Jump to content
IGNORERAD

Varför är det så många som går all-in?


halgun

Recommended Posts

Du verkar glömt av att sossarna satt vid makten, när vi röstade om EU? När vi gick med i EU, fick vi anpassa oss till de regler som fanns, typ fri handel mellan EU.. Därför har billigare länder konkurrerat ut svenska företag, till ett billigare pris.. Har inget med borgarna att göra.. Rock on!

 

Det är korrekt att sossarna nyss tagit över efter borgarna när vi röstade om inträde i EU

men förhandlingarna om inträdesvillkoren sköttes av regeringen Bildt (91-94)

 

Dåvarande statsministern Carl Bildt undertecknade det svenska anslutningsfördraget

vid Europeiska rådets möte på Korfu den 24 juni 1994.

 

Två veckor tidigare hade riksdagen beslutat att anordna en folkomröstning om ett eventuellt svenskt medlemskap i EU.

Så att säga att "borgerna inte hade med detta att göra" är en sanning med modifikationer.

 

Så viktigt det än månne vara, är sammanhanget med att gå "all in" i Thailand väldigt svårt att få öga på :-)

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 429
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moritz

    45

  • Sangwal

    32

  • Moipenyang

    22

  • SatanG

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Det beslutet togs för länge sedan långt innan Sverige blev ett land för indiviualister, jag är inte alls säker på att en omröstning skulle sluta på samma sätt idag.

 

Betänk att borgarna har vunnit två raka val på att utlova sänkta skatter för dom som arbetar men samtidigt lovat att genomföra försämringar för sjuka, arbetslösa och pensionärer, detta ställde sig dom Svenska väljarna bakom.

Sverige var en gång ett kollektivt samhälle där man tillsammans byggde upp det s.k folkhemmet men det har vi nu i indiviualismens tidevarv hållit på och demonterat under ganska lång tid och nu växer klyftorna igen, dom rika går i privata skolor, går före i vårdkön, boendet segregeras, antalet uteliggare och hemlösa ökar, barnfattigdomen ökar, antalet människor som inte har råd med någon semester ökar, pigorna har kommit tillbaka via RUT, borgarna har dessutom sett till att det har blivit lagligt att anställa billig arbetskraft ifrån utlandet till löner som ingen kan leva på vilket har drabbat åkerier, byggbranchen, sjöfarten och andra områden står på tur.

 

Mvh Isan Lover

Vad det gäller sjöfarten och lagligheten att anställa utländsk "billig arbetskraft ifrån utlandet till löner som ingen kan leva på" så infördes detta avtal TAP 1997.

Vi hade socialdemokrater vid makten 1994-2006 så vill du fortfarande skylla detta på borgarna?

När högern tog över 1991 så forlorade Sverige i genomsnitt 1000 jobb/dag så det tog ju ett tag att städa upp efter såssarna.

Jag kan iaf trösta dig med att alla Filippiner jag mött som seglar på svenska båtar har minst en maid/nanny, oftast flera, och det även om han bara är anställd som kökshjälp så

de klarar nog att leva bättre än de flesta.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är korrekt att sossarna nyss tagit över efter borgarna när vi röstade om inträde i EU men förhandlingarna om inträdesvillkoren sköttes av regeringen Bildt (91-94)   Dåvarande statsministern Carl Bildt undertecknade det svenska anslutningsfördraget vid Europeiska rådets möte på Korfu den 24 juni 1994.   Två veckor tidigare hade riksdagen beslutat att anordna en folkomröstning om ett eventuellt svenskt medlemskap i EU. Så att säga att "borgerna inte hade med detta att göra" är en sanning med modifikationer.   Så viktigt det än månne vara, är sammanhanget med att gå "all in" i Thailand väldigt svårt att få öga på :-)
LITE OT bara.. :) Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Tycker du ska jämföra arbetslösheten, med resten av EU... Där ligger vi runt 9%... Har du sett hur det ser ut i Grekland, Spanien, Italien, Irland.. Bara för att ta några exempel... Då står vi oss bra i Sverige.. Rock on!

Hej

 

Ja jag är beredd att hålla med dig om att Borg har bra ordning på ekonomin och jag tycker att han sköter sitt jobb bra.

