Jump to content
IGNORERAD

Håkan Hellström

edvardpop

Håkan Hellström  

45 röster

1. 1. Vilken åsikt är den mest överensstämmande beträffande Håkan Hellström?

• Han är i samma liga som Evert Taube, Cornelis, Fred Åkerström och Monica Zetterström.
      4
    • Han har gjort en del låtar jag uppskattar men egentligen är det inte min typ av musik.
      10
    • Det är en go gubbe!
      0
    • Gillar inte hans musik men har inga problem med att andra kanske gör det.
      12
    • Fattar nada av hans popularitet. Killen kan fan inte sjunga!
      20

Recommended Posts

Håkan Hellström delar onekligen upp landet i två läger, många hatar hans musik medans andra verkar närmast frälsta, själv står jag väl

någonstans mittemellan. Kan tycka en del är bland det bästa som gjorts medans annat är närmast olyssningsbart...

Vissa kvalitéer måste han ju onekligen besitta med tanke den stora publik som kommit till genom åren allt sedan genombrottet med

"Känn ingen sorg för mig Göteborg" och fram tills nu. Kvalitéer som inte bara en vad det verkar enig kritikerkår och en massa gråtande

småflickor blivit varse.

Så vad har medlemmarna här på Mpr för åsikter om mannen i fråga?

Sittande framför tvn under gårdagskvällen hamnade jag mitt i ett kanalbyte hos Allsång på

Skansen och blev för ovanlighets skull kvar där i ytterligare sju minuter. Fullkomligt magiskt

om någon frågar mig och Thomas von Brömsen som sjunger "hitta mig när som helst, på samma

gator som Cederhök..." 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

• Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• edvardpop

15

• Ducce

2

• Mr Ning Ning

2

• hamnoi

2

Mest aktiva i denna tråd

Oregistrerad

Har hört någon sång på radio, men aldrig skaffat någon musik av honom. Tycker inte han har någon gudomlig sångröst på något sätt, men kan hända att han har ett genomtänkt textinnehåll (som träffar vissa i hjärtat) eller annat - det är inget jag reflekterat över.

Så, inga femmor av mig.

Dela på andra sajter

Mannen i fråga är ju gullig och går hem hos kidsen. :)

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Har hört någon sång på radio, men aldrig skaffat någon musik av honom. Tycker inte han har någon gudomlig sångröst på något sätt, men kan hända att han har ett genomtänkt textinnehåll (som träffar vissa i hjärtat) eller annat - det är inget jag reflekterat över.

Så, inga femmor av mig.

Håller med om att han inte är en artist som är begåvad med en imponerande sångröst(ibland funkar den, ibland inte). Det finns å andra

sidan inte så många gudomliga sådana i Sverige. Typ Johnny Cash, Nina Simone eller Adele tex. Men med inlevelse, personlighet och

genomarbetade texter kan man också komma långt.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ja han har ju mycket med Thailand att göra!!

Då är ju till och  med Jonas bättre än dom där pajasarna!!

Ändrades av Scandinaviancorner
Dela på andra sajter

Ja han har ju mycket med Thailand att göra!!

Då är ju till och  med Jonas bättre än dom där pajasarna!!

På detta forum avhandlas, vilket säkert den observante noterat, sedan länge de mest skilda ämnen som inte har med Thailand att göra.

Jonas är säkert duktig på att sjunga på det thailändska språket men hans låtar tilltalar inte mig.

Dela på andra sajter

Inte ens värd att rösta på.

Det är lugnt. Ät en banan istället eller något annat kul.

Dela på andra sajter

Ja han har ju mycket med Thailand att göra!! Då är ju till och  med Jonas bättre än dom där pajasarna!!
Och vad har dina stulna fartygsbilder med Thailand att göra ? För topic så är han ingen favorit, går o lyssna på om jag tvingas :-)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

swedenfarang

Hörde en låt från Allsång på Skansen och det var ju pinsamt hur karln har snott melodin från U2 till 98%. Sen att han inte kan sjunga gör ju inte saken bättre.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

Han är i samma liga som Evert Taube, Cornelis, Fred Åkerström och Monica Zetterström.

