Jump to content
IGNORERAD

Svensk tar livet av sig i Pattaya.


Juha

Recommended Posts

micke isaan
De kanske inte vill att spåren skall vara överfulla med självmordskandidater? Tågen är tillräckligt försenade som det är.

Precis så ligger det till.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • thaipeter

    4

  • Mankan

    4

  • Nemo

    3

  • micke isaan

    3

Mest aktiva i denna tråd

Tragiskt.. Gissningsvis är flertalet självmord bland faranger i Thailand kärleksrelaterade

Skickat från min GT-N8000 via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Var har du varit de senaste 40 åren? Pratas jämt om självmord i Sverige, dock avhåller de sig från namnpublicering och bilder. Något jag är tacksam för.

Nja min uppfattning är att det ofta står en mindre notis där man säger att det är en olycka när det många gånger är självmord det handlar om.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var har du varit de senaste 40 åren? Pratas jämt om självmord i Sverige, dock avhåller de sig från namnpublicering och bilder. Något jag är tacksam för.

 

Det är inget bekymmer i Thailand även om de åtminstone gör bilderna suddiga ibland.

Man kan undra om anhöriga blev underrättade innan namn och bild på den avlidna 43-åriga svensken i denna tråd, publicerades i Pattaya One.

 

(Låter bli att lägga ut länken - de initierade hittar nog själv).

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Det är inget bekymmer i Thailand även om de åtminstone gör bilderna suddiga ibland.

Man kan undra om anhöriga blev underrättade innan namn och bild på den avlidna 43-åriga svensken i denna tråd, publicerades i Pattaya One.

 

(Låter bli att lägga ut länken - de initierade hittar nog själv).

Tror du själv att en lokaltidning i Pattaya bemödar sig att kolla om anhöriga undrrättats?

I Thailand verkar dom lägga ut bilder på folk helt godtyckligt.Olyckor,mord,mm. Ofta färska bilder.

 

I övrigt tvivlar jag stark på att detta är självmord.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur svårt är det att kopiera vad som står i länken

För att då kommer MPR upp på en sökning av hans namn på Google.

Många skribenter här tänker inte på att anhöriga kan läsa deras kommentarer.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Enligt vissa medlemmar/moderatorer, så bör man inte starta en tråd med bara en länk. Själv så förstår jag inte varför.

 

PS. Själmord bland faranger i Pattaya hör ju till det mer eller mindre normala. Undrar vad magneten i Pattaya är? Kan de inte bara kasta sig framför tåget i hemlandet, varför åka till andra sidan klotet och stoppa huvudet i en plastpåse eller hoppa från balkonger?    :unsure:

 

Roade mig med att läsa om en viss valiumlugnande tablett som säljs frekvent på apoteken i Pattaya och en av huvudbiverkningarna var just självmordstankar så jag misstänker att denna lilla blåa tablett i kombination med sprit gör att vissa tappar förståndet.

Lägger man sen till brutet hjärta med någon bartjej plus ekonomisk ruin så är hela cocktailen klar.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett allmänt känt problem är att thaipolisen gärna ser mord som självmord, betydligt enklare att slippa lägga ned en massa tid på en utdragen och tidskrävande mordutredning, case closed!    

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Vill man spekulera ut i det vilda så kan man även fråga sig om det verkligen var han själv som ringde ambassaden för att meddela "självmordet"?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man spekulera ut i det vilda så kan man även fråga sig om det verkligen var han själv som ringde ambassaden för att meddela "självmordet"?

Så du menar att en annan svensk tog ihjäl honom och ringde in "Självmordet", eller en annan svensk fick uppdraget att ringa in det till ambassaden, för att nån annan mördat/tänkte mörda svensken... Fyndigt.

Troligast är nog att han ringde in sitt kommande självmord själv för att bli funnen, och det funkade isf.

 

Trist med spekulationer om blandmissbruk osv, när en människa tragiskt gått bort, människor som kände denne mannen kanske läser här och blir illa berörda, skäms!

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Roade mig med att läsa om en viss valiumlugnande tablett som säljs frekvent på apoteken i Pattaya och en av huvudbiverkningarna var just självmordstankar så jag misstänker att denna lilla blåa tablett i kombination med sprit gör att vissa tappar förståndet.

Lägger man sen till brutet hjärta med någon bartjej plus ekonomisk ruin så är hela cocktailen klar.

 

BTT

Varför detta intresse och fascination av läkemedel?

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Roade mig med att läsa om en viss valiumlugnande tablett som säljs frekvent på apoteken i Pattaya och en av huvudbiverkningarna var just självmordstankar så jag misstänker att denna lilla blåa tablett i kombination med sprit gör att vissa tappar förståndet.

Lägger man sen till brutet hjärta med någon bartjej plus ekonomisk ruin så är hela cocktailen klar.

 

BTT

Jag antar att du syftar på 1mg Alprazolam, tror det krävs en längre tids användning för denna ovanliga sidoeffekt.

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Jag antar att du syftar på 1mg Alprazolam, tror det krävs en längre tids användning för denna ovanliga sidoeffekt.

 

/ SatanG 

 

Visst men det kan ju vara långliggare som oxå får konstiga ideer av vissa tabletter.

 

Det är väl inget okänt fenomen att sk benzos skapar förvirrade hjärnor.

 

Se bara på Tomas Quick

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Varför detta intresse och fascination av läkemedel?

 

Jag brukade själv använda alprazolam under en tid i Pattaya och då läste man ju på i fass innan man gjorde inköpen

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst men det kan ju vara långliggare som oxå får konstiga ideer av vissa tabletter.   Det är väl inget okänt fenomen att sk benzos skapar förvirrade hjärnor.   Se bara på Tomas Quick   BTT
På detta område verkar du vara expert och erfaren, tack för du delar med dig av dina erfarenheter och kunskaper.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inget okänt fenomen att sk benzos skapar förvirrade hjärnor.

 

Om du har nyttjat dessa preparat, så kanske det är en förklaring till att en del medlemmar inte tror att du har varit i Thailand?

 

:ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...