 

Det som jag ogillar med dagens regering är dom beslut som har drabbat redan svaga grupper i samhället som sjuka, arbetslösa och pensionärer samtidigt som stötande stora skatesänkningar har genomförts för samhällets toppskikt som numera slipper både förmögenhetsskatt, fastighetesskatt och har fått kraftigt sänkta inkostskatter.

 

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Vad det gäller sjöfarten och lagligheten att anställa utländsk "billig arbetskraft ifrån utlandet till löner som ingen kan leva på" så infördes detta avtal TAP 1997.

Vi hade socialdemokrater vid makten 1994-2006 så vill du fortfarande skylla detta på borgarna?

När högern tog över 1991 så forlorade Sverige i genomsnitt 1000 jobb/dag så det tog ju ett tag att städa upp efter såssarna.

Jag kan iaf trösta dig med att alla Filippiner jag mött som seglar på svenska båtar har minst en maid/nanny, oftast flera, och det även om han bara är anställd som kökshjälp så

de klarar nog att leva bättre än de flesta.

 

/ SatanG

Hej

 

Pågår det inte en utflaggning av svenska fartyg just nu p.g.a förd politik eller snarare brist på sådan.

 

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja jag är beredd att hålla med dig om att Borg har bra ordning på ekonomin och jag tycker att han sköter sitt jobb bra.

Det som jag ogillar med dagens regering är dom beslut som har drabbat redan svaga grupper i samhället som sjuka, arbetslösa och pensionärer samtidigt som stötande stora skatesänkningar har genomförts för samhällets toppskikt som numera slipper både förmögenhetsskatt, fastighetesskatt och har fått kraftigt sänkta inkostskatter.

Mvh isan Lover

Men då får du inte glömma vad fastighetsskatten ställde till det för dom äldre..

Området som dom hade bott i, sen dom flytta hemifrån har blivit upptaxerat, pga huspriserna gick opp.

Många äldre som fick sälja, då dom inte hade råd att bo kvar..

Alltså förmögenhetsskatten var väl en udda skatt, skatta redan skattade pengar..

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men då får du inte glömma vad fastighetsskatten ställde till det för dom äldre..

Området som dom hade bott i, sen dom flytta hemifrån har blivit upptaxerat, pga huspriserna gick opp.

Många äldre som fick sälja, då dom inte hade råd att bo kvar..

Rock on!

Hej

 

Det stämmer att Moderata lobbyister lyfte fram pensionerade fiskare i skärgården som exempel på hur misslyckad fastighetsskatten var och det var naturligtvis både smart och listigt ur PR synpunkt men politikerna hade ju lätt kunnat utfärda ett undantag för personer som dessa och låtit ovanligt förmögna och rika fastighetsägare fortsätta betala sin skatt.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, nu ar svensk politik tydligen OK igen?

Da far man val trycka ignorera i en eljest intressant trad.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja hur är det med den svenska invandringspoliteken kostar en del.

 

Ha det

 

Nu går larmet hos de som pixlar av på heltid.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha då har man fördärvat sin första tråd då sorry.

 

 

Men jag står för vad jag skrev!

 

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja hur är det med den svenska invandringspoliteken kostar en del.

 

Ha det

Den kostar allt som våra gamla byggt upp,men de törs de inte redovisa.Majoriteten av de s.k. invandrarna är ovilliga att jobba,och varför jobba när man får mer av att inte jobba.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja.Dom ger sig inte förrän vi är på absoluta botten.Fortsätt vräk ut pengar till bidragsturisterna.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det beslutet togs för länge sedan långt innan Sverige blev ett land för indiviualister, jag är inte alls säker på att en omröstning skulle sluta på samma sätt idag.

 

Betänk att borgarna har vunnit två raka val på att utlova sänkta skatter för dom som arbetar men samtidigt lovat att genomföra försämringar för sjuka, arbetslösa och pensionärer, detta ställde sig dom Svenska väljarna bakom.

Sverige var en gång ett kollektivt samhälle där man tillsammans byggde upp det s.k folkhemmet men det har vi nu i indiviualismens tidevarv hållit på och demonterat under ganska lång tid och nu växer klyftorna igen, dom rika går i privata skolor, går före i vårdkön, boendet segregeras, antalet uteliggare och hemlösa ökar, barnfattigdomen ökar, antalet människor som inte har råd med någon semester ökar, pigorna har kommit tillbaka via RUT, borgarna har dessutom sett till att det har blivit lagligt att anställa billig arbetskraft ifrån utlandet till löner som ingen kan leva på vilket har drabbat åkerier, byggbranchen, sjöfarten och andra områden står på tur.

