker vara en tredjepart i dessa förhandlingar.

 

Har du funderat på att själv ta ansvar för landet och sänka din lön till "konkurrensmässig" standard

eller är det i vanlig ordning alla andra som ska?

 

Jag har märkt att de som oftast pratar om sänkta löner och fackets roll antingen inte är med i facket eller är utan jobb.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Om du tittar i länken som jag skickade med handlar det inte om Indien utan England som exempel har hälften så dyr arbetskostnad. Sverige skall absolut konkurera med andra  I-länder men om facket driver löne politiken så hårt att en sjuksköterska har den bästa lönen i Sverige pga brist på andra jobb blir vi ut konkurerade inom vårt eget handels område EU. Facket borde ta ett större annsvar för hela landet.

 

 Arbetsmarknadens parter löntagare och arbetsgivar har visat att de inte har klarat detta därför tycker jag att det är på tiden att svenska folket skall kunna på verka arbetsmarknaden.

Svenska folket skall genom sina politiker vara en tredjepart i dessa förhandlingar.

Hej

 

England är ett mycket segregerat klassamhälle med stora klyftor och dålig välfärd knappast ett land som vi har något att lära av, jag jobbar där själv ibland och tycker att detta land nästan saknar motstycke i Europa när det gäller klyftor och ojämlikhet, dom jag jobbar åt har butlers, privatchaufförer och egna flygplan och bor på gods och dom är inte få, men i nästan inget annat utvecklat europeiskt västligt land ser jag så många uteliggare, arbetslösa och så mycket misär, själv tror jag givetvis att det finns ett samband mellan denna elits liv i lyx och överflöd och det relativt stora antalet människor som bor i portgångar och rhodedenron buskar i städernas parker.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Parasollkillen
Hej

 

Ja jag är beredd att hålla med dig om att Borg har bra ordning på ekonomin och jag tycker att han sköter sitt jobb bra.

 

Det som jag ogillar med dagens regering är dom beslut som har drabbat redan svaga grupper i samhället som sjuka, arbetslösa och pensionärer samtidigt som stötande stora skatesänkningar har genomförts för samhällets toppskikt som numera slipper både förmögenhetsskatt, fastighetesskatt och har fått kraftigt sänkta inkostskatter.

 

Mvh isan Lover

 

 

Sossarna och då med Göran Persson i spetsen snodde under perioden 1999 till 2001... 258 miljarder kronor ur våra pensionsfonder, hur tror du det har påverkat livet för våra pensionärer? Tror du att det blir lättare i framtiden för dig och mig och många andra att sluta arbeta lite tidigare och ha en god tid i t.ex Thailand på grund av den stölden av våra pensionspengar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Sossarna och då med Göran Persson i spetsen snodde under perioden 1999 till 2001... 258 miljarder kronor ur våra pensionsfonder, hur tror du det har påverkat livet för våra pensionärer? Tror du att det blir lättare i framtiden för dig och mig och många andra att sluta arbeta lite tidigare och ha en god tid i t.ex Thailand på grund av den stölden av våra pensionspengar?

Hej

 

Ja du har rätt där, även Göran Persson förde en näst intill blå politik och själv hävdade han att det berodde på den dåliga ekonomi han övertog efter borgarnas lånefest och den ekonomiska krisen i omvärlden, själv röstade jag på Vänstern under denna period eftersom jag inte kunde ställa mig bakom dessa nedskärningar som drabbade dom sämst ställda inklusive pensionärerna.

 

Med vänlig hälsning Isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...