Jump to content
IGNORERAD

Thailand - Vietnam

pegasus

Recommended Posts

Hej

Har funderat på att ta en tur från Ubon Ratchathani via Laos till Vietnam. Vore kul att höra om någon har erfarenhet av en sån resa? Det bör vara mycket närmare till beachen där än till Pattaya. Förutom att man måste ha visum till både Laos och Kambodja vore det bra med ev tips.

Pegasus

Dela på andra sajter

Hej!

Det blir säkert en fin resa. Själv har jag åkt buss från Chiang Khong i Thailand tvärs över Laos och in i Vietnam vid Dien Bien Phu. Om du åker samma sträcka ska du veta att vägen på den vietnamesiska sidan är riktigt usel. Är du rädd om bilen så ta det lugnt.

Scenerierna är dock fina och det finns goda möjligheter att hitta inkvartering efter vägen.

Visum till Laos kan fås vid gränsen (31 USD), men till Vietnam måste du fixa ett i förväg. I Laos kan du använda Baht på många ställen. I Vietnam vill man helst ha USD när du växlar. Euro är kass.

Ser fram emot rapporter här på forumet.

/Lung Nok

Livet är som en påse - tomt och innehållslöst tills man fyller det med något.

/Pastor Jansson

Dela på andra sajter

falukorven
Hej!

Det blir säkert en fin resa. Själv har jag åkt buss från Chiang Khong i Thailand tvärs över Laos och in i Vietnam vid Dien Bien Phu. Om du åker samma sträcka ska du veta att vägen på den vietnamesiska sidan är riktigt usel. Är du rädd om bilen så ta det lugnt.

Scenerierna är dock fina och det finns goda möjligheter att hitta inkvartering efter vägen.

Visum till Laos kan fås vid gränsen (31 USD), men till Vietnam måste du fixa ett i förväg. I Laos kan du använda Baht på många ställen. I Vietnam vill man helst ha USD när du växlar. Euro är kass.

Ser fram emot rapporter här på forumet.

/Lung Nok

Har man svenskt pass får man 15 dagar vid gränsen till Vietnam. ( Man ska dock kunna uppvisa någon form av utresebiljett ifall de frågar) 

Dela på andra sajter

hur funkar det med visumen jag har visum för Thailand 24/12 till 10/2 -2014 kan man åka ut och in till Thailand ??   mvh

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...