 

Mvh Isan Lover

Har borgarna sett till att utländsk arbetskraft tillåts i Sverige?

Sverige hade 1994 en folkomröstning om medlemskap i EU och den gav majoritet för svenskt inträde i EU.

Inom EU råder fri rörlighet på arbetsmarknaden så ärligt talat: " Vad i helvete svamlar du om" ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har borgarna sett till att utländsk arbetskraft tillåts i Sverige?

Sverige hade 1994 en folkomröstning om medlemskap i EU och den gav majoritet för svenskt inträde i EU.

Inom EU råder fri rörlighet på arbetsmarknaden så ärligt talat: " Vad i helvete svamlar du om" ?

 

Här måste jag hålla med. Socialdemokraterna var lika pigga som borgarna att gå med i EU. Att skylla denna sortens invandring på borgarna är ju rent ut sagt förväntat vänstersvammel.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Miljardfrågan är varför alla politiska partier gör allt för att mörka kostnaderna för invandringen. Vad är syftet. Upp med det på bordet och ha en öppen diskution. I min värld kallas det demokrati. Inte som idag i Sverige som i denna fråga är mera lik gamla DDR och deras stasi arkiv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här måste jag hålla med. Socialdemokraterna var lika pigga som borgarna att gå med i EU. Att skylla denna sortens invandring på borgarna är ju rent ut sagt förväntat vänstersvammel.

 

Herr Chang har talat.

 

Nej det kan inga politiker lastas för.

Det var svenska folket som bestämde det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det kan inga politiker lastas för. Det var svenska folket som bestämde det.
Usch, kan inte vara bra.. Vi tycker likadant... :) Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det kan inga politiker lastas för.

Det var svenska folket som bestämde det.

 

Det intressanta är ju att det var en väldigt jämn folkomröstning. Om jag minns rätt 51% för och 49% mot. Och i omröstningen om euro blev det också jämt, fast tvärtom.

 

Jag har en bekant som framför teorin att dessa jämna folkomröstningar egentligen beror på att de flesta inte riktigt vet vad de röstar om, och då blir det liksom slumpen som avgör. Vore ju tråkigt om det verkligen är så.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Det intressanta är ju att det var en väldigt jämn folkomröstning. Om jag minns rätt 51% för och 49% mot. Och i omröstningen om euro blev det också jämt, fast tvärtom.

 

Jag har en bekant som framför teorin att dessa jämna folkomröstningar egentligen beror på att de flesta inte riktigt vet vad de röstar om, och då blir det liksom slumpen som avgör. Vore ju tråkigt om det verkligen är så.

 

Herr Chang har talat.

Jag tror dessvärre att han har rätt. Demokrati är ett statsskick med stora brister men det är trots allt bättre än alternativen som jag känner till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det intressanta är ju att det var en väldigt jämn folkomröstning. Om jag minns rätt 51% för och 49% mot. Och i omröstningen om euro blev det också jämt, fast tvärtom.

 

Jag har en bekant som framför teorin att dessa jämna folkomröstningar egentligen beror på att de flesta inte riktigt vet vad de röstar om, och då blir det liksom slumpen som avgör. Vore ju tråkigt om det verkligen är så.

 

Herr Chang har talat.

 

Visst var det jämnt och ska man tala om politikernas "skuld" så var det väl att sossarna och borgarna ingick en ohelig allians.

När både Bildt, Carlsson och Persson med en röst påstod att medlemsskap var det bästa för Sverige, vad ska vanligt folk då tro.

 

Efter ett antal år i gemenskapen röstades om eurosamarbetet och de samma politiska krafter försökte igen mana till ett positivt beslut.

Frågan är om det var okunskap bland väljarna eller tvärtom kunskap och dåliga erfarenheter som fick dom att rösta emot.

Misstaget att tro att väljare är dumma har många politiker och debattörer gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Trodde svensk politik var mot reglerna att diskutera? Även en moderator bryter mot dessa regler?? Kanske dags att HC sätter sig i avbytarbänken... ska vi säga 14 dagar? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det närmar ju sig ett valår  :crazy:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det närmar ju sig ett valår :crazy:
ja det här vart alldeles för många fästingår nu. Ändrades av KhaoNiao
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...