Han ligger rätt många divisioner under dessa storheter.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

GreenValley
Han är i samma liga som Evert Taube, Cornelis, Fred Åkerström och Monica Zetterström.

Alla dessa fyra krökade relativt hårt så för Håkans skull så hoppas jag du har rätt!

Dela på andra sajter

Hörde en låt från Allsång på Skansen och det var ju pinsamt hur karln har snott melodin från U2 till 98%. Sen att han inte kan sjunga gör ju inte saken bättre.

Tja, amatörer lånar, genier stjäl sägs det ju. Finns inte en enda artist som inte har inspirerats och influerats av det dem hört vare sig

det är medvetet eller inte. Och med tanke på all musik som gjorts är ju möjligheterna minst sagt begränsade att komponera något som

låter helt eget och originelt. Många hänger ofta upp sig på hans sångröst men jag tycker nog inte den är så mycket sämre än många andras,

bara lite bräckligare. Sätter man alla toner perfekt men inte kan lyckas förmedla någon känsla i rösten blir det ofta bara trist och intetsägande.

Då föredrar jag hellre en artist som har ­något att säga eller har en personlig ton. 

Dela på andra sajter

Alla dessa fyra krökade relativt hårt så för Håkans skull så hoppas jag du har rätt!

Ja där ser man vilka alster det har blivit på grund utav spriten fast man kan tycka att det borde vara tvärt om.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Jag såg honom för 12 år sedan hemma i Parken Zoo när han åkte Rocktåg med Magnus Uggla och The Ark.

Det var riktigt pinsamt att höra honom. Uggla och Salo sjunger ju skiten av honom hemma i badrummet när de är bakfulla.

HH hade en lugn låt som började bra, det var en kille som spelade trumpet med riktigt bra ton.

Se'n så började HH att sjunga och då var även den låten förstörd.

Ändrades av Chryzaliz
Dela på andra sajter

han är känd att sjunga falsk   från mig 1 stjärna

Dela på andra sajter

Nu har jag googlat lite på denne för mig hittills ganska okända HH och det är förskräckligt vad falskt han sjunger. :ahh:

Jag kan förstå att det finns kärlekskranka tonåringar som faller för hans banala texter men att det finns vuxna som gör det är för mig en gåta.

Ta detta mästerverk t.ex.hua så hemskt. :ahh:

Dimmiga dar, det var bra dar
men vad fanns det att se klart?
Dimmiga dar, det där var fina dar
men jag såg aldrig riktigt var vi var.

Dimmiga dar, vad fanns det att se klart?
Dimmiga dar var fina dar
men jag såg aldrig riktigt var vi var.
Jag förlorar alla mina vänner
den här gången.

La, la la la, la la la la la la (kan inte ta mer)
La, la la la, la la la la la la (galna nätter)
La, la la la, la la la la la la (aaaah! galna nätter)
La, la la la, la la la la la la

Det där var bra nätter.
Det där var fina nätter.

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Det största som hänt musiksverige sedan Ulf Lundell!

Dessutom är han Gaisare.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Dela på andra sajter

Fantastiskt vilken poet han är, Håkan kråkan kraxmaskin...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Evert Taube var väl knappast någon större sångare i alla fall. De andra hade fina röster men kan väl knappast beskrivas stora sångare rent tekniskt. 

Ett mer passande alternativ kanske hade varit Håkan är bäst, bra för att vara svenskt eller artister som på ngt märkligt sätt kommer finnas

cementerade i den svenska folksjälen även om hundra år. Eller ngt i den stilen.

Dela på andra sajter

Jag har bara hört 2 låtar med honom:

Känn ingen sorg för mig Göteborg

och

Den fulaste flickan i världen

De går väl att lyssna på men det är inga låtar jag laddar ner i musiklådan när jag flyger ner till Thailand.

gubben 

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Hellström nej nej nej.Kan inte förstå hans storhet.Klart en väldigt trevlig prick.Men sjunga?

Det känns som att jag har en citron inplanterad längst bak i gommen när jag hör honom sjunga.

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Herr HH är Göteborgs svar på Jockmoks Jocke. 

Nog borde väl en sann Samedemokrat veta att det stavas Jokkmokks-Jokke. :crazy:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...