Jump to content
IGNORERAD

Rockkonserter i bild


Guest Fredman

Recommended Posts

  • Svar 43
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Arnold Layne

    10

  • Trident

    4

  • NiceBeaver

    3

  • ragson

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

D.A.D nångång ifjol..

 


post-3685-0-09870600-1372621037_thumb.jp

 

post-3685-0-62310200-1372621173_thumb.jp

 

 

förstår nu varför jag inte får jobb som konsertfotograf...

Link to comment
Dela på andra sajter

 

förstår nu varför jag inte får jobb som konsertfotograf...

 

Kanske för att du inte står närmast scenen??  :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Tycker ochså han är super , men tyvärr aldrig sett honom live . Det är nästan lite röd tråd över det här nu . Bachman Turner Overdrive , RUSH och Danko är ju Kanadicker allihopa :y16:

Hoppas på många bilder i den här tråden , för sådant här är alltid kul och intressant .

 

Arnold:

Då har vi samma musiksmak. RUSH och den där OKEJ-bruden i tråden om onehitar... :crazy: Rush har jag sett två gånger i Globen.

Men mina absoluta favoriter är faktiskt också kanadensare. SAGA. Dom håller på fortfarande. Jag har sett dom live 12-13 gånger. Senast för ett år sedan i Stockholm då dom precis släppt en ny CD. Och för några veckor sedan kom live-dvd från turnén.

Här är sångaren Michael Sadler från den konserten. Inte på ett fullsatt Hovet som 80-talet. Nu var det Debaser Medis. 

 

post-3096-0-41018500-1382004151.jpg

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Rush var kanon på Sweden Rock i år. Nästa år är två gamla favoriter klara på SR, Alice Cooper och Uriha Heep. Blir nog en resa till Sölvesborg igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold:

Då har vi samma musiksmak. RUSH och den där OKEJ-bruden i tråden om onehitar... :crazy: Rush har jag sett två gånger i Globen.

Men mina absoluta favoriter är faktiskt också kanadensare. SAGA. Dom håller på fortfarande. Jag har sett dom live 12-13 gånger. Senast för ett år sedan i Stockholm då dom precis släppt en ny CD. Och för några veckor sedan kom live-dvd från turnén.

Här är sångaren Michael Sadler från den konserten. Inte på ett fullsatt Hovet som 80-talet. Nu var det Debaser Medis. 

 

attachicon.gifSadler.jpg

Det verkar just vara ett vanligt fenomen det där att gillar man RUSH , så gillar man SAGA ,,,,jag såg dom i Helsingborg ,,, måste ha varit i början av 90-talet . Var bara häromdan "Full Circle" plattan snurrade i CD:spelaren :thumbsup:

Vi får hålla tummarna att OKEJ-bruttan gör comeback ochså ,,, då vore lyckan fulländad :y2:

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Rush var kanon på Sweden Rock i år. Nästa år är två gamla favoriter klara på SR, Alice Cooper och Uriha Heep. Blir nog en resa till Sölvesborg igen.

Uriah Heep såg jag första gången i Rocklundahallen 1977 i Västerås ,,,, missade tyvärr David Byron med en hårsmån , då han hade fått kicken ,,, har sett dom ett antal gånger efter det , och dom håller helt klart måttet än trots allt skit som har varit i det bandet.

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar just vara ett vanligt fenomen det där att gillar man RUSH , så gillar man SAGA ,,,,jag såg dom i Helsingborg ,,, måste ha varit i början av 90-talet . Var bara häromdan "Full Circle" plattan snurrade i CD:spelaren :thumbsup:

Vi får hålla tummarna att OKEJ-bruttan gör comeback ochså ,,, då vore lyckan fulländad :y2:

 

Sorry, börjar bli lite OT.

Visst är det så. Men jag har en kompis som jag har varit och sett Rush med men det är ingen idé att fråga om SAGA.

2001 såg jag Saga i Helsingborg, House of Cards hade turnépremiär där och dom kom inte till Stockholm då. Så det var bara att ta tåget ner och tura några varv till Helsingör på eftermiddan.

 

Rush är tydligen på gång med en live-dvd. Ovanligt lugn låt i den här videon. Och kolla filmen dom visar i bakgrunden.

 

http://www.rollingstone.com/music/videos/rush-debut-dvd-from-string-heavy-clockwork-angels-tour-premiere-20131017

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på en 80-tals konsert med bland annat Mikael Rickfors och Millas mirakel

EAA_8469.jpg

 

EAA_8482.jpg

 

EAA_8480.jpg

 

EAA_8478.jpg

 

EAA_8473.jpg

 

EAA_8472.jpg

 

EAA_8446.jpg

 

EAA_8434.jpg

 

EAA_8401.jpg

 

EAA_8393.jpg

 

EAA_8381.jpg

 

EAA_8345.jpg

 

EAA_8328.jpg

 

EAA_8318.jpg

 

EAA_8308.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry, börjar bli lite OT.

Visst är det så. Men jag har en kompis som jag har varit och sett Rush med men det är ingen idé att fråga om SAGA.

2001 såg jag Saga i Helsingborg, House of Cards hade turnépremiär där och dom kom inte till Stockholm då. Så det var bara att ta tåget ner och tura några varv till Helsingör på eftermiddan.

 

Rush är tydligen på gång med en live-dvd. Ovanligt lugn låt i den här videon. Och kolla filmen dom visar i bakgrunden.

 

http://www.rollingstone.com/music/videos/rush-debut-dvd-from-string-heavy-clockwork-angels-tour-premiere-20131017

Underbart så att man bara ryser ,,,, Idag fixade jag biljetter till Steve Hackett (f.d Genesis gitarrist) och han spelar på Cirkus Stockholm 30 April -14 ,,,, då får man kanske lägga in lite bilder i den här tråden igen :)

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Don´t be late med SAGA 1981:

 

http://www.youtube.com/watch?v=HrkVWVgwwfc

 

Samma låt 2013:

 

http://www.youtube.com/watch?v=WLjvZmDzoWg

 

Väldigt OT:

Lite roligt att turnén förra året var det några tyskar (så klart) som kallade den för "Mustache tribute tour". Dom hade med sig pappersmustascher på konserterna. När jag var i Thailand förra året hittade jag ett armbandsur med en mustasch på. Jag köpte den, 100 thb, och gav den till Sadler på konserten i Stockholm. Han uppskattade den och dom andra i bandet blev lite avundsjuka.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Arnold Layne

Fick tyvärr bara suddiga bilder på kvällens konsert med Nationalteatern ,,, men det lät desto bättre :thumbsup:

 

 

post-3262-0-76344100-1393710383.jpg

post-3262-0-56382200-1393710395.jpg

post-3262-0-29726100-1393710414.jpg

post-3262-0-61160200-1393710425.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Marillion-gitarristen Steve Rotherys konsert i Västerås förra veckanc02fe8e1a5979e35cb71bb6029e0f91f.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...
Guest Fredman

Väcker upp tråden med en bild på Sonic Surf City som hängde i Vip-en på Bråvalla igår. Ska försöka att skicka in lite mer under dag. Vi får se om jag hinner se allt jag tänkt mig, lite högt och lite lågt.

post-7918-0-72998800-1435305630_thumb.jp

post-7918-0-15327900-1435306657_thumb.pn

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Faith no more!!!!! Dom måste du se!!

 

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Faith no more!!!!! Dom måste du se!!

Vi värmer upp oss till dem just nu!
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...