Jump to content
IGNORERAD

Tuk-tukchaufförer protesterar framgångsrikt i Phuket


MPR Nyheter

Recommended Posts

ja nån vanlig taxi går inte att få tag på pga tuk-tuk maffian. Då får man ta en av deras och det är nog inte billigare än 400 bath

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Towe

    3

  • Scandinaviancorner

    3

  • Kenneth4618

    2

  • civona

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag har min egen protest mot tuk-tuk, vägrar totalt att använda dom, bott i Thailand 3 år och använder enbart taxi med taximeter, fler borde göra det.
Det är inte så att taxi finns överallt. Där jag bor finns det bara motorcykel taxi.
Link to comment
Dela på andra sajter

Tar du en taxi så kostar det en bråkdel, jag hoppas att alla tar taxi istället så vi får bort maffian ang tuk-tuk, gäller nog dom flesta städer i Thailand

 

 

En taxi med taxameter isf. Tog en taxi från Patong till Karon för jag ville dit och bada på dan och fick betala 600 bath tor. Detta var augusti 2006 och har aldrig gjort om det. Lika bra att bo i Patong och hålla sig där så man slipper taxi och tuc tuc. Det räcker med eländet att ta sig till o från flygplatsen.

 

Finns bättre ställen att hålla till på i Thailand där man inte blir blåst på lika mycket pengar som Phuket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sent på nyårsafton så låg priset från Patong till Karon på runt 4000

 

 

Polisratsior och fulla förare kan pressa upp priset rejält, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig sett en "taximeter" i Patong.

Finns det några?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Nu måste ni sluta med allt idi*tiskt skit snack, !! Tjailändarnrstår och snackar Thai.:och Svensk

är några  långsinta jävlat Och det samma är jag , nui har h sett på en biljett från Phuket till Göteboeh, =ch den kostar inte ner ån    4000+0  så  jaqg kommer wsnart till Göteborg--Oxh jah vill ju teäffa e kompois där  Och hoppas svinet ät hemm

Detta va den värsta särskrivning jag sett :)

Link to comment
Dela på andra sajter

En taxi med taxameter isf. Tog en taxi från Patong till Karon för jag ville dit och bada på dan och fick betala 600 bath tor. Detta var augusti 2006 och har aldrig gjort om det. Lika bra att bo i Patong och hålla sig där så man slipper taxi och tuc tuc. Det räcker med eländet att ta sig till o från flygplatsen.

 

Finns bättre ställen att hålla till på i Thailand där man inte blir blåst på lika mycket pengar som Phuket.

 

Jag åkte med en "förlängd bahtbuss" från Phuket Town till flygplatsen för 30 Baht. Det kanske var 2002 eller nåt däråt, men ändå.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Jag åkte med en "förlängd bahtbuss" från Phuket Town till flygplatsen för 30 Baht. Det kanske var 2002 eller nåt däråt, men ändå.  :)

 

Jag åkte från Phuket town till flugplatsen med en vanlig buss och betalade 20 baht 2007